נושא: תיקון שלדת קרבון

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 18/01/2018 10:52:58
תאריך הצטרפות
09/06/2014
נושאים
21
תגובות
59
היום נפלתי על האופניים ובכשרון רב שברתי את אחד ה chain stays  מישהו יכול לתת לי פרטים של מתקן שלדות קרבון
תודה מראש
 

נכתב ב - 18/01/2018 10:55:31
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
אין לך אחריות על האופניים?

נכתב ב - 18/01/2018 11:13:22
תאריך הצטרפות
09/06/2014
נושאים
21
תגובות
59
לא, הסתימה לפני 5 ימים angry

נכתב ב - 18/01/2018 11:14:37
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
לא מכיר אבל זה מה שמצאתי בחיפוש מהיר
 

נכתב ב - 18/01/2018 12:23:36
תאריך הצטרפות
05/08/2005
נושאים
12
תגובות
639
ג'ורג' פלדמן עושה עבודה מצויינת גם בקרבון וגם בכרומולי
https://www.facebook.com/george.feldmann
 

נכתב ב - 18/01/2018 14:27:25
תאריך הצטרפות
09/06/2014
נושאים
21
תגובות
59
תודה לכל המשיבים

נכתב ב - 18/01/2018 22:39:08
תאריך הצטרפות
03/07/2007
נושאים
4
תגובות
30
חפש את בועז טרודלר ממושב קדימה
יעשה לך עבודה מקצועית 

נכתב ב - 19/01/2018 08:02:54
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
בועז, 054-5316753,
אתע"ש קדימה.

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/01/2018 08:53:15
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כותי, אלה האופניים שקנית לפני שנה של CUBE, כדי לרכב לעבודה מידי בוקר????
זאת הסיבה, מדוע אני לא אקנה אף פעם שלדה מקרבון. הבעיה הכי גדולה בקרבון זאת מכה צידית. מדובר בחומר בעל תכונת פלסטיות אפס ובעל התנגדות לאימפקט צידי נמוך במיוחד. וכאשר רוכב במשקל 80-100 קילו נופל על הצד ואחד מארבעת המוטות במשולש האחורי חוטפים מכה, הם נשברים כמעט בוודאות. למעשה זה כמו להניח את האופניים על הצד, לקחת אבן במשקל 80 קילו, ולזרוק על המשולש  האחורי. אף צינור קרבון לא מסוגל לשרוד אבן כזאת. בטח לא הצינורות הדקים של המשולש האחורי (מדובר כמובן בשני משולשים למרות הביטוי השגרתי....).

 

נכתב ב - 19/01/2018 10:04:15
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
זה קצת ביש מזל ליפול  ולשבור שילדה במיוחד כמה ימים לסיום שנה אחריות .

לגבי אחריות  אני לא משוכנע שזה  כולל נזק מתאונה  כמו ביטוח .
יש יצרנים שנותנים אחריות לשלדת קרבון לכל החיים  עם הסתיגות  מתאונה וכו'  ...

אופניים שווה ערך לשלך עולות בארץ בין 12000-15000 ש"ח תלוי במבצעים 
הכוונה לאופנים ששוקלות פחות מ 8 ק"ג  ששלדת הקרבון קלה כ 1ק"ג ....
יעוד של אופנים כאלו רכיבת כביש  בתנאי אימון אופטימלים  בכבישים  מתאמים 
לפי הבנתי  רוב השימוש שלך היה רכיבה לעבודה ובחזרה באזור גוש דן 
זה לא בדיוק הכבשים האידיאלים לרכיבה האופנים  מבחינת בטיחות , עומס מכוניות , ריבוי עצירות וכו'' 
בסבירות שבשלדת אלומניום  זה לא היה נשבר מתאימה כנראה יותר ליעוד הזה .

לגבי תיקון  השבר בקרבון  אם זה תיקון קונסטרוקטיבי ולא קוסמתי 
רק בדיקת רנטגן לשלדת קרבון  תתן  אישור שאין סדקיים  שהעין לא רואה ...
זו בדיקה יקרה  יש מקום אחד באזור חיפה  חברת ב.ל.ה.  = למכון   בדיקה ללא הרס .

אריה סדובניק 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/01/2018 10:47:44
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
הנה מה שכתבתי ב-8 לינואר 2017 בשרשור המקורי של כותי, כשרצה לקנות אופני כביש של קיוב..... הצבע מופיע גם בשרשור המקורית:

"אני בכלל לא בקטע של אופני כביש, ואין לי שום ידע מעמיק בנושא, אבל כשראיתי את המודעה מתחילה כבר לפני מספר ימים, היה ברור לי שצריך ללכת על האלומיניום, בגלל החלקים שלהם ובגלל שלא יורגש הבדל בין האלומניום לקרבון, ובגלל שאין מה לעשות אלומניום יותר עמיד ויותר מתאים לנסיעות סמי עירוניות כמו שכותי עושה לעבודה. למה סמי עירוני?....כי כותי גר ברחובות עובד ברמת אביב באוניברסיטה, ולמעשה כמעט כל הדרך מבת ים הוא עושה על מסלול אופניים ייעודי, עד שהוא מגיע לאוניברסיטה. ואני מכיר ת'דרך מצויין. כמעט הכל מסלול אופניים מדוגם. והתודות לעיריית תל אביב יפו, בעיקר.
כעת אם בעתיד כותי יחשוק בשלדת קרבון נניח בעוד שנה או שנתיים, אז אין בעיה לקנות בעלי אקספרס (אצל יצרן השלדות האורגינלי בסין), שלדת קרבון של פינארלו עם מזלג קרבון של פינרלו ועם מוט כסא קרבון ועם הד-סט ועוד וכל זה במחיר ממש טוב של 1400 ש"ח."
  
סוף ציטוט.
בקיצור, תתחילו להתייחס למה שאני כותב...laugh

נ.ב אריה אתה טועה!
זה לא ביש מזל ליפול עם אופניים בסביבה אורבנית.
זה מזל גדול לא ליפול במשך שנה עם אופני כביש קרבון גלגלים דקים,  עם צמיג דק ברכיבה עירונית של 38 ק"מ כל בוקר לעבודה כולל מדרכות עם חריצים ושאר מריעין בישין.


נ.ב 2: אמא שלי הפולניה היתה אומרת: אמרתי לך! אבל אני פולני (לא פולניה. הבדל עצום!), אז אני לא אומרsmiley

נכתב ב - 20/01/2018 11:33:43
תאריך הצטרפות
09/06/2014
נושאים
21
תגובות
59
האופניים הם של canyon ועלו בסביבות ה 10K ש״ח. הנפילה היתה לא תוך כדי נסיעה כך שאין לדעתי חשש לסדקים מעבר לשבר ב chainstay. במשך השנה היתה לי היתרסקות אחת על משטח שיש באוניברסיטה (היתחיל גשם ועליתי על שקית נילון) אני חטפתי חזק והאופניים למרות שעפו על משטח שיש יצאו בלי פגיעה. האופניים אכן קלות וזה יתרון גם ברכיבה וגם בעליה/נסיעה/ירידה מהרכבת. יכול להיות ששלדת אלומיניום המקבילה היתה יותר פרקטית כי היא בסך הכל כבדה ב500 גר. מה לעשות, רציתי לנסות לרכוב לפחות פעם בחיים על אופניים עם שלדת קרבון. בדיעבד אני חושב שהדבר הכי מהפכני באופני endurence זה בסך הכל הגלגלים העבים 28 מ״מ שתורמים רבות לשיכוך כמובן כתלות בלחץ אויר. למרות שכאן צריך להחליט מה יותר חשוב כי הנוחות באה על חשבון המהירות. אני אנסה לתקן אצל הבחור מקדימה. מלבד המלצות כלליות לא שמעתי חוות דעת ממשהו שבאמת תיקן אצלו .
לחברה יש crash replacment program שבה הם מוכרים שלדה ערומה במחיר מוזל בשלוש שנים הראשונות אחרי הרכישה אבל נראה לי שהעלויות עם המשלוח לא כדאיות כי הם רוצים את השלדה השבורה בחזרה.
אני מקוה שבועז מקדימה הוא מיקצוען. מחר אני אצלו עם השלדה.
עוד תיקון: האופניים האלה למרות שהם שילדת קרבון לפי נציג החברה, הם ממש לא אופני תחרות. הם מאד חזקות ונועדו לרכיבה בכבישים רגילים ומשובשים.
אם התיקון יעבוד אני אחליף את הצמיג האחורי ב conti 4 seasons 30mm שיהיו יותר יציבים ויותר עמידים לתקרים מהם סבלתי די הרבה עם הGrandPrix 4000 2S שהם צמיגים מעולים.

נכתב ב - 22/01/2018 09:34:59
תאריך הצטרפות
04/05/2011
נושאים
38
תגובות
328
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ה4 עונות עמיד יותר מה4000.

**לא התנסתי עם רוחב 30, רק עם 23, 25

אם תאכלו הכל בביסים קטנים לא תחנקו.
נכתב ב - 30/01/2018 12:27:45
תאריך הצטרפות
09/06/2014
נושאים
21
תגובות
59
עדכון
שוב תודה למשיבים.
הלכתי על תיקון אצל בועז טרודלר שתיקן תוך כמה ימים את השלדה. בגלל אופי הנזק התיקון כלל גם ליפוף של קרבון על החלק שנשבר וגם השחלה של מוט קרבון בחלל הפנימי. בועז עובד עם קרבון שמשמש לתעופה שאמור להיות באיכות גבוהה. המראה החיצוני פשוט מושלם הוא צבע בצבע מקורי (לא יודע מאיפה הוא מצא) וקשה מאד לראות שקרה משהו לאופניים. חשוב לציין שמלבד היותו מקצוען הוא גם מאד חביב!  
תמונות לפני ואחרי התיקון 
אחרי נתן להקליק על הקישור לרזולוציה גבוהה:

https://www.dropbox.com/s/9q5ujg18u5c4cg5/2018-01-30%2012.22.41.jpg?dl=0

 

נכתב ב - 30/01/2018 17:58:25
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אהה....
אז זה לא הCHAINSTAY כמו שכתבת אלא ה-SEATSTAY......

אני אתן טיפ מצויין לתיקון קרבון וגם שלדת אלומניום שבורה בביית ללא צורך ללכת לבעל מקצוע ועם תוצאות מעולות...

ובכן מי מכיר מה זה גבס פלסטיק?
גבס פלסטיק זה הקיבוע החדש שעושים אורטופדים לשברים. מדובר למעשה בגליל תחבושת עשוי פיברגלאס, שכמרטיבים אותו במיים, ומלפפים על האיבר המקובע, הוא מתקשה כמו  אבן. רמת החוזק של גבס כזה דומה לרמת חוזק של קרבון לפחות. הייתרון של ה"גבס" הזה, שלא צריך להשתמש בדבק, וקל מאוד לחתוך אותו לפני השימוש. לאחר שסיימתם את העבודה על החלק השבור באופניים, מחכים חצי שעה בלבד, ואתם יכולים ללטש את אותה תחבושת עם נייר לטש עדין עד לרמת גימור משביעת רצון. אם עדיין לא הגעתם לעובי הרצוי לכם, ניתן לעשות ליפוף של תחבושת נוספת ושוב לשייף. אגב במקרה של כותי אני הייתי שם שם צינור עץ בוק מלא, או אפילו במבוק, ואז מלפף את תחבושת הפיבגלאס סביב לכל אורך הקטע החדש, משייף יפה צובע. וזהו.

התחבושות הללו קל להשיג אותם. הן עולות 30-40 ש"ח לגליל. ואם אתם קונים כמות זה כבר יותרל20 ש"ח לגליל ברחוב 10 ס"מ. הכי נוח לחתוך את התחבושת באמצע ולעבוד עם 5 ס"מ בלבד.  הרעיון שאני נותן לכן פה נוסה כבר בכל מיני מקומות בעולם, ונחל הצלחה מדהימה. במקום מסויים אפילו כתבו שהתחבושת הזאת יותר חזקה מקרבון משולב עם אפוקסי.  לא יאומן כי יסופר. אבל עובד ובגדול!! והכי חשוב בנוסף לחוזק זה מאוד מאוד קל, כמובן. 
באנגלית זה נקרא  CASTING TAPE למי שמתעניין.....

נ רופאים שעובדים באוניברסיטת תל אביב, יכולים כנראה להשיג את התחבושת הזאת בחינםlaugh

הנה כאן הדגמה איך זה עובד. שימו לב מה שצריך זה רק לשים את הגליל בגיגית מיים, ולהתחיל ללפף. זמן ייבוש והתקשות - חצי שעה. וזה גם תלוי באיזה תחבושת בחרתם. באופניים עדיף כמובן זמן התקשות של חצי שעה לפחות. יש היום גבסי פלסטיק חדשים עם זמן ייבוש הרבה יותר מהיר. אלה לא מתאימים לעבודה עם אופניים, כמובן. חצי שעה זה הסטנדרט הרגיל והם גם יותר זולים. מעבר לזה יש היום גבסים על בסיס של פוליאוריטאן. אין לי מושג אם גם הם מתאימים לאופניים, ומה רמת החוזק שלהם. יכול להיות שהם טובים באותה מידה, ויכול להיות שלא. בתגובה הזאת אני מתכוון רק לתחבושות הפיברגלאס.





וכאן מודגמת בנייה של שלדת במבוק באמצעות גבס פלסטיק.





 

נכתב ב - 30/01/2018 18:00:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפי  התמונה - וויזואלית  זה נראה תיקון מושלם .

זה תיקון גדול בקונסטרוקציה של  השלדה .

מבחינת חוזק  קשה לדעת  בהשוואה לשלדה במקור  ...

אני אישית לא הייתי לוקח צ'אנס ברכיבה במיוחד בירידה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/01/2018 20:39:47
תאריך הצטרפות
03/07/2007
נושאים
4
תגובות
30
אופנוחן - איך חוזק ההדבקה של הגבס לקרבון , כלומר לשילדה ? נראה אילתור 
וכותי - אל תפחד לרכוב , החיזוק חזק מהמקור - סמוך על עבודתו המקצועית של בועז.

נכתב ב - 30/01/2018 22:11:09
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
יורמי,
השיטה המוצעת נעשית בפועל ע"י מספר בוני שלדות מומחים בארה"ב. בונה שלדות הקרבון הכי מפורסם בארה"ב קרייג קלפי CALFEE משתמש כבר מספר שנים עם תחבושות פיברגלאס כאלה. מי שלא יודע, זה האיש שבנה לגרג למון את כל אופני הקרבון, שאיתם הוא ניצח את הטור דה-פרנס (3 פעמים אם אני זוכר...). ומי שרוצה לדעת מי קרייג קלפי, אז זה האיש שבונה את שלדת הבמבוק בוידאו לעיל....באמת!!
תחבושות פיברגלאס מתחברות מצויין גם עם אלומיניום וגם עם עץ. אבל כדי שהן יתחברו, יש לשרוט או לשייף עם נייר לטש גס מאוד את פני השטח. בבמבוק מסירים את הקליפה החיצונית, ששום דבק כמעט לא מתחבר אליה (גם לאפוקסי מאוד קשה איתה).  אני מניח שזאת גם הדרך לחבר את הקרבון. משייפים את המשטח החיצוני עם נייר לטש גס, ואז הוא אמור להתחבר. מה שעובד על אלומיניום אמור לעבוד גם על קרבון. בכל מקרה את המוט, שהייתי משחיל לתוך מסגרת הקרבון הקיימת, מדביקים כמובן עם אפוקסי לשלדה, לפני שמלפפים את התחבושת על כל המוט וחלקי הקרבון הקרובים למוט.

נכתב ב - 31/01/2018 13:48:20
תאריך הצטרפות
09/06/2014
נושאים
21
תגובות
59
אני לא דואג לרכוב. בעצם כבר רכבתי ולא מרגיש שום שינוי גם לא את התוספת במשקל עקב התיקון:
בועז סיפר לי שראשית הוא משתמש בסיבי פחם שמשמשים למטוסים שלהם דרגת חוזק גבוהה יותר וגם מלבד איחוי השלדה הוא השחיל מוט קרבון לאורך כל ה seatstay כך שהחלק הזה עמיד יותר מכל האופניים. החברה (Canyon) חזרו אלי והיציעו לי לקנות שלדה חדשה ב 569$. נראה לי מחיר סביר שעם משלוח ומעמ  מגיע בחישוב מהיר לכ-3300 ש״ח

לאופנוחן: אני בפקולטה לרפואה אולי תורם מעט להכשרת רופאים אבל אני לא רופא ואין לי גישה לציוד רפואי

נכתב ב - 01/02/2018 20:14:36
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כותי, לא ברור לי מה ההגיון לקנות עוד שלדה זהה. אם הראשונה נשברה, השנייה גם תישבר. אני מבטיח לך שכל נפילה שלך, או דפיקה רצינית של השלדה באיזה קיר או מדרגה בזמן, שאתה רוכב על השלדה, השילדה תישבר.
אני מציע לקנות שלדת אלומיניום או כרומולי. יש כרומולי 1.5 קילו, ויש אלומיניום קצת יותר קל. וניתן גם לקנות קרבון אחר, הרבה יותר משובח. סך הכל השלדה הזאת מאוד פשוטה, ולכן לא מבין מדוע לקנות שלדה דומה, ובמחיר כל כל גבוהה. שלדות הרבה יותר טובות באיביי או עליאקספרס עולות מחצית המחיר.
אם תרצה אתן לינקים ותוכל לבחון ת'נושא. בכל מקרה לקנות שלדה דומה, זה הכי לא רציונלי. כי היא תישבר בדיוק כמו הראשונה.

נכתב ב - 01/02/2018 21:51:59
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
היא לא תישבר אם הוא לא יפול. wink

.
נכתב ב - 02/02/2018 13:48:35
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
רוכב שנים רבות על שלדות קרבון, כביש/שטח/טורינג, מעולם לא נשברה לי שלדה, שלדות אלומיניום נשברו/נסדקו לי עד היום שתי שלדות.
אין בעיה לרכוב שנים רבות על שלדת קרבון אחרי תיקון מקצועי.

לחופש נולד
נכתב ב - 04/02/2018 12:20:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
משנת 2005 לא זכור לי ששלדות ( כביש ) קרבון נשברות  הכוונה שבר ממאמץ
כל השברים כתוצאה מתאונות  למעט ( שלדות מזויפות )
 או מזלג קדמי שנשבר כתוצאה ממצב שרוכב כבד והשלדה קלה.
 
בתאונות שמכונית פוגעת ברוכב בהרבה מצבים   שלדה הקרבון 
ממש נשברת ונקרעת ל 2  .

השבר באופנים של כותי נראה מוזר לפי אחד התגובות כתוב שזה לא מרכיבה .
לא ראתי במשך השנים וגם בחיפוש ברשת לא מצאתי  דוגמאות לתיקון  קרבון משבר דומה ....
 
לגבי 
אלומיניום , טיטניום , ובמיוחד במגנזיום - שברים ממאמץ / סדקים ...
בדרך כלל זה מתחיל מנקודות התורפה  אזורי הריתוך והחיבורים שם המתכת רגישה יותר .
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות