אני רוכב טורינג וותיק (הכי וותיק בארץ), אבל לא רוכב כביש. ברם צמיגי הטורינג הם הצמיגים הכי עמידים הקיימים בשוק. החברה שמייצרת את הצמיגים העמידים בשוק זאת חברת שוואלבה SCHWALBE. רכיבת טורינג היא רכיבה משולבת על מספר סוגי דרכים, גם אספלט גם קובלט גם דרכי עפר גם בטון גםפ גרבל וכל דבר אחר שקיים בדרך. בנוסף רוכב טורינג ממוצע עובר מידי שבוע בזמן הטיול לפחות 500-700 ק"מ. על כן הצמיגים אמורים להיות הכי עמידים. בצמיגים העמידים של שוולבה אין דבר כזה, שהשכבה הראשונה נשחקת כמו בתמונה שהעלה אריה, לפני נניח 30 אלף ק"מ לפחות. פשוט אין דבר כזה. ויש צמיגים שזה קרוה רק אחרי 50 אלף ק"מ.
הצמיג הכי עמיד של שוולבה לכביש זה
דורנו פלוס DURANO PLUS. הצמיג הזה יותר כבד מצמיגים שתוארו לעיל (340 גרם ל-23 ממ. יש אותו גם ב-25 ממ). והוא אוכל בלי מלח כל דבר שמזדמן בדרכו. זה ככל הנראה הצמיג הכי עמיד בעולם הכביש כיום. הצמיג עולה 24 יורו באתר הגרמני בייק24, 2 צמיגים בתוספת המשלוח (20 יורו) יעלו 68 יורו כולל הכל.
הצמיג הבא של שוולבה מבחינת עמידות זה צמיג
דורנו דאבל דיפנס DURANO DD מגיע ב23 25 28 ממ. צמיג 23 ממ משקלו 265 גרם. הצמיג עולה 22 יורו, ולכל הסט עם משלוח 64 יורו כולל הכל. הוא קצת פחות משוריין מגרסת הפלוס, אבל עדיין ביחס לצמיגים אחרים הוא עדיין סופר עמיד. הוא כמובן קצת יותר קל ומהיר יותר מגרסת הפלוס (65 גרם הבדל בגרסת ה-23 ממ).
לסיכום, אני לא כבישון (ואין סיכוי שאי פעם אהיה. איך אפשר לרכב על הדבר הזה?
), אבל יש לי ניסיון עצום בצמיגים עמידים יותר מכל אחד אחר. נסיתי כל מיני חברות במהלך השנים, ותמיד חזרתי בסוף לצמיגי הטורינג של שוואלבה. על כן אני סבור שהצמיגים שנתתי לך הם סופר עמידים לאורך קילמטראג' רב ועם מקדם אנטי פאנצ'ר הכי גבוה שקיים.
ותסתכל גם בקישורים החשובים שנתתי כאן:
1
2
3
4