נושא: גודל גלגלים- 26? 27? 29?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 14/12/2017 20:00:39
תאריך הצטרפות
14/12/2017
נושאים
1
תגובות
1
אהלן,
לאיזה צרכים משמש כל גודל של גלגל? כמובן שבסופו של דבר זה תלוי ברוכב ובנוחיות שלו, אבל באופן כללי האם יש "כללים" מסוימים?
לצורך העניין, האם גלגל 29 מומלץ לרכיבת סינגלים אגרסיביים (לא במיוחד)  יותר מ 26 וההפך? 
תודה לכל העונים (בתקווה ויהיו) !!! :)

נכתב ב - 15/12/2017 17:48:33
תאריך הצטרפות
03/02/2014
נושאים
24
תגובות
184
פעם היה כלל  ככול שהגלגל קטן יותר יכולת התימרון טובה יותר מאז הגאומטריה השתפרה פלאים ואפילו סינגלים טכנים עושים אם 29 באופן אלגנטי אם זאת הפיזיקה לא השתנתה וגלגלים קטנים מיצרים תנה נמוך יותר מה שמאפשר שינויי כיוון מהירים יותר לאומתם הגדולים דורסים יותר בלי צורך בשינוי כיוון ,26 חדשים כמעט ולא רואים יותר ו27.5 לא נחשבים להצלחה מסחררת לעומת 29 שעשו מהפכת תפיסה בענף.
עדיין כל רוכב צריך להגדיר את סיגנונו ומשם לנסות ולהחליט במה להישתמש.אני  באופן אישי - רוכב הכל על 29 כמו 95% מהקב' של עשרות אליה אני שייך ועדין ב5% הנוספים בקב' הם הרוכבים הטובים ביותר טכנית ( לא מורידים רגל במקום שקשה ללכת ברגל). וכל זה לא אומר כלום מעבר לחוק העדר רק נסיון אישי  

תירצה עד שאתה יכול כי כשתירצה לא תוכל
נכתב ב - 16/12/2017 10:53:26
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
אופי האופניים נקבע קודם כל על ידי הגאומטריה ורק אחר כך על ידי גורמים אחרים כגון גודל גלגל, מהלך בולמים וכ״ד.

נכתב ב - 16/12/2017 21:06:13
תאריך הצטרפות
14/12/2017
נושאים
1
תגובות
1
כרגע אני רוכב על 29 (לא אופניים שלי), ואני מרגיש שהגלגלים "מקפצים" יותר. אני משער שזה מכוון שהגלגלים רחוקים יותר ממרכז הכובד וכך מופעל עליהם פחות משקל מה שגורם להם לקפץ... השאלה אם זה בעייה ידועה ב 29 שכדי לקחת בחשבון או אולי משהו ספציפי באופניים? 

נכתב ב - 17/12/2017 09:22:31
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
אופניים יכולים להיות קופצניים מכמה סיבות:

1. לחץ אוויר בצמיגים.
2. קשיחות שלדה/גלגלים (החישוקים עצמם).
3. אופן הפעולה של הבולם.

הייתי חושב שדווקא בסיס גלגלים ארוך, מניסיוני לפחות, ייצור אופניים פחות מקפצצים. 

סיכום כללי:

https://dirtmountainbike.com/features/buyers-guide-wheel-size-mountain-bike.html