נושא: תובנות על החיים עם חשמלי....

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 12/02/2018 07:17:06
תאריך הצטרפות
05/11/2008
נושאים
11
תגובות
29
מעל 5000 ק'מ בגרופי
קצת תובנות על מה שהחשמלי הזה עושה לי...
אני רוכב על חשמלי מאז שקניתי אותם(specialized-LEVO), רכבתי היום על האופניים הרגילות שלי פעם ראשונה אחרי 4 חודשים!!

עניין אותי לדעת מה קרה עם הכושר הגופני שלי ...הלכתי על הירוק בבן שמן, מסלול שרכבתי כ 15 פעם ורכבתי לא מעט פעמים במקסימום יכולת.כשבדקתי את הסטרווה גיליתי רכיבה מלאה בשיאים אישיים כולל ירידה בפעם הראשונה מ 40 דקות במסלול כולו.

אז מה המסקנות -ראשית עליתי בכושר!! - עם החשמלי רכבתי יותר, נהנתי יותר - ביליתי יותר זמן ביער, וכבונוס שיפרתי את הכושר.

נקודה שנייה והמעניינית יותר לדעתי....השתפרתי מאוד ברמה הטכנית -
ההסבר שלי פשוט. הרכיבה על החשמלי יותר מהירה. אתה לומד ומתרגל כל הזמן טכניקה. וכשמגיעים לירידות סיבובים וקטעים טכניים אתה כבר יודע לשלוט באופניים במהירות רבה (קראתי איפשהו שרוכבי דאון -היל משתמשים בחשמלי ובאופנועי שטח כדי לתרגל עצמם במהירויות גבוהות).
אני מאמין שרוכב ששואף לשפר טכניקה ירוויח שיפור בזמן קצר על אופניים חשמליות.
נ"ב
התחרתי השנה על אופניים חשמליות בליגה האינדורו של Ira Shemesh.
בשנה שעברה התחרתי על אופניים רגילים - מצאתי שהאימון על החשמלי היה מעולה - מספיקים הרבה יותר ראנים בלי להגיע לתשישות, אפשר ללמוד את הקווים על חשמלי ולהתחרות על האופניים הרגילים....מומלץ

נכתב ב - 12/02/2018 12:28:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
רכיבה על חשמליים בהחלט משפרת את הכושר, יחסית לישיבה על הכורסה פיצוח גרעינים וצפייה בטור דה פרנס. מי שרוכב על אופניים אמיתיים ולא על רכב שטח חשמלי דו גלגלי, כושרו לא ישתפר.

הרכיבה על רכב השטח הזה, עשוייה כנראה במקרים מסויימים לשפר את שפת גוף, מכיון שמדובר על רכב כבד, שנוסע מהר, ולכן הטיות הגוף בזמן הרכיבה יותר קיצוניות ודרושה שליטה יותר טובה.
מסקנה - שיפרת את זמן המסלול, כי שיפרת את שפת הגוף (טכניקה), ולא בגלל שיפור הכושר (סיבולת לב ריאה).

אני בהחלט חושב, שלאנשים, שלא מסוגלים לרכב באופניים רגילים בגלל גיל מבוגר, או עודף משקל קיצוני, או בגלל מגבלה אחרת, זה בהחלט כלי מבורך לשטח. לכל שאר בני המין האנושי, הכלי הזה הרסני מנוון (לעיר זה סיפור אחר).

והנה סיפור קטן שמתאר את האמור לעיל.
רכבתי השנה באוסטריה, רוב האוסטרים היו על אופניים חשמליים. הייתי בשוק. האוסטרים זה עם של פדלאות הכי גדול בייקום. ראיתי משפחות של אבא ואמא בני פחות מ-40 משנה, עם ילדים בני 14 16 ו-18, רוכבים כולם על אופניים חשמליים באלפים. הייתי אומר ש-80% מהאוסטרים רוכבים באלפים על חשמליים. גועל נפש. אני רוכב עם אופניים רגילים במשקל 35 קילו, מטפס כמו משוגע באלפים, והם עם אופניים חשמליים טסים בעליות לידי. דיברתי על כך עם כמה אוסטרים, רוכבים אמיתיים, והם אכן אמרו לי, שזה דבר נורא. ומדובר ממש במגיפה באוסטריה. ואתם צריכים לראות כל בן משפחה רוכב על חשמליים של 3500 יורו. האוסטרים מחפשים איפוא לזרוק ת'כסף הרב שיש להם. מעמד ביניים משועמם. גם בצ'כיה זה הפך מאוד פופולרי. אבל שם בד"כ אנשים מגיל 50 ומעלה משתמשים בהם. אם כי גם שם גיל המשתמשים, יורד משנה לשנה.

נכתב ב - 13/02/2018 15:36:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לרכב עם אופנים חשמליות בכל צורות הרכיבה ...
משפר את המיומנות הטכניקה , שווי המשקל ודורש ריכוז  בגלל הפרש המהירות הגבוהה יותר יחסית...
החלק של הריכוז דורש  אנרגיה למרות שאין מאמץ פיזי  של יצרת וואטים ...
דוגמה מוקצנת ( במכוניות מרוץ יושבים כמעט ללא תזוזה  ומאבדים הרבה אנרגיה שמתבטא בירידה במשקל )
 
 
לאופנוחן לטפס את האלפיים באופנים ששוקלות ברוטו 35 ק"ג זה מרשים ...

לגבי משקל אופני  טורינג עם ציוד לפי הפרסומים והכתבות זה המשקל אין מחלוקת ...
אבל לגבי אלפיים  זה הגדרה כללית - באלפים יש גם מסלולים עם % שיפוע נמוך מאוד ...
יש מסלולים עם עליות שגם רוכבי כביש מיומנים עם אופנים במשקל ברוטו 8 ק"ג  מתקשים לעלות .

המשמעות גם עם רוכב הטורינג ברמה גבוהה בגלל משקל האופנים 35 ק"ג  .
המהירות הממוצעת במיוחד בעליה תרד לקצב הליכה ...
 
נתן דוגמה שבדקתי .
ביום הבחירות ב2015  אני בחרתי לרכב מבית השיטה  למצפה נח ...
הקטע התלול במסלול זה מנחמיה לרכס סירן כ 4.5 ק"מ עם כ 9.5% שיפוע ממוצע קבוע.
בקטע העלייה מנחמיה לסירן הצטרפו אלי רוכבי כביש ברמה שלי אבל עם אופני שטח קלות  .

אני עם אופני כביש 8 ק"ג ברוטו רכבתי בקטע הזה כ 10 ק"מש ממוצע .
הם עם אופני שטח  12 ק"ג ברוטו  רכבו כ7  ק"מש ממוצע ...
לערכתי עם אופניים של 35 ק"ג ברוטו  מהירות הרוכב תרד מתחת ל 4 ק"מש והרוכב יעצור ...
 
מה שאני רוצה להגיד בשלושת המצבים הקושי של הרוכב הוא די דומה ...
המשמעות זה במהירות הרכיבה 
בעיקר  בגלל משקלי האופנים ....
הקושי ברכיבה קשור לכמה אנרגיה במאמץ הרוכב מיצר וזה רק מכשירי וואטים  מראים ...
 
ביחס לאופנים חשמליות

באופנים שמדוושים החלק של איבוד אנרגיה כתוצאה מריכוז  הוא שולי באופן יחסי ותלוי בסוג הרכיבה ...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/02/2018 15:46:38
תאריך הצטרפות
05/11/2008
נושאים
11
תגובות
29
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אופנחן, תודה על התגובה. אני חולק עליך-אני רוכב חמישה חודשים על אופניים חשמליים ועם ניסיון של10 שנות רכיבה על אופניים רגילים. כשאני בוחן במהלך רכיבה ולאחריה את הדופק שלי ברור לי שאני משפר כושר גופני. אני מצרף פה לדוגמא קובץ מאחת הרכיבות שלי להתרשמות-ממנו ניתן להבין שעבדתי קשה מאוד במהלך הרכיבה.
אני מסכים איתך שמכיוון שאני נוסע מהר יותר בכל רגע נתון אני אכן עובד פיזית יושב ועומד, מתקל קטעים טכניים וכו)וזה יכול לעלות את הדופק גם ללא דיווש - אך שים לב לכך שאני מגיע לדפקים גבוהים גם ברכיבת xc שאינה טכנית כ שבילים כדוגמת הירקון ודומיו. לסיכום אצרף מחקר( שתומך במחקרים קודמים)שמאשש את טענתי לגבי שיפור בכושר גופני ברכיבה על אופניים חשמליים.נ"ב אני לא יודע לגבי העצלנות האוסטרית-אבל עם שטרודל תפוחים כמו שלהם כנראה שהייתי משמין כהוגן😂
https://cyclingindustry.news/study-confirms-that-electric-bike-riders-experience-physical-exertion-95-of-the-time/

נכתב ב - 13/02/2018 15:48:04
תאריך הצטרפות
05/11/2008
נושאים
11
תגובות
29
מעל 5000 ק'מ בגרופי
מתנצל, לא הצלחתי לצרף קובץ... אנסה מאוחר יותר

נכתב ב - 13/02/2018 16:01:40
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
מאמץ בעליות ושימוש בכוח מתפרץ הם התורמים הגדולים לכושר גופני, בכלי חשמלי הרוכב מקבל בהם הנחה משמעותית, קשה להאמין שמרוויחים כושר לעומת אופניים רגילים, לעומת זאת הפאן הטכני בהחלט זוכה לשיפור מובן 

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 13/02/2018 16:44:58
תאריך הצטרפות
05/11/2008
נושאים
11
תגובות
29
מעל 5000 ק'מ בגרופי
Edish
אופני pedal assist כשמם כן הם סיוע לפידול. משמע כשאתה מפדל הם מעצימות את הכח שלך.
זה לא במקומך זה בנוסף.
תקרא את המאמר... אצרף גם קבצי דופק להתרשמות

נכתב ב - 13/02/2018 18:51:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה יקירי וחברי לסטיה...smiley
אתה בטוח מבין מה ההבדל בין לטפס ביום אחד 1500 מטר עם אופניים במשקל 35 קילו לאופניים במשקל 8 קילו... ולרכב כך יום אחרי יום במשך מספר ימים או שבועות... אי אפשר בכלל להשוות את המאמצים לכבישונים... שריפת הקלוריות עצומה, ומאמץ השרירים הרבה יותר גדול. וכמובן שאת המשפחות האוסטריות עם החשמליים פגשתי בשטח. כלומר זאת רכיבת שטח עם אופניים 35 קילו. שם אין אפילו כבישון אחד...ויש גם את עניין כל שיווי המשקל, שצריך כדי להיכנס לכל מיני בורות, ולעבור מעל אבנים או לעוקפם? ואז לסיים את הרכיבה קרוב לשש בערב. היו ימים, שממש הייתי מסיים באפיסת כוחות. וכל הגוף שלי היה רועד. ואז לחפש היכן לאכול ארוחת ערב. שגם זו לא משימה פשוטה לפעמים.
נ.ב אני לא בוכה. זה היה כיף גדול. ואני עושה זאת 17 שנה.
נ.ב 2 מה שקובע ברכיבות ארוכות בטורינג זה סך העבודה (
W)או האנרגיה, שהרוכב מוציא, ולא ההספק (P). שחסר כל חשיבות, מכיון שלא מדובר בתחרות. הכבישונים כל הזמן עסוקים בתחרות ובביצועים. הספק או וואטים אותי לא מעניינים.  וזאת הסיבה הכי גדולה, מדוע אני לא אוהב את הענף הזה. אבל יש עוד כמה סיבות.
נ.ב 3 הצילום, שמצורף תמיד לחשבון ולתגובות שלי, מימין לתגובה זאת, הוא מטיפוס על דיונות באזור הדלתה של הדנובה. ברקע לאופניים ניתן לראות דיונה כזאת. היה לי שם שבוע של קריעת תחת. כל יום רק טיפוסים וירידות, והכל נגד הרוח, כי כיוון הרכיבה הכללי היה צפון מזרח. הים השחור נמצא ממזרח, בניגוד אלינו, שהים במערב. ולכן אצלינו הרוחות ברוב ימות השנה צפון - מערב.


 

נכתב ב - 13/02/2018 22:05:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאופנוחן כל רוכב  מתאם את עצמו  לסוג רכיבה  למה שעשה  לו טוב
בדרך כלל זה גם הצד החזק של הרוכב ...

יש מגוון סוגי רכיבות בכביש ,בשטח  למרחקים שונים למגוון סוגי מסלולים וכו'.
כל סוג רכיבה יכול להיות קשה .
מה שאני רוצה להדגיש  אם הרכיבות הם ארוכות מתמשכות יום אחרי יום והאופנים כבדות .
את המחיר משלמים במהירות הממוצעת .
המשמעות לטפס באלפיים  יום אחרי יום  עם אופנים של 35 ק"ג  זה כנראה בקצב של הליכה ...
 
ברור שבאופני כביש קלות המהירות הממוצעת תגדל בריבוע ...
הנקודה שאני מנשא להבהיר שרכיבה למרחק ארוך או רכיבה ממושכת עם  משקל יתר
מורידה משמעותית את המהירות הממוצעת בגלל שהרוכב צריך להוריד את העומס  ולחלק אותו .
 
גם אני בעשור הקודם רכבתי באלפים יום אחרי יום  את כל המסלולים עם העליות המפורסמות .
אצלי הקטע של הלוגיסטיקה אוכל , מלונות  היה מאורגן בצורה טובה ...

יש 2 הבדלים 
הבדל 1 -   משקל האופנים  8 ק"ג  ולא 35 ק"ג     שזה משמעותי מאוד
הבדל 2 -  הקצב , זמן הרכיבה , מהירות הרכיבה   שזה משמעותי מאוד

אם מתמכרים זאת לעבודה המשמעות .
באופני כביש  -  8 ק"ג זה הרבה וואטים בשעה   כפול פחות שעות.
באופני טורניג - 35 ק"ג זה קצת וואטים בשעה  כפול הרבה שעות .

אומנם אי אפשר להשוות את המאמצים  אני וגם אתה לא אוביקטיבים ... 
אבל אפשר להסביר את ההבדלים בכל ההיבטים  ולא רק מנקודת ראיה אחת ...   .
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2018 07:45:49
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
4 חדשים עדיין לא מהווה נתון נכון להסקת מסקנות ובטח לא מסקנות שנובעות מהחוויות של 2 רוכבים 
כושר נבנה בעזרת פעולות פשוטות יחסית 
סיבולת זה זמן עבודה שבועי בדופק מסויים
וכח נבנה ע"י מספר הדחיפות במשקל מסויים .
באופניים זה מתורגם לזמני רכיבה במאמץ אירובי מסויים וגובה מצטבר המותאם לרוכב 
יש פה ושם טכניקות אימון המיעלות את תוצאות האימונים כמו אינטרוואלים ותכניות אימונים 

בתאוריה אתה יכול להגיע לזה עם אופניים חשמליים כנראה צריך כישרון מיוחד לזה והתלהבות מהמוצר החדש 
לאחר תקופה יותר ארוכה תוכל לבחון את זה לאמיתו 
נראה לי שלאופניים חשמליים צריך עליות יותר רציניות ממה שמצויות בארץ בשביל להתמודד מול בניית כושר על אופניים רגילים 
דרך אגב רוכבים מקצועיים מוסיפים תרגילים שאינם על אופניים בכדי להשלים פינות חסרות 

מה שנכון באופניים חשמליים כנראה זמני המנוחה משופרים
וצריך לשמוע חוות דעת של מאמנים מקצועיים 
מעניין אם יגייסו את האופניים החשמליים לשיפור יכולות של רוכבים 
זאת תהיה כמעט הוכחה למצדדים בחשמלי  ,  למה כמעט , כי גם בהם חושדים בשמירה על האינטרסים הכלכליים 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 14/02/2018 08:32:03
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה איש יקר וחביב..
שיעור בפיזיקה, גם לאדריכלים ששכחו....smiley
אם ניקח שני תאומים בעלי יכולות זהות, ונשים אחד על אופני כביש 8 קג, והשני על טורינג 35 קג על אותו מסלול, הוואטים שהם ייצרו שווה לגמרי. היכולות שלהם שוות, ולכן ההספק (WATT) שווה. אבל אם הכבישון רוכב 4 שעות ביום, והטורינג רוכב 8 שעות ביום, אז סך העבודה של רוכב הטורנג כפולה מסך העבודה של הכבישון. אני מניח שאת הנוסחא הבסיסית כולם מכירים. הספקXזמן=עבודה=אנרגיה(שזה אותו הדבר). כלומר הגוף של רוכב הטורינג התאום, שרף פי 2 פחמימות ושומנים מהגוף של הכבישון. כמובן שהכל תאורטי, כי גוף האדם זה לא פיזיקה פשוטה.
מעבר לזה ברגע שנכנס גם גורם השטח, אז רוכב השטח שורף יותר קלוריות פר שעה מרוכב הכביש בעל אותם יכולות. כי בשטח משתתפים הרבה יותר שרירים מגוונים מאשר בכביש. ולכן יכולת שריפת הקלוריות פר שעת רכיבה בשטח - עולה. ולכן רוכב הטורינג זקוק בסוף היום לסטיק יותר גדול ושמןlaugh.

נכתב ב - 14/02/2018 09:29:40
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
יש עתיד גדול לאופניים חשמליים. מי אומר שתפקיד האופניים לשרוף קלוריות ולבנות כושר?
אפשר, ואפשר רק לטייל בכלי נקי ושקט.
רצוי גם לאכול פחות😉

לחופש נולד
נכתב ב - 14/02/2018 10:03:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
ממש לא  אני חולק עליך לחלוטין 
הכל ענין של עצימות  מול זמן המפתח בנוסחה זה ההספק

רוכב כביש במסלול הררי מיצר כפול וואטים בשעה  מרוכב טורינג 
לכן גם הקלוריות הם כפולות  לשעה  ...

וואטים עולים כתוצאה מעצימות
3 גורמים משפעים 
ההתנגדות - רוח פנים ,שיפוע ,משקל וכו' 
יחס העברה כבד - מול שיפוע 
סל"ד גבוהה - ממוצע סיבובי רגלים  

אם הסטואציה קימת ב 3 הגורמים הווטים עולים  והקלוריות נשרפות .

ברכיבות ארוכות או עם משקל יתר הרוכב מורד את העומס להחזיק מעמד לזמן ארוך יותר
שהעומס יורד יחד איתו יורדים הואוטים והקלוריות - זה גם היגיון ונתן למדוד במכשירים .

אני מצטט אותך מהתגובה "הספקXזמן=עבודה=אנרגיה"
ההספק לשעה של רוכב הכביש גבוהה בהרבה ויותר מכפול מרוכב הטורינג .
לכן המפתח שקובע בנוסחה זה ההספק לשעה ...

בכל דבר ככול שזמן המאמץ קטן יותר ניתן גם להגדיל את ההספק הממוצע לשעה...
אין מצב שמאמץ של 8 שעות ביום יהיו בהספק ממוצע כמו  מאמץ של 4 שעות ביום 
אני מופתע שאתה לא מבין את זה ...

בבדיקה פשוטה בטריינר וואטים אפשר לראות ברור 
שעה מיצרים יותר וואטים בממוצע מאשר בשעתיים
ככול שהזמן גודל ממוצע הוווטים יורד או שמורדים עומס במתוכנן על מנת להחזיק מעמד
או שהעיפות מורידה את העומס ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2018 16:17:24
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אריה יקירי, צריך היה לפטר את המורה לפיזיקה שלך בפולין.... כעת נותר רק לשלול לאשתו את הפנסיה. כי הוא כבר בטח בגן עדן.laugh
בוא ננתח יחד את המשפט שלך:
"רוכב כביש במסלול הררי מיצר כפול וואטים בשעה מרוכב טורינג, לכן גם הקלוריות הם כפולות לשעה  ..."
בוא ניקח את לאנס ארמטרונג בשיאו עם כל הסמים והחלפות הדם ומה לא....
אם ניתן ללאנס לרכב אותו מסלול פעמיים עם מנוחה מספקת להתאששות מוחלטת. פעם ראשונה עם כביש 8 קילו נניח למרחק 100 קמ, וטיפוס  של 1500 מטר. ופעם שנייה אותו מסלול עם הטורינג הכבד שלי.
אדון ארמסטרונג המסומם ישרוף הרבה יותר קלוריות בפעם השנייה. אבל ההספק שלו יהיה די דומה. כי הספק שרירים הוא נתון די קבוע, כאשר מדובר במרחק רב ובהרבה שעות רכיבה. בניגוד אגב לספרינטים שם עובדים גם שרירים אנאירוביים, ולכן הן מסוגלים לעבוד בעצימות גבוהה לזמן קצר, עד שהם קורסים.
הבעיה שאתה מתרגם כל הזמן את המהירות להספק וזה טעות. כאשר אתה משווה את עצמך על אותם אופניים כל הזמן, אז ההספק קשור למהירות, מכיון שהמשקל קבוע אצלך. אבל אם תשים עליך תיק גב במשקל 20 קילו, המהירות שלך תרד, אבל ההספק יישאר אותו דבר. חוץ מזה אתה יודע, כי כשאתה עולה עליה ארוכה 20 קמ של נניח 8% וביום אחר עליה ארוכה 20 ק"מ של נניח 9% בתנאי מזג אוויר שווים לגמרי, ההספק שלך יהיה די דומה, למרות שמדובר במהירויות טיפה שונות. וזה בגלל שבעלייה של ה9% אתה יותר כבד.... בעליות של 9% אתה מדווש יותר לאט, אבל מפעיל על הקסטה לחץ הרבה יותר גדול דרך תמסורת מקלה. אבל בשקלול של הלחץ המופעל והמהירות, ההספק המתקבל דומה בשניהם. אגב, הכל במישור התאורטי העקרוני.. כי במציאות הביו-מכניקה של גוף האדם יותר מורכבת.

לסיכום, לאנס ארמסטרונג המסומם בשיאו ייצר אותו הספק (וואטים) בשני סוגי האופניים, כאשר מדובר במסלול ארוך דומה. אבל ייצר בסך הכל הרבה יותר אנרגיה מהשרירים שלו באופניי הטורינג. ולכן מגיע לו סטיק יותר שמן בסוף יום רכיבת הטורינגlaugh

נ.ב,  אריה שאלה: אם תיקח סל עם מצרכים במשקל 8 קילו, ותרים אותו מהרצפה לגובה של 2 מטר. ואחר כך תיקח סל של 35 קילו, ותרים אותו מהרצפה לגובה 2 מטר. באיזה סל תשרוף יותר קלוריות?
נ.ב 2 נכון שביום רכיבה ארוך מורידים עומס-הספק, אבל העבודה, הוצאת האנרגיה הסופית לא תלוייה בכמה זמן עשית את המסלול. הסטיק בסוף היום חייב להיות באותו גודל. אם עשית את המסלול ב-7 שעות או 9.
נ.ב 3 אם תרכב יום אחרי יום ככבישון במשך שבועות. אז לא יהיה כבר הבדל גדול בעצימות כתלות במרחק הרכיבה. אתה תרכב באותה עצימות מהבוקר עד הערב.





 

נכתב ב - 14/02/2018 17:59:18
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
אני מצטער לא יכול לשכנע אתך נקודת הראיה שלך היא חד צדדית
אתה כנראה אף פעם לא רכבתה עם מד וואטים .
הנושא הזה נראה לי ממש לא ברור לך אתה מבין בתכומים אחרים זה ממש לא התחום שלך ...

אני רכבתי עם מד וואטים התאמנתי הרבה עם מד וואטים בזה אני מבין ושולט .
מכל סוגי הרכיבה
בכביש מיצרים הכי הרבה וואטים ממוצע בשעה 
ברכיבת טורינג  מיצרים הכי פחות וואטים ממוצע לשעה 
את התוצאה גם מהירות הרכיבה מסבירה ...
ככול שהמרחק קצר יותר מפיקים יותר וואטים ממוצע לשעה ...

נתיחס לאמסטרונג בטיפוס השיא שלו באלפ דואז היה כ 37 דקות  ממוצע הוואטים לשעה עמד על 450 וואט למשקל שלו בזמנו כ 73 ק"ג
ברכיבת מסלול כללית של יום בטור 150-200 ק"מ תלוי באפייון המסלול  אמסטרונג רכב ב 4 שעות ממוצע הואוטים לשעה היה כ 300-360 
אתה יכל להסיק את המסקנה הברורה  בגלל המרחק  ירד העומס  כמות הוואטים הממוצעת ירדה . 

במסלול ארוך וקשה הרוכב מתכנון לפי הניסיון שלו אך לחלק את הכוח וזה מורד את ההספק הממוצע לשעה 
השאר זה  הכפלה כמות הספק לשעה X זמן  רכיבה .

את זה ניתן  לבדוק עם מדי וואטים ברכיבה בחוץ ועל טריינר וואטים ...
אתה מאלץ  אותי לצרף הוכחות  - מצורף קובץ 
זה גרף  השיא שלי ב 2013 רכבתי בזמנו כ 280 וואט לשעה על טריינר 
חצי שנה התאמנתי והשתפרתי  מי 225 וואט  בזמן של 82 דקות  ל 277 וואט ב 70 דקות ... 

בתנאים של רכיבה באופני טורנג זה יצריך כ 3 שעות רכיבה  להגיע לכמות האינרגיה הזו  ...

עוד הבהרה אולי זה יסבר לך...
אם ההיתי עושה סימולציה  על אופני טורינג  באותו מסלול כלומר תוספת משקל האופנים המבנה והציוד 
זה היה מחייב להורד את עוצמת  הדיווש להוריד להילוך הכי קל שיש בטוריג כדי לחלק את הכוח
אחרת לא הייתי מחזיק מעמד 
המשמעות שהעצימות יורדת , ההספק יורד גם המהירות יורדת  ,זמן הרכיבה הופך לארוך יותר ...

אריה סדובניק



 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/02/2018 18:49:35
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
מה זה חשוב אלו אופניים , זה תלוי ברוכב 
אם הוא מפיק X וואטים ל Y שעות תוצאות האימון יהיו זהות בשני סוגי האופניים 
ההבדל העקרוני שרוכב כביש נראה יותר מפונפן ורוכב הטורינג נראה סבל בנמל 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 14/02/2018 20:43:50
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
צביקה, רוכב טורינג נראה יותר כהומלס.

לחופש נולד