147
1654
ההצלבה נוצרת מהיחס בין הקראנק לגלגלי השיניים בקסטה .
בחירת צורת יחס הילוכים לא תקינה שגורמת למתיחת השרשרת , שעובדת על הצד ונוצר מצב
שרואים במבט מלמעלה מאין אלכסון במצב הזה שומעם גם רעש .
האופנים שקנית זה אופני כביש הכי פשוטות MERIDA דגם RIDE100
הקראנק באופנים זה קומפקט ( FSA Tempo 50-34 (BSA)
כלומר 2 גלגלי שניים בגדול 50 שינים בקטן 34 שינים .
הקסטה באופנים זה 8 גלגלי שניים Sunrace CS-8S 11-32
כלומר 11-13-15-18-21-24-28-32
הערה היום ב 2017 בכל אופני הכביש שהם מעבר לבסיס יש 11 גלגי שינים בקסטה .
באופן כללי רצוי להיות בקסטה בטווח מתאם מול הקראנק .
מול פלטה גדולה 50 בקסטה השרשרת צרכה להיות להיות על גלגל רבעי מהסוף עד גלגל 21
מעבר לזה 24, 28, 32 זה כבר הצלבה .
מול פלטה קטנה 34 מקסימום בקסטה גלגל חמשי מהסוף עד גלגל ב 18 בגלגלי שניים , 15, 13 , 11 זה הצלבה .
מניסיון אפשר לרכב בהצלבה הנזק בעיקר לשרשרת ולקסטה, קראנק שימנו 105 יחזיק מעמד .
הערה בקראנק בודד שמיועד ותכנן כפלטה אחת , אפשר אם מכוונים למנוע הצלבה . תלוי גם במגבלת גודל קסטה .
אני מצרף 2 תמונות ממצב שמראה שהשרשרת ישבת על פלטה בקסטה על גל"ש רבעי מהסוף ואין הצלבה ...
באדום מסומן בתמונה מצב של הצלבה בין פלטה לקסטה .
חג שמח
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות