147
1672
זו הדרך המקובלת והקשה לטפס למון ונטו זה גם הטיפוס המפורסם ביותר בטור דפרנס
בטור דפרנס 2000 ארמסטרונג ופנטאני רכבו כתף לצד כתף עד הסיום .
לאחר טור דפרנס 2000 האזור קיבל תנופה של תיירות אופנים הקרב על הונטו הצליח לשווק את המקום ...
בדואין כפר ציורי לרגלי הר המון וֵנטו בחבל פרובאנס בדרום מזרח צרפת ...
זה מרכז לרוכבי אופניים למסלולים בפרובנס - להר ונטו והסביבה רוכבים מגעים מכל העולם ומישראל
מגעים לאזור בדואין דרך נמל תעופה מרסיי המשרת את אזור פרובאנס - יש טיסות סדירות מהארץ
לאלו שמגעים לפרובאנס לחופשה - אפשר גם להשכיר באזור אופני כביש ברמות שונות...
המון וֵנטו הוא הר, המתנשא לגובה של 1910 מ' מעל פני הים. ההר ידוע בכינוי הענק של פרובאנס .
מתחילים מבדואין בגובה כ 300 מ' מעל הים , 6 ק"מ ראשונים כ 4.5% ממוצע הכביש מסומן D974
יש כל הזמן רוכבים לאורך הדרך מכל הגילאים כולל קבוצות גם מכוניות שמשמשים ליווי ...
מק"מ 6 עד ק"מ 15 אזור היער/ החורש השיפוע תלול - ממוצע 9% עם פיקים עד 12%
זה קטע קשה ומתיש רוב רוכבי הכביש שאני מכיר אוהבים יותר טיפוס עם סיבובים סרפנטינות ...
כאשר מגיעים לנקודת ביניים בגובה 1420 מ' יש אפשרת לעצור להפסקה יש מתחם עם מסעדה
משם ממשכם עוד כ 6 ק"מ בשיפוע ממוצע 8% - הק"מ האחרון תלול יותר מעל 10% עם פיק בסיום ...
ברכס למעלה קר יחסית והרוח חזקה תלוי התקופה בשנה - בחודשי החורף הדרך למעלה סגורה ...
מצורף מפה וגרף לעלייה בתווי המפורסם מכיוון העירה בדואין 21.4 ק"מ 7.6% ממוצע ...
העלייה של המון ונטו מפורסמת מאוד גם בכל תוכנות המציאות המדומה בטריינרים הממוחשבים ...
מצורף תמונה מהכפר בדואין מאזור הכנסייה לכיוון ההר רואים את משמעות ההר הקרח שבפסגה אין צמחיה
כ 10 ק"מ בקו אווירי מבדואין הפרש גבהים מעל 1600 מ' אנכי , רואם ברכס גם את מיגדל האנטנה המפורסם...
בעיקרון לרכס המון ונטו נתן להגיע מ3 כיוונים באזור Bedoin , Sault , Beaumes-de-Venise
בהמשך נראה מסלול מעגלי - כולל אופציות לטיפוס מהצדדים הנוספים ..
.
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות