בשן,
כך מוגדרים אופניים חשמליים בתקנות שאושרו על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת בשנת 2014. הבעיה היא שהתקנות לא נאכפות, ומרבית ה"אופניים החשמליים" הם קטנועים חשמליים דה-פקטו. הכאוס שנוצר עקב כך גרם לחקיקת חוק נוסף (החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות העירוניות (תחבורה), שמחייב את כל סוגי האופניים, ובכלל זה אופניים רגילים, לרכב על הכביש (עם החרגות מסויימות שתלויות בהחלטות של כל רשות עירונית) משמע:
1. הרשויות לא אכפו את החוק והתקנות שנקבעו בשנת 2014 לגבי אופניים וחשמליים;
2. ראשי הערים לא סללו שבילי אופניים בערים;
3. את המחיר צריכים לשלם בחייהם רוכבי האופניים.
מידע נוסף:
עיריית תל אביב החלה לחלק "דוחות אמת" לרוכבי אופניים.
הקמפיין ושברו: "אין די שבילי אופניים בעיר".
חוק האופניים החדש מסכן חיים ופוגע בתחבורת האופניים.
בקרו באתר bike2work.co.il