נושא: מעבר לטיובלס

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 05/08/2018 01:33:58
תאריך הצטרפות
08/06/2018
נושאים
9
תגובות
22
היי
אני שוקל לעבור ל טיובלס (החישוקים שלי טיובלס ראדי לגבי הצמיגים אני לא בטוח )
כיום יש לי פנימיות רגילות ואני סובל מפנצ׳רים לרוב....
הייתי רוצה לדעת איך מתקנים טיובלס - חומר, סרט טייפ, וכדו׳?
מה החומרים המומלצים להתקנה?
מה התחזוקה שמצריך צמיג טיובלס?
תודה!

נ.ב אלה הצמיגים שלי - schwalbe racing ralph performance

נכתב ב - 05/08/2018 07:20:49
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לפי הסטטיסטיקה הפרטית שלי מתוך 10 רוכבים שניסו טיובלס 7 מרוצים ונשארו עם טיובלס 
3 רוכבים מסיבות אלו ואחרות בחרו לחזור לשיטה הרווחת בעולם וזה "פנימיות"  
יש ברשת כמה וכמה סירטוני הדרכה הטובים מההסברים שתקבל בכתב 
ברשותך אדרג את שיטות הטיובלס לפי קלות הרכבה 
1- ערכת טיובלס מוכנה של ג'ו , שים לב לרוחב החישוק שלך לפני הרכישה 
2 - ערכה ביתית מפנימית יותר קטנה שמלבישים על החישוק וחותכים אותה 
3- ערכה עם סרט דבק [יש כמה וכמה סרטיםבשוק] ערכה זו הכי דומה לטיובלס אורגינאל 
4 - חישוק טיובלס אמיתי שלא דורש שום הכנה למעט וונטיל 
עקרונית כל הסוגים יתפקדו עם צמיג רגיל שאינו TR על אף שמומלץ להתקין עם צמיג חדש TR 
צמיגי הטיובלס קצת יותר כבדים בגלל הדופן היותר עבה לכן הבדלי המשקל בין פנימית לטיובלס לא גדולים 
בשיטת סרט הדבק יש מצב שתיכשל פעם פעמיים אם לא תפנים את הדקדקנות ועצמת מתיחת הסרט למקום המדוייק 
אבל זה שווה לימוד וזו השיטה שאני ממליץ [אולי פעם ראשונה תחליף צמיגים ותתקין ערכה בחנות מומלצת]

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/08/2018 08:24:45
תאריך הצטרפות
08/06/2018
נושאים
9
תגובות
22
תורה צביקה
אז אם החישוקים שלי הם tubeless ready כל מה שאני צריך זה ונטיל מתאים וחומר?
מה לגבי תחזוקה? הבנתי שהחומר מתייבש כל חודשיים וצריך להחליף בחומר חדש?
 

נכתב ב - 05/08/2018 09:46:36
תאריך הצטרפות
30/10/2005
נושאים
4
תגובות
20
חישוק TR בד"כ אומר שהשפתיים שלו מתאימות לצמיגי טיובלס, ולא קשור לאטימה של החישורים.
כדאי שתציין באיזה חישוק מדובר ע"מ שנדע.
מנסיון שלי - השיטה עם סרט גורילה לאטימה תעבוד רק עם סוגים מסויימים של וונטילים (כאלה עם פלטת אטימה - אני מכיר של בונטריגר) אחרת זה לא מחזיק.
אצלי ברגע שעברתי לערכה של ג'ו - מחזיק מעולה.
לגבי שיטת הפנימית - שיטה מעולה, אבל מאוד קשה למיחזור, ז"א שברגע שמחליפים צמיג, צריך להחליף גם פנימית (לא חיסרון גדול...) 

נכתב ב - 05/08/2018 12:15:14
תאריך הצטרפות
22/05/2006
נושאים
35
תגובות
1462
פתח מעל 600 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
חונך
יצחק , לידיעתך
אין פחות פנצרים בטיובלס בהשוואה לפנימית
הקוצים לא מבדילים בין פנימית לטיובלס

נכתב ב - 05/08/2018 13:51:51
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
חישוקי טיובלס רדי זקוקים לערכה או סרט דביק  
תחזוקה שוטפת זה לא סיפור - מרגישים שאין חמר אז מוסיפים קצת  אין צורך להכניס חומר באופן אוטומטי כל פרק זמן .

ביום רביעי נכנס לי לצמיג מסמר בערך באורך 80 מ"מ ועובי 3.5 מ"מ נדמה לי קוראים לו מסמר 8 עצרתי שלפתי את המסמר 
שמתי אצבע והורדתי את החור למטה שיפגוש את הג'יפה שיחררתי לאט את האצבע עוד כמה סיבובים של הגלגל על ריק והחור נסתם 
ניפחתי אוויר ורכבתי אל האופק גם ביום שישי אפילו לא הגעתי לשלב בו הייתי זקוק להתקנת תולעת ואם החור ידלוף אוכל להכניס תולעת
בזמני החפשי 
ברגע שכמות הג'יפה בצמיג נכונה והג'יפה לא התיישנה גם חור של מסמר 10 נאטם 
אני מבין את אלו שמעדיפים פנימיות , כי פנימית זה משהו יותר מוחלט וסגור  ומרגיע  אבל מצד שני יותר טרחני
 בכל מקרה טיובלס דורש יותר דיוק והבנה בביצוע ובטיפול ולא כולם מעונינים בזה 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 05/08/2018 14:40:59
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
צודק שרגא!

אין הבדל בין מספר הקוצים שנתקעים בצמיג עם ונטיל לבין צמיג טיובלס,
שניהם סופגים את אותו מספר קוצים.

ההבדל הוא בתוצאה, בעוד צמיגי הפנימיות סופגים קוץ ומיד מתפנצ'רים למרות הג'יפה,
בצמיגי טיובלס הקוצים לא מזיזים לצמיג, הפנצ'ר היחיד שיכול לבוא לידי ביטוי בטיובלס
הוא ממסמר 8 ומעלה שגם עליו אפשר להתגבר עם תולעת.

המינוס היחיד בטיובלס הוא שכאשר האוויר יורד באופן טוטאלי אז קשה להרים את הטיובלס
עם משאבה ובלי לחץ אוויר חזק, לעניין הזה יש שני פתרונות:

1. בקבוקון CO2 שהתגלה כמלאך מושיע בעת רכיבת שטח באמצע שום מקום.
2. פנימית רזרבית שבין כה וכה צריך להחליף בעת פנצ'ר בגלגל ללא טיובלס.

אני באופו אישי מכניס כל חצי שנה בקבוקון של חומר לצמיג דרך הוונטיל וכל שנה
מחליף את כל החומר שהצטבר בצמיג.

אני כבר הרבה שנים עם טיובלס ומידי פעם אני תורם את הפנימית הרזרבית שלי לעוברי אורח
רק על מנת שלא תרקב לי בתיק האוכף של האופניים.

.
נכתב ב - 05/08/2018 14:54:16
תאריך הצטרפות
08/06/2018
נושאים
9
תגובות
22
רחי
עם איזה חומר אתה משתמש?

אתה מוסיף/מחליף חומר כיוון שהוא מתייבש או מכיוון שהוא מן מושפרץ החוצה ונגמר?

תודה!

נכתב ב - 05/08/2018 15:19:28
תאריך הצטרפות
10/04/2011
נושאים
99
תגובות
1288
פתח מעל 200 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
בכל רכיבה בעיקר בקיץ, יש ארועים של פנצרים שאתה אפילו לא מרגיש
אותם, בכל אירוע שכזה יש סיכוי שאבדת קצת חומר, לכן כל חצי שנה אני 
מוסיף חומר לקיים וכל שנה אני מחליף את החומר מפאת התישנותו.

אני משתמש בחומר של ג'ו, בקבוקים של 125 מ"ל בצבע הכחול כהה,
לא משתמש בחומר האורגני כי אני חושב שהוא פחות יעיל.

בתמונה המצורפת זה אירוע שהיה לי הקיץ עליתי כנראה על מסמר,
הרגשתי שיורד אוויר, ירדתי מהאופניים תקעתי את הדוקרן על מנת לעצור את בריחת האוויר
הוצאתי בניחותא תולעת, דחפתי לצמיג וניפחתי חזרה את האוויר שהספיק לברוח.

כל העסק לקח כחמש דקות.

.
נכתב ב - 05/08/2018 19:37:12
תאריך הצטרפות
08/06/2018
נושאים
9
תגובות
22
אלה החישוקים שלי
אחורי - bontrager at-850 29 
קדמי - bontrager rhythm tlr 29

נכתב ב - 06/08/2018 20:10:13
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
כל מי שרוכב קצת אגרסיבי חייב טיובלס או להשתמש בפנימיות DH אחרת הוא יסבול מסנייק בייט בתכיפות גבוהה מאוד.

נכתב ב - 06/08/2018 21:51:42
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
רק החישוק הקדמי שלך הוא TLR
עבורו צריך ערכה של בונטרגר/טרק+ונטיל קישור
החישוק האחורי שלך הוא לא TLR
צריך ערכת הסבה  לחישוק רגיל כפי שהציעו לך בשרשור
אני משתמש בחומר של stan ומאוד מרוצה
כל 3-4 חודשים פותח את הצמיג מהדופן ומרענן/מוסיף לפי הצורך 125 סמק
בהצלחה

Work Less Ride More
נכתב ב - 07/08/2018 07:19:33
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
לא שווה כבר לעשות בשניהם אותו הדבר ?

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 07/08/2018 23:18:51
תאריך הצטרפות
11/10/2006
נושאים
50
תגובות
1735
פתח מעל 300 רכיבות
מעל 25000 ק'מ בגרופי
לא
פס האיטום של בונטרגר/טרק לחישוק TLR מעולה ,זול, זמין לרכישה בארץ וגם יותר טוב מערכת הסבה, אז למה לא לנצל את ה TLR?
ערכת ה TLR זה הדבר הכי קרוב לחשוק אטום סדרה 8 הישנה של חישוקי מאוויק , סדרה 8 החדשה צריכה כבר פס אטימה. 

Work Less Ride More
נכתב ב - 08/08/2018 07:45:29
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
סיבה טובה לקנות בונטרייגר .... אם צריך . אממה יקרים

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 08/08/2018 13:34:12
תאריך הצטרפות
30/04/2015
נושאים
28
תגובות
122
אם כבר בזיהוי חישוקים עסקינן... מישהו יודע אם חישוק DT SWISS 430 מתאים לטיובלס או שגם לו צריך ערכה? דגם מ-2013 אם זה משנה משהו, על המדבקות שעל החישוק לא מצאתי כל אינדיקציה. תודה

לבד, מהר ושקט.
נכתב ב - 22/08/2018 23:12:02
תאריך הצטרפות
14/05/2010
נושאים
24
תגובות
166
שנים רבות רכבתי עם פנימיות, אני מחליף בדקה פנימית.
אבל לטיובלס לדעתי בהתחלה היו בעיות. במיוחד בטיובלס "קומבינה" למי שזוכר. אבל: וכאן בא האבל הגדול: ב tlr, דהיינו ג'נט מיוחד לטיובלס, אתה גמרת לעצור.
אין יותר עצירה באמצע הכיף/ירידות/מהירות.
0 תקלות . ולכן אין לזה תחליף היום. חבל על הזמן

אין עוד מלבדו.