• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: עזרה רגע לפני רכישה - אופניים היברידיות

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 03/08/2018 15:27:19
תאריך הצטרפות
25/05/2018
נושאים
3
תגובות
7
שלום לכולם,

אני צעד מרכישת אופניים ראשונים (מזה 15 שנה), מחפש אופניים להגיע לעבודה מדי פעם (נסיעה עירונית), אימונים (כרגע אני רץ 50 ק"מ בשבוע ורוצה להוסיף אימון אופניים אחד או שניים) ואולי מעט טיולים בפארקים ובשבילים (נגיד פארק הירקון/אריאל שרון).

אחרי בדיקות והתלבטות רבה הגעתי חשבתי שאולי אלך על אופניים היברדיות, אלה האופציות:
1. SIRRUS ELITE CARBON 2018
2. MERIDA SILEX 400 2018 GRAVEL

ההתלבטות היא בין 2 הדגמים הנ"ל או ובכלל אם למישהו יש עצה אחרת.
תודה!

נכתב ב - 04/08/2018 21:55:54
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
426
תגובות
11141
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
אם רכבת פעם על אופני כביש אז לך על כאלו אופניים , אם לא רכבת על אופני כביש אז לך על אופני שטח 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/08/2018 11:34:41
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
918
הצעה אחרת באותו מחיר  גם מרידה 
 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/08/2018 13:56:11
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
426
תגובות
11141
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
למה אתה מציע לו פלטה אחת בקרנק ?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/08/2018 15:22:10
תאריך הצטרפות
23/06/2005
נושאים
16
תגובות
212
אלה מוגדרות היברידיות  עם מערכות  הילוכי שטח ובולם קדמי קטן
ומתאימות בעיקר לרכיבת כביש ומדרכות 
משולבת בקטעים קצרים של 4X4 

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=11939
 

נכתב ב - 05/08/2018 18:01:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
918
לפי  תיאור  הצרכים של הרוכב  
מחפש אופניים להגיע לעבודה מדי פעם (נסיעה עירונית), אימונים אימון אופניים ואולי מעט טיולים בפארקים .

לדעתי אין צורך בטריפל  וקסטה בנוניות  שמסרבל את הרכיבה  ...
גם דאבל 48/32  וקסטה 11-32  יחס העברה הקל   1 (זה מה שיש באופני ה
MERIDA SILEX 400 2018 GRAVEL)
פחות טוב לדעתי  מקראנק פלטה אחת
פלטה אחת יותר מתקדם נוח לעברת הילוכים  יש מגוון אפשריות לגודל פלטה  לכל הצרכים ...
גם בפלטה גדולה  50 שיניים בשילוב קסטה 11-42  עדיין יחס העברה כ  1.2  שזה כמו הכי קל בכביש
כאשר האופציה הקלה עם פלטה 38 = יחס העברה 0.9  
מה שמורכב זה פלטה 42 נותן  יחס קל יחס העברה 1

האופנים האלו שוקלות 9 ק"ג  מתקרב למשקל אופני כביש  עם בלמי דיסק ....
 
מצורף תמונה לפלטה עם כל הגדלים האפשריות ,  ותמונה לקסטה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/08/2018 22:38:20
תאריך הצטרפות
25/05/2018
נושאים
3
תגובות
7
תודה רבה לכל המסייעים!
כמה שאלות-
האם מרידה זו אופציה נכונה? אין ספק שמדובר בתמורה טובה עבור הכסף אך יצא לי לקרוא לא פעם שמדובר באופניים פחות נוחות (ענייני גאומטריה כנראה)
האם זה שטויות או יש צדק בדבר?
2018 MERIDA CROSSWAY XT EDITION - זו גם אופציה שבחנתי אך נראה שהבולם הקידמי פשוט מדי וקטן מדי ביחס למשקל שהוא מוסיף לאופניים.
MERIDA RIDE ADVENTURE Disc - דומות מאוד לספשלייזד שבחנתי, האם יש עדיפות לאלה? מלבד זה שהן קצת מכוערות עם הצבע המוזר הזה שנבחר להן.
טרם החלטתי מה הדבר הנכון עבורי.

 

נכתב ב - 06/08/2018 09:09:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
918
בעבר הבעיה שהייתה למרידה  היא לא גאומטריה  
אלה בעיית  תדמית פחות יוקרתית יותר זולות משאר המותגים  בשנים האחרונות זה הצטמצם .
 
2018 MERIDA CROSSWAY XT EDITION
אופני עיר המשקל 12.5 ק"ג  דומות בגרופ מנוע וגיר לאופני שטח  מהמאה הקודמת
כלומר קראנק טריפל 48/36/26  קסטה  11-34  זה מסורבל  יותר מדי קומבינציות חופפות והצלבות
ממזמן עברו בשטח לאופנים עם פלטה בודדת ....
----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
MERIDA RIDE ADVENTURE Disc
דומות לאופני גראבל כביש ודרכי עפר
משקל 9 ק"ג בלמי דיסק  צמיגים 28  מערכת פלטה  1 וקסטה גדולה  הכול פשוט לתפעול
נראות כמו אופני כביש  אופנים נוחות  ויחסית מהירות
לגבי  הצבע  מרידה  אוהבים גווני ירוק  עניין של טעם  ...
------------------------------------------------------------------------------------------------- 
אני לא אובייקטיבי  כרוכב כביש  ברור שאני מעדיף  אופנים דומות
אני מניח שרוכב שטח מסתכל מזווית אחרת  למרות הטריפל ...
לכן אני מציע לך לבדוק באופן מעשי מה מתאם לך לצרכים ...
 
אריה  סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/08/2018 20:54:30
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
116
תגובות
387
שלום!

לפי הצרכים שתיארת, חושב שאולי הדגם הזה של מרידה יהיה הכי מתאים לך:
https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=11360

הם ללא בולם קדמי אבל מצד שני חוסכים לא מעט במשקל בזכות זה, וגם לא אופני סייקלוקרוס או גראבל אלא אופניים לספורט וכושר שמתאימים לאימונים שאתה מבקש לעשות.  

בהשוואה ל- CROSSWAY של מרידה שמצויידים בבולם קדמי,  ה- SPEEDER יותר "קשיחים" ומרגישים יותר כמו אופני כביש אבל עדיין תנוחת הרכיבה זקופה יותר (לי היה די נוח אבל כמובן שזה אינדבידואלי).  ה- SPEEDER לפיי הקישור שוקלים 9.61 ק"ג שזה יותר מהאופניים שאריה הציע אבל אולי יותר נוחים מבחינת הגיאומטריה ותצטרך לנסות.
לגבי החלקים של ה- SPEEDER - אני ממש לא מבין בחלקים של אופני כביש, אז אריה בטוח יוכל לתת חוו"ד או הסבר (ככה גם אני ארוויח קצת ידע smiley על הדרך)

בהצלחה! 

נכתב ב - 07/08/2018 21:48:22
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1378
אול תיגע באופניים עם כידון ומערכות כביש. מדובר ברמת נוחות בלתי נסבלת. הכידון של הכביש לא משתנה אך ורק מסיבות מסחריות. גם מערכות הבלימה ומעביר ההילוכים לא משתנות מאותה סיבה. גם העברת ההילוכים וגם הבלימה מאוד לא נוחות. ההילוכים של אופני ההרים הרבה יותר מהירים. לא צריך את המשיכות הארוכות שיש בכביש. וזה כולל גם את ידית הברקס. זב שמיליוני דבילים ברחבי העולם רוכבים על אופני כביש עם ארגונומיה גרועה רק הגלל שכמה עשרות מסוממים רוכבים בטור דפרנס לא אומר שגם אתה צריך להצטרף לאותם דבילים.
אגב, אני בניגוד לאחרים כאן דווקא מאוד מתרשם מהספשלייזד. מאוד מוצאים חן בעיני. ברם מכיון שאתה רוצה את האופניים ליום יום לרכיבה אורבנית לעבודה, תנסה לחפש את הדגם של ספשלייזד מאותה סדרה מאלומיניום. הוא גם יהיה משמעותית יותר זול. מעבר שימו לב תעקבו אחר המחירים של ספשלייזד. נראה לי שמצמן מירוץ התחילו להפנים את המצב בשוק האופניים בארץ. שווה לעקוב אחריהם.
מתנצל שלא יכול לעזור יותר. אני משתמש בטבלט בחול, ומאוד מאוד קשה לגלוש עם הדרק הזה. אחרת הייתי מוצא לך אלטרנטיבה ראוייה. אגב הספידסטר של מרידה בהחלט מתאימים. אבל נסה לחפש כאמור את הדגם המקביל בספשלייזד. Crossway של מרידה גם מתאימים. מספיק דגם 300, שעולה כשלושת אלפים למיטב זכרוני. אבל להחליף את המזלג לקשיח. מזלג אלומניום פנטסטי שאני בעצמי משתמש כבר מס שנים, כולל כעת בטיול בבלקן, עולה 260₪ כולל משלוח. מיוצר בטאיוואן. לא בסין.
לגבי הדיון של שני פלטות מקדימה או שלו או אחד- קשקוש, אל תתייחס לזה. אל תתחשב כלל בנושא זה.

נכתב ב - 08/08/2018 10:19:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
918
 ל eco14 
 השוואה בין שני הדגמים

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=11360
 
 אופני מרידה יותר זולות  אין להם בלמי דיסק 
שלדה פשוטה של אופני כביש
קראנק 105 קומפקט 50/34 של אופני כביש וקסטה 11כביש 11-32
הכידון ושמפטרים של אופני שטח 

למעט הכידון והשיפורים זה אופני אופני כביש פשוטות וכבדות ...

 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
https://www.rosen-meents.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9-2017-MERIDA-RIDE-ADVENTRURE-DISC
 
שלדה  כמו של אופני כביש אבל כולל בלמי דיסק  
קראנק  בודד  וקסטה גדולה  כמו שיש היום בכל אופני השטח   
כידון  והילוכים כמו באופני כביש

זה הכלאה של  אופני כביש  עם קראנק וקסטה של אופני שטח 
בתוספת בלמי דיסק .


אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/08/2018 16:09:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
918
אינפורמציה כללית לרוכבים חדשים  לדור שלא ידע  את יוסף 

האבולוציה בגרופ אופני השטח  במאה הזו  ...
זה תהליך שינוי שנעשה בדור של המאה הזו ...


התחיל  בקראנק  טריפל שנראה גדול  ביחס לקסטה  .
קיים הרבה מאוד שנים עוד מהמאה הקודמת  הטריפל היה בגדלים שונים ביחס בין הפלטות בהתאם ליעוד

המשיך בקראנק דאבל  בגדלים שונים בהתאם ליעוד 
עם קסטה בנונית/גדולה  
( ככבו זרח תקופה קצרה ודילגו מעליו ישר לקראנק בודד)

היום  הסיפור הפוך לחלוטין  הפרופורציה  ממש מוזרה  קראנק בודד קטן  וקסטה ענקית  .
כל שנה מיצרים קסטה גדולה יותר עם יותר גלגלי שינים לתת מענה לכול האפשריות בשימוש  ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/08/2018 12:36:53
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
918
להשלמת התמונה הכוללת  
בתחום האפור נוצרה פשרה  בין  אופני כביש  לבין אופני שטח לסוגיהם  ...
יצרו זן נוסף גראבל  וסייקלוקרוס  שמתאם  למה שבניהם  גם לכביש וגם לשטח  בהתאם לצרכים
 
ההבדל בניהם משמעותי  גראבל -
Voice -  סייקלוקרוס
במראה אופני גראבל נראות כמו  אופני סייקלוקרוס אבל מדובר באופניים שונים בתכלית
 
אופני סייקלוקרוס מיועדים לרכיבה בתחרויות קצרות יחסית  בתנאי בוץ
זה הכלאה בין אופני מרוץ כביש לאופני שטח
השימוש תחרויות בהן הדגש הוא על מעבר אלמנטים טכניים בהליכה, רכיבה בבוץ ושימוש בכוחו מתפרץ
נוחות הרוכב לאורך זמן מוטלת בספק. כמו כן, היגוי אופני הסייקלוקרוס זריז ועצבני ...
בסיס הגלגלים הקצר והכידון הצר לא מוסיפים לתחושת הביטחון ברכיבה בשטח
גם מרווח השלדה והמזלג מצומצמים ואינם מאפשרים הרכבת צמיגי שטח רחבים ..
 
אופני גראבל   הדגש הוא על נוחות ברכיבות ארוכות .
לאופני גראבל בסיס גלגלים ארוך יחסית, שלדה ומזלג "סופגים", וכידון רחב ומעוקל המאפשר לרוכב לבחור תנוחות ידיים
הוסיפו לכך בלמי דיסק, צירים מעובים כמו באופני הרים, אוכף נוח וכידון מרופד
(מקובל לצייד אופני גראבל גם בחישוקים בקוטר 29 אינצ'ים ולהרכיב צמיגי 29 מהירים  )
זה מכונת רכיבה המיועדת גם למהירות ובנוחות יחסית ..
 
כדי להמחיש  את השימוש  גם בכביש וגם בשטח  מצורף סרטון ...
https://www.youtube.com/watch?v=H5UMVxrsKcY
 
בקיצור ניתן לרכב די מהר יחסית לאופני שטח  באופנים כאלו שמשקלם כ 9 ק"ג
מרגישים בבית בכביש הסלול בדרכים משובשות וגם בדרכי עפר ואדמה כבושה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/08/2018 12:51:59
תאריך הצטרפות
25/05/2018
נושאים
3
תגובות
7
טוב, קודם כל תודה רבה לכל החברה פה על ההסברים וההצעות, זה עזר מאוד!

אז לאחר כל מה שקראתי אני בוודאות רוצה אופניים סטייל גראבל ואני נוטה להסכים 
עם אופנוחן לגבי נושא הכידון והמערכות, עדיף כידון ומערכות מעולם אופני השטח.

אופנוחן- מדוע אתה ממליץ על שילדת אלומניום ולא קרבון? ענייני מחיר או משהו אחר?
אז כרגע יש 2 דגמים על הפרק:
1. 2018 MERIDA SPEEDER 400 
הולכת הכבלים חיצונית, פחות יפות, רוזן אנד מינץ (הייתי בחנות שלהם בתל אביב והזדעזתי מאיך הם שומרים על אופניים של לקוחות)
2. SIRRUS ELITE 2018
יש דגם אלומניום וקרבון- מה עדיף? האופניים נראות נהדר ויש להן פיניש ברמה מאוד גובהה.

מלבד ענייני גאומטריה/נוחות, מה ההבדל ביניהם בטיב/מערכות? 
האם יש חברות נוספות שאני מפספס? 
ושוב, תודה רבה לכולם!
 

נכתב ב - 11/08/2018 18:57:11
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
426
תגובות
11141
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
בפירמידת קבלת ההחלטות ההחלטה בין קרבון לאלמיניום נמצאת בתחתית הפירמידה גאומטריה צבע ורכיבים נמצאים בפסגה 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 16/08/2018 09:10:01
תאריך הצטרפות
25/05/2018
נושאים
3
תגובות
7
אני מבין צביקה אבל יש את הדגם שאני רוצה גם באלומניום וגם בקרבון כאשר עלות ההבדל הינה 1500 ש"ח, רציתי לדעת מה היתרונות/חסרונות לכל אחת מהשלדות ומה עדיף לצרכים שלי.

בנוסף מצאתי דגם נוסף שיכול להיות אופציה ואשמח לשמוע דעתכם (עם כידון כביש... לא בטוח שזה בכלל נכון עבורי)
ROVE ST 2018

נכתב ב - 19/08/2018 07:27:38
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
426
תגובות
11141
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
כל עוד יש לך התלבטויות בנושא ההתאמה לאופניים לא כדאי  להוסיף אחוז כזה גבוה למחיר של קרבון 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 19/08/2018 08:52:32
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
160
2 הגרוש שלי...

יש לי אופני כביש ישנים מקרבון שמשמשים אותי לתעבורה.
אני אוהב אותם כי הם קלילים וקל לדווש, אבל נוח זה לא, וגם לא עמיד. אופניים כאלו צריכים כביש חלק כדי להרגיש טוב, בכל מצב אחר אתה צריך לשמור עליהם. אין לי בעיה לסבול את חוסר הנוחות שלהם, כי אני משתמש בהם בטווחים קצרים או בשבילי אופניים, אבל הם לא היו הבחירה שלי לשימוש אינטנסיבי/שוטף (פשוט היתה לי הזדמנות, אז לקחתי אותם).
לגבי כידון, לא רואה סיבה להעדיף כידון כביש.

ככה שהכיוון לאופני הייבריד נכון לדעתי

מעבר לזה, צריך פשוט לנסות ולראות מה נוח לך.
לכן תעדיף לקנות מחנות שתיתן לך את האופניים ליום ניסיון (דמו).

לגבי האם להשקיע בקרבון, אתה לא הולך להתחרות, אתה עושה כושר/מתנייד. כל זמן שהאופניים שוקלים פחות מ-10 ק"ג, לא הייתי טורח להשקיע יותר כדי להוריד עוד.

הספשלייזד שהבאת, לפי מה שראית במפרטים, שוקלים מעל 12 ק"ג. המרידה טוענים לפחות מ-10 ק"ג. 
זה משמעותי!
נראה שבספשלייזד תנוחת הרכיבה יותר זקופה ובמרידה יותר רוכן קדימה ("מהירה").
כאן פשוט צריך לנסות מה מתאים לך יותר. כל אחד ושרירי הגב שלו...

נכתב ב - 19/08/2018 19:23:47
תאריך הצטרפות
25/05/2018
נושאים
3
תגובות
7
יש פה מישהו שכן מתאמן או רוכב מרחקים ויכול להעיד שכידון כביש יותר נכון/נוח?
- מסכים לגבי נושא המשקל, השאלה אם יש עוד שיקולים בבחירת קרבון/אלומניום- עמידות?בליעת מהמורות?(הרי אין בולם)
- שוב, קצת מפחיד אותי מרידה בגלל החנות עצמה וגם שהסכומים הם לא מאוד רחוקים בין החברות השונות ונדמה לי שספשליידז הרבה 
יותר איכותיות (אם שזה שטויות ואני בחיים לא ארגיש בהבדל?), אגב הלגבי המשקל של הספשלייזד, לא מצאתי
 

נכתב ב - 19/08/2018 20:55:22
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
47
תגובות
470
כידון כביש יכול להיות מאד נוח אם המידות והגאומטריה מתאימים לך.
היתרון של כידון כזה הוא שיש לך 3 מצבי אחיזה, לעומת מצב אחד בלבד בכידון שטח.
(סביר שבמצב התחתון לא תשתמש, אז ישארו לך 2 מצבי אחיזה.)
החיסרון היחידי- ידיות המעצורים הם פשרה שבין אחיזה עילית לאחיזה תחתית,
לא מושלם לאף אחד מהמצבים.

נכתב ב - 20/08/2018 08:44:19
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3858
מעל 35000 ק'מ בגרופי
למטרות שהגדרת כל מה שהוצע לך והצעת מתאים.
כידון כביש נח ויעיל לרכיבות כביש, משקל של 10 קג טוב לתחרות.
קח אופניים עם קידון שטח שלדת אלומיניום ומערכות ברמת דאור +-.

לחופש נולד
Groopy
Groopy
Groopy