• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: הבדל בין גובה מתוכנן ב israel hiking map וגובה נמדד בסטרבה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 21/09/2018 19:52:16
תאריך הצטרפות
30/09/2004
נושאים
27
תגובות
92
בתכנון מסלול יצא פחות מ 1700 גובה ב israel hiking map
ברכיבה בפועל עם starva שמדד יצא יותר מ 2400

נראה לי פער ענק

נכתב ב - 21/09/2018 22:05:03
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1375
השאלה על איזה מודל גבהים של כדור הארץ מסתמכים. ההבדל בתוצאות יכול גם להחות פי שתיים ןיותר.זה גם תלוי היכן נערך הטיול. באזור של קווי גובה צפופים יכולות להיות תוצאות קיצןניות לגמרי. נניח שרוכבים בתוך איזה קניון מצוקי. המודל ההנדסי לא מסוגל לדעת אם אתה רוכב בתוך הקניון או מעליו,כי ההבדל האופקי לעיתים הוא פחות מעשרה מטר, כאשר ההבדל האנכי הוא נניח 100 מטר.
חוץ מזה שזה חסר חשיבות לגמרי כל המדידות והמספרים הללו. אין לי מושג מה כולם מחפשים בסרטבה. אין דבר יותר מיותר בזה בתחום האופניים. לא ברור לי מה זאת האןבססיה של אנשים למדוד ולכמת את עצמם. אני מקווה שהם לא בודקים לעצמם גם את הדולדול כל לילה עם קליבר.
נב. יש הרבה שרשורים כבדים בנושא באתר. אם אתה באמת רוצה ללמוד ת'נושא, כנס לשרשורים הללו, קרא ותשכיל.
נב 2. ספק רב אם בסרטבה הגובה נמדד. אלא הוא מחושב על פי מודל שקיים בבסיסי הנתונים של התוכנה. בכל מקרה גובה הנמדד באמצעות GPS, הוא לרוב מאוד לא מדוייק. במקרה זה רצוי למדוד באמצעות מד לחץ אוויר, באם יש לך כזה בסמארטפון. וניתן גם לקנות מכשיר שמודד גבהים במאה שח באיביי.

לסיכום, אין לזה שום משמעות מעשית. כמו למדוד את אורך הדולדול.

נכתב ב - 22/09/2018 12:10:04
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
915
ההבדל המשמעותי בהפרש הגובה המצטבר -  נובע בתרגום דיוק התוכנה  עניין של הגדרה  בתכנה
בתכנות מסוימות ההגדרה  מובנת כבררת מחדל  ויש תכנות שמאפשרות לקבוע בקלות הגדרה  לפי הצורך
 
בכביש וגם בשטח  יש  עליות ,ירידות ,גבהות וקטעים מישורים ,
בנוסף יש גם שינויים קטנים כמו גבשושיות , שקעים ,קפלים במיוחד קטעי מישור ש% השיפוע קטן .

בגרפים של גרמין ותכנות דומות  בררת המחדל יוצרת דילוג על השינויים  הקטנים .
רצף נקודות הגובה שמחוץ להגדרה בתכנה נחשב כמישור ישר התוצאה מתקבל פחות גובה מצטבר ...
 
כך במסלול ארוך  יכולים להיות הבדלים משמעותיים  בגובה במצטבר בין התכנות ...

פרדוקס אורך החוף של בריטניה ומדידת גובה רכיבה מצטבר של החוף ...
חוף הים שזה מישור נמצאו תוצאות שונות מכל סוגי המכשירים

הסיבה העיקרית בגלל הגדרה בתכנות המכשירים
(יש גם סיבות נוספות של דיוק המכשירים , שיטות המדידה אבל השפעתם יחסית משנית ) ...
 
מצורף  תמונה המראה  מיקום שינוי ההגדרה  בתוכנה  שמתרגמת הקלטות או מסלול גוגל  מפות
מצורך  הסבר גרפי לשינוים הקטנים בכביש / בשטח  שגרמין ותכנות נספות לא סופרים אותם
 
הבדלים  לגבי שיטות המדידה  של המכשירים  ההבדלים בדיוק השיטות
כולל הצורך בחשיבות במדידות גובה מצטבר - לרוכבי אופנים  למי, למה , וכמה ...
התייחס  בתגובה נוספת בהמשך ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/09/2018 07:42:37
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
426
תגובות
11141
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 35000 ק'מ בגרופי
על אף שסטרבה לא כלי מדוייק למדידת גובהים עדיין הטעות לא צריכה להגיע ל 50% 
כשרוכבים קבוצה שלכולם מקליטים ההבדלים בניהם לא כל כך גדולים לפעמים עד 15% גם בין התכנות השונות ומכשירים יעודיים כמו גרמיין וכו' 
 פרט נוסף להבנה כל ה מכשירים מזייפים כך שבעליות הזיוף כלפי מעלה והירידות כלפי מטה מה שיוצר מעין פרדוקס שרכיבה מעגלית 
יש יותר עליות מירידות , אבל גם האחוזים לא מתקרבים לעיוות שציינת 
נשארה השאלה איך הם הגיעו להערכה שהמסלול יהיה 1700 מ  ואיך רכבת  
האם הם מביאים בחשבון את העליות והירידות שבין המקום הנמוך למקום הגבוה 
יש להניח שככל שהרכיבה איטית יותר הזיוף כלפי מעלה גדול יותר , אבל גם 50% זה סטיה ענקית 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 23/09/2018 10:06:27
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1375
בסרביה רכבתי השנה במשך יומיים עם זוג אנגלים. התוכנה שלי הראתה שאנחנו אמורים לטפס ביום מסויים מעל 2000. מטר, והתוכנה שלהם הראתה קצת מעל 1000 מטר. בדיאבד לאחר שרכבנו, התוכנה שלהם דייקה ושלי טעתה בענק.
היו שתי סיבות לכך: 1. רכבנו בקניון עמוק והתוכנה שלי לא היתה מסוגלת להפריד בין עומק הקניון לבין הקירות סביב. 2. התוכנה שלהם התבססה כנראה על מודל גבהים אחר.
ואלה, כמו שכתבתי בתחילה, שתי הסיבות העיקריות להבדלים. אבל כאשר צפיפות קווי הגובה אינטנסיבית ההבדלים נעשים גדולים, אפילו של
100%
אגב גוגל ארץ וגוגל מפות נותנים את נתוני הגובה טיופס המהימנים ביותר מכיון שהם משקללים מספר מודלים.

נכתב ב - 23/09/2018 14:57:32
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
84
תגובות
915
אני חוזר שוב ההבדל המשמעותי בגובה המצטבר נובע מההגדרה בחלון ההחלקה
אני מתייחס למסלולי כביש  
בשטח אני לא יודע אם יש מקומות מוסתרים בארץ שלא ניתן לקרא נתונים .. 

ההחלקה = צמצום כמות הערכים / הקטנה או התעלמות מנתונים פחות רלוונטיים למצב מסוים     
בהתייחס להבדלים קטנים עולים ויורדים בחישוב הגובה המצטבר ...
הקפיצות בכביש ובשטח  ובמיוחד % קטן של שיפוע  עולה מתחת ל 0.8%  .

חלק מהתכנות  לא סופרת את הגובה המצטבר  ונוצר הבדלים במסלול ארוך בין התכנות המתרגמות ...

בעליות  אם אין תנודות יורדות  ועולות כלומר הכול כיוון עולה  אין כמעט הבדל בין כל סוגי המדידה
בנוסף הגובה המצטבר לקטע העלייה כמעט כמו מהפרש הגבהים 
לדוגמה נס הרים הקטע הידוע  5.6 ק"מ   הפרש גבהים כ 405 מ'  המצטבר כ 415 מ'
 
לגבי שיטות המדידה  ודיוק המכשירים
יש הבדלים בין המכשירים לפי שיטות המדידה

מד גובה ברומטרי

מפות ממוחשבות -  כמו גוגל שיש להם בסיס נתונים גם לנקודות גובה
כמעט כל המפות הממוחשבות מבוססות על  גוגל מפות
 
שילוש - תהליך חישוב קואורדינאטות של נקודה במרחב  באמצעות משולש
GPSבעזרת  לווינים ....
 
מי צריך לדעת נתונים לגובה מצטבר למה, וכמה
כמו כל נתון  : מרחק ושיפועם  גם גובה מצטבר  נותן אינדיקציה על רמת קושי המסלול עבור השוואה
אבל תמיד צריך לראות ביחד את גרף המסלול עם הגובה המצטבר על מנת להבין  אך נוצר הגובה המצטבר
מכמות העליות או הצטברות של הקפיצות הקטנות
 
למה צריך דיוק במדידת הכוונה להגדרה יותר מורחבת בחלון ההחלקה
נניח שמתאמנים לתחרות שהמסלול בנוי מהרבה מאוד גבהות קטנות
כולל שינוים עקב טופוגרפיה גבשושית  בשטח בליטות סלעים וכו'
גרמין לדוגמה   ידלג  על הרבה נתונים  ויראה גובה מצטבר נמוך  מאשר תכנה שמכוונת להגדרה יותר מתאימה בחלון ההחלקה ...
 
נניח עם רוכבים ביחסי העברה כבד  אז מרגשים ברגלים הרבה יותר את בשינוים בכביש
כמו ה % השיפוע הקטן  גבשושיות , שקעים ,קפלים ...
מתאם לתחרות נג"ש במסלול קפיצות  נתונים לגובה מצטבר מורחב יסבירו את המצב לצורך השוואה ...

לרוכבים שעושים מסלולי  עליות  באירופה חובבים וגם מקצוענים  כמו בטורים  זה  אינדיקציה מסוימת לקושי המסלול ..
 
אריה סדובניק


 חג סוכות שמח

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/09/2018 16:42:34
תאריך הצטרפות
30/09/2004
נושאים
27
תגובות
92
רכיבת אופניים על הכביש
ביום כיפור
מהשפלה לגשר המיתרים בירושלים וחזרה
כביש 6 וכביש 1
נראה לי יותר הגיוני המדידה על המפה מאשר של האפלקציה
 

Groopy
Groopy
Groopy