נושא: 21 הילוכים לעומת 7 הילוכים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 02/03/2018 19:25:10
תאריך הצטרפות
18/08/2015
נושאים
20
תגובות
23
איפה נמצאים יחסי ההעברה של אופניים 7 הילוכים ביחס לאופניים 21 הילוכים? לא הצלחתי למצוא נתונים כאלה. 

נכתב ב - 04/03/2018 12:37:46
תאריך הצטרפות
24/06/2008
נושאים
45
תגובות
586
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
יחסי העברה נקבעים עפ מספר השיניים בפלטות הקדמיות מול הפלטות האחורית ולא עפ מספר ההילוכים
אם לא תספק את הנתון הזה לא תוכל למצוא את יחסי העברה.

נכתב ב - 05/03/2018 13:13:53
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
בגלל הצלבות, חפיפות ושאר ירקות באופנים עם 21 הילוכים יש בערך 12 הילוכים אמיתיים.
כך שהפער בין 7 ל-12.

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 05/03/2018 13:14:12
תאריך הצטרפות
14/04/2013
נושאים
5
תגובות
341
בגלל הצלבות, חפיפות ושאר ירקות באופנים עם 21 הילוכים יש בערך 12 הילוכים אמיתיים.
כך שהפער בין 7 ל-12.

Nothing compare to the simple pleasure of bike ride
נכתב ב - 05/03/2018 18:30:09
תאריך הצטרפות
18/08/2015
נושאים
20
תגובות
23
חשבתי שיחסי ההעברה הם סטנדרטיים... פשוט ניסיתי פעם אופניים עם 7 הילוכים וההילוך הכי גבוה היה לי נורא איטי אז תהיתי האם זה תמיד ככה.

נכתב ב - 05/03/2018 19:39:24
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בדרך כלל  באופנים פשוטות אופני ילדים אופני עיר וכו' ...
יש את האופציה של 21 הילוכים  ויש גם אופציה ל7 הילוכים

המשמעות של 21 הילוכים - שהקראנק זה טריפל 3 גלגלים 
הסטנדרט הפשוט הזול קראנק 48/38/28 שימנו או שווה ערך ...
הקסטה גם פשוטה שימנו או שווה ערך- 7 גלשים  14-28 לפי בערך  14-16-18-20-22-24-28 .
המשמעות 3 כפול   7  =  21  (כפי שכתבו לך בגלל חפיפות הצלבות יש כפילויות וקומבנציות דומות ) 

המשמעות של 7 הילוכים  שבקראנק  יש פלטה אחת והיא בדרך כלל 52 שיניים .
הקראנק הזה קיים באופני עיר פשוטות  אופנים עם גלגלים קטנים ,אופנים מתקפלות  ,וגם בחשמליות .
בדרך כלל - זה גם הקסטה 7 גלשים  14-28 לפי בערך  14-16-18-20-22-24-28.

אם אתה משווה קושי 
52/14 = יחס 3.7  זה קשה יותר  מ....

48/14 = יחס 3.4 
שעושים השוואה יש לקחת גם בחשבון גודל הגלגלים אופנים של 20 אינץ זה הרבה יותר קל מאשר 26 אינץ .
גם למשקל האופנים יש השפעה על ההרגשה ...

למרות שאני רוכב רק באופני כביש  - זה ידע כללי שמבוסס גם על היגיון פשוט ...
 
אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/03/2018 07:27:34
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
מה שחשוב זה ההילוך האיטי ביותר וההילוך המהיר ביותר 
אם הגלגל שיניים הקדמי בגודל זהה לאחורי על כל סיבוב פדאלים הגלגל האחורי יעשה גם הוא סיבוב אחד 
אם הגלג"ש הקדמי כפול בגדלו מהגלג"ש האחורי הגלגל האחורי יסתובב 2 סיבובים על כל סיבוב פדאלים 
למשל הקדמי T36 [שיניים] והאחורי T18  אז  36 לחלק 18 שווה 2  , [ 2=36:18 ]
 
כך אתה מחשב את ההילוך האיטי ביותר והמהיר ביותר  
בהילוך המהיר ככל שהמספר גדול יותר כך היחס מהיר יותר 
בהילוך האיטי [כח] ככל שהמספר קטן יותר כך הילוך הכח חזק ואיטי יותר 

כל שאר ההילוכים שבינהם ? לא כל המרבה זה משובח !  אבל 12 הילוכים זה מספק  .
החשוב זה בקצוות !

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/03/2018 09:35:00
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
לנצילות טובה צריכים הרבה הילוכים ותחום רחב של יחסי העברה.
התחילו ללא הילוכים, עברו ל 2 והגיעו עד 30. 10 גגשים בקסטה ו 3 גגשים בקרנק.
המעביר הקדמי לא נחשב לפתרון איכותי יעיל ואמין, והיצרנים החליטו לרדת מ 3 גגשים ל 2 והיום רבים עברו ל 1 ללא מעביר (ברכיבות כביש עדיין עם שני גגשים). יעילות הדיווש ותחום העבודה קטנו, בסגנונות רכיבה מסוימים זה מספק.
להערכתי לא רחוק היום בו ייצרו אופניים עם קסטה של 18 גגשים ללא מעביר קדמי. ונקבל יעילות מצויינת ותחום עבודה רחב.

לחופש נולד
נכתב ב - 06/03/2018 20:49:21
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
במערכת ההילוכים האלקטרונית של שימנו עם 2X12 שזה 24 הילוכים יש אפשרות לקבוע מראש 
כמה הילוכים אתה רוצה אני מאמין שיש רוכבים שמעונינים בפחות מ24 הילוכים  מקצה לקצה 
והבקר האלקטרוני קובע באלו גלג"שים להשתמש בכל פעם 
נראה לי שבהילוכים ידניים יותר מ12 הילוכים מתחיל להיות מסורבל , תחשוב שצריך דחוף לעבור
ממהירות לכח מקסימאלי בעזרת הבוהן 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 07/03/2018 14:43:52
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
אם EXCEL לא מפחיד אותך, ואתה יודע לקרוא גרפים wink, קובץ ההשוואה שהכנתי לעצמי בעבר כשעברתי בין מערכות הילוכים יכול לשמש אותך.
הורד הקובץ, הזן את מס' גלגלי השיניים בגלגלי השיניים הקידמיים והאחוריים, ותוכל להתרשם משינוי יחסי ההעברה והחפיפות.
https://1drv.ms/x/s!Ao8Ha2WtKsJqhOo291_numZoKFOCEw

(מובן שה-EXCEL לא מתחשב בהצלבות)

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 07/03/2018 15:49:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בהקשר קצת אחר לשימוש ביחס העברה באופני כביש .

בשנים האחרונות  התופעה  של  רכיבות סל"ד  גבוהה  גודלת  וגודלת ...
השימוש ביחסי העברה כבדים יורד  ויורד משמעותית ...
האבסורד  שקיים שהרבה רוכבים לאורך שנים שאני רואה בכביש  4 - מישור  אם אופציות לעלות לכרמל
מורכב באופנים שלהם תשלובת סטנדרטית קומפקט 50/34  וקסטה היום 11 גלשיים  11-28 או 11-30
היגיון הכללי  לקבל כיסוי יחסי העברה רחב מהקשה לקל

אבל הבעיה היא במישור  שכמעט ואין שימוש לגלשים 14, 13, 12, 11 ,ואפילו 15 גם נדיר לראות .
היחס הקשה ביותר בשימוש שריאתי מקסימום 3.2  שהפוט נציל  זה 4.5-  4.8.

הרוב רוכבים בסל"ד גבוהה ממוצע 90 בדקה  ויש מחמרים שמעלים סל"ד מעל 100 ויורדים לפלטה קטנה גם כחלק מאימון .

על פניו נראה הכול בסדר הבעיה נמצאת - שרוכבים רוב הזמן בתחום מרכז הקסטה  ושם יש מרווחים וחורים .
אין  ניצול של אופציות יחסי העברה  צפופים כמו  שיש בקסטה  14-28 .
 
מקרא לשימוש בגלשים באופני כביש

אין כמעט שימוש במישור ---------------
רוב השימוש במישור        ---------------
שימוש  בטיפוס בעליה      --------------
 
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 11-28 במרכז הקסטה חוסר בצפיפות ואין ניצול -    
                   
14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28 14-28 במרכז הקסטה יש צפיפות  וניצול  מכסימלי של אופציות -   
 
בקיצור הרוכבים שהחליפו ל 14-28  היעלות במישור ברכיבה שלהם עלתה פלאים ....

בירידות  תלוי גם בסוג הירידה ובאורך רוב הרוכבים  לא מגבירים  מהירות  אפילו מאטים 
בדרך כלל במצב ניוטרל לא מפדלים ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/03/2018 16:09:21
תאריך הצטרפות
18/08/2015
נושאים
20
תגובות
23
תודה על כל המידע. יחס הילוכים של 3.7 בגלגלי "26 שקול ליחס 3.3 בגלגלי "27.5 ככה שלפי זה גם בצמיגי "26  7 הילוכים לגמרי יספיקו לי (וגם יהיו לי יותר נוחים). יכול להיות שהאופניים שניסיתי פעם ושלא פיתחו שום מהירות היו עם גלגלים עוד יותר קטנים.