נושא: Bedoin נקודת מוצא להר הקרח הענק של פרובאנס ...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 27/07/2018 22:31:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
זו הדרך המקובלת והקשה  לטפס למון ונטו זה גם הטיפוס המפורסם ביותר בטור דפרנס 
בטור דפרנס 2000  ארמסטרונג  ופנטאני רכבו כתף לצד כתף עד הסיום .
לאחר טור דפרנס 2000 האזור קיבל תנופה של תיירות אופנים הקרב על הונטו הצליח לשווק את המקום ...   
 
בדואין כפר ציורי לרגלי הר המון וֵנטו  בחבל פרובאנס בדרום מזרח צרפת ...
זה מרכז לרוכבי אופניים למסלולים בפרובנס - להר ונטו והסביבה רוכבים מגעים מכל העולם ומישראל
מגעים לאזור בדואין  דרך נמל תעופה  מרסיי המשרת את אזור פרובאנס - יש טיסות סדירות מהארץ
לאלו שמגעים לפרובאנס  לחופשה - אפשר גם להשכיר באזור אופני כביש ברמות שונות...
 
המון וֵנטו הוא הר, המתנשא לגובה של 1910 מ' מעל פני הים. ההר ידוע בכינוי הענק של פרובאנס .

מתחילים מבדואין בגובה כ 300 מ' מעל הים , 6 ק"מ ראשונים כ 4.5% ממוצע  הכביש מסומן D974
יש כל הזמן רוכבים לאורך הדרך  מכל הגילאים כולל קבוצות גם מכוניות שמשמשים ליווי ...
מק"מ  6 עד ק"מ 15 אזור היער/ החורש  השיפוע תלול - ממוצע 9% עם פיקים עד 12%
זה קטע קשה ומתיש  רוב רוכבי הכביש שאני מכיר אוהבים יותר טיפוס עם סיבובים סרפנטינות ...
כאשר מגיעים  לנקודת ביניים בגובה 1420 מ' יש אפשרת לעצור להפסקה יש מתחם עם  מסעדה
משם ממשכם עוד כ 6 ק"מ בשיפוע ממוצע 8% -  הק"מ האחרון  תלול יותר מעל 10% עם פיק בסיום ...

ברכס למעלה קר יחסית והרוח חזקה תלוי התקופה בשנה - בחודשי החורף הדרך למעלה סגורה ...
 
מצורף מפה וגרף לעלייה בתווי המפורסם מכיוון  העירה בדואין   21.4  ק"מ 7.6% ממוצע  ...
העלייה של המון ונטו מפורסמת מאוד גם בכל תוכנות המציאות המדומה בטריינרים הממוחשבים ...
 
מצורף תמונה  מהכפר בדואין  מאזור הכנסייה לכיוון ההר רואים את משמעות ההר הקרח שבפסגה אין צמחיה
כ 10 ק"מ בקו אווירי מבדואין  הפרש גבהים מעל 1600 מ' אנכי , רואם ברכס גם את מיגדל האנטנה המפורסם...
 
בעיקרון לרכס המון ונטו  נתן להגיע מ3 כיוונים באזור Bedoin  ,  Sault  ,  Beaumes-de-Venise        
 

בהמשך  נראה מסלול מעגלי -  כולל אופציות לטיפוס מהצדדים הנוספים ..

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/07/2018 01:05:51
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
כן, עליה מאתגרת, עליתי אותה לפני כשנה, שכרתי אופניים בבודוויין, החלק האחרון היה קר עם רוחות מאתגרות, הירידה הייתה לא פחות קשה עקב רוחות הצד והשיפועים, כאבי ידיים עקב שימוש רב במעצורים בסיום הרכיבה.

לחופש נולד
נכתב ב - 29/07/2018 07:05:58
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בבדואין בחנויות האופנים ניתן להשכר אופני כביש  המחיר תלוי בדגם ליום 50-80 יורו .
להביא אופנים בטיסה עדיף  אופנים אישיות מותאמות  במיוחד שזה לא רכיבה בודדת  ...
 
לגבי הירידות  גם עבורי זה נקודה  בעיתית לא אוהב ירידות  גם אני בולם הרבה יחסית לחברים
לגבי ירידה מהמון ונטו לרדת לכיוון בודאין קטע בעיתי של 9 ק"מ 9% ממוצע זה סיוט ...
מומלץ  לרדת לצדדים הנוספים הכי נוח לרדת לכיוון   Sault זה ארוך ומתון 26 ק"מ כ 5%  ממוצע
 
מצורף מפה  המסלול סיבובי של 80 ק"מ כולל התווי שנוח לרדת  הרבה פחות לבלום  ...
מצורף גם תמונה ליד האנדרטה בצד הדרך לזכר רוכב מפורסם  בערך כ 1 ק"מ לסיום ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/07/2018 23:32:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  מפה עם סימון  מיקום הצילומים

תמונה מס'  1 
באזור היער/ חורש  בתוך הקטע של 9% ממוצע ...

תמונה מס' 2 
סוף הקטע המשופע  מול מתחם המסעדה  השלט מראה 15 ק"מ בכיוון ירידה לבודאן ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/08/2018 18:58:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפני שנעבור לצדדים הנוספים בטיפוס למון  ונטו 

מצורף תמונות  מהקטע הסופי  שמטפסים מצד המפורסם  מבדואין  
...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/08/2018 10:38:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 בעיקרון לרכס המון ונטו  נתן להגיע מ 3 כיוונים באזור...

 Bedoin  1         -------
 2  Malaucene  --------  
 3  Sault            --------            
 
מצורף  מפה  מראה את המסלול הטיפוס לפי בצבעים
על הצד המפורסם  טיפוס  Bedoin  1   הוסבר במפורט מתחילת הפוסט .  
 
בתגובה זו נתמקד  בעליה מצד    2  Malaucene
שזו עליה פחות מפורסמת  אבל יפה עוברת בחורש/ יער
יש הרבה קטעים של חציבה מסודרת בהר למעבר הכביש בחלק העליון כולל נוף אלפים ...

מצורף  גרף  לטיפוס מצד Malaucene
כ21 ק"מ  7.2% שיפוע ממוצע כולל גם קטעים משופעים טופ 12% ...

בטיפוס מ Malaucene אין  לחץ רוכבים ומכוניות כמו הצד המפורסם של Bedoin 

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/08/2018 14:38:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונות  למסלול  המון ונטו  מצד 2  Malaucene

 
תמונה עליונה 0.5 ק"מ  מתחילת המסלול .
 
תמונה  מנקודת  2.5 ק"מ מההתחלה המסלול.
 
תמונה אחרונה כ 1 ק"מ מפסגת המון ונטו
( זה לפני העיקול האחרון מסתכלים הפוך לכיוון הירידה )
 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/08/2018 12:12:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בתגובה זו נתמקד  בעליה מצד    3  Sault
זו עליה פחות מפורסמת  אבל יפה ומתונה עוברת גם בתוך חורש/ יער
כ 20 ק"מ עד מקום המפגש עם הצד המפורסם  טיפוס  
 Bedoin 1
המפגש זה מול מתחם המסעדה זה מקום טוב לעצירה  ותדלוק
 
מצורף  גרף  לטיפוס מצד Sault
סה"כ כללי אורך כ26 ק"מ  4.5% שיפוע ממוצע כולל גם קטעים מתונים 
החלק מהמפגש לרכס זה כ 6 ק"מ עם כ 8% ממוצע ...
 
קטע הכביש מ Sault  למפגש  צר ללא שולים  חדש יחסית הכוונה לסלילה מחדש 
היתרון בלרדת משם זה שיפוע מתון  כ 3.5%  על כ 19 ק"מ ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/08/2018 08:46:10
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
צורף תמונות מצד 3  Sault הטיפוס  למון ונטו   

תמונה א  מהפניה הראשונה עם השלטים ...
תמונה ב  מאזור החורש / יער ...
 
הערה כללית : מכל צד  העולה למון ונטו  מצורף תמונות רלוונטיות המייצגות את הדרך ...

כך גם בכל הפוסטים הקודמים  למסלולי כביש מפורסמים התמונות  רלוונטיות למסלול .
זאת על מנת להשלים את הקשר בין המסלול גרף הגבהים וההסבר ...
  
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות