נושא: ריכוז עליות הכביש התלולות בישראל מעבר לסטנדרט

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/10/2018 11:40:26
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מטרת הפוסט לרכז את הנושא למקום אחד , חלק גדול מהחומר כתבתי בתפזורת בפוסטים נפרדים ...
את הכותרת  לפוסט גוגל מזהה ומפנה לגרופי  מיועד עבור רוכבי כביש  מיומנים שמחפשים עליות ...
 

מצורף  טבלה ל 10 העליות המיוחדות מעבר לסטנדרט ( באורכים מ כ 2 ק"מ עד 3.5 ק"מ )
כל העליות הנ"ל מתאמים ומותרים לרכיבת באופני כביש רובם נגישים ממש לפני הרגלים ...
 
לא מופעים בטבלה עליות תלולות שהם אסורות לרכיבה כמו מעלה גולני בגולן , ציין  אורון בדרום  .
אינדיקציה  לקושי  אני משווה לעקרבים וצובה 2 עליות שידועות בציבור שהם קלות יותר לטיפוס מהעשירה   ...
הטבלה כולל דירוג מפורט שמבוסס  על הקושי שאני הרגשתי , ועל ההילוכים שהיה דרוש לי לבצע בזמנו .
 
לרוכבים שמעוניינים לנסות  רצוי להתחיל בהדרגה  ממספר 10  .
להגיע למיומנות שנים לוקח עם הרבה אימון ספציפי הכנה מתאימה כדי לטפס את המקומות הנ"ל

דרוש להרגיל את הרגלים לסיבולת להחזיק הרבה זמן בעומס גבוהה של שיפועים תלולים ...
בטבלה  כתוב יחס העברה עבור הטיפוס 
כאשר העלייה פחות קשה  אפשר לראות שיחס העברה משתנה בהתאמה
 
נתחיל  מהסוף מהקל לקשה

מספר  10    מלון הבית בחצור 
הכביש היחיד בארץ עם תמרורים של 19% שיפוע

לינק לכתבה 
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=421201
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/10/2018 18:28:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לפי בדיקה בגוגל 
גוגל מצא את הכותרת  לעליות התלולות בישראל   מצורף תמונה  ...
כך אני יודע שאם  מחפשים ברשת  מגיעים לנושא  זה קישור ישיר לפוסט בגרופי ...

גוגל  גם מוצא את כל הנלווים שקשורים לנושא  ...
מופע קישור לעליות בשיפוע של 19%  בגרופי  משנת 2009 ...
נכנסתי לקישור זה פוסט שפתח בזמנו  יורם  ויש בו רוכבים שכבר לא פעילים בפורום
כמו עזרא שהרבני  ב 2010 נפגשנו בבר בהר עזרה שהרכני כותב כתבות בביקפאנל ...

לינק לפוסט  ה 19% מ 2009 בגרופי ...

http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=175429

בזמנו לא היה לאף אחד מושג לגבי עליות תלולות  הדבר היחיד שהוזכר זה הפניה לקשור
לפוסט שחבר שלי כתב  בפורום אחר לגבי מעלה גולני...

העליות התלולות כל הזמן היו  קימות - אני לא סללתי אותם  רק לאף אחד לא היה ידע בנושא
מ 2010 עד 2015 בשיתוף המטפס יותם קאופמן ומטפסים נוספים גילנו  את העליות והקירות בישראל ...
ל 5 העליות הקשות ברשימה בפתיחת הפוסט היה דרוש יחס העברה 1.08 יותר קל מהסטנדרט קומפקט 34/28  .
 
אריה סדובניק .

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/10/2018 17:44:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
ממשכים  בסדר יורד לפי  דירוג קושי  בהתאם לרשימה  בתחילת הפוסט
 
נעבור למספר  9   -  רחוב שדרות הציונות  ...
הכותרת לכתבה - העלייה התלולה בחיפה ובכרמל נמצאת בשדרות  הציונות

לינק לכתבה
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=421558
 
אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/11/2018 22:04:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור למספר  8    -  הקטע התלול העולה לכפר מע'אר עד מעלה ההר
הכותרת לכתבה ; מכביש 807 צלמון למגדל המים בכפר מע'אר
לעליה הזו אין קישור 

רק רוכבים מעטים טיפסו אותה - היום המומלץ שבת - ב 2013 עד 10 בבוקר עדין ישנים במע'אר...
 
מֻעָ'אר היא מועצה מקומית שוכנת מזרחית לכרמיאל על הגבול בין הגליל התחתון לגליל העליון
מתגוררים בה דרוזים, ערבים נוצרים ומוסלמים ...
 
מצורף מפה וגרף 
מתחלים את הרכיבה ממתחם תחנת הדלק מרר כביש 807 לכיוון מגדל זה בצד מזרח יחסית לכביש 65
כ 5 ק"מ חימום עד תחילת הקטע התלולה שמופע בגרף - מתחיל מתון ומתגבר עם התקדמות ...

קטע התלול אורך 2.8 ק"מ כ 11% ממוצע התחלה בגובה 120 מ' הסיום היום  מגיע מעבר לברכת המים .
עד הבניינים הצפונים במעלה ההר בגובה כ 420 מ' ...
בחלק העליון הכביש עובר בסמטאות צרות ותלולות - בסיום יש קיר מתיש כ 330 מ' כ 16% ממוצע ...

מצורף תמונה לאחד הסמטאות התלולות  כ 20% נקודתי בקטעים  ... 
 
אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/11/2018 17:57:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בהמשך לעליה מס' 8 מצורף המסלול שכולל בתוכו את שילוב  העלייה למעלה ההר במעאר ...
 
מתחיל בתחנת הדלק מרר רכיבה למעאר , משם יורדים ועולים למושב חזון  זה נקודה גבוהה .
במושב חזון יש  מבט נוף לאופק זה  מקום קצת יותר גבוה מעל מעאר  ....


מצורף מפה וגרף  למסלול קצר וקולע  כ 30 ק"מ  עם כ 800 מ' מצטבר ...
כולל סימון הקטע התלול ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/11/2018 17:44:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור למספר 7 אום אל פחם הציר הראשי ( מעלה המסגדים )

חלון הזדמנות קצר 25 דקות לטיפוס מעלה המסגדים – מתייחס לסוף 2013
מעלה המסגדים - זה הרחוב הראשי  אל מדינה באום אל פחם

העלייה עולה  דוך ישירות  לרכס העליון , אומנם הכביש מפותל אבל אין הפרעות לטפס בזמן המתאם .
המסגדים נמצאים בנקודה קרובה לציר הראשי  ולכן העליה קיבלה את הכינוי מעלה המסגדים ...


חלון ההזדמנות -  רק בימי שישי בין השעות (  12:15 -50: 11 תלוי בחודשי השנה ) 
בשעות אלו  רוב  התושבים נמצאים בתפילה במסגדים זה לא יאומן אין כמעט אנשים ברחוב
רוב החנויות נסגרות והתנועה נעצרת  אפילו בכיכר השלישית יש פקחים של העירייה למנוע מרכב לעלות
 
בשנים 2011- 2015 הייתי הרוכב המוכר במגזר - קיבלתי כבוד וגם זכות מעבר לאופנים ...   
זו עליה קשה מאוד כ 3.3 ק"מ  9% ממוצע  מתחילה מתון ועולה בהדרגה כמו בדיקה ארגנו מטרית 

מה שמשדרג את הקושי בעליה  זה 2 קירות .
במרכז - קיר אימתני מפותל - אורך 320 מ' כ 20% ממוצע
מתחיל  בפניה חדה ותלולה עם  כ30%  שמונעת מרכב גדול יותר מטרנזיט לעלות ... 
בסיום - פראק אלכסנדר  קיר בנוני 330 מ' 16% ממוצע אבל בקונטקסט של סיום עליה הקיר יחסית קשה
המסגד האחרון נמצא ברכס אלכסנדר בגובה 515 מ' מעל הים זו הנקודה הגבוהה בכל האזור
עם גג תצפית 360 מעלות ...
 
מצורף  גרף  עם סימון בצבעים קטעי שיפועים ממוצעים  לאורך העלייה
מסומנים באופן סכמתי  גם מיקום המסגדים לאורך העלייה .
לצורך ההבנה מצורף הדמיה מגוגל ארץ שמסבירה את המשמעות הקיר הקשה באום אל פחם ..
.
בקטע הקיר התלול והמפותל  קשה טכנית לצלם  וגם זה סיטואציה בעיתית מול המסגד המרכזי
זה ממש הצנטרום של הפיילה – מקום רגיש ,
מ 2015  לא מומלץ  לישראלים  להגיע  לצנטרום של הפיילה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/11/2018 18:41:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בהמשך לעליה מס' 7 מצורף המסלול שכולל בתוכו את שילוב  העלייה מעלה המסגדים

מתחיל  מכרכור או ממתחם אלונית , כביש 65 עד אום אל פחם  עולים במעלה המסגדים  לרכס העליון
משם מתחברים לכביש של מי עמי ...
ניתן לרדת דרך מי עמי ,  ניתן לרדת דרך קציר ולחזור לכרכור על כביש 65 או

הסיבוב הגדול זה 50 ק"מ  עם כ 700 מ' מצטבר  הכביש עובר ליד גבול המערכת
דרך  ריחן  , מצפה אילן , חריש ...
קטע הכביש הזה מקובל  ע"י רוכבים וקבוצות  לרכב שם ב 2 הכיוונים  לאימונים שונים .

יש להזהר בצ' ריחן בשעות הבוקר המוקדמות 
ב2013 נדרס שם רוכב מקבוצת אשכולות  גבריאל דייגו לרנר מכרכור ...
-----------------------------------------------------------------------------------------------
הזהרה  - העליה הזו היום  לא מומלץ לרכב בתוך אום אל פחם גם בגלל השיפועים 
אבל בעיקר בגלל המצב הכללי מול בני הדודים ...


אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/11/2018 18:59:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור למספר 6  אום אל פחם  כניסה דרומית עליה בציר הוואדי לרכס...
שם העליה בטבלה - עין חלד לרכס המרכזי ( מעלה בית הקברות)  

אורך העליה  כ 3 ק"מ עם 10% ממוצע ...
זאת הדרך היפה שעוברת  בוואדי עין חלד בהתחלה זה מתון  הקירות  בהמשך
במיוחד הקיר העולה בדרך הצמודה לבית הקברות  בסוף הקיר מגיעים לפיצה האט 
מדובר בקיר ארוך וקשה  500 מ' 17% ממוצע כולל  קטע 80 מ' עם 27%

אחד המטפסים הטובים אמר לי שזה מיקום מעולה לפיצה מגעים עם הלשן בחוץ ...
הקיר הוא הגורם שמשדרג את העלייה למקום מספר 6  - רמת הקושי של הקיר  קצת פחות מאל מנסורה בירושלים 

משם ממשכים בשיפוע 
עם כמה קירונים תלולים  עד הרכס המרכזי  הנמצא גובה 500 מ' מעל הים
ברכס המרכזי יש תצפית  לכיוון מערב  פנוראמה מחדרה לעפולה ....
 
היום לערכתי ניתן לרכב עד הפיצה  מסומן במפה כולל גרף לקיר העולה לפיצה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 26/11/2018 19:00:38
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בהמשך לעליה מספר 6  - מעלה בית הקברות

מצורף הדמיה מגוגל ארץ  להמחשת  הכביש שעובר בוואדי  עד הרכס המרכזי באום אל פחם 
זה אחד הכבשים היפים שיש  באזור עד הפיצה  ...

מצורף תמונה  מהתצפית  ברכס המרכזי 
זה קטע קטן ממה שרואים בעיניים  מדרום לצפון פנוראמה  מחדרה עד עפולה ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/12/2018 16:30:24
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הגענו לחמישית  הגמר -  5 העליות התלולות בארץ  המותרות לרכיבה ...
 
5 העליות הנ"ל דורשות בחלק מהדרך בהתאם לשיפועים  יחס העברה  מינימום  1.08
כלומר אופני כביש עם תשלובת :  בדאבל 39/36  , בקומפקט 34/32  , בטריפל  30/28
הסטנדרט באופני כביש זה 34/28  יחס העברה 1.2
לפי מה שידוע לי מסוף  2011  עד היום ביחס 1.2  אף רוכב בארץ לא עלה ברצף אחד ...
 
מקום מספר 5 
הכותרת לכתבה  : טיפוס תלול מנחל קשת לברכת המים בכפר שבלי ...

לינק לכתבה מפורטת גרפים תמונות וכו' ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=421953
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/12/2018 17:15:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור  לעליה במקום מספר 4  בדירוג הקושי  מתוך 10 העליות הקשות והמיוחדות

מתקן ספיר  העליון ( מקורות ) ליד כפר נחום 
אומנם עליה קצרה יחסית אבל נחשבת עלית קירות ( מקום שקט ללא  תנועה  והפרעות )
הבעיה היחידה זה הקירות ובמיוחד התלילות בקיר  המרכזי  הייתי שם הרבה מאוד פעמים
בתקופת שיא כושר הטיפוס התלול , ורכבתי לשם גם מכרכור ובחזרה  ...

חלק מהרוכבים המטפסים בזמנו  כינו  את שם העלייה - מעלה סדובניק ...
הרבה רוכבי מטפסים טובים ניסו  ולא עמדו בלחץ - הקיר המרכזי בלם אותם  .
אני הייתי באופוריה הרגשית סוג של עליונות אווירית  בקטעים התלולים ...
 
הכותרת לכתבה
מתקן ספיר מגה עליה "אהבת חיי" בשנים 2011-13
לינק לכתבה כולל פרטים  , גרפים , תמונות וכו ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=422069
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/12/2018 18:55:03
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור  לעליה במקום מספר 3  בדירוג הקושי  מתוך 10 העליות הקשות והמיוחדות
דיר אל אסד  לכפר שנמצא ליד כרמיאל  אף רוכב כביש לא התקרב עד 2012

זו העלייה קשה  ביותר  אפילו בזמנו זה נראה לא הגיוני ...
קצת ק:מ לרמת הקושי  לקטע רחוב אל גאבל  הציר הראשי לרכס ...
תחברו ביחד את הקטע 2 ק"מ  בצובה + 560 מ' אל מנסורה +220 מ' עין חוד ותקבלו = דיר אל אסד
 
נתונים כללים לקטע העלייה הרלוונטי אורך כללי רק  2800 מ' שיפוע ממוצע  11%  אבל
הקושי העיקרי זה קטע תלול מאוד  של כ 800 מ' בשיפוע ממוצע של 18% ובתוכו 25% כ 80 מ
הכביש עובר בתוך הכפר זה ציר מרכזי לתנועה ועולה לרכס בסוף הכפר יש חיבור כביש לגליל העליון
מצורף  מפה וגרף  
עליה ברמת קושי כזאת לא קופצים ישר לטפס צריך הרבה הכנות  טירונות  בוואדי עארה
אימון מתקדם  בכפרים מושיריפה , ביאדה , מוסמוס  והשתלמות באום אל פחם .
כולל  גיחות לעליות מיוחדות כמו : 
מתקן ספיר בכינרת  , אל מנסורה ירושלים , ציין  אורון  בדרום  ...
שילוב של כל הטיפוסים הנ"ל חישלו אותי והשרירים הורגלו לעמוד בלחץ גבוהה לאורך זמן ממושך .
 
נוצר אצלי  גם עובר רצון  ומוטיבציה  להיות הראשון שעולה את דיר אל אסד באופני כביש ...
שאר המטפסים המיומנים בטיפוס  תלול תמיד שלחו אותי ראשון כחלוץ לבדוק ...
גם בגלל שהיה לי היתרון באופני כביש לקירות עם יחס העברה 1.08  שזה מעל הסטנדרט  יחס ( 1.2)
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 31/12/2018 18:51:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור  לעליה במקום מספר 2  בדירוג הקושי  מתוך 10 העליות הקשות והמיוחדות
דיר אל אסד  מצד בעניה לרכס דרך אם כל הקירות  ר"ח  צלאח אדין
המסלול 3.6 ק"מ 10% ממוצע
עובר תוך הכפר בענה  ממשך חיתוך באלכסון דרך דיר אל אסד צד מערב  עד לתצפית ברכס.

מה שיוצר את הקושי זה הקיר הארוך בתוך העלייה רח' צלאח אדין , כ 1000 מ' 18% ממוצע 
פי 4 ברצף מהקיר של עין חוד  ופי 2 מאל מנסורה הר הזיתים בירושלים .
דרוש יחס  העברה נמוך מינימום עבור הקירות - טריפל  30/28 או קומפקט 34/32 
אני עושה שימוש בדאבל ב 39/36
קיר ארוך זה אופרה אחרת לגמרי צריך להתכונן הרבה בהתאם ...
 
שבת זה היום המתאים לטיפוס עד שעה 10 בבוקר אין תנועה כולם ישנים שם
בנוסף בקיר הזה בכל שעות היום כמעט נדיר לראות מכונית עולה או יורדת
כך שהכביש פתוח וגם בטוח  לטיפוס  באופניים .

בדיר אל אסד יש גם קוד התנהגות מי שעולה מקבל זכות ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/01/2019 15:59:14
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
להשלמת הסבר - מצורף תמונת מוגדלת להדמיה קטע הטיפוס התלול  
דיר אל אסד  מצד בעניה לרכס דרך אם כל הקירות  ר"ח  צלאח אדין ...
ההדמיה מ  Google Earth    )
 
-------------------------------------------------------------------------------------
מצורף לינק לפוסט  מורחב על כל קירות  דיר אל אסד
הכותרת - מעבר לדמיון עליה מכוכב אחר דיר אל אסד
הלינק
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=423134
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/01/2019 18:10:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
נעבור  לעליה במקום  מספר 1  בדירוג הקושי  מתוך 10 העליות הקשות והמיוחדות
מעלה עין קיניא  נבי אליה -  העלייה של אליהו הנביא ...
בדרך לחרמון יש עלייה מהסרטים טיפוס נסתר לכפר  עין קיניא וממנו לעין נבי אליה
לפי האגדה הדרוזית  ששמעתי מזקני הכפר  זה העלייה של אליהו הנביא - נבי אליה ...

הקטע הרלוונטי  המצורף במפה  3 ק"מ  15% ממוצע לפי מפות גוגל להיום ...
עד 2019 הכביש לא היה מסומן במפות גוגל היה רק קטעים קטנים ...
מ 2019 גוגל השלים את הסימונים בהרבה מקומות  כולל את העליה הזו עם נתוני גובה ממוחשבים ...
בתוך קטע ה 3 ק"מ יש שיפועים משתנים   כולל קירות שמגיעים  % 20 - 30%  ...

 
במעלה עין קיניא  נבי אליה -  על 3 ק"מ יש 450 מ' הפרש גובה
להשוואה במעלה גולני  - על 3 ק"מ הראשונים התלולים יש  כ 415 מ'  זה קצת יותר קל
נתוני המדידה של גוגל היום די דומה למדידות שלי מהעבר למיפוי ישראל  ולמדידות של חברים
ה 500 מ' הראשונים מהכניסה הנסתרת לפי כ 10% בבדיקת קטע ההמשך כ 2.5 ק"מ השיפוע הממוצע מעל 16%


רוכבים  אוהבי טיפוס תלול טסים במיוחד לצפון איטליה לקטע התלול בזנקולין ...
בארץ זה בחינם  עליה  מותרת לרכיבה  נמצאת ממש לפני הרגלים  עבור רוכבי כביש שעולים לחרמון ...

מצורף מפה כללית לכל האזור - הדרך העולה לחרמון
כולל קטע מוגדל לתחום העלייה-  מעלה עין קיניא  נבי אליה שמראה את הכניסה הנסתרת  ...


העלייה הזו דורשת יחס העברה קל 
באופני כביש יחס נמוך מהסטנדרט  1.2 דרוש מינמום כ 1.07= 34/32  
אחרת גם הטובים ביותר יעצרו ...
קצב הרכיבה הממוצע  כ 6 ק"מש  אחרת נעצרים ...


באופני שטח  29''  יחס  0.6  = 30/50 ...
קצב רכיבה לפי חברים .כ 4.5 קמ"ש ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 31/01/2019 14:39:39
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
החלק הראשון בעליה מספר 1 בדירוג הקושי  זה ...
דרך המטעים הנסתרת והתלולה למרכז עין קיניא ...

מי שהפנה אותי לדרך הנסתרת  זה הרוכב למרחק טל קציר בערך בשנת 2012
גוגל מפות בזמנו  לא זיהה מופיע רק בגוגל צילום אוויר רואים את הדרך .

מצורף מפה מסודרת
המראה את 3 הדרכים  ממפל סער לעין קיניא

התווי המסומן  C   זה הקיצור התלול העובר דרך המטעים למרכז הכפר
מי שעולה לחרמון  ורוצה להרגיש   800 מ' עם 17% ממוצע  זה המקום

אחר כך ממשכים דרך הכפר ויוצאים בקיר מול כביש 989 שממשיך לנווה אטיב
 
מצורף לינק לכתבה מפורטת לדרך המטעים הנסתרת ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=422819
 
 אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות