נושא: עבודות קק''ל בבן שמן וסגירת סינגלים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 02/09/2018 09:10:01
תאריך הצטרפות
14/05/2015
נושאים
11
תגובות
6
שלום לרוכבים,
אני מצרף כאן מייל ששלחתי לאי ירוק - החלק של קק''ל שמטפל ביערות ובסינגלים לאופניים.
תצטרפו אלי בפנייה לקק''ל ואולי נוכל לשנות ולשפר.
*****************************************************************
שלום לאי ירוק,
אני רוכב אופניים שטח ומבלה הרבה ביער בן שמן יחד עם קבוצת חברים רוכבים.
בשבועות האחרונים אני וחברי עדים לפעילות נרחבת של כריתת עצים, הקמת גדרות, חרישת סינגלים וסגירת סינגלים בכניסה וביציאה.
זו פעילות רחבת היקף בשטח היער, שלדעתנו מבוצעת על ידע הקרן הקיימת.
בנוסף קבלנו מאחד החברים את ההודעה הזו:
התמונה מצורפת בהמשך

אנו ערים לכל הפעילות של קק''ל ביערות, אנחנו קוראים את הניוזלטר ושמחים על כל סינגל חדש שנפתח. ועל כן אני פונה אליכם בבקשה, בהמלצה ובהצעה.
בן שמן הינו אתר רכיבת שטח מרכזי ומספר הרוכבים בו גדל משמעותית מיום ליום. אנו בטוחים כי קק''ל רוצה מאד לתת מענה לביקוש ההולך וגובר.
הסינגלים ה"פירטיים" שנפתחו על ידי רוכבים אינם שונים בתבניתם, באופיים וברמת המסוכנות שלהם מהסינגלים הרשמיים כחול ירוק אדום שביער. אפשר להכשיר ולהסדיר אותם (כמו תכנית ההסדרה להתנחלויות בלתי מוסדרות) ובכך להגדיל משמעותית את מספר הסינגלים ביער. ייתכן שיש מספר קטן של סינגלים שפוגעים ביער, אותם יש לבטל.
על כן בקשתנו, המלצתנו והצעתנו לקק''ל – תוסיפו סינגלים על ידי הסדרת השימוש בכל הסינגלים הקיימים, תאפשרו למאות הרוכבים לרכוב בחופשיות ולא להצטופף ב - 3 סינגלים רשמיים, ועל כך יודו לכם כל הרוכבים.
בתודה  -
איזי כץ,
גדעון אשר,
איתי קופרברג,
בני מונדשיין
 
 

נכתב ב - 03/09/2018 17:43:16
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
קק״ל נלחמת בתחנות רוח ועל הדרך מאבדת את האהדה של חלק גדול מהרוכבים. על כל סינגל שיסגר יפתחו שלושה חדשים.
כבר עכשיו בחלק מהסינגלים שנסגרו נוצרו דרכים עוקפות.

נכתב ב - 05/09/2018 23:08:33
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
רט"ג כבר הוכיחו שאפשר לאכוף ועוד איך, ותחנות הרוח יכולות להוות מקור הכנסה חביב ביותר של קנסות בסכומים לא מבוטלים.

עם כל הכבוד לרוכבים (אנחנו) יערות בן שמן לא נועדו לשם רכיבה בלבד. מי שרוצה לחדש, ייתכבד וייסע עוד קצת לאלון הגליל וסביבותיה, ויהנה מעוד כ-120 ק"מ של סינגלים.

כל זה לא בא לאמר שאין מקום להוסיף עוד  מסלולים לרכיבה, אבל הגישה הזו של: "מתחשק לי לרכוב, אז אני עושה מה שבא לי..." מצטער, זו גישה ביריונית של אני ואפסי, וטוב אם היא תענה בביריונות מצד החוק.

נכתב ב - 06/09/2018 09:00:57
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
סליחה אם היית יזם פרטי שרוצה להקים מרכז רכיבת שטח הגדול ביותר במזרח התיכון הכולל מרכז מסחרי קטן בעיניני אופניים 
אזורי הדרכה  מסלולים ברמות שונות אין סוף סינגלים והעיקר קהל שיציף את המקום , איפא היית עושה את זה ? באלון הגליל או בן שמן 
ראשויות אמורות ללכת לקראת הצרכים של הקהל ועצם היווצרותו של יער הסינגלים הזה מוכיח את הצרכים .
אם הם רוצים לקבל ברכות ולא קללות שיחליטו לפי הצרכים ולא נגדם , בן שמן זה לא שמורת טבע יחודית כיום הוא פארק רכיבה ענק 
וטוב שיתפתח בכיוון הזה . מצד שני אני מצדיק גידור אזורים יחודיים כמו בריכת הנופרים שהקהל ממש הורס אותו ואין לו תחליף 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/09/2018 10:44:15
תאריך הצטרפות
08/11/2007
נושאים
55
תגובות
5427
חונך
צביקה, אם תסכם את כמות המכוניות שנמצאות בשישי או שבת באלון הגליל, סוללים, שמשית, גבעת אלה, תמרת, כפר החורש ויק"א המספר יהיה גבוה מבן שמן, בהרבה, כל אלו מתקשרים לקומפלקס עצום ומחובר של יותר מ150 ק"מ של סינגלים כולל קטעי חיבור .
בן שמן לא יכול להתחרות בזה! בן שמן יחודי באזור והחניה מרוכזת אם הייתי יזם בהחלט במכלול שבליבו אלון הגליל הייתי בוחר.
מעבר לכך האזור הצפוני משופע בסינגלים בכל כיוון שרק תבחר.
אבל  הויכוח עקר, שמירה על היער והטבע אינה בסתירה לפיתוח סינגלים, להיפך!

http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 06/09/2018 19:13:05
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם כך אז אני נאלץ לבדוק זאת בעצמי wink 
אבל בכל זאת לתושבי גוש דן להגיע לבן שמן זה קלי קלות 
אם את " הדמו דיי " יעשו באלון גליל אתחיל להסכים איתך 
דרך אגב , אמנם עונתי אבל בארי זה גם סוג של מקום כזה 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/09/2018 20:45:47
תאריך הצטרפות
19/03/2012
נושאים
1
תגובות
163
צביקה החליט לשנות את ייעוד הקרקע של בן שמן ולקבוע שהוא "פארק רכיבה ענק".
אבל... מי שמך?
באמת... מי שמך?

רק רוכבים יש בבן שמן?

בן שמן נמצא באחריות גוף רשמי שמנהל אותו. מי שחושב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה ברשות הרבים, בשביל זה יש משטרה, שתלמד אותו מה מותר ומה אסור, אם במקרה עלה לראשו שהוא קובע.

חבל שאנחנו אלופים בחוקים וחלשים באכיפה. כמה רוכבים שהיו עולים לניידת באזיקים היו סוגרים את הפינה של השחתת הטבע בשם התענוג האישי.

נכתב ב - 06/09/2018 23:11:19
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
קקל,אינה רשות ממשלתית, ואינה רשות אכיפה, כמו רטג לדוגמה. יערות הקרן הקיימת אינן שמורות טבע, ואין לקקל שום זכות לקנוס. רטג להזכירכם היא גוף ממשלתי. מאידך המשטרה לא תתעסק עם רוכבי אופניים. הדבר היחיד התאורטי ולא מעשי שקקל יכולה לעשות זה לתבוע רוכב בבית משפט, וזה הדבר האחרון שהם ירצו לעשות, כי זה יוציא את ציבור הרוכבים נגדם.
בקיצור מלחמה אבודה. שילמדו לעבוד עם ציבור הרוכבים,במקום להילחם בטחנות רוח...

נכתב ב - 08/09/2018 17:48:21
תאריך הצטרפות
11/06/2009
נושאים
20
תגובות
2488
חונך
לכל החברים הנכבדים, אם הייתם אשכרה רוכבים בבן-שמן כנראה שלא הייתם חושבים שהרוכבים הורסים את הטבע וקק״ל שומרת על היער.
בבן שמן יש 3 מסלולים שקק״ל סללה חלקית. חלק גדול מאותם מסלולים בנוי מסינגלים סקק״ל סללה בשילוב מסינגלים שנוצרו על ידי רוכבי אופניים ואופנועים.
מלבד אלו, יש בבן שמן עשרות סינגלים קצרים שנוצרו באופן פירטי בעיקר על ידי רוכבים שמצאו קווים טבעיים והתחילו לרכב בהם או על ידי הכשרה של קווים טבעיים על ידי נקיון והזזה של אבנים. מי שרוכב AM מעדיף כמובן את הסינגלים הפירטים ולא את המסלולים המשעממים שקק״ל סללה. וכך במשך שנים רכבנו בסינגלים הפירטים (ונמשיך לרכב על אפם וחמתם של קק״ל ועוד רוכבים עם ישבן מכווץ) ואני לא מבין איך אני מזיק לטבע בזה שאני רוכב בשבילים ביער בניגוד לדוגמה לכך שאני אלך באותם שבילים עם דלי עבור פטריות. ואיך זה שקק״ל עצמה לא הורסת את הטבע בכך שהם נכנסים לאותם שבילים עם רכבי 4x4 וכלים מכניים תוך שהם חורשים את השבילים, פוצעים עצים ומזיזים סלעים כאילו אין מחר. על זה נאמר ״קאט זה בולשיט״.
אין ביער שום שלט שאוסר רכיבה ביער וזה שקק״ל הורסת שבילים קיימים רק מעודד את הגמדים הקטנים לייצר שבילים חדשים וזה מלבד קווים חדשים שנוצרים באופן טבעי בגלל החסימות של קק״ל.