• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: Predazzo נקודת יצאה למסלולי אופני כביש בדולומיטים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 24/09/2018 11:25:22
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
יש עוד נקודות יצאה למעברי הרים בדולומיטים שמתאימים לרוכבי כביש

הדּוֹלוֹמִיטִים הם רכס הרים בצפון איטליה המהווה חלק מהרי האלפים - כולל  כ 14 מעברי הרים .
 
Predazzo הוא כפר בצפון איטליה בגובה כ 1000 מ'  מהווה נקודת יציאה לתיירות ולנופים בדולומיטים
המקום זה כמו  וואדי שמסביבו כבישים שמגיעים למעברי הרים מכל הכיוונים  בגובה כ 2000 מ'
ממוקם כ 60 ק"מ צפונית מזרחית לעיר טרנטו , כ 170 ק"מ משדה התעופה מרקו פולו ונציה .
 
המסלול הסיבובי הקרוב  למקום - נתן לעשות מ 2  הכיוונים  כ 66 ק"מ עם ע 1900מ' מצטבר
כולל בתוכו  את מעברי ההרים בצד הפחות צפוני באופן יחסי :

Passo Rolle - 1     גובה: 1,989 מ
Passo Valles - 2    גובה: 2,032 מ׳

3 - Passo San Pellegrino גובה: 1,918 מ׳

הטיפוס למעברי הרים אלו פחות קשה (מהמעברים המפרסמים  מורטירולו ,  גאביה  , סטלביו )
למעט קטע תלול מאוד   3 ק"מ עם כ 15% ממוצע  בין נקודות 2-3  מסומן במפה
 
במסלול הסיבובי הכיוון הקשה זה נגד כיוון  השעון  בגלל הקטע התלול שמשדרג מאוד את קושי המסלול ...
 
מצורף מפה לסיבוב  וגרף כללי 
כולל סימון למיקום מעברי ההרים  ומיקום הקטע התלול ...
מצורף תמונה מתחילת הקטע התלול המראה שלט ל % 15  .


חג  שמח

אריה סדובניק
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/09/2018 14:20:11
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף גרף גבהים  מהעיירה Predazzo  למעבר הרים Passo Rolle
(נקודה  מס' 1 במסלול המצורף בפתיחת הפוסט)
זה בעצם טיפוס ארוך ומתון כ 20 ק"מ עם ממוצע שמתקרב ל 5%  ושיפועים משתנים .
 
מצורף תמונה בנקודת מעבר ההרים  Passo Rolle שמשקפת את הנוף  הטיפוסי...
הרי הדולומיטים מאופיינים במצוקים גבוהים וחשופים, היוצרים נופים  מיוחדים ...
 
מעבר הרים זה נקודה בכביש הנוחה לחציית הרכס  היא  גם הגבוהה בכביש ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/10/2018 22:56:05
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף מפה למסלול ממעבר הרים  Passo Rolle    נקודה  מס' 1
יורדים ועולים שוב  למעבר הרים    Passo Valles    נקודה  מס' 2

כולל סימון לקטע משופע בין המעברים כ 4 ק"מ  עם כ 9% ממוצע  ....
זה קשה אבל זה ממש לא בפרופורצית קושי  ל 3 ק"מ  עם 15% בהמשך
 
מצורף תמונה ממש מול  מעבר הרים   Passo Valles ...
 
אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/10/2018 11:22:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף תמונות מתוך הקטע התלול שאורכו כ 3 ק"מ עם ממוצע כ 15%
בין  נקודה מס' 2  לנקודה  מס' 3 
קטע קשה מאוד שמזכיר את העליה האמתנית לזנקולין ...

בתמונה  המראה שלט של 18% זה לכיוון הירידה הזהרה ליורדים שעוד מעט נכנסים לבור
18% מתייחס  לקטע של בערך כ 400 מ' 
השאר זה שיפועים משתנים 12%- 18%
לקטע הזה בכיוון העלייה דרוש יחס העברה קל באופני כביש כ  1.08

הסטנדרט קומפקט 34/28 לקטע הזה לא יספיק הרוכב יסבול ויעצר...
אבל כמעט לכל העליות למעברים ההרים בדולומטים  מתאם קומפקט 34/28

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/10/2018 20:53:07
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף תמונה לנקודה מס' 3  במסלול 

מול מעבר הרים  Passo San Pellegrino גובה: 1,918 מ׳

בעיקרון  המסלול קצר בקילומטרים אבל עבה בצבירת גובה מצטבר
כ 66 ק"מ עם בערך כ 1900מ' מצטבר

אריה  סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/10/2018 15:52:30
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
Predazzo נקודת היציאה האסטרטגית ( הוסבר בתחילת הפוסט ) ...
 
מצורף מסלול די קשה כ 100 ק"מ הלוך ושוב כ 3000 מ'
 מצטבר
המטרה להגיע למעבר הרים  יותר דרומי בתחום האלפים ...
 

Passo Manghen  - גובה : 2047 מ'   
 
בהלוך עוברים דרך העיירה  Molina di Fiemme  
מלמעלה במעבר ההרים רואים גם נוף יפה לעמק ...

יורדים לצד השני  ירידה תלולה יחסית לעייריה   Borgo Valsugan  
מסתובבים וחוזרים ...עולים בחזרה  ל Passo Manghen 
 
בהמשך נצרף גרפים מפורטים  ותמונות לעליות מ 2 הכיוונים
העליות ארוכות וקשות יחסית  אבל מתאימות לגרופ קומפקט סטנדרטי 34/28
 
מצורף מפה  גרף סכמטי  להבנת הטופוגרפיה במסלול
תמונה מצומצמת לכיוון צפון ממש לפני הפניה האחרונה  למעבר ההרים .

 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/10/2018 17:46:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף 2 תמונות ממש אחרי מעבר הרים Passo Manghen
לכיוון הירידה  להעירה Borgo Valsugan 
נוף הרים ועמק ...

הירידה מתחילה תלול מאוד שלט הזהרה על 15% שיפוע
בירידה הזו ה 15% זה מקסימום  כ 350 מ' ... 
אבל ה6 ק"מ הראשונים שיורדים הם בשיפוע מעל 9% מוצע
 
אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 24/10/2018 09:00:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף גרף  לnעבר הרים Passo Manghen
מצד העירה Molina di Fiemme

האורך מעל כ 16.4 ק"מ עם כ 7.5% שיפוע  ממוצע  
אבל 8.5 ק"מ האחרונים כ 9.4% nמוצע  מסומן בגרף , 
הקטע הזה בעלייה יוצר קושי כללי אפילו יותר  ממעבר הרים סטלביו המפורסם למרות אורכו ...
 
מצורף תמונה מהכניסה הרשמית לעליה ההתחלה ממש אחרי הגשר ...
יש תמרור כחול עם צורה גרפית המסביר גשר - בארץ התמרור bראה שונה ...

--------------------------------------------------------------------------------------------
בנוסף  לא קשור לעליה לאורך הנחל יש כביש מלווה באורך כ 50 ק"מ  מישורי ברובו
כלומר הלוך ושוב זה כ 100 מ"ר מתאם לרכיבה רגועה או נג"ש ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/10/2018 17:43:58
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף גרף  לעבר הרים   Passo Manghen  
מהצד השני -  צד העירה   Borgo Valsugan 
 
האורך העליה כ 23.4 ק"מ עם  כ % 7  שיפוע  ממוצע  זו עליה ארוכה ומתישה מאוד יותר קשה מהקודמת 
7.4 ק"מ האחרונים כ %  9.6   מוצע מסומן בגרף ...  
 
מצורף תמונה קצת אחרי הכניסה  לעליה מול שלט המסביר  את המשך הדרך למעבר ההרים...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/11/2018 21:47:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
אם נשווה את העלייה Passo Manghen מצד Borgo Valsugan

לעליה שמגיעה הכי גבוהה בארץ - לגובה מעל 2000 מ'
משניר  לרכבל עליון - עלייה שמוכרת לחלק מרוכבי הכביש בגלל החלק העליון
אורך  26.5  הפרש גבהים  1650 מ'  נותן  רק 6.3% ממוצע 
לפי המספרים אפשר להבין את הבדלי הקושי בין החרמון לאלפים ...
 
מצורף 2 תמונות  מ 2 הכיוונים של ה 
Passo Manghen מאזור החורש / היער
בנקודת מול גשרים/ או מעברי מים

נושא הגשרים מודגש  בכל העליות  בשלט כחול בולט ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/11/2018 16:29:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מסלול נוסף למעבר הרים  בצד מערב יחסית  ל Predazzo  
Predazzo 
נקודת היציאה האסטרטגית ( הוסבר בתחילת הפוסט )
 
מצורף מסלול קצר וקולע כ 45 ק"מ הלוך ושוב כ 1000 מ' מצטבר
המטרה להגיע למעבר הרים    
Passo Lavazé  דולומיטים אלפים .  

Passo Lavazé  בגובה  2008 מ'
בהלוך עוברים דרך העיירה 
Cavalese  משם מתחילה העלייה המקובלת גרף בהמשך  
אורך העליה כ 10.5 ק"מ  עם  7.5% שיפוע ממוצע = לצורך ק:מ בערך פעמים נס הרים 
3 ק"מ בסוף מסומן במפה קטע תלול 11.5% ממוצע עם פיקים של 18% לפי השילוט ...
 

בחזרה יורדים את הקטע התלול אבל לצורך גיוון פונים  לצד העירה הקטנה  Stava  
מתחברים לכביש המוביל בחזרה לנקודת ההתחלה  ל Predazzo   
 
בהמשך נצרף גרף מפורט  ותמונות לנקודות רלוונטיות במסלול ובעליה .
הערה : בקטע התלול בגלל הפיקים - קומפקט סטנדרטי  34/28 יכול להיות  גבולי לחלק מהרוכבים
 
מצורף  : מפה  גרף סכמטי  להבנת הטופוגרפיה במסלול ...
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הערה ל  
Passo Lavazé  יש כיוון עליה נוסף מהצד  השני הצפוני מהעירה  Ponte Nova לא ראים במפה זו
בהמשך נראה מסלול מעגלי ארוך יותר מהכיוון השני  שמתחיל ונגמר ב  Predazzo ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/11/2018 17:23:01
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף גרף לעליה למעבר הרים Passo Lavazé מצד העירה Cavalese 
אורך העליה כ 10.5 ק"מ  עם  7.5% שיפוע
מסומן גם ה 3 ק"מ בסוף הקטע תלול  כ 11.5% ממוצע
 
התמונה המצורפת היא  ממש בתחילת הקטע התלול היורד שחצבו בהר להרחיב את הכביש... 
קשה לראות אבל יש שלט הזהרה המראה 18%  בעליה הזו אין שיפוע כזה גם נקודתי זה בקושי כ 14% נקודתי
 
הערכה שלי  לנושא השיפועים והשלטים  ...
בעליות מסוימות כמו הזנקולין / מונטרלו וקטעים ספציפיים שיש התייחסות גם למרחק וגם לשיפוע  .
השלטים מיצגים פחות או יותר  את השיפועים בעליה ...

שלט שממוקם בכיוון עליה  הוא יותר אמין משלט שממוקם בכיוון ירידה  ...
בירידה זה בדרך כלל שיפוע נקודתי  מקסימלי או לקטע מסוים  מיועד לצורך הזהרה  ...
שלטים של 15% / 18% יש הרבה כנראה יצרו  בכמות ומשתמשים בהם בהרבה מקומות  להזהרה ...
 
רוכבים ישראלים במסלולי  כביש באלפים / דולומיטים / פירנאים  - מסתמכים על בסיס השיפועים לתיאור הקושי ...
הרבה פעמים השלטים  מוגזמים ומטעים  כמו בעליה זו  ומיצגים רק שיפוע נקודתי  להזהרה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/11/2018 18:31:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף תמונות נוף  - מאזור הרכס במעבר הרים Passo Lavazé

תמונה עליונה  לכיוון דרום  זה הדרך בחזרה...
תמונה תחתונה לכיוון צפון  לצד השני של העלייה ממש לפני הכניסה לחורש
ברקע רואם  את הרי הדולומיטם  ...
בהמשך נגיע למעברי ההרים בצד הצפוני של איטליה 
נראם מקרוב את הרי בדולומטים

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/11/2018 18:18:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מסלול  מעגלי  נוסף למעבר הרים  בצד הצפוני יחסית  ל  Predazzo  
 Predazzo  נקודת היציאה האסטרטגית - הוסבר בתחילת הפוסט
 
מצורף מסלול  מעגלי כ 70 ק"מ הלוך ושוב כ 1900 מ' מצטבר די קשה 2 עליות

המטרה להגיע למעברי הרים  -  דולומיטים אלפים   Passo Costalunga   ומשם   Passo Lavazé

 Passo Costalunga  -  גובה 1745 מ' 
 Passo Lavazé      -   גובה 1808 מ'      

בהלוך רכבים צפונה פונים   Vigo di Fassa זה אזור עם בתי מלון ואירוח ההמשך מסומן במפה

מטפסים ל  Passo Costalunga  
יורדים לעירה   Ponte Nova משם מטפסים לצד השני של 'Passo Lavazé  

בחזרה יורדים את הקטע התלול וחוזרים דרך העירה  Cavalese   ומשם בחזרה ל  Predazzo  
 
מצורף  : מפה  גרף סכמטי  להבנת הטופוגרפיה במסלול ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/11/2018 11:57:03
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
בהמשך למסלול מצורף 2 תמונות  

תמונה עליונה מהפניה ליד Vigo di Fassa - אזור אירוח ובתי מלון     
תמונה  תחתונה ממש אחרי מעבר הרים Passo Costalunga 

אפשר לראות ברקע ב 2 התמונות בליטות חדות הרי הדולומיטים  זה כבר מתקרב  לצפון איטליה
בהמשך במעברי ההרים בצפון איטליה  נראה מקרוב את הרי הדולומטים  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/12/2018 17:42:09
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
970
מצורף  גרף לעליה מצד העיריה   Ponte Nova למעבר הרים 'Passo Lavazé  
    
אורך העלייה כ 12 ק"מ  עם כ 7.7%  ממוצע
אבל יש קטע בין  של 3 ק"מ  עם כ 9.3%   מסומן המיקום בגרף
זה עליה מתישה  ממש כמו פעמים נס הרים ברצף ...
 
רוב העלייה  בתוך חורש / יער  אבל מדי פעם יש פתחים  שדרכם רואים נוף הרים  
מצורף תמונה  מול  פתח חלון  מתוך ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy