נושא: אתגר הטיפוס - Boris vs Mount Washington

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 07/04/2018 11:46:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
הר וושינגטון הוא הר במדינת ניו המפשייר. פסגתו, בגובה 1,916 מ'
קטע הטיפוס כ 12.2 ק"מ  עם 12% ממוצע  ...

Boris  - זה אופני עיר כבדות כ 22 ק"ג  ששוכרים במתקן בעיר  ...
 
הרוכב  מאנגליה  אוהב אתגרי טיפוס  עליות  באופני עיר ...
הפעם הקודמת  כתבתי על טיפוס  המונט ונטו   Boris vs Ventoux 
 
הפעם  מדובר בהר שנחשב לקשה ביותר בעולם לטיפוס בכביש
אומנם קצר יחסית  למונט ונטו אבל  כואב  בגלל התלילות...
הבעיה העיקרית  זה יחס העברה שיש באופני העיר  ...

 
ליניק לסרטון ביוטיוב ...
https://www.youtube.com/watch?v=nfneUUh_1ko
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/04/2018 14:20:20
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
זו לא עליה..
זה סיוט, ועוד עם אופניי עיר!!
את הוונטו עליתי עם קומפקט וקסטה 32.

לחופש נולד
נכתב ב - 07/04/2018 19:38:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
עוד סרט משעמם מטופש חסר עניין, שנעשה ע"י שני בריטים בורגנים סאחים משעממים נעדרי טיפת השראה....
אין כאן כלום, כי לא היה כלום.
הכי קטע, שהם עוד בודקים לפני כן עם האוטו את תוואי הדרך. האנשים הללו עושים צחוק מעצמם.

הנה סרטון , שהעלה לפני יומיים הרוכב הבולגרי, שחוצה בשטח את אמריקה מצפון לדרום כבר שנתיים וחצי. מומלץ לעקוב אחריו ביוטיוב.
ב-5 חודשים האחרונים הוא חורש את הרי פרו. זה סרטון של יום בחייו כרוכב שטח בייקפקר בפרו...




 

נכתב ב - 07/04/2018 22:07:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
לאופנוחן 
קשה לי להבין  ממה נובע  חוסר הבחנה שמדובר בדברים שונים...
זה כמו להשוות  תבלינים מנוגדים  בטעם וברח ...
אתה משום מה מתייחס לסרטון  כמו מבקר סרטי  טבע  שלא מחבב בריטים ...
 
אני לא יודע  אך אתה לא מבין  שמדובר באתגר טיפוס  קשה ביותר ...
גם רוכבי כביש מיומנים עם האופנים הטובות ביותר  יתקשו לעמוד בטיפוס הזה ...
12 ק"מ עם 12% לפי הידוע לי  אך רוכב כביש  ישראלי  חובב עוד לא טיפס ...
פה מדובר בטיפוס אתגרי עם חוסר בהילוכים   אופני  עיר 22 ק"ג שזה לא היעוד שלהם ...
 
אם לא ברור לך שזה אתגר קשה באופנים - אני באמת לא מבין מה הקשר שלך לאופנים ...
לבדוק מסלול לפי רכיבה זה  דבר בסיסי בהכנה  לאתגר רכיבה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/04/2018 17:37:05
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
103
תגובות
694
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
שלום לאריה .
כמה שיפוע יש לפני מגדל שמס או ליתר דיוק הקיר הראשון במגדל שמס ?
ודבר שני - האם יותר קשה לטפס עליה חדה קצרה או עליה ארוכה ומתונה ???


10X
 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 08/04/2018 21:59:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
לגבי המונח הקיר הראשון במגדל שמס ? -  זה מתאם לתקופת המאה הקודמת
עד שהגיע המושיע  הקומפקט בערך ב  2005 לא ליקקו דבש .ולכן זה הוגדר כקיר
לטפס עם אופני כביש כבדות  ומערכת הילוכים שהיחס הקל זה 42/23  (יחס העברה  1.82)
או גרופ שהיה מקובל בתחילת המילניום  39/23 ...
היום כל רוכב שקצת מתאמן יכול ללא בעיה עם קומפקט וקסטות גדולות ( ביחס עברה סטנדרטי  1.2)

לגבי נתוני השיפוע התלול שיש בקטע למג'דל שמס - היו הרבה אגדות  ...
הנתונים הבדוקים .
האורך כ 320 מ' הפרש הגבהים זה כ 42 מ זה אומר שיפוע ממוצע של כ 13%
זה רחוק מלהיות קיר זה שיפוע תלול ביחס למסלול שעולה לחרמון שהממוצע 5%-6%.
 -------------------------------------------------------------------------------------------------

לגבי השאלה
האם יותר קשה לטפס עליה חדה קצרה או עליה ארוכה ומתונה ...
לגבי עליה ארוכה ומתונה -היום כל רוכב שקצת מתאמן יכול ללא בעיה
עם קומפקט וקסטות גדולות ( ביחס העברה סטנדרטי  1.2) .
הקושי נובע רק מקצב הרכיבה  בקיצור זה תלוי עם מי רוכבים ...
רוכבי כביש חובבים שמתמחים ספצפית  בנושא
הם אלו שהתאמנו למסלולי עליות באלפים  במסגרות  רכיבה שונות ...
עליות מפורסנות באלפים שרוכבים  בטורים השונים לזה צריך להתאמן הדרגתי עד לכושר המתאם ...

לגבי  עליה חדה וקצרה  זה תלוי ברמת ה% השיפוע הממוצע  ביחס לאורך ...
לצורך דוגמה יש בירושלים העתיקה את הר הזיתים רחוב אל מנסורה  
קטע תלול באורך 560 מ' בהפרש גבהים של 100 מ' זה אומר 18% ממוצע ...
לא תמצא כמעט רוכבי כביש  חובבים אפילו המיומנים ביותר שיטפסו שם בגרופ כביש סטנדרטי ...
זה דורש מיומנות של מטפסי  קירות , כוח , ושרירים מיומנים  לעמוד בעומס שיפועים ...

לגבי ההעליה שמתוארת בסרטון  ...
הר וושינגטון  קטע הטיפוס כ 12.2 ק"מ  עם 12% ממוצע  ...

זה עליה קטלנית אולי הקשה בעולם  בכביש ...
בארץ הרוכבים מתפעלים ממעלה עקרבים ...
שם הקטע התלול זה .כ 2 ק"מ  עם בקושי ממוצע שמגרד 12%.
הר וושינגטון  זה 6 פעמים ברצף הקטע התלול בעקרבים ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות