נושא: לא מצליחה להבין מתי אני בהצלבה MERIDA RIDE100

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 11/10/2017 17:03:14
תאריך הצטרפות
11/10/2017
נושאים
1
תגובות
1
שלום
לאחרונה רכשתי אופני כביש מסוג MERIDA דגם RIDE100, כשיש 2 פלטות קדימה ו8 מאחורה בקסטה
אני רוצה לדעת האם יש אפשרות כברירת מחדל להיות על אחת הקסטות הקדמיות וכל הילוך אחורי אפשרי מה8 בלי שתיגרם הצלבה? (נניח להיות עם הפלטה הקטנה קדימה וכל הילוך אחורי אפשרי?)
לא מבינה או מרגישה ממש התנגדות או רעש מוזר אם אני בהצלבה או לא
בנוסף, בשביל מה יש בפלטה הקדמית "חצי הילוך" ? מה הוא עושה? (אני מתכוונת שאם רק מכניסים את ההילוך בעדינות ולא עד הסוף, אז הוא זז קצת למטה אבל אין איזשהו שינוי חוץ מרעש/חוסר רעש)

תודה לעוזרים

נכתב ב - 11/10/2017 17:57:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
ההצלבה נוצרת מהיחס בין הקראנק  לגלגלי השיניים בקסטה .
בחירת צורת יחס הילוכים לא תקינה  שגורמת למתיחת השרשרת , שעובדת על הצד ונוצר מצב
שרואים במבט מלמעלה מאין אלכסון 
במצב הזה שומעם גם רעש .
 
האופנים שקנית זה אופני כביש הכי פשוטות MERIDA דגם RIDE100

הקראנק  באופנים  זה  קומפקט ( FSA Tempo 50-34 (BSA)
כלומר 2 גלגלי שניים בגדול  50 שינים בקטן 34 שינים .

הקסטה באופנים  זה 8 גלגלי שניים Sunrace CS-8S 11-32  
כלומר  11-13-15-18-21-24-28-32

הערה היום ב 2017 בכל אופני הכביש שהם מעבר לבסיס יש 11 גלגי שינים בקסטה .

באופן כללי רצוי להיות בקסטה בטווח  מתאם מול הקראנק .
 
מול פלטה גדולה  50 בקסטה השרשרת צרכה להיות להיות על גלגל רבעי מהסוף עד גלגל 21
מעבר לזה 24, 28, 32 זה כבר הצלבה .
 
מול פלטה קטנה  34  מקסימום  בקסטה גלגל חמשי מהסוף עד גלגל ב 18 בגלגלי שניים  , 15, 13 , 11 זה  הצלבה .
 
מניסיון אפשר לרכב בהצלבה הנזק בעיקר לשרשרת ולקסטה, קראנק שימנו 105 יחזיק מעמד .
 
הערה בקראנק  בודד  שמיועד ותכנן  כפלטה אחת , אפשר אם מכוונים למנוע הצלבה . תלוי גם במגבלת גודל קסטה .
 
אני מצרף 2 תמונות ממצב שמראה שהשרשרת ישבת 
על פלטה בקסטה על גל"ש  רבעי מהסוף ואין הצלבה ...
 
באדום מסומן  בתמונה מצב של הצלבה בין פלטה לקסטה .


חג שמח  
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/10/2017 16:16:42
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
הסבר קצת יותר כללי ופשוט
למערכת 8 גלגלי שיניים מאחורה, כאשר את על הגלגל הקטן מקדימה תמנעי מלהיות על הגלגל האחרון הכי קטן מאחורה
כאשר את על הגלגל הגדול מקדימה תימנעי מלהיות על הגלגל הכי גדול מאחורה

אם יש רעשים ובעיות זה יכול להיות ממספר גורמים וכיוונים, כך שאם את לא מתמצאת תכנסי לחנות אופניים שיכוונו לך את המערכת 

בהצלחה

נכתב ב - 23/10/2017 19:19:37
תאריך הצטרפות
08/07/2014
נושאים
38
תגובות
91
https://www.youtube.com/watch?v=axWdphJfiZg&list=PL14D90ECCE0FA02CC

I AM A CYCLIST. I MAY NOT BE THE BEST .BUT THAT IS WHAT I STRIVE TO BE .I MAY NEVER GET THERE. BUT I WILL NEVER QUIT TRYING
נכתב ב - 23/10/2017 19:46:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עוז לוי 
תודה על צירוף הסרטון  אנימציה נחמדה .

זה בדיוק מה שהסברי בתגובה שלי  כולל הסימון בתמונה ....

אבל אחר בדיקה ומסקנות בקסטות קטנות יותר  ההצלבה מצטמצמת 
8  גלגלי שניים  זה  מצטמצם בקפיצה אחת  מכל כיוון 

באופנים ראלי ישנות  משנות ה80 הקראנק היה דאבל  52/42 וקסטה 5 גלשייםי 14-17-21-26-32 
היה אפשר לרכב על פלטה 52 וגל"ש 32 כמעט ללא הצלבה 52/26 ממש היה לא הצלבה ....

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 24/10/2017 17:13:56
תאריך הצטרפות
11/10/2017
נושאים
1
תגובות
1
תודה רבה לכולם על העזרה!
האנימציה ביוטיוב ממש טובה!!

האם גם באופניים שיש 3 פלטות מקדימה ו8/9 גלגלי שיניים מאחורה אין אופציה לשים את השרשרת על גלגל קדמי כלשהו (נניח הכי קטן) מבלי שתיגרם הצלבה בכלל?
(הכוונה לדוגמא להיות על הכי קטן קדימה ועל כל גלגל שיניים אחורי כלשהו בלי שתיגרם הצלבה)

דבר נוסף, עדיין לא הבנתי למה בהילוכים הקדמיים יש "חצי" הילוך ומה הוא עושה בידיוק. אני מתכוונת אם נוגעים בעדינות אז יש קליק קטן כזה, ואם מכניסים עד הסוף אז זה יורד/עולה, אבל תמיד בקליק קטן זה זה ממש טיפה ובמקרים מסוימים עושה ממש רעש כשאני על הקסטה הכי קטנה/גדולה

נכתב ב - 24/10/2017 19:42:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בשימוש בקראנק טריפל באופני כביש 52/42/30
במצב ההצלבה עם הקסטה המצב יותר בעיתי   ...
בין פלטה  גדולה בנונית וקטנה  לתחום הגלשיים בקסטה זה מחולק ...
 
לגבי לחיצה כפולה 
במערכת 8 הילוכים כנראה הלחיצה הכפולה יותר מורגשת
באופנים שלי מערכות 10 דורה אייס  או אולטגרה  10  זה יותר עדין  ופחות מורגש  .

תיגשי  למכנופן  שיבדוק ויסביר לך באופן  מעשי על האופנים ויכוון את זה אופטימלי  ...
 
אני במקור רוכב כביש שמטפס קירות  ועליות תלולות  ברכיבה רגילה  אני פחות משתמש בשינוי הילוכים 
בדרך כלל אני על הילוך קבוע  מותאם למישור, גבהות , ולעליות ...

 
לצורך לימוד אני מצרף 2 לינקים להדרכה מהמורה הטוב ביותר בארץ לתפעול והחלפת הילוכים .
לינק לשיעור ראשון
https://www.youtube.com/watch?v=od_e3QprRfk
 
לינק לשיעור שני
https://www.youtube.com/watch?v=-iZG4sd-L3o
 
לגבי המורה הנחמד בסירטונים - יש מחלוקת בין רוכבי הכביש על שיטות האימון שלו  והדרכות .
אני אישית מחזיק ממנו  ומשיטת האימון שלו  ...

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות