נכתב ב - 17/02/2018 14:37:53
147
1672
זה אופרציה מורכבת ב 24 שעות מלונדון לפסגת Mont Ventoux ובחזרה
לינק לסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=HUWCeAzkc2Q
Boris - זה אופני עיר ששוכרים בלונדון ב £ 2. בתחנת עגינה עם כרטיס אשראי , ל24 שעות .
השם לאופני Boris ניתן על שם ראש העיר שהכניס את תכנית שכירת האופניים הציבורית בלונדון .
Mont Ventoux – זה אחת העליות המשמעותיות בטור דפרנס אם לא ה -
נמצאת בדרום צרפת נתונים כללים :
אורך 20.7 ק"מ שיפוע ממוצע 7.6% אבל יש כ 8 ק"מ עם 10% ממוצע בין הק"מ 6 ל ק"מ 14 .
לאחר שראיתי כמה פעמים את הסרטון זה מרשים .
המבצע מתואם שעיקר הזמן זה הנסיעה הלוך עד העלייה ובחזרה . זה לא תלוי ברוכב .
בקשר לרכיבה
הזמן של הרוכב זה 2. שעות ו55 דקות לפי הסרטון
מהירות ממוצעת כ 7.1 ק"מ בהתחשב שהאופניים כבדות כ 22 ק"ג ...
קצת פרשנות בהערכה על פי הסרטון הסל"ד נמוך 44 ממוצע .
מבדיקת נתוני האופנים
הפלטה 42 שיניים בגלגל אחורי נאבה פנימית 3 הילוכים (הילוך הקל יחס עברה 1.23)
מדובר ברוכב לא פראייר - יודע לחשב את הכוח ל 3 שעות ללא הפסקה .
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/02/2018 16:35:30
428
11304
מקסים . . . . נהנתי
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 17/02/2018 19:00:46
25
1719
הסרט הנ"ל יח"צ משעמם. מעמד ביניים בריטי משועמם ומשעמם. יש אינספור סרטים מדהימים על רכיבות אופניים ביוטיוב. זה אחד הגרועים בהם.
הגיבור הכי גדול היום ביוטיוב, שאני עוקב אחרי מסע האופניים שלו כבר 4 שנים מבלי לפספס אפילו סרטון אחד שלו, זה בחור קנדי ממוצא בולגרי בשם IOHAN שרוכב מהקוטב הצפוני עד ארגנטינה (סיים את פרו לא מזמן) והכל בשטח לבד בטבע הפראי שרובו ללא בני אדם.
להלן שני סרטים אופייניים שלו. הוידאו הראשון כאן, ששמתי, זה סרט שהוא העלה לפני חודש: רכיבה בפרו.. והוידאו השני כאן, זה הסרט הראשון, שעשה אי פעם לפני כארבע שנים, לאחר שרכב מהקוטב הצפוני בחורף לכיוון צפון ארה"ב.
אתם חייבים להציץ בסרטים הללו. אין דברים כאלה. האיש הזה מדהים. אף אחד לא עשה לפניו סרטים כאלה. הוא מגיע למקומות מוטרפים על כל הראש, ולוקח סיכונים די גדולים. אבל יש לו יכולות הישרדות יוצאות דופן. הוא גם מצלם מעולה, וגם עורך את הסרטים נהדר. חובה לצפות. יש בערוץ שלו ביוטיוב כבר כמות נכבדה של סרטים מדהימים.
מבטיח לכם: לא ראיתם סרטים כאלה מעולם!!
נכתב ב - 17/02/2018 21:48:00
78
3934
לפני 3 חודשים עליתי את הוונטו, עליה לא קלה, עליתי עם אופניי כביש במשקל של כ 15 קג כולל מים וביגוד חם, יחס תמסורת 1,06.
הנסיעה מלונדון לפרובנס וחזרה יותר קשה מהעליה.
נכתב ב - 18/02/2018 07:34:29
55
5427
סרטונים מדהימים!
תודה
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 18/02/2018 10:40:02
25
1719
ואם כבר אז כבר...
הנה עוד רוכב אחד, שמעלה סרטי רכיבה נהדרים.
הבחור בריטי, שמו קית' והוא אומן בנשמתו. הסרטים שלו ברמה אסתטית גבוהה ביותר. הוא חי בטוקיו, נשוי ליפנית חמודה, יוקי, שבעצמה מצלמת סטילס, והם מטיילים ביפן באזורי טבע קסומים-מדהימים עם אופני הטורינג שלהם מספר פעמים בשנה.
הסרטון האלה שונים לחלוטין מהסרטונים של הרוכב הבולגרי-קנדי לעיל. אבל הם איכותיים ביותר. אם פעם אעשה סרטי רכיבה, הייתי רוצה לעשות אותם כמותו. סרטיו - דוגמה מעולה, מאסטר-פיס, כיצד לעשות סרטי רכיבה. גם בקטע של הצילום, גם בעריכת הוידאו המשובחת ,וגם בקריינות הנהדרת שלו.
נ.ב יש עוד זוג רוכבים נשואים (מגרמניה), שאני עוקב אחריהם קרוב לשנתיים. התחילו באפריל 2016 בגרמניה, כרגע הם בעמאן (מצפון לתימן). הסרטים שלהם מעולים, ומדגימים נהדר את הרכיבה, הקשיים בדרך , ואת הזוגיות הנהדרת שלהם במסע אופניי טורינג, שבו הם אמורים לחצות ארבע יבשות. אירופה, אסיה, אוסטרליה ואמריקה. אעלה שניים מהם יותר מאוחר. סרטים מדהימים. הם רוכבים גם בחורף באמצע ינואר בסופות שלגים בלי לעשות חשבון. גרמנים קשוחים.... האמת הוא גרמני, והיא יהודיה-רוסיה, שהיגרה עם הוריה מרוסיה (יש לה משפחה בארץ). אם כי הם לא מזכירים במילה בסרטים שלהם את מוצאה היהודי, אלא רק הרוסי.
נכתב ב - 18/02/2018 11:56:17
147
1672
לאופנוחן השיפוט שלך לפוסט ממש לא לעיניין ...
על פניו זה נראה שכל מטרתו להקטין את הנושא בכל הצורות האפשריות .
הקטנת הכתב בתגובה שלך הכנסת אינפורמציה לא רלוונטית
"משעמם. מעמד ביניים בריטי משועמם ומשעמם" , כולל התייחסות כמו מבקר סרטים .
אני מופתע זה בניגוד לתגובות ענייניות שלך בנושאים שקשורים לאופנים גם אם יש מחלוקת בנינו .
הסרטים היפים שאתה מצרף זה נושא אחר לגמרי ...
על ההבדלים בין המאמץ הממוצע לשעה ברכיבות טיפוס באופני כביש או אתגר בכביש .
לבין רכיבת טורינג טיולית - מיצינו את הנושא בוויכוח קודם ...
-----------------------------------------------------------------------------------
אם יש לך תגובה לעניין ולנושא האתגר השמח לקרוא ...
נזכיר לך מדובר באתגר שקשור לזמן של 24 שעות אופרציה מורכבת ומתואמת
להגיע מלונדון לדרום צרפת לטפס את העלייה הקשה בטור דפרנס ולחזור
21 שעות זה החלק של הנסיעה שהוא הקריטי והקובע .
קטע הרכיבה לטפס עלייה כזו ללא הפסקה באופני עיר 22 ק"ג על יחס 1.23 .
למרות שהזמן כ 3 שעות מרשים לראות את חלוקת הכוח המתאימה לתנאים הנ"ל ...
זה אומנם זמן כפול אם הרוכב היה מטיפוס באופני כביש ...
אני הצרף לינק לכתבה מפורטת בנושא מ 2013
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2525270/Cyclist-hires-Boris-Bike-takes-France-Mont-Ventoux.html
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/02/2018 14:00:24
428
11304
אריה - צודק בפיסקה הראשונה
הקטנת הפוסט של חבר לתחביב רק בכדי להגדיל את הפוסט שלו עצמו , דוחה .
לי אישית זה גורם במודע ולא במודע שלא להכנס ללינקים אפילו שאני מפסיד את סיפור בריאת העולם עלק
אהבתי את הפוסט שלך כי בעצם כמעט כל אחד יכול לקום בבוקר ולעשות מבצע חביב כזה ולחזור לשיגרה
מזכיר לי קצת את הישראלי שעשה את ה"טור דה טרנס אלפ" על אופניים מתקפלים
או את עצמי שבוקר אחד חבר ואני יצאנו על אופני חרש אופן לרכיבה לשארם א שייך עם שק שינה 2 מימיות ואקדח
וחזרנו לשיגרה ללא הפיכת הסיפור לאורח חיים המנתק את עצמך מחברים ומשפחה
ולא במטרה לחזור ולקבל מנה סופנית של צומי
לא תמיד צריך להיות הכי הכי להביס ולנצח ולהפוך כל דבר למאבק על הרייטינג האולטימטיבי
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 18/02/2018 14:25:24
25
1719
אריה, מה לעשות שאני שנים מחפש וצופה בסרטי רכיבה משובחים, שנעשים ע"י רוכבים גם ביוטיוב וגם ב-VIMEO. והסרט הנ"ל לא טוב, ולא עושה לי את זה. מדובר בסך הכל על שני סאחים מעמד ביניים משועממים, שעשו טיול של 24 שעות, וצילמו את זה. סאחים בסלנג צברית - קונפורמיסטים. אין לי שום כוונה להפוך את זה למשהו אישי. כי זה ממש לא. זה פשוט סרט לא טוב. אז כדי שרוכבים יתרשמו מה זה סרט טוב, הבאתי את הקנדי-בולגרי, שהוא הכי טוב בעולם כיום בסרטי רכיבה. וגם זוג די נורמטיבי מטוקיו, שרוכב ביפן ומצלם. ולא, אין לזה שום קשר לפוסט הקודם על ההספק והוואטים. מה הקשר בכלל... מדוע להכניס את זה לכאן....
נכתב ב - 18/02/2018 17:44:12
147
1672
נושא הוואטים הוזכר כדי להסבר שזו רכיבת טיפוס (העלייה הקשה באלפים מון וֵנטו בצרפת)
להבדיל מהרכיבות שאתה מראה זה לא טיול זה אתגר משולב ב 24 שעות אופרציה נסיעה ארוכה ורכיבה .
הרכיבה מוגדרת כרכיבת מאמץ מרוכז 3 שעות ללא הפסקה באופני עיר 22 ק"ג ביחס העברה 1.23 ...
הרכיבות שאתה מראה בסרטונים זה טורינג טיול ממושך לאורך ימים ...
ההערות הכלליות שלך לגבי הסרט ההדגשה שזה רוכב בריטי משועמם ממעמד הבנים
מה זה קשור לאתגר - נראה כניסיון לטשטוש את העניין באינפורמציה לא רלוונטית ...
אתה לא חייב לפרגן אבל לזלזול באתגר שמשהוא עושה כאילו זה כלום ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מרוב טשטוש הנושא - שכחתי לפרגן ליורם שבגיל מבוגר 60 פלוס .
טיפס את המון וֵנטו העליה הקשה באלפים זה לא פשוט בכלל זה שווה ערך ל 4 פעמים ברצף נס הרים ...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אני חשבתי שתתרום בידע הטכני שלך להסביר לנו מה המנגנון של נבה עם הילוכם פנמיים
מצורף לינק לאופני העיר עם הסבר טכני מורכב ...
https://en.wikipedia.org/wiki/Santander_Cycles#Cycles
הפרשנות שלי לגרופ - ליחסי העברה ( אבל אני לא מבין אך זה עובד )...
הפלטה 42 שיניים נבה בגלגל אחורי עם 3 הילוכים פנמים .
הילוך הקשה בגלגל האחורי לפי 22 שינים הילוך השני שווה ערך ל 28 שיניים
ההילוך הקל שווה ערך ל34 שיניים = 42/34 נותן יחס העברה . 1.23
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/02/2018 20:36:30
78
3934
אריה תודה על הפרגון.
פלטה של 34 וקסטה 42 יחס העברה הוא 0.81..
כול סיבוב של הקרנק הגלגל יסתובב 0.81 סיבובים.
נכתב ב - 19/02/2018 09:18:38
147
1672
ליורם
הכוונה שלי גם מה שכתבתי זה הפלטה בקראנק 42 ..
מאחור - הקל שווה ערך ל 34 ...
אות אופני העיר Boris ראיתי אבל לא רכבתי עלהם .
הנתונים היו לי עוד מסוף 2013 .
בנוסף יש לי אופני עיר schwinn מהמאה הקודמת עם נבה פנימית .
האופנים מונחות שנים בחצר למזכרת ( זכור לי הקושי לטפס איתם את זיכרון יעקב ) ...
מצורף צילומים מהבוקר ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/02/2018 10:40:55
78
3934
תרום אותם למזיאון האופניים.
נכתב ב - 19/02/2018 14:30:52
25
1719
האופניים הנ"ל גרוטאה סינית. אין להם שום ערך אספני. זה לא באמת שווין. שווין הפסיקו לייצר בארהב בשנות ה-60. אולי אפילו לפני כן. שווין אמיתי שיוצר בארה"ב זה כבר סיפור אחר. היו להם די הרבה יצירות פאר אלמותיות. החברה הגדולה בעולם בסוף המאה ה-19 תחילת ה-20.
הנה החוב שלי מהפוסט הקודם.
זוג נשוי גרמני מסתובב סביב העולם על אופניהם. הם כרגע כמעט שנתיים בדרך. התחילו בגרמניה באפריל 2016 עברו חלק גדול מארצות אירופה. לאחר מכן מערב ומרכז אסיה, לאחר מכן איראן, וכעת עמאן. זוג שמצלם הרבה, ומשקיע רבות בעריכת הסרטונים שלהם. ובאמת הם עוברים הרפתקה אמיתית.
הסרטון הראשון כאן מטורקיה (הסרטון השלישי שלהם על טורקיה בחורף). סרטון משוגע הכולל רכיבה בתוך סערת שלגים. פסיכי על כל הראש.
הסרטון השני כאן הוא מקירגסטאן. הם תיעדו יום אחד שלם בקירגיסטאן. סרטון נהדר עם נופים מדהימים.
נכתב ב - 19/02/2018 15:05:11
428
11304
אני לא בטוח שבאופניים ישנות כאלו יש נבה פלנטרית תוצרת סין היא
עצמה שווה כמה לירות ויש להניח שהיא עובדת כמו חדשה אז אפשר לטפס איתם את האלפים
דווקא נראות אופניים שכדאי להשמיש לצורך סידורים לא הייתי צובע שלא יגרו את הגנבים
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/02/2018 15:55:04
147
1672
אופני ה schwinn מודל 68 תוצרת ארה"ב ...
50 שנה הצבע הרתוחים והניקלים במצב טוב אפילו שספגו הרבה גשם ושמש ...
מצורף תמונה של זוג נוסף עם נבה הילוכים פנמיים .....
חיבורים ורתוכים כאלו שלדת כרומלי סינים לא עשו במאה הקודמת ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/02/2018 19:07:19
25
1719
לגבי הריתוחים שאריה כותב: אתה בטוח שזה ריתוח ולא הלחמות. התמונה לא מספיק טובה.
נ.ב לגבי המילה "סין" ברור שדיברתי על טאיוואן. סין של "מאו" היתה סגורה לעולם אז.
הדגם הנ"ל הוא ככל הנראה RACER וזה דגם שרץ מ-1933 ועד 1971. היו לו שלוש ורסיות. נבה גיר 2 או 3 הילוכים והיה גם דגם עם מעצור רגל.
אבל אין לאופניים הללו שום חן או כיף שמושך לעשות איתם משהו.
נכתב ב - 19/02/2018 22:06:12
147
1672
דגם האופנים
1968 Schwinn Racer 3-Speed
מצורף תמונה מגדלת – גם אחרי 50 שנה בגשם ובשמש
זה נראה עבודה מושקעת תוצרת ארה"ב ...
אפס תקלות עשרות אלפי קילומטרים ...
בגלל המבנה והכידון רכבתי בעמידה בשנות ה70 את כל הטיפוס לזיכרון יעקב...
אריה סדובניק .
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
|