נושא: הרכבת אופני סגל מאוסף חלקים בהתאמות ייחודיות ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 12/06/2018 11:37:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בסוף 2014  קניתי שלדת אופני כביש  סגל משומשת  ממוכר אמין

סגל מיצר שלדות מסגסוגת  מגנזיום  - מידה 54  במשקל כ 1 ק"ג  ( תלוי בשנתון השלדה )
( להבנתי  השלדה הייתה בשימוש  הפרזנטור של סגל ההולנדי פרדי קלר אלוף עולם במסטר )
 
הרכבת אופנים  עצמית  אופני כביש  היא לא מתוך חיסכון  אלה סוג של הנאה וסיפוק ...

השונה באופנים הנ"ל מהסטנדרט המקובל  שכל רוכב מכיר ( סטנדרט - קומפקט 50/34 וקסטה 11-28 )

מבוסס על 3 מרכבים  שעושים את הטעם קצת אחר באופני כביש .
שאר החלקים העברתי מזוגות אופנים שלי שלא היו בשימוש

הגרופ הכללי זה שימנו 105 גלגלי שימנו  WH-RS30  כבדים וחזקים שעומדים בעומס קירות
משקל האופנים קומפלט למרות הגלגלים הכבדים  וגרופ 105 המשקל ללא פדלים  כ 8.2 ק"ג .

 
את 3 המרכבים קניתי בסייל  בערך  כ 750 ₪  - מצורף תמונות

המרכיב הראשון
קראנק חדש דאבל 53/39 שימנו 105 כולל צירים  היום באופני כביש זה קצת חריג
התדמית והשיווק שהצליחו לעשות לקומפקט גמר את הדאבל שמחירו צנח בדגמים המתאמים ל10 הילוכים  .
היו בסייל רוכבים שבחינם לא רצו לקחת דאבל  53/39

המרכיב השני 

קסטת 10חדשה  כביש  Sram apex  11- 32   בעידן שיש 11 הילוכים ה 10 זול
החלק השונה בקסטה זה גלשים 25 , 22  בקסטת  10 שימנו 11-28  יש 24- 21
הגלשים בקסטת סרם הם
11-12-13-15-17-19-22-25-28-32
     
מבחינת יחס העברה  דאבל עם  39/32 = ~   1.21
שווה ערך ביחס   לקומפקט עם   34/28 = ~  1.21

ה13-15 -53/11-12  עובד חלק ומושלם לדעתי עדיף על קומפקט .במישור גבהות
לצורך העברת הילוכים תקינה הורכב מעביר אחורי שטח שימנו דאור שבמקרה הזה מתאם יותר מאשר שימנו  105ארוך
 
המרכב השלישי
זה סטם  קצר מתרומם שסוגר את המרחק, הפוזיציה הזו מתאימה לטיפוס תלול וקירות
במצב רכיבה רגילה  זה יכול לתת יותר נוחיות לאלו עם כאבי הגב ולמבוגרים בגיל השלישי .
 
בהרגשה שלי בהשוואה לאופני סגל  נוספות שלי עם קומפקט 50/34  וקסטה 11-28 שימנו
הסגל עם הדאבל והקסטה הנ"ל נותנת לי הרגשה של רכיבה  יותר טובה מאשר הסטנדרט עם קומפקט

בנוסף יש  לציין ששלדות מגנזיום הם קלות ולדעתי יותר נוחות  לרכיבה מאלומיניום וגם מקרבון עבורי ...
החיסרון  בשלדות מגנזיום הם חלשות יחסית ונשברות בעומס 
גם ויזואלית ביחס לקרבון רואים ריתוכים אבל בדגמים החדשים זה יותר עדין ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/06/2018 16:36:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תמונה לאופני הסגל ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/06/2018 17:51:25
תאריך הצטרפות
04/12/2008
נושאים
227
תגובות
5840
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
נראים נפלא yes

החיים יפים, הכל לטובה והרשות נתונה
נכתב ב - 14/06/2018 20:47:45
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
פרוײַקט פשוט ברמה של טכנאי מתחיל חודש ראשון בעבודה. אופניים טרוויאליים ללא כל ייחוד. מבחינה טכנית טהורה אין פה כלום. כל אופני הרים סטנדררטיים עולים טכנית על האופניים הללו.
ולקנות שלדה של סגל זה רק פונקציה של כסף בתוספת לא מעט אוו'נטה. אבל זה בהחלט מתאים הרבה יותר לרוכבי כביש. שיש אצלם קבוצה לא קטנה שהרכיבה היא סמל סטטוס.

נכתב ב - 14/06/2018 22:23:25
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לרפי תודה  

למרות שרמת החלקים  היא סטנדרט בנוני  ביחס לאופני קצה.
להשוואה יש לי הרבה שנים סורוולו  ברמת Dura Ace...

הסגל  בהתאמה אישית עובדות  ממש חלק  עברו הרבה מבחני קושי כולל קירות ...

אחד הבדיקות  הראשונות  של האופנים  לעומס - טיפוס מנחמיה לרכס סירן 
מצפה נח  קטע עלייה תלולה  כ 4.5 ק"מ  כ 425 מ' גובה =  9.5% ממוצע 
למרות שהעלייה  קצרה  יחסית נחשבת לקשה בארץ  - אתגר  לאופני כביש ...

מצורף תמונה ממצפה  נח .

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/06/2018 09:22:07
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
שיפטר כביש של 10 שונה במידת המשיכה משיפטר שטח, אין בעיות עם מעביר אחורי שטח ושיפטר כביש?

לחופש נולד
נכתב ב - 15/06/2018 20:44:42
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
יורם,
גיר אחורי שטח 9 תואם לשיפטר כביש 9 10 או 11 . אבל משטח 10 ומעלה אין התאמה לכביש יותר. שימנו הזונות מחפשים למקסם רווחים. אגב גם ביו 10 ל11 בשטח אין יותר התאמה. שזה שיא החוצפה של שימנו.
לגבי הפרוייקט עצמו. כמו שכתבתי. פשוט ביותר ברמת מתחילים. שום ייחוד. רק פונקציה של כסף. טכנאות ברמה נמוכה.

נכתב ב - 16/06/2018 05:17:42
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אופניים בכלל זה כלי פשוט, לכן הוא אמין.

לחופש נולד
נכתב ב - 16/06/2018 10:59:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
רוב הרוכבים בפורום הם באופני שטח  
קצת קשה להבין את משמעות שילוב החלקים השונה מהסטנדרט באופני כביש ...

באופני כביש  יש כמה תצורות עקרוניות  שנותנות  אפיון  בהתאם לאופי השלדה
יש שלדות במבנה אווירודינמי קרבי שמיועדות  לרכיבות נג"ש  
יש שלדות קלות בגאומטריה מתאמות יותר לטיפוס 
יש שלדות  שמוגדרות כללי לכל מטרה ( אול-ראונד)  שזה הרוב הכללי באופנים
שלדת הסגל שייכת  לכל מטרה ...
----------------------------------------------------------------------------
באופני שטח  יחס העברה הנמוך בכל התקופות  הוא כ 0.65
באופני כביש יחס העברה הנמוך הסטנדרטי כ 1.21 ...

הגרופ הסטנדרטי  באופני  כביש בוסס על קראנק קומפקט  50/34
הקסטה הסטנדרטית 11-28  נותן יחס העברה קל  34/28 = 1.21
המעבר בקומפקט בקפיצה  בין הפלטות היא 16 שיניים
בדאבל 53/39 הקפצה בין הפלטות 14 שיניים 
 
השילוב שאני עשתי בין קראנק  דאבל 53/39  לקסטת כביש ייעודית 11-32
נתן את אותו יחס העברה  1.21 כמו שיש בקומפקט הסטנדרטי  
עם כל שאר היתרונות  נהנים מכל העולמות  זה עובד מושלם בשני הקצוות  ...
 
בארץ היו ניסיונות לעשות  שַׁעַטְנֵז כזה  אבל זה לא עבד תקין  ...
למרות שאני לא מכנופן במקצועי הפטנט שלי עובד מושלם  ...
 
בגירו האחרון  בשלבים הררים התלולים כמו זנקולין וכו'
ראיתי שרוב הרוכבים עשו שימוש  בדאבל 53/39 וקסטה 11-32
זה אפשר להם לרכב באותו זוג אופנים  לכל המסלול  בגלל שהסידור נותן את 2 הקצוות ...
( בעבר היו  חלק מחלפים אופנים עם יחס קל  לקטעי הטיפוס )
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות