25
1719
לגבי החלפת פלטה: פלטה לא מחליפים, אלא כשהשרשרת מתחילה להחליק עליה (ולא על הקסטה. אין שום קשר בין הקסטה לבין הפלטות). על פלטת פלדה, שרשרת לא תחליק אף פעם, ולכן פלטת פלדה נצחית. אני ממליץ על הפלטה האמצעית שתהיה פלדה. הפלטה הקטנה 22-24 לרוב מגיעה אורגינל פלדה.
לגבי קסטה ושרשרת. אין שום צורך להחליף קסטה או שרשרת בתשעה הילוכים. ברגע שמחליק מחליפים את שניהם. אם אתה שם שרשרת חזקה כמו סראם 951, השרשרת והקסטה יחזיקו גם יותר מעשרים אלף ק"מ בקלי קלות. שרשאות של שימנו לתשע - זבל. לא לגעת. קסטות של שימנו מעולות. בעיקר HG51 אבל גם רוב האחרות.
אגב מאיפוא הבאת הכלל "הידוע" של "כל שרשרת שלישית אני מחליף קסטה וזה כלל ידוע". ידוע ע"י מי? ע"י המוכרים בחנויות האופניים, שחולבים אותך? או אולי ע"י אנשי שיווק של יצרני החלקים, שמתמחים בלעשוק אותך, אבל אין להם מושג באופניים?
כי לפי הכלל הזה, אתה צריך להוציא כל 18000 ק"מ כסף של שלוש קסטות ותשע שרשאות. כלומר בזמן שאני נוסע עדיין על אותה שרשרת 20 אלף ק"מ (שעלותם 180 ש"ח לשניהם) אתה כבר קנית 4 קסטות ו-12 שרשאות, שבחשבון מהיר זה 1360 ש"ח (חישוב של 100 ש"ח לקסטה שימנו ועוד 80 ש"ח לשרשרת סראם 951, הטובה ביותר בייקום. מחירים של איביי). ואם אתה קונה הכל בארץ, אז המחיר יותר מ-2000 ש"ח כנראה.
פראיירים לא מתים רק מתחלפים.
נ.ב רוב האתרים האמריקאים משרתים את התעשיינים והיבואנים. לא להתייחס אליהם בכלל. תתייחס רק לביקורות, שכותבים הרוכבים-הגולשים. לא לביקורות "מקצועיות" מטעם האתר. רובם בולשיט. קיים ברוב האתרים הללו בלבול בין תוכן לבין פרסום. היבואן נותן כסף לאתר מסויים, כדי שיבחן מוצר שלו, והתוצאה בהתאם. אם היבקורת תהיה גרועה, היבואן לא ייתן להם יותר כסף, ולא יפרסם אצלם. ככה עובדים חלק גדול מהאתרים בארה"ב (וגם בארץ יש כמה כאלה).