• Groopy
  • Groopy
  • Groopy
  • Groopy
Groopy

נושא: התייעצות לגבי יחסי העברה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 02/11/2018 18:48:25
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
שלום חברים,

אני עומד להחליף אופניים ואשמח לעזרה בבחירת יחסי ההעברה:
היום אני עם קראנק טריפל והיחס המירבי הוא 42 ל- 11 בקסטה. אני מתכוון לעבור ל- 1/12 כאשר היחס המירבי יהיה 32 ל-11.
נראה לי פער מאוד גדול (אני משתמש מידי פעם ביחס המירבי של 42/11).
התכוונתי להגדיל את הקראנק ב- 2 עד 4 שיניים, אבל אני רואה שעדין אקבל יחס קטן ממה שיש לי היום.
האם מומלץ להגדיל ביותר מ- 4 שיניים ?
תודה מראש

נכתב ב - 03/11/2018 11:57:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
944
הכל עניין של שימושים וצרכים תלוי באופי הרכיבה ...
לרוב הרוכבים היום אין צורך בשימוש ביחס העברה מעל 3 באופני שטח 29.
במערכת 1 X דרוש פשרה בין היחס המתאם לטיפוס לבין היחס שמתאם למהירות
בתור משקיע בחברת סראם הפשרה המוצעת 
קראנק פלטה 34   וקסטה 10-50 ...
 
בכביש - באופני כביש בקטע מישורי כמו כביש 4 מפוריידיס  לחיפה לא תמצא
כמעט רוכבים על יחס גבוהה מעל 50/16 = 3.16 היום כולם על סל"ד גבוהה
הבודדים שרוכבים ביחס גבוהה זה טייסים באופני נגש / או רוכבים כמוני מהדור הקודם...
 
יש לי 2 שאלות
1- באיזה מקום דרוש לך באופני שטח יחס 3.8  וכמה % הצורך הזה מכלל הרכיבה ...
2- למה אתה מעונין לקפוץ  מטריפל מיושן ישר ל 1X12 מודרני...
 
מצורף פוסט מ2017
נושא: קסטה 12 הילוכים מבית Sunrace
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=428049
לפי התגובות אתה יכול להבין את השוני בגישות של הכותבים בנושא שדרוג או החלפה ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/11/2018 12:40:07
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
תשובות:
1. מאחר והאופניים משמשים אותי באמצע השבוע לרכיבות כושר על מדרכות, אני בהחלט מוצא את עצמי משתמש ביחס 3.8, קשה להגיד באחוזים, אבל אני לא מעט על הגל"ש הגדול בקסטה ובהרבה קטעים מגיע למקסימום (30-40 קמ"ש). בסופ"ש התמונה משתנה- שבילים לבנים וקטעי חול וכו'.
2. גם אני ממש לא רציתי לקפוץ ישר ל- 1/12 אבל מאחר וזאת המגמה היום ולאחר הרבה חיפושים החלטתי להחליף ל- Merida ,הדגמים הטובים מגיעים רק ב- 1/12...  https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/xc-marathon/2019/big-nine-nx-edition-11072.html
עוד עובדה שלא ציינתי- אני רוכב על 26 ועובר ל-29


 

נכתב ב - 03/11/2018 15:04:09
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
יש כאן מחשבון המרת גלגלי שיניים באופני הרים במידות שונות. מדובר בהמרה בין גודלי גלגל שונים, וגם בגודלי פלטות שונים, וכומבן קסטות. המחשבון הזה תופס לכל סוגי אופני ההרים. החישוב נעשה לגבי צמיג 2.2 אינטש, שהוא הצמיג הכי פופולרי. אבל מעשית אין הבדל אם זה יהיה עם צמיג 2.1 או 2.3. התוצאות יישארו דומות.

אגב, זה מחשבון, שבניתי לפני יותר משנתיים, ושמתי בשרשור אחר.
בכל מקום, שמוזכרת המילה גלגש, הכוונה למס השיניים בגלגש.


נ.ב: כעת פותח השרשור יכול לקבל תשובה לשאלתו. רק שישתמש במחשבון.....
נ.ב 2 אם מישהו מוצא טעות במחשבון, נא לדווח.

ללחוץ על התמונה להגדלה.

נכתב ב - 03/11/2018 17:20:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
944
לפני הנתונים שאתה כותב אתה רוכב מהר מדי למדרכות...
תבדוק שוב אולי אתה על 42/13 = 3.2 גלש אחד לפני הסוף
גם  באופנים '' 26 שימוש  ביחס 3.8 זה כבד- בסל"ד 80 מגיעים מעל 37 קמ"ש ...
באופנים '' 29  ביחס 3.4 בסל"ד 80  מגיעים  ל 37 קמ"ש 

ההבדל בין 2 המצבים , ב 26 יחס העברה גדול  בערך ב 12% בגלל הפרשי גודל הגלגלים ...
כלומר '' 26 - יחס העברה 3.8   = '' 29 - יחס העברה 3.4 ...
 
ההצעה של סראם  מתאימה לך פלטה קדמית  34  קסטה 10-50
הפרופורציה הזו שומרת גם את היחס הקל  0.68 ...
 
במצב קסטה 11-50 אתה צריך לאותה פרופורציה מינימום פלטה קדמית  36 גם לא מספיק
שגורמת ליחס הקל  לעלות ל 0.72 ...
לפי איפיון הרכיבה שלך נראה לי שזה גם  מתאם לך ...

הערה : במידה ואתה מסתדר עם  42/13 אז פלטה 32 זה בול בשבילך כמו שמופע במפרט האופנים ...

אריה סדובניק
 

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/11/2018 17:53:44
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
תודה, עזרתם.
לגבי המהירות המקסימלית, בדקתי באפליקציה ואכן אני מגיע ל- 40 קמ"ש (עם עזרה של ירידה קלה בכביש) 
לגבי החלפת גלגל השיניים, כמו ששיערתי- אם ארצה לקבל יחס דומה צריך להחליף ל-38.
אקבל את האופניים, ארכב כמה ימים ואז אחליט.

נכתב ב - 03/11/2018 18:59:38
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
שים לב הטבלה הזאת נכונה רק במישור התאורטי, אבל לא מדוייקת במישור המעשי. גלגל 29 הוא לא רק יותר גדול, הוא גם משמעותית יותר כבד ומתגלגל יותר בעצלתיים. והטבלה הזאת לא מתייחסת למשקלים בכלל, אלא רק לקטרים של הגלגלים. והמשקל הוא גורם בהחלט משמעותי גם בשטח ישר, ועוד יותר בעליות, ששם זה ממש מורגש. יכול בהחלט להיות שיספיקו לך 36 שיניים, ולא 38. אז בבקשה לשקול גם זאת. ואגב תוספת המשקל היא בעיקרה בצמיג וככל שהמשקל נמצא יותר במעגל החיצוני, כך ההשפעה השלילית יותר גדולה. כי בכל מקרה הנבה היא אותה נבה. כלומר טבור האופן (נבה זה שיבוש מגרמנית, NABE) הוא במשקל זהה בשני הגדלים.
בהצלחה, ותחזור לדווח.

נכתב ב - 04/11/2018 10:43:18
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
944
האופנים האלו היו פותרים לך את כל הבעיות כולל משקל הגלגלים

סרם  פלטה 34  קסטה 10-50 -  1X12 
משקל האופנים  כ 8.5 ק"ג 

הבעיה היחידה זה תקציב 
אני באופן אישי  שאופנים זה התחביב  העיקרי שלי בחיים...
תמיד מעדיף את הטוב ביותר שאפשרי לקנות במסגרת חלוקת תקציב הבית 
הפטנט שלי שמחלפים מכונית - אפשר לקנות פחות יקרה ולחסוך 30-40 אלף לטובת האופנים

אריה סדובניק  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/11/2018 17:32:57
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3868
מעל 35000 ק'מ בגרופי
להשיג מהירות של 40 קמ"ש עם מערכת 32 על 11
אתה צריך לפדל במהירות של כ 100 סל"ד מהירות סיבוב ניתנת לבצוע באימון קצר.

לחופש נולד
נכתב ב - 05/11/2018 13:12:23
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
בניתי נוסחת המרה מסל"ד למהירות בקמ"ש לגבי כל סוגי האופניים (כמעט).
אתם מוזמנים להשתמש בה.

כל הערה הארה טענה מענה - תתקבל בברכה... ואם יש טעות באחד הפרמטרים, אשמח אם תיידעו אותי.

נ.ב. בתמונה: שדה חמניות -  מצפון סרביה, מהטיול האחרון שלי.
לחצו להגדלה.

נכתב ב - 05/11/2018 13:30:51
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3868
מעל 35000 ק'מ בגרופי
דורון, כל הכבוד להשקעה.
בגלגל 29 זה מתאים לחישוב שלי.

יש לך את קובץ הניווט למסע האחרון?

לחופש נולד
נכתב ב - 05/11/2018 16:42:11
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
יורם, אחוק. תודה עבור התשבוחות....
אני לא נוהג לטייל ע"פ קבצי מחשב. אני בונה מסלול גדול ע"פ הרבה מסלולים מקומיים (לא יורוולו הבינלאומי הגרוע) ואחר כך מעביר למוח (שלי, לא של המחשב) את כל האינפורמציה. למעשה אני יוצא לטיול כשיש לי בראש את כל המסלול, לא בפרטי פרטים, אבל אני יודע מה אני הולך לעשות, היכן להחליף למסלול מקומי אחר וכו'. אני גם מכיר הרבה אלטרנטיבות, שאני בונה במחשב, ואחר כך מעביר ל.. מוח בראש.
כאשר אני מגיע לשטח ומתחיל לרכב, אני כל הזמן בוחן מה קורה, האם המסלול הראשי שבחרתי טוב, ואני לעיתים גם לוקח לי איזה מסלול צידי מחוץ למסלול הראשי, ואחר כך חוזר לראשי. במקרה והיגעתי נניח למסלול שממש לא מוצא חן בעיני, אז אני יכול להפעיל את האלטרנטיבה שבניתי עוד מהבית, או האלטרנטיבה שקבלתי כאינפורמציה מהמקומיים. בנוסף לכל מה שאמרתי יש מדינות ששם כמעט ואין מסלולים מסומנים, כמו סרביה (המדינה, אגב מספר אחת באירופה כמעט מכל בחינה). אז שם אני בונה את המסלולים מידי יום בערב שלפני הרכיבה. אני יודע מה הכיוון, אבל את הפרטים אני מוצא רק בערב שלפני הרכיבה, מכניס לתוכנת ניווט, ויוצא לדרך.
וכעת הכי חשוב, למרות שאני לא מקליט דבר, ולא שומר דבר על איזה דרייבר במחשב, אני זוכר לפרטי פרטים ב-98% את כל המסלולים שעשיתי ב-18 שנה האחרונות. זה נשמע דימיוני, אבל זה האמת. אני זוכר לדוגמה את כל המסלולים שעשיתי בהולנד בתחילת שנות האלפיים. הולנד היתה המדינה הראשונה שטיילת בה עם אופניים. בקיצור אני זוכר הכל. ובטח ובטח את שתי הטיולים האחרונים שעשיתי בבלקן, בקיץ 2017 ובקיץ האחרון 2018.
ולאחר כל הדיבורים הארוכים הללו.... אני יכול לשחזר כל מסלול שעשיתי מאז שהיתחלתי לטייל ובקלות די רבה. אלו דברים שאי אפשר לשכוח. מה שעושים דרך הרגליים בזעה רבה ובמאמץ פיזי, ושגם תיכננת וניווטת, אי אפשר לשכוח. פשוט כך.
מה שאפשר לעשות: אני אשמח להיפגש עם מי שמעוניין כמה אנשים יחד ולהעביר את כל האינפורמציה הרלוונטית (גם רחי אגב התעניין במסלול האחרון שעשיתי. שלח לי הודעה עוד כשרכבתי בצ'כיה). כי בגדול לתכנון הטיולים שלי - יש שיטה, ואני יכול להעביר את השיטה הזאת, למי שרוצה ללמוד.  ובנוסף אני כמובן אשחזר איזה מסלול, שתרצו, מאיזה מדינה, שרק תרצו, והיו הרבה מדינות והרבה מסלולים. אפילו מסלולים בקמבודיה ובלאוס אני זוכר....(אם כי ממש לא ממליץ לרכב שם..... 40 מעלות עם קרוב ל-100% לחות.
בקיצור אשמח להיפגש. אפשר להסביר הכל לכמה חברה יחד על טלוויזיה ביתית 40 אינטש או משהו דומה, המחוברת למחשב.
חוץ מזה יורם אפשר להיפגש אחד על אחד, לא בקבוצה. אני מכירים שנים דרך האתר, גרים די קרוב, אבל מעולם לא ניפגשנו. הגיע הזמן, לא?
 

נכתב ב - 05/11/2018 16:45:25
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3868
מעל 35000 ק'מ בגרופי
👍 😃

לחופש נולד
נכתב ב - 10/11/2018 15:16:43
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
טוב, נתבקשתי לדווח אז הנה דיווח ראשוני אחרי רכישת האופניים וכמה רכיבות:
- אכן ביחס המקורי שמגיע עם האופניים, 32/11, אני מגיע למקסימום סל"ד במהירות גבוהה, אבל ההבדל מהאופניים הקודמים פחות דרמטי ממה שציפיתי. אני מניח שזה אכן בגלל המעבר מ-26 ל-29 ועוד משהו שהמוכר אמר, זה שהגלגל הקטן בקסטה הוא בקוטר קטן יותר מהרגיל (??). אני כנראה אגדיל ב-2 או 4, לטענת המוכר הגדלה מעל 2 שיניים תגרום להצלבות (??)
- האופניים מרגישים טוב, נעילת הבולם הקדמי מאוד שימושית, ברקסים מעולים והמעבר מ-26 ל-29 מרגיש נוח מאוד
- מה שמאוד לא נוח לי זאת תנוחת הרכיבה- הכידון מרגיש רחוק ואני מוצא את עצמי מותח ידיים יותר מידי (מה שגורם לי גם לכאבי גב תחתון). באופניים הקודמים כיוונון של האוכף 3 ס"מ קדימה פתר את הבעיה. כאן אני לא רואה שאפשר לקרב את האוכף יותר. אשמח מאוד להמלצות בנושא- להחליף לסטם קצר יותר ? (שלי 8 ס"מ) לקצר כידון ? (שלי 720 ומרגיש לי קצת רחב מידי) להחליף לרייזר ? עוד המלצות ?
- ואחרון קטן לא נחמד- הוונטיל הצרפתי. אני יודע שיש אין ספור דיונים בנושא, אבל לאחר בדיקה ראשונית של החישוק נראה לי שאני אאלץ להישאר איתו- הקידוח של הוונטיל בחישוק אצלי הוא לא בדיוק במרכז ונופל בדיוק על הדופן, מה שאומר שכנראה לא אוכל לקדוח... sad
 

נכתב ב - 10/11/2018 18:36:17
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
כן בהחלט תקצר את הסטם. זה ברור. ואם צריך אז גם תגביה את הסטירר. עלות שני השידרוגים יחד 45 ש"ח.
סטם כאן במבחר.... שים לב זה עבור כידון 31.8 ממ. אין לי מושג מה יש לך. בכל מקרה אתה כנראה צריך סטם קצר - 32ממ.
מגביה סטירר כאן...4 סמ מינימום עד 7 סמ מקסימום הגבהה...
ואם אין לך סבלנות לחכות אז תקנה סטם קצר בחנות בארץ (מעל 100 שח רק לסטם). לגבי מגביה לסטירר- אין לו מושג אם תמצא כאן. אבל זה מוצר מעולה.
לגבי הוונטיל הצרפתי.. מדוע הקידוח לא במרכז? האם מדובר בחישוק א-סימטרי כמו שיש בחישוקי קרבון, או בחישוקי אלומיניום מאוד יקרים.... ואם הוא לא במרכז, מדוע אי אפשר למרכז את הקידוח החדש? ונטיל צרפתי הקדח 6.5 ממ וונטיל מכונית הקדח 8.5 ממ..

נכתב ב - 10/11/2018 21:31:45
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
לקצר מ- 80 ל- 32 ?! לא דרסטי קצת ?
לגבי הונטיל, מקווה שהתמונה תסביר- אם תסתכל טוב תראה שהקידוח צמוד לחלוטין לדופן הימנית בעוד שבשמאלית יש הרבה מקום, מישהו קדח עקום...

נכתב ב - 10/11/2018 22:57:50
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
OK, הקדח נקדח ברשלנות. אז כמו שאמרתי, צריך למשוך את הקדח החדש לכיוון האמצע. צריך שיעשה את זה מישהו עם ידיים טובות ומיומנות. הקדח החדש אמור להיות 8.5 כמו שאמרתי. אם יש לך מישהו שיש לו מקדחת שולחן, זה יהיה הכי טוב. אפשר להתחיל עם 7 ממ, אחר כך 8 ואז 8.5 ממ.
אם יש לך כאבי גב (אני סובל מכאבי גב שנים רבות, ולכן רוכב מאוד זקוף). 32 ממ למעשה מצמיד את הכידון לסטירר. זה ייתן לך שליטה יותר טובה בכידון. ככל שהכידון יותר צמוד, השליטה משתפרת. . יש כאן סטם 50 ממ אתה יכול לקנות במקום ה-32. שים לב רק לקנות את הסטם הנכון 31.8X50. בתנאי שהכידון אכן 31.8 ממ קוטר.  בבקשה תבדוק זאת, שלא תקנה סתם. וזה קצת יותר יקר 46 שח. כולל משלוח.
אבל תקנה בכל מקרה גם את המגביה. תאמין לי. כאבי גב זאת המומחיות מס אחת שלי.
וכדי שתראה כמה גבוה אני רוכב, אז צירפתי את אופניי מהטיול האחרון שלי באירופה בקייץ. (המקרה הפרטי שלי הוא דוגמה קיצונית. מעט רוכבים כך. אבל זה מה שמכתיב לי הגב הדפוק שלי). רכבתי עם האופניים הללו 6000 ק"מ בקיץ עם אפס כאבי גב בזמן הרכיבה. אפס!!!

נכתב ב - 11/11/2018 09:33:32
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1289
פתח מעל 50 רכיבות
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אם האופניים חדשים , לך שיחליפו לך גלגל עם קדח במקום הנכון במסגרת האחריות...

אם תשאר כך ותשים פנימית , יש סיכוי שעקב הלחץ שנוצר שם, עם הזמן הפנימית תקרע באזור הוונטיל...

נכתב ב - 12/11/2018 18:01:41
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
בבדיקה מול החנות מסתבר שהקדח בכוונה ככה, מאחר והחישוק הוא חישוק לא סימטרי ולכן אסור לגעת בו. חיפשתי קצת באינטרנט ומסתבר שיש דבר כזה ואפילו ראיתי תמונה דומה לשלי. לא יודע אם זה אכן המצב ב Merida שלי אבל נעזוב את זה ככה
 

נכתב ב - 12/11/2018 18:53:57
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
ראשית אני שאלתי בתחילת השרשור אם החישוק א-סימטרי. תקרא לעיל.
אבל, וזה אבל גדול, אני רוצה לדעת בדיוק איזה חישוק זה. תגיד לי איזה אופניים בדיוק קנית מודל ושנה, ואני אבדוק איזה חישוק זה. מה שמספרים בחנויות יכולים לספר עד מחר בבוקר.
בקיצור אני רוצה לדעת בדיוק אילו האופניים. לי זה מריח רע.... החור נראה דפקט. ממש עקום לגמרי. ואגב, האם זה בשני הגלגלים אותו דבר?
ואפרופו חישוקים א-סימטרים. הם בדרך כלל רחבים סביב ה-30 ממ ומעלה, ורובם עשויים קרבון. החישוק הזה לא נראה רחב, ולא נראה קרבון.

נכתב ב - 12/11/2018 20:59:24
תאריך הצטרפות
14/06/2014
נושאים
4
תגובות
8
צירפתי את הקישור מקודם, מצרף בשנית https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/xc-marathon/2019/big-nine-nx-edition-11072.html
מקווה של "מורחים" אותי בחנות...

נכתב ב - 13/11/2018 11:49:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
85
תגובות
944
הכיוונים והבעיות הקטנות הם  הסתגלות לשינוי במעבר בין 26 ל29
דורש התאמה  ובדיקת כיוון  לנוחיות הרכיבה שלך...

בהקשר לאופנים  להבנתי אלו אופנים במבצע משתלם אצל רוזן מינץ
למרות שהם שנתון 2019 דחפו להם גרופ 12 הילוכים  מדור אחד קודם...
האבולוציה  המהירה בגרופ אופני השטח גורמת למלאי אצל היצרנים שימנו, סראם וכו' ...
חברות גדולות כמו מרידה מנצלות את המצב וקונות בזול גרופים שתיאורטית עבר זמנם ...
 
החברות יוצרות  ריבו סוגי דגמים לאופנים עם חלקים מהמלאים ולכן האופנים זולות יחסית גם בדגמי 2019...
אופנים כמו שלך עולות פחות מ 6000 ₪ 
נשמע ממש טוב  לאופנים  ''29  12/1 הילוכים מודרני 
אבל קבלתה גרופ שמותאם לקסטה 11-50 שזה בעיתי ביחס הגבוהה  ופלטה 32 ...
מעל 90%  מהרוכבים זה מתאם רובם בשטח צרכים בעיקר את היחס הנמוך ...

כפי שכתבתי בתגובות קודמות הגרופ שהיה מתאם לך זה לקסטה 10-50 נותן מענה  ל2 הקצוות
אבל גם מרידה לא פראיירים - 
גרופ כזה הם מכנסים באופנים כמו שלך שהעלות מעל 10000 ₪
אלו גם אופנים קלות יותר כ  10.5 ק"ג  שלדת קרבון וגם הגלגלים יותר טובים ...
 
התובנות שלי בנושא קנית אופנים  לפעמים על זול משלמים  בסוף "רבה געלט" ...
למורת שידעת את בעיתיות היחס הגבוהה לחלק מהרכיבות שלך  ההחלטה שלך נבעה מתקצב .
לא חייבים להיות בגישה שלי  ולקנות את הטוב ביותר / היקר ביותר ...
אבל לפעמים  בתוספת מסוימת גם אם היא כ 4500 ₪ להיום ניתן לקבל רמה אחרת של אופנים...
אם אין תקציב  ויש קצת סבלנות בסופי שנה יש מבצעים גדולים במיוחד באופני מרידה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/11/2018 16:58:48
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
24
תגובות
1409
לגבי החישוק....
לא הצלחתי למצוא חומר עליו. יש יסוד להאמין שזה אכן א-סימטרי.... והסיבה: החישוק קל משקל רק 400 גרם וברוחב פנימי של כמעט 23 ממ. קשה מאוד לבנות חישוק חזק במשקל 400 גרם שיהיה סימטרי.
חוץ מזה ניתן לבדוק בשני אופנים:
1. להסתכל על הפרופיל של החישוק מול הגלגל הקדמי. לפעמים קל לראות שזה א-סימטרי, ולעיתים זה קצת יותר קשה.
2. להוריד את הצמיג ולראות אם שני החורים עבור כל שפיץ נמצאים בקו ישר או לא. אם הם לא בקו ישר, אז זה א-סימטרי. אם הצמיג שלך עם פנימית, אז אין בעיה לעשות זאת. אבל אם זה טיובלס, אז כמובן לא לגעת.

Groopy
Groopy
Groopy