נושא: סוגי אוכפים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 30/10/2017 21:17:20
תאריך הצטרפות
14/08/2017
נושאים
8
תגובות
14
שלום, אני מחפש אוכף ולא יודע במה לבחור מבין הסוגים השונים שקיימים.
יש לי אופני ז"ק (ג'מיס דרגון) עם תנוחת רכיבה כפופה למדי.
שוקל כ-60 קילו.
רוכב הרבה בעיר ביום יום, ובסופ"שים מתנסה בסינגלים,
מתכוון להיכנס ברצינות לרכיבות טכניות.
אשמח להכוונה

נכתב ב - 31/10/2017 08:07:38
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
להציע אוכף זה כמו להציע מדרס , אין ברירה אלא להתנסות ,
ההצעה היחידה שאוכל להציע זה למצא חנות שמחזיקה דגמים של אוכפים של WTB להדגמה [צהובים]
תוכל להשאיל אוכפים ולהחליט מה טוב לך היזהר מאוכפים רחבים מידי זה עוצר את זרימת הדם לרגלים
במגע הירך באוכף כשהרגל למטה 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 31/10/2017 08:49:15
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
קודם כל, מה הבעיה עם האוכף הנוכחי?

לגבי אוכף לרכיבות טכניות, עקרונית עדיף צר, שיאפשר כמה שיותר תנועה לא מופרעת בקטעים טכנים, אבל כמו שכתבו מעליי, צריך קודם כל שיהיה לך נוח איתו. אני גם מצטרף לאזהרה מאוכפים רחבים, רכים "ומפנקים". גם לי הם עוצרים את זרימת הדם אחרי כמה דקות של רכות מענגת...)

אני גם מאוד ממליץ על דרופר (מוט כסא הידראולי) לרכיבות טכניות. שנים רכבתי בלי, וזו היתה טעות, בטח ובטח אם אתה, כמוני, רוכב על זנב קשיח. כן, גם לפני הדרופר הייתי מוריד מוט הכסא לפני ירידות ארוכות, אבל רק שם. היום בכל מצב שאני לא מדווש, הכסא למטה, וזה נותן את האפשרות לספוג עם הרגליים ומשפר את היציבות והביטחון.

עוד דברים לשקול לסינגלים:

1. פחות לחץ אוויר בצמיגים, בייחוד בקדמי.

2. צמיגים שמתאימים לשטח שאתה עושה. רכבתי תקופה ארוכה עם צמיגי XC מהירים, שבאמת הקלו מאוד על צבירת מהירות במישור הדוק, והיו סבבה העיר, אבל עשו לי חיים מאוד קשים בכל מקום שהייתי צריך תוספת אחיזה. היו מתפרפרים לי בעליות, על סלעים... לא מתאימים לרוכב מתחיל/בינוני (לא ידעתי, זה מה שבא עם האופניים, אז עם זה רכבתי). כשהחלפתי לצמיגים יותר אגרסיבים ורחבים, התחלתי לעבוד קצת יותר קשה במישורים, אבל כל השאר השתפר מאוד מאוד, כולל נוחות הרכיבה.
תתייעץ בחנות לגבי צמיגים שמתאימים לרכיבות שאתה עושה. שוב, בגלל שאתה זנב קשיח זה עוד יותר משמעותי, כי חלק גדול מהשיכוך שאתה מקבל מגיע מהצמיגים.

3. להסיט את הכסא טיפה קדימה ו/או לקצר את הסטם, ולקבל תנוחת רכיבה זקופה יותר. זה באמת תלוי למה אתה קורה "שטח", אבל בהכללה, בשטח עדיף לך, בטח כמתחיל, להיות יותר זקוף. בקטעים טכנים יותר זה נותן יותר שליטה. לא תאמין איזה הבדל בתחושה על האופניים נותנים 2 ס"מ פחות בסטם ו/או ס"מ הזזה של האוכף. שחק עם זה ותראה.
 

נכתב ב - 31/10/2017 09:44:40
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מידות האוכף תלויות במרחק בין עצמות האגן ( בחנויות רציניות יש כסא שמיועד למדידה ) ובסגנון הרכיבה.
כסאות בעלי ריפוד ועמוק ומפנק מיועדים לרכיבות עיר ושטח לא טכני בלבד.
כסאות קשיחים מיועדים לרכיבת שטח וכביש, ברכיבת שטח טכני חשוב שהכסא לא יהיה רחב מן הדרוש משום שחשובה אפשרות התמרון והיציאה לאורך הכסא וממנו.
 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 31/10/2017 12:20:55
תאריך הצטרפות
14/08/2017
נושאים
8
תגובות
14
האוכף הנוכחי שלי מאד לא נוח, גם ברכיבות קצרות של 15-20 ק"מ.
ובקשר לאוכף-סטם, באיזה יחס גובה הם צריכים להיות? (אם זה רלבנטי הגובה שלי הוא כ-175 ס"מ)
כרגע האוכף גבוה מהסטם בכחצי ס"מ.(הסטם שלי ישר כמו באופני כביש)

 

נכתב ב - 31/10/2017 14:50:12
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
מידת האופניים מתאימה לגובה שלך?


אני רוכב עם אוכף של Ergon כבר מספר שנים ואני מאד מרוצה

בקישור הזה תוכל להתאים לך אוכף ( אצלי בשני האוכפים שלהם זה היה מצוין)

נכתב ב - 31/10/2017 16:17:41
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
תנוחת ישיבה בה הסטם נמוך מהאוכף דווקא אמורה להעמיס יותר על הכתפים.
אין כאן מנח שהוא נכון יותר מאחר, אבל התנוחה שאתה מתאר טובה יותר לרכיבה מהירה ועליות, ופחות לירידות ושטח טכני (בהכללה גסה, זה תלוי גם במיומנות שלך, בהרגלים ובעוד).
תנסה, בתור התחלה לאתר מדריך לתנוחת ישיבה נכונה על האופניים (יש מלא ביוטיוב) ולנסות לשפר. אם לא עוזר, גש לחנות ונסה להתייעץ עם מישהו בעל ניסיון, שיעזור לך לכוונן וייתן לך רעיונות.

באופניים ניתן לשחק, מעבר לאוכף (מרחק וזווית) והסטם (אורך ושיפוע) גם עם הכידון (ישר או עם קשת מסויימת, מה שנקרא - רייזר). יכול להיות שגם שינוי האורך של זרועות הקראנק ישפיע על המנח שלך על האופניים.

בקיצור, זה מאוד אישי, יש עם מה לשחק ותן למישהו מנוסה לבחון איך אתה יושב, קודם כל. אח"כ, כשתגיע לתנוחה טובה לך, ככל הניתן, תחפש אוכף. 

נ.ב. יש פה גם אלמנט של ניסוי ארוך טווח ולמידה, אז קח קצת זמן לשחק עם המשתנים.
לי בזמנו קיצור של הסטם מ-100 מ"מ ל-60 מ"מ מאוד עזר בסינגלים טכניים (אופני 29 זנב קשיח). בדיוק עכשיו הזזתי את האוכף שלי קצת קדימה באופניים הנוכחים ואני עדיין לומד את ההבדל.

נ.ב.נ. בזמנו, כשקבלתי את האופניים הנוכחיים, הייתי בטוח שאני מחליף את האוכף המקורי באחד שהיה לי שנים עד אז, כי הוא נראה מינימלי להחריד. בסוף מסתבר שאני חי איתו בשלום... אז קשה לדעת מה יעבוד ומה לא עד שמנסים.

נכתב ב - 10/11/2017 11:31:42
תאריך הצטרפות
14/08/2017
נושאים
8
תגובות
14
אורך האוכף -משהו שצריך להקדיש לו תשומת לב?

נכתב ב - 27/12/2017 18:42:48
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
אתה רוכב עם מכנס רכיבה מרופד?
נוחות בישיבה משתפרת משמעותית עם מכנס רכיבה מתאים!

Work Less Ride More