נושא: האם יש עניין להתעקש על תקן Boost110/148 באופניים 2018?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 31/12/2017 08:19:05
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
ספשלייזד קאמבר 2018 מגיע עם 100/142, ואני בעניין של טרייל 120ממ ש"מ במחיר שפוי
,גלגלים אבל מאוד מאוד רחבים! 29 מ"מ
השאלה היא מבחינת זה שהעולם עובר לboost, ומבחינת חלפים, ומבחינת סחירות במכירת האופניים, עוד שנתיים שלוש, תודה רבה מראש לעונים


אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 31/12/2017 12:13:16
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
הכי קל זה להגיד לך שלא לקנות משהו שאינו הכי עדכני, אבל כמו שזה הכי קל לא בטוח שזה נכון, כל הנושא של סחירות בתחום האופניים בעייתי
איך שלא יהיה המחיר יהיה בקנטים כשתרצה למכור, אני חושב שאסטרטגיית עלות - תועלת נכונה מאוד לקניית אופניים, סמוך על נסיונך.

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 31/12/2017 12:38:17
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אופניים קונים ע"פ עלות תועלת. המבחר בשוק עצום. יש המון חברות והמון מודלים, ויש גם שנתונים שונים.
לקנות זוג ע"פ הדיל הכי טוב, והכי משתלם, שנמצא בשוק בזמן הנתון. לא לקנות ע"פ מה ש"מתקדם". זה הכל בולשיט. אין שום דבר חדש באופני הרים כבר שנים. זה הכל גימיקים.  לא להירתע גם לקנות מודלים של 2017 או אפילו 2016 או אפילו 2015. אין לזה כל חשיבות. מה שחשוב שיהיו אופניים שיש עילהם ביקורות טובות באינטרנט ע"י רוכבים, ולא ע"י כל מיני מבקרים מקצועיים, שזה בולשיט (כמו בייקפאנל, לדוגמה). או שיש לך חבר, שיש לו אופניים כאלה והוא מרוצה, או מספר חברים מרוצים.
לסיכום, אין משמעות לשנת הייצור, אין משמעות לשם החברה. המשמעות היחידה היא לדיל הקיים באותו רגע, והאם המודל האמור אמין ומדווח ככזה באינטרנט ע"י רוכבים. כמו כן חשוב השירות שתקבל, אבל זה לא קשור באופניים, אלא יותר בחנות, שאתה אתה עובד איתה או לקוח שלה. על הרשתות הגדולות תסמוך הרבה פחות בנושא השירות. זה בטוח.
לקחת כשיקול האם האופניים הם בוסט או לא בוסט, זה כמעט כמו לקחת בשיקול את צבע האופניים.
נ.ב בעיקר חשוב לבדוק, כי אין איזה פלופ או כשל מכני המדווח על המודל הספציפי המועמד לקניה.

נכתב ב - 31/12/2017 13:30:52
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
כן, אופנוחן, אתה צודק עקרונית... אבל במה כבר יכול היצרן להיכשל באופניים, מלבד בעיה בשלדה?! כל השאר זה ציוד ואבזור קנוי מאחד משני המונופולים, סראם או שימאנו (בעיקר).

גם דברים כן מתחדשים. 
שנים המוכר בחנות האופניים ניסה למכור לי אופניים חדשים.
אמרתי לו, כשיהיו לך אופני ז"ק עם גיאומטריה זקופה יותר, בתקציב, תחזור אלי. 

אופני ש"מ לא רציתי ואופני ז"ק עם אבזור טוב יותר (בולם אוויר וכו') יותר תמיד באו עם גיאומטריה עוד יותר שפופה, שמתאימה ל-XC ולא התאימה לי. השתנתה האופנה, הגיעו לשוק אופני ז"ק עם "גיאומטריית Trail" וצמיגי פלוס, ונוצר מוצר עם תכונות שלא היו קודם. יותר נוח, יותר אוחז, יותר בטוח בירידות (מרכז כובד נמוך). אז אלו באמת לא אופניים "מתקדמים" הם פשוט עם תמהיל תכונות שונה (לטוב ולרע) ושלא היה קיים קודם, ומתאים לי בפיתה.

אבל כן, ממש מתשלם לקנות אופניים של שנת מודל קודמת, בטח אם מחליפים כל שנתיים...

נכתב ב - 31/12/2017 14:09:23
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
ציטוט
"ספשלייזד קאמבר 2018 מגיע עם 100/142, ואני בעניין של טרייל 120ממ ש"מ במחיר שפוי

,גלגלים אבל מאוד מאוד רחבים! 29 מ"מ "

שווה לשלם קצת יותר בשביל בוסט אבל לא יותר מידי  - טרייל 120 מ"מ הולך מצויין עם גלגלים לא רחבים
יותר מרוחב פנימי 23 זה מאט את האופנים [התלהבתי בדקתי ירדתי מגלגל רחב] אלא אם כן יופיעו בשוק צמיגים צרים כגון 1.9"
השפעת תוספת 1 מ"מ לרוחב החישוק היא דרמטית בעיקר בגלל שזה גלגל 29" 
זרמת עם גלגלים רחבים , כנראה השלב הבא שלך יהיה אופניים חשמליים wink


"השאלה היא מבחינת זה שהעולם עובר לboost, ומבחינת חלפים, ומבחינת סחירות במכירת האופניים, עוד שנתיים שלוש, תודה רבה מראש לעונים "

סחירות בעתיד ? הרי לשם השוק צועד לכן שווה לזרום 

הערת אגב : דלק למכונית קונים לפי עלות תועלת , את המכונית קונים לפי הכיף , גחמות ואופנה .
באופניים ההתנהלות היא גחמתית וזה חלק מהכיף 

המעבר לגלגלי "29 דרש מהיצרנים לערוך מספר תיקונים החל במבנה השלדות המשך במערכות ההינע וכנ"ל 
בגלגלים אין ארוחות חינם 
הגדלנו גלגלים הרווחנו עבירות לכן צריך להתאים את המערכות 
הבוסט הוא חלק מהתיקון הזה 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 31/12/2017 15:02:20
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
צביקה, לפי מה שהבנתי ממך, אין בכלל צורך בבוסט למי שלא מתכוון לשים צמיגים רחבים.
ואני לא מתכוון. הממוצע שלי הוא 2.3,בדיוק כמו שבאים ה Camber . למרות שהג'נט רחב.
אבל זה תורם לפי מה שקראתי בפורומים, רק ליציבות ולתחושה, מבלי לגרוע מהמהירות.
כי הצמיגים יחסית צרים .
לכאורה, מי שלא מתכוון לשים 27.5+ , או 29' בחתך מעל 2.5, מה הוא צריך את זה בכלל..

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 31/12/2017 15:17:58
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
הבוסט לא קשור דווקא ל+ אלא לקוטר 29, מקנה יותר קשיחות צידית.
למי שלא הבין, תועלת באופניים בשבילי = כייף

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 31/12/2017 16:33:59
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
איך אתה מרגיש את תוספת הקשיחות הצידית ברכיבה בהשוואה לאופניים קודמים?

נכתב ב - 31/12/2017 17:38:01
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
ברכיבה על שני דגמים של טרק, עם/בלי בוסט, לא הרגשתי שום הבדל.
אולי יש כאלה שכן, אבל אני ממש, ממש לא.

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 31/12/2017 22:50:56
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
"השאלה היא מבחינת זה שהעולם עובר לboost, ומבחינת חלפים, ומבחינת סחירות במכירת האופניים, עוד שנתיים שלוש"

12X142 שיפור עצום לעומת ה QR9X35 ו ה 15X100 הקדמי שיפור עצום לעומת ה QR9X100. ב QR בכל פעם שפרקת גלגל והחזרת היה סיכוי טוב שהרפידות היו נוגעות בדיסק והיה צריך לכוון וגם הקשיחות הצידית לא הייתה משהוא ב QR.

לדעתי אין שיפור משמעותי במעבר ל BOOST 148 ובוודאי במעבר ל 110 בקדמי לרוכבים שפויים, השיפור בקשיחות הוא באחוזים בודדים בלבד.
מבחינת חלפים לא תהיה בעיה.
מבחינת סחירות. אופניים בני שלוש לא יגרדו את 1/3 ממחירם כחדשות.
בעוד שלוש שנים יהיה תקנים אחרים. 

אם הקמבר מתאימות לך, על תהסס!

Work Less Ride More
נכתב ב - 01/01/2018 08:12:57
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם לא הייתי ברור 
ממליץ על בוסט ללא תשלום גבוה באופן מיוחד אתה לא אמור להרגיש ברכיבה את ההבדלים
לא ממליץ על חישוק רחב כי אין בנמצא צמיגים צרים , בחישוק רחב יש שיפור בתחושות האחיזה והיציבות 
אבל יש תשלום לדעתי כבד מידי בהאטת האופניים זה לא נכון שבגלל שמשתמשים באותו הצמיג אז אין תאוטה 
בחישוק רחב הצמיג הופך למשהו אחר [יש לי למכירה גלגלי בוסט 34 ממ רוחב פנימי] 
רוב אופני  29" החדשים עוברים לבוסט וגם ה 27.5 שצעד זה לא נעשה במיוחד לכבודם 
בשנים הקרובות לא ירצו לרכוש אופני 29 ללא בוסט כך ששוה להשקיע קצת יותר אם כי זה לא צריך להעלות את עלויות היצור 
זה רק החלפת תקן 
את מידת החוזק ניתן לחשב בקלות זה האחוזים בין הפרשי הגדלים [כ4%] אבל מי סופר 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 01/01/2018 10:28:14
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
הcamber מגיע עם חישוק רוחב פנימי 29
Roval Traverse 29, hookless alloy, 29mm internal width, tubeless-ready, 24/28h
חישורים / שפיצים DT Swiss Industry, stainless, 3-cross, 2.0″

ממה שקראתי, האופניים האלה נחשבים מהמהירים ביותר. נכון שהם מוגדרים xc trail, ויש להם גיאומטריה כמו סטמפי, אבל טוענים כי אפילו לתחרות xc הם סבבה. אז לא מסתדר לי משהו עם "גלגלים איטיים"

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 01/01/2018 11:41:58
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
רוחב החישוק זה דיון בפני עצמו 
בטוח שהאופניים האלו מוצלחים מאד ומהנים 
ועוד לא ראיתי בתחרויות צמיגים שמנמנים 
מה שנכון לסוג הצמיג יש השפעה מכרעת על מהירות הגילגול
ובארץ קשה להשיג צמיגים בעובי 1.9 למשל 
מכיר מישהו שחיי נושם ואוכל סטרבה מאז שרכש גלגלי אמריקן קלסיק 29 ממ 
ירדה לו המהירות עד שהחליט למכור את הגלגלים ולחזור לישנים הרגילים 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 01/01/2018 13:30:59
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
הם באים עם צמיגי 2.3
ואני בעיקר רוכב סינגלים. אוהב מהירות, אבל שבאה לידי ביטוי בזמנים של הסינגל. לא של דבלים ו xc
לא יהיה לי טוב לדעתך? האמת, שאלתי גם בגלל זה, למי יש כאלה אופניים, אבל לא עלה אף אחד.

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 01/01/2018 14:33:25
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
יש מהירות נמדדת ויש תחושת מהירות.

אני בד"כ לא מודד את עצמי, אבל פעם אחרונה שהייתי בבארי מדדתי את המהירות. כל הזמן הרגשתי שבבארי אופני הפלוס שלי יותר איטיים מהאופניים הקודמים שהיו לי (29er). בפועל התברר שלא נכון, לא במהירות המקסימלית ולא בזמן הכולל (שזה פחות קובע, כי אני לא משתדל לרכוב מהר במקומות לא מעניינים...).

חוצמיזה, סינגלים יש כל מיני ומאוד שונים. ת'כלס הכי אידיאלי זה להחליף צמיגים לפי הסינגל ומצב הקרקע.

נכתב ב - 01/01/2018 20:13:25
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לסינגלים זה מעולה

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 01/01/2018 20:41:02
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
אני מגיע למסקנה, שבשבילי הכי מתאים 29' טרייל, מהלך קצר.
באמת היצרנים מבלבלים אותנו עם כל מיני נישות, אבל למי שאוהב להחזיק רק זוג אחד, all around bike, חייב פוקוס.
לאלומיניום, הקאמבר הם 13.5 ק"ג, שזה יפה מאוד ל 29' עם 120 מ"מ, לא יודע למה לא עשו Boost110/148, אבל לא נורא.
כל השאר על הנייר, וממה שראיתי ביוטיוב אמור להיות סבבה

אין עוד מלבדו.
נכתב ב - 02/01/2018 23:47:07
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
עופר צודק! מסכים לגמרי עם כל מילה שלו.

אתה מתלבט לגבי בוסט 148X10, אופני הסוויצ'בלייד של פיבוט מגיעים כבר עם תקן סופר בוסט של 157 מאחור...
אז אין לזה סוף... כל יצרן מנסה להמציא משהו כדי לשכנע לקנות את התוצרת שלו. התקנים משתנים, וכל שנה יש המצאה או חידוש אחר. 

לי נראה שעשית שיעורי בית, ואתה יודע מה אתה מחפש ולמה מייעד את האופניים. אז לך על זה! אני בטוח שתהנה ברכיבות. 

בהצלחה 

 

נכתב ב - 19/01/2018 10:32:16
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
אחרי pivot גם knolly עוברים לתקן 157 סופר בוסט, כל תקן ציר  שנקנה היום יש סיכוי שלא יהיה רלוונטי עוד 3 שנים! 
Knolly switching to 157TRAIL “Super Boost” on all mountain bikes

Work Less Ride More
נכתב ב - 19/01/2018 14:13:09
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
זו דווקא סיבה טובה להתעקש על בוסט כלשהו כי זה מראה שהתקן הישן יעלם כמו גלגלי ה 26 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .