• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: Arta Terme נקודת מוצא לעלייה האימתנית Monte Zoncolan

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/09/2018 14:02:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
העלייה הקשה בז'ירו  וכנראה הקשה ביותר באירופה  לרוכבי כביש בכבשים שמותר לרכב
 
Arta Terme עירה בצפון איטליה כ 170 ק"מ צפונה מנמל התעופה הבינלאומי ונציה מרקו פולו
בעירה יש  בתי מלון  שמתאימים לרוכבי אופנים ...

העלייה היותר קלה ל Monte  Zoncolan היא מצד מזרח למערב מהעיירה Sutrio
 
העלילה הקשה  ל Monte  Zoncolan היא מצד  מערב למזרח מהעיירה  Ovaro
משם גם בג'ירו  עולים  השנה שילבו את העלייה בשלב 14 - היא תמיד ממוקנת בסוף ובסיום קטע יומי

הרוכב הישראלי הראשון שטיפס ללא הפסקה את Monte  Zoncolan
גאי שגיב מקבוצת סייקלינג אקדמי שעשה גם היסטוריה השנה כישראלי הראשון שגמר ג'ירו  ...
 
נתונים הכללים :

Ovaro  Monte  Zoncolan.   
10,5 ק"מ עם כ 11.5%ממוצע אבל מ ק"מ 2 עד ק"מ 8
כ 6 ק"מ של מעל % 14 ממוצע כולל הרבה פיקים מעל 20% - בהמשך נראה גרפים מפורטים ...
 
בעבר חלק מרוכבי הז'ירו החליפו אופנים לפני הטיפוס לגרופ טריפל  30/27 אחר כך החלפו לקומפקט 34/32
היום הקונבנציה של קראנק דבאל 53/39 וקסטה 39/36 עונה על כל צרכי המסלול ואין צורך בהחלפת אופנים ...
 
מצורף מפה לסיבוב מעגלי של כ 55 ק"מ  נקודת המוצע Arta Terme
מצורף תמונה מהכניסה לעירה  Ovaro   ....
 

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/09/2018 10:38:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
מצורף  גרף גבהים מפורט 
רואים ברור את הקטע האדום  התלול שהממוצע מעל 14% לאורך 6 ק"מ .
כולל קטעים ופיקים של כ 20%  ויותר  ,  באזור הקטע התלול הכבש  ממש צר  ויש מסביב חורש/ יער...
 
לקטע כזה דרוש יחס העברה באופני כביש -1.06- 1.08  תשלובת  קלה יותר מהסטנדרט.קומפקט  34/28
בטריפל    30/28
בקומפקט  34/32
בדאבל     39/36  הקונבנציה הזו  נעשתה לראשונה בג'ירו 2011  ....

לינק לכתבה
http://www.cyclingweekly.com/news/racing/giro-ditalia/the-easier-way-up-zoncolan-millars-36-sprocket-51877
 

בתמונה המצורפת  זה מתחילת השיפוע התלול  יש שלט שמראה 14%  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/09/2018 15:07:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
מצורף  2  תמונות  מהאזור תחום החורש/ יער
אין בו כמעט תנועה ...
פסטורליה שנותנת תחושה של שלווה ורוגע ...
הכל טוב חוץ שהשיפועים התלולים שגורמים גם למטפסים הטובים לעצור להפסקות..

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/09/2018 21:15:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
מצורף 2 תמונות  ממש מסוף העלייה אחרי המנהרה ...
בקטעים אלו השיפוע עדיין תלול  אבל מתמתן  יחסית  לקטע הדומיננטי  ...
בעליות שיש ריבוי סרפנטינות יש מספרים לפניות .
ב Monte  Zoncolan לאורך העלייה יש  תמונות על שילוט - לרוכבי ג'ירו מפורסמים מהעבר ...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
הבעיה של רוב רוכבי הכביש שמגיעים לשם  לא עושים הכנה  והתאמה לטיפוס התלול.
דבר שיוצר רכיבה מאוד איטית כ 5 ק"מש ממוצע  בתחום הקטע התלול 
מצב שגורם לסבל , התכווצות שרירים וגם לעצירות לא מתכננות בגלל הלחץ ברגלים ...
 
רוב רוכבי הכביש היום  שמטפסים טוב עליות  עושים זאת בעזרת כושר גופני גבוהה
שמבוסס על רכיבת סל"ד גבוהה  גם בעליות   אבל שהשיפוע הוא דו ספרתי  בקטע ארוך
אין יכולת לרוכבים להחזיק אפילו חצי מכמות הסל"ד שהם רגילים בעליות בהילך הכי קל  
התוצאה שאין ערך לרכיבת סל"ד אם לא מסוגלים להחזיק  ...
לכן דרוש הכנה אחרת  ואימון שמתאים כמו למטפסי קירות ...

יחס העברה
בעליה כזו יחס העברה הדרוש מימנום 1.08-1.06  קומפקט עם קסטה 32 מתאם  לנ"ל
גם קונטודור הגדול השתמש בתשלובת כזו 34/32 ,
אפשר קומבינציות נוספות   כמו  דאבל  39/36 , או טריפל 30/28 .
זה יחס הזהב שהוא האיזון הדרוש  בין היחס לסל"ד מתאם  לעליות כאלו סל"ד42-44 בדקה
על מנת לשמור על קצב אחיד שמתקרב ל 6 קמ"ש ממוצע בתחום הקטע התלול .

אימון
צריך להרגיל את השרירים לעומס  - לעשות אמוני רכיבות כוח
אימון עליות רגילות בהילוכים כבדים ובסל"ד נמוך ,
כך השרירים מתרגלים  לעומס  
במצב שמגעים לעליה בממוצע דו ספרתי גבוהה נוצר רזרווה של הילוכים ברגלים , ויש גם רזרווה באופנים , ...
  
טסט  ובדיקת יכולת בטיפוס תלול
בארץ אין עליות כאלו  למעט 2 מקומות
מעלה גולני כביש צבאי אסור ברכיבה  - מעל 14%ממוצע לאורך 4.3 ק"מ
הכי טוב והכי פשוט זה עין קיניא נבי אליה - קטע של 2.7 ק"מ עם 16% ממוצע.

בנוסף יש מגוון קירות תלולים וארוכים מאוד כמו  אל מנסורה , דיר אל אסד , וכפרים נוספים  ...


בנוסף  שמירה על הבריאות ולמנוע קריעת רצועות
רצוי לעצור לשיחרור מתוזמן ומתוכנן כל 2 ק"מ בתחום הקטע התלול כלומר כ 2 עצירות ...
כך הרוכב שולט בעוצמת הלהבה אחרת הוא נשרף

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/09/2018 21:34:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
המשך להסבר מתגובה קודמת  על טיפוס תלול ...
מי שמעוניין  לעשות טסט לטיפוס תלול
  אני לרשותו בסופי שבוע וחג לא בכיפור ...
יש לי קיר מבחן מיקום עצרת הרוכב תיתן אינדיקציה  ליכולת הטיפוס התלול ...
במסעדה נקבל קפה ומתוקים על חשבון הבית...

מצורף תמונה  לקיר עם סימון הקטעים  ושיפועים נקודתיים  .
הקיר  נימצא  על כביש  65  מסעדת  באלבורג
 
בנוסף חובה לדאוג לכיסוי ביטוח תאונות אישיות  ...

הקיר מחולק  ל 2 קטעים היום יש  גם המשך עד לשיא הרכס ...
זה לא הקיר הכי קשה בוואדי ערה אבל הוא לא פשוט לטיפוס במיוחד החלק השני 
ההיתרון  בקיר הוא  נגיש והיו בו  רוכבים מטפסים  ... 

הטובים עוברים את הקטע הראשון ללא בעיה בעזרת מומנטום וכושר גופני ...
להמשך הקטע השני דרוש כבר סיבולת שרירים כפי שהסברתי בתגובה קודמת ...


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/09/2018 17:34:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
נעבור לטיפוס מהצד השני 
העלייה היותר קלה ל Monte  Zoncolan היא מצד מזרח למערב מהעיירה Sutrio  

בעליה מהצד הזה יש יותר רוכבים  בגלל שזו עליה  בתחום האפשרי עבור  רוכבי כביש
אבל יש עוקץ  ב 3 ק"מ האחרונים הממוצע של השיפוע כ 13% .

הרבה רוכבים שיחס ההילוכים לא מספיק  נעצרים במסעדה  ממש לפני הקטע התלול  ...
 
מצורף מפה  וגרף גבהים 
במפה מסומן   נקודת המוצא למסלול – העירה 
Arta Terme
במפה מסומן   נקודת התחלת העלייה העירה  Sutrio
 
הממוצע לכל העליה 13.5 ק"מ  זה כמעט 9% 

אבל - הממוצע למרחק 10.6 ק"מ  עד המסעדה זה  כ 7.4%  

המסלול פשוט -  הלוך ושוב  סה"כ  כמעט 40 ק"מ  קצר וקולע

הערה : לא לרדת מהצד השני התלול  שם יש 6 ק"מ עם 14% ממוצע ...


אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/09/2018 10:03:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
מצורף  2  תמונות  לעליה   Monte Zoncolan  מצד העירה Sutrio
הצד הקל יחסית לטיפוס 

צילום - מהכניסה להעירה  
Sutrio 

צילום - מאחד הסרפנטינות  כולם נראים די דומים ...

בצד הזה בטיפוס  ה10 ק"מ הראשונים הם בשיפוע ממוצע  כ 7.4%  עם קטעי שפוע משתנים

 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/10/2018 18:38:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
מצורף  2 תמונות  שיורדים מ Monte Zoncolan   לכיוון העירה Sutrio

 
הצילום העליון שיורדים – סוף הקטע התלול כ 3 ק"מ מהרכס למעלה .( נקודה מס' 2 במפה )

הצילום התחתון  קצת יותר למטה באזור הבנוי -  
את המלון בנו על הכביש ויצרו גשר ...
 
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 08/10/2018 12:51:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
976
לצורף  ק:מ  גרף השוואה גם ויזואלית 

העלילה הקשה  ל Monte  Zoncolan מצד  מערב למזרח מהעיירה  Ovaro

זנקולין   Voice   מעלה גולני  הכביש הצבאי התלול העולה לחרמון העליון...
 

הגרפים אופסו לאותו  ק:מ  ברמת דיוק לצורך התרשמות ...

רק בקילומטר הראשון  וקצת אחריו מעלה גולני קשה יותר
הממוצע די דומה אבל הקטע התלול בזנקולין ארוך יותר ...
 
מצורף גם  גרף לנס הרים המפורסם לצורך אינדיקציה רואים את פערי השיפוע ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy