נכתב ב - 04/07/2018 22:55:31
42
68
שימנו איחרו את הרכבת . המערכת הילוכים החדשה שהכריזו והציגו נקראת XTR 9100
ומה מכילה המערכת הנ״ל 12 הילוכים ( קסטה 10-51 ) וקראנק 32 שיניים . נשמע לכם מוכר ?
בוודאי.sram , עשו זאת קודם לכן ולמעשה כבשו את השוק עם התצורה 1+ 12 ( מערכת xx1 למשל )
כלומר , שימנו שהיו מובילים בתחום , הפכו למובלים .
לא לעולם חוסן .
נכתב ב - 05/07/2018 12:55:45
35
1462
ב 9100 יש גם אפשרות ל 30 שיניים בקראנק להגברת הטיפוסים
נכתב ב - 05/07/2018 20:49:40
20
2488
אל תשכח ששימנו מוכרת בעיקר מוצרי OEM והפיתוח הנ״ל נעשה בלחץ הלקוחות שלהם (כלומר יצרניות האופניים). אל תדאגו נתח השוק שלהם מובטח.
נכתב ב - 05/07/2018 22:41:40
42
68
שרגא , תודה לך על הפרט שהוספת .
Design , לקח לי קצת זמן ונבירה בגוגל , להבין את הפירוש של המושג oem . אם הבנתי נכון , אתה מכוון לכך ששימנו הם יצרנים מקוריים ולכן הנתח שלהם בשוק נשאר גדול , אבל ראוי לציין שבשנת 2018 מרבית יצרני האופניים הגדולים בעולם עברו להשתמש במערכת של sram והעדיפו אותה על shimano
אתה יכול לבדוק את המפרטים שלהם באתרי הבית שלהם .
נכתב ב - 06/07/2018 18:31:15
20
2488
בגדול אתה צודק אבל לשימנו יש הרבה כח בשוק מול הייצרנים ובמסגרת חבילות האבזור שימכרו לייצרנים הם כבר ידחפו להם גם את מערכות ההינע שלהם.
OEM הכוונה למוצר שנמכר ישירות לייצרן במקום ללקוחות הקצה (כלומר לרוכבים)
נכתב ב - 07/07/2018 21:37:24
25
1719
נו באמת סראם לא מדגדגים את שימנו. הניסיון של סראם לצאת מידי פעם עם איזה מצר שאף אחד לא צריך, לא גורם לשימנו אפילו לתקוע נפיחה. שימנו שולטים לחלוטין בברקסים, גם במחיר וגם באיכות. שימנו שולטים לחלוטין בתחום הגירים האחוריים. לדוגמה לפני שנתיים הם הוציאו סדרת דרליאורים אחוריים ברמת acera, יותר טובים מרמת xt ששווקו כמה שנים קודם לכן במחירים של לפחות פי 5. אני קניתי את הסדרה החדשה הזאת ב60 שח. אף אחד לא נכול להתחרות איתם. הדבר היחיד של סראם שרץ איתי שנים, אלא השרשראות שלהם, שעולים בכמה רמות על שימנו. את השרשראות של שימנו עושים kmc בטאיואן. ואילו את השרשראות של סראם עושים בפורטוגל. כאמור השרשראות של סראם ליגה אחרת.מעבר לזה לא רואה סיבה לקנות את הצעצועים גימיקים של סראם. אני משתמש בשרשרת סראם 951 כבר 17 שנה. שום דבר לא מתקרב לשרשרת הזאת.
אגב, שימנו מידי פעם נגררים אחרי הגימיקים של סראם. אבל בגדול סראם לא מגרדים להם את קצה הזנב.
ובכלל שוק החלקים באופניים די מיצה את עצמו מבחינת חידושים. למעט הברקסים המעולים. והזולים ששימנו הוציאו. הכל זה גימחקים. שום דבר חדש כבר מעל עשר שנים.
נכתב ב - 08/07/2018 19:54:17
20
2488
אופנוחן
אני ממליץ לך לבדוק את עצמך. נכנסתי לאתרים של שלושת הענקים, ספשלייזד, טרק וג׳יאנט לבדוק איזה בלמים מורכבים על האופניים שלהם.
עשיתי בדיקה מדגמית של כמה זוגות אופניים מדגמים שונים של אותו ייצרן ואלו התוצאות:
בספשלייזד מותקנים בלמים של סראם ברוב המוחלט של הזוגות מרמת אבזור בינונית ומעלה. ברמת אבזור נמוכה יותר מותקנים בלמים של שימנו SLX.
בטרק, גם כאן רוב הזוגות ברמת אבזור בינונית ומעלה בלמים של סראם אבל ניתן למצוא לא מעט זוגות עם בלמים של שימנו לרוב מדגם SLX. ברמות נמוכות יותר ניתן למצוא גם בלמים של טקטרו.
בג׳יאנט יש רוב ברור יותר לבלמים של סראם, כאשר ברמות אבזור גבוהות יש שליטה מוחלטת של סראם ברמות נמוכות יותר זה חצי, חצי וברמת כניסה זה בעיקר שימנו.
בקיצור שימנו רחוקים מאוד מלשלוט בשוק, בוא נאמר שיש להם נוכחות נאה.
אגב לי באופן אישי יש בלמים של שימנו על שני הזוגות ואם יש מותג שמכה גלים כרגע זה דווקא מגורה MT7
נכתב ב - 08/07/2018 21:42:20
48
579
נניח שסראם שולטים היום ברוב הנתח בשוק,
אז לרוץ לקנות רק את החלקים שלהם?
הגמל לא רואה את דבשתו,
והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 08/07/2018 22:42:39
20
2488
כל אחד צריך לקנות רק מה שמתאים לו באופן אישי. מה זה משנה למי יש נתח שוק יותר גדול?
נכתב ב - 09/07/2018 09:33:05
42
68
הלל שלום רב לך !
העליתי את הפוסט , לא בשביל קניות , ממש לא . אני התייחסתי לכך שחברת sram . גרמו לשינוי תפיסה ובכך הפכו למובילים בשוק , על חשבון חברת שימנו
התפיסה של sram שעברו למערכות 1x, היא שגרמה למפנה ולהובלה בתחום . כלומר אם תלך לרכוש אופניים חדשים ( בעיקר שיכוך מלא ) ברמה בינונית ומעלה , קרוב לוודאי שיחידת ההניע תיהיה של חברת sram ולא של שימנו .
נכתב ב - 09/07/2018 13:58:26
48
579
כל הכבוד לסראם.
הלאה שימנו.
הגמל לא רואה את דבשתו,
והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 09/07/2018 15:23:06
25
1719
איזו חברה יכולה להתחרות ביחס עלות מחיר למוצרים האלה:
https://m.ebay.com/itm/NEW-Shimano-M390-RD-M390-Rear-Derailleur-9S-MTB-Rear-Derailleur-for-Acera-/253318290243?nav=SEARCH
https://m.ebay.com/itm/Shimano-M355-Hydraulic-Disc-Brake-set-2pcs-Free-AVID-G3-160mm-Brake-Rotors-Tool-/292495223255?nav=SEARCH
שימנו חתכו תמחירים שלהם בשנים האחרונות, וגם שיפרו מאוד את הומוצרים בדרג הביניים לרמה של xt מלפני מספר שנים. הם מציפים את השוק במוצרים מעולים ובמחירים מגוחכים. ברור שסראם וחברות אחרות מטאיואן גרמו להם לחתוך מחירים ולשפר מוצרים. אם לא היתה תחרות, הם לא היו מתאמצים כל כך. ברם לא רואה איך מישהו מתחרה איתם בתוצאה הסופית המגיעה לצרכן.
הבאתי רק שני מוצרים כדוגמה, אבל יש להם הרבה ליינים חדשים משנת 2017 שנכנסו. שני המוצרים לעיל נכנסו כבר ב2016. די קשה לעבוד עם טבלט מחול ,עדיין בסרביה(שמורת TÀRA במערב סרביה, חפשו בגוגל תמונות- מקום מדהים), אז אסתפק בזה.
נכתב ב - 10/07/2018 04:13:19
1
163
קודם כל, תיקון טעות: OEM זה מוצר שלא נמכר לצרכן אלא לצד ג', תחת המותג של צד ג' ולא של היצרן המקורי.
לגבי סראם מול שימאנו, שימאנו גדולה מסראם בערך פי 3.5.
מבחינת איכות המוצר, באמת שהילוכים כבר שנים זה מוצר שפשוט עובד, וזה הדבר האחרון שמעניין אותי כשאני קונה אופניים (כל זמן שיחסי ההעברה מתאימים, פחות או יותר).
נכתב ב - 10/07/2018 10:12:03
428
11304
אף אחד מהנוכחים לא ראה את ספרי החשבונות של שימנו מול סראם
כל מה שאנחנו רואים זה את הדגמים הנוצצים הנמכרים בחנויות וככל הנראה נפח המכירות בדגמים הנוצצים
לא כמו נפח המכירות של כלל הדגמים שככל הנראה בעלי נפח עצום
ליד שימנו סראם זה יצרן בוטיק די מצליח אבל התשתית של שימנו רחבה מסורתית ועמוקה
שימנו מייצרים גם לענפים אחרים כמו דייג ואילו סראם בכדי לשרוד חייבים להשיג את שימנו בחדשנות ,
ואת זה הם עושים יפה .
אני עדיין רוכב עם שימנו דאבל XT עם אילתור של קסטה 11-46 שזה נותן לי טווח הילוכים גדול מאשר האיגל המהולל
וכנראה הוצאות תחזוקה פחות גבוהים משמעותית מאשר סראם
חלק גדול מנאמני שימנו ימתינו לדגם התשובה של שימנו , בעולם השפוי בו מחליפים אופניים לא כל שנתיים כמו אצלינו
ההמתנה לדגמים החדשניים של שימנו לא קטלנית
אל תשכחו שאנחנו חיים בחברה שמשדרגת את עצמה לדעת
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/07/2018 11:58:12
99
1288
אכן צודק צביקה, נאמני שימנו יחכו בסבלנות עד ששימנו יצאו עם תשובה הולמת ולו רק
בגלל שכל הכלים שלי מיועדים לתיקון של חלקי שימנו ולא בא לי להחזיק שני סטים.
אני רוכב על 11*42 ובדרך כלל שמח בחלקי, אבל האפשרות של 10*50 (של שימנו כמובן)
מתחילה לדגדג לי את העניין.
נכתב ב - 10/07/2018 14:42:02
147
1656
נכתב ב - 10/07/2018 15:35:03
42
68
לצביקה ורחי היקרים שלום לכם !
ראשית , אני רוצה לחדד את המסר הראשוני שהעליתי בפוסט . אני טענתי שחברת sram , הביאו את התפיסה של 1x , והצליחו לרתום את יצרני האופניים לאמץ את התפיסה הזו ולרכוש את המערכת שלהם , על פני שימנו . לקח לחברת שימנו כמעט שנה להגיב ואז הם הוציאו את הדגם 9100 כמענה . אבל למיטב הבנתי , בתחרות על תיעדוף יצרני האופניים , ידם של sram , בשלב זה , על העליונה .
שנית , אני לא התייחסתי בפוסט לגודל של החברות ולקשת המוצרים שהם מייצרים . אין לי מספיק ידע , אפילו להגיב לטיעונכם בסוגיה זו .
שלישית , מכיוון ששניכם בערך בגילי ( פחות או יותר ) אני מרשה לעצמי לומר לכם שלפעמים גודל של חברות , אינה ערובה להצלחה בעתיד .
דוגמאות אינם חסרות . מספיק להזכיר לכם את הפריצה של אפל לשוק הסלולר עם האיפון החדשני שלה , כנגד נוקיה ששלטה בשוק הזה כמעט באופן מוחלט , לפני שאפל הציגה את את האיפון שלה ואיפה נמצאת כיום נוקיה ? כמעט התרסקה לחלוטין .
ובסוף דבר , אני מודה לכם על תגובתכם המלומדת והמנומקת ועל תשומת לבכם לפוסט .
תודה רבה לכם
נכתב ב - 11/07/2018 05:52:50
1
163
בהסתכלות עסקית טהורה, נתח שוק מנבא הצלחה יותר טוב ממוצר עדיף טכנולוגית.
נוקיה נפלה כי המוצר אותה ייצרה הוחלף במוצר אחר. הטלפון הסלולרי הוחלף במחשב לוח נייד וקטן, שהיה בנוסף גם מכשיר טלפון.
סראם לא הביאה מוצר מהפכני לשוק, היא שינתה קצת מוצר קיים, שרלוונטי רק לאחוז קטן מהאופניים המיוצרים בעולם (מערכת 1X12). זה יפה ל-PR, זה לא מספיק כדי להשפיע על השוק.
נכתב ב - 11/07/2018 09:05:01
19
78
בשימנו אפשר לשים 2 פלטות קידמיות במערכת 12
נכתב ב - 11/07/2018 16:19:16
147
1656
למרות שאנני רוכב שטח את ההיסטוריה אני מכיר טוב
בגדול באופני שטח אין שינוי ביחסי העברה הקל - בכול התצורות שהיו משווקות .
השינוי הוא בשיטה נעשה יותר פשוט לתפעול בהחלפת ההילוכים במעבר לקראנק בודד
ויזואלית נוצר מצב הפוך קראנק קטן וקסטה גדולה .
חברת סרם בתחום המכני של מערכת הילוכים תמיד הייתה ראשונה בחדשנות גם לאופני כביש
לפני כמה שנים נכנס קראנק בודד 32 , 30 וכו' . זה נהפך לסטנדרט החדש מאז זה הכיוון
בהתאם לזאת היה צורך להגדיל את הגל"ש בקסטה ל 42- 46 בקסטה 10 וגם קסטה 11 היו חורים בצפיפות
הפואנטה של קסטה 12 (50- 10) לנסות לסגור את כל החורים כדי לתת מענה לכל הצרכים
SRAM GX Eagle 12-speed Cassette 10-50
כרגע היא התשובה שנותנת כיסוי לכל הספקטרום בשימוש בקראק בודד .
מצורף טבלה המראה את יחס העברה בכל מצב מול פלטה 32 או פלטה 34 - נותן כיסוי כמעט לכל הספקטרום
ימים יגידו עם זה יגרום לשימנו ואחרים לפיתרון דומה שישליך על כל ענף אופני השטח להמשך השנים ...
או עד שימצאו משהוא אחר ...
גם באופני כביש סרם הכינה קסטה 11-42 שעובדת על שיטה של קראנק בודד
זה עדין לא נכנס לאופני כביש אני מניח בגלל חורים ..
אבל לתחום הנג"ש ובעיקר לסייקלוקרוס כבר עבורו לקראנק בודד ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/07/2018 18:21:12
42
68
אריה רב תודות
על שהעשרת אותנו במידע נוסף
|