נושא: ג'ירו איטליה 2018 שלב 19

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/05/2018 10:00:09
תאריך הצטרפות
05/12/2005
נושאים
814
תגובות
2570
פתח מעל 1000 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
ג'ירו איטליה 2018 שלב 19

185 ק"מ הרריים עם סיום בעליה מ Venaria Reale ל Bardonecchia
דרגת קושי: 5 כוכבים

ה"קווין סטייג" - 185 ק"מ, 4 עליות מדורגות, סיום בעליה ומעל 4,500 מ' טיפוס מצטבר. הסטייג' הקשה ביותר בג'ירו השנה (ולא שאת הסטייג של זונקלן אפשר להגדיר כקליל) וכשהפערים בין דומולן לייטס ובין פוזביבבו לפרום ממש קטנים מבטיח לנו אולי את היום המעניין והמותח ביותר בג'ירו עד היום. הקטע כולל את אחת העליות המיתולוגיות בתולדות הגי'רו - קול דה פינסטרה, 18.5 ק"מ, 9.3% עם פיקים של 14%. בנוסף לאורכה ולאחוזי השיפוע החצי השני של העליה ברובו קטעי גרבל (דרכים לא סלולות) לא פשוטים בעליל.
אתמול בפעם הראשונה בג'ירו השנה סיימון ייטס הראה חולשה מסוימת והפסיד זמן לדומולן שפעם ראשונה השנה רכב התקפי וזה השתלם לו. כדאי לציין שההעליה של אתמול, ארוכה עם אחוזי שיפוע סבירים וקבועים היא מסוגי העליות שדומולן אוהב, עליות עם שינויים תכופים באחוזי השיפוע כולל אחוזי שיפוע גבוהים טובים יותר לייטס, היום ומחר יש עליות משני הסוגים.
האם ייטס סבל אתמול מיום חולשה בודד או מתסמונת השבוע השלישי, האם דומולן שמר כוחות לשלושת ימי העליות המכריעים?
חלק גדול מהתשובות היום החל מ 14:05

עליות
150 ק"מ לסיום, 5 ק"מ, 7.1%, מדורגת 2
93 ק"מ לסיום, 18.5 ק"מ, 9.3%, מדורגת 1
64 ק"מ לסיום, 16.2 ק"מ, 3.8%, מדורגת 3
7.25 ק"מ לסיום, 7.25 ק"מ, 9.1% מדורגת 1



Suninga
נכתב ב - 25/05/2018 12:01:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 
Colle Delle Finestre  הייתה גם בג'ירו 2015 – קושי העלייה נובע מאורך ושיפוע
כולל  תווי של כ 9 הק"מ האחרונים שהם משובשים דרך כורכר .
הירידה  מ Finestre  כ 11 ק"מ צרה, טכנית וחשופה בחלקה העליון לרוח.

לניק לסרטון הסבר :
https://www.youtube.com/watch?v=UsTS1TRN9Tg
 

העלייה הסופית  Bardonecchia    למרות שהיא קצרה מדורגת 1
לגבי נתוני המדידה תלוי נקודת התחלת המדידה  .
בגרף המצורף יש התייחסות לקטע מדידה קצר יותר 5.4 ק"מ  עם 11.5%
בגלל קטע זה עם שפועים דו ספרתיים ולאחר יום עליות קשה - דירוג העלייה 1  
 

אותי מעניין כמה זמן יכך הטיפוס  מכיוון שנתוני האורך דומים לנס הרים 
אבל השיפוע הממוצע הרבה הרבה  יותר תלול ...
 
לגבי הקטגוריות  הן נחלקות ל5 דרגות קושי.
4 הקלה ביותר, 3, 2, 1 וHC שהיא הקשה מכולן.
הקושי נובע מאורכה של העלייה ואחוז השיפוע שלה,
כולל  מרכיב המשכיות של עליה המגיעה לאחר שרשרת של עליות ומקבלת דרגת קושי גבוהה.
עליה מדרגה 1 הופכת בתנאים מסוימים גם  לHC.

יש מצב שגם מארגני הטורים מתייחסים גם לעליות "סלבריטאיות" ולעיתים בגלל זה נותנים להן דרגת קושי מעט יותר גבוהה.

במאה הקודמת היה הסבר לגבי הקטגוריות  לפי הילוכי המשאיות שהילוך 1 במשאית מראה שזה קשה ...

בתחרות על היוקרה  בין הג'ירו לטור דפרנס  - בג'ירו  המארגנים דוחפים עליות קשות יותר מבחינת שיפוע ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות