נושא: אופני גרבל

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 08/12/2018 17:07:26
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
שלום רוכבים יקרים!
 
אני נוהג לרכב לעבודה פעם-פעמיים בשבוע, יוצא מבית יהושע, רוכב לאורך המסילה עד רשפון, אז עולה על האספלט ונשאר עליו (חוץ מהשדה ליד גלילות) כל הדרך עד יגאל אלון בת"א, כ-6 ק"מ של שטח שאחריו כ-20 ק"מ של כביש. אני עושה את זה על הג'יאנט אנט'ם שלי, ולמרות שאלה אופניים נהדרות, והרכיבה היא נהדרת, זה בזבוז של זמן שאני לא כל כך יכול להרשות לעצמי (וגם הסגמנטים האלה לא ינצחו את עצמם לבד). לוקח לי 1:12, ולא נראה שאפשר לחתוך את זה משמעותית עם האופניים האלה. 
 
אני שוקל לקנות אופני גרבל. ברור שזה יקצר בהרבה את זמן נהיגת הכביש, השאלה - באיזה מחיר. אז אשמח לעצה של מישהו שמכיר את הקטע המדובר: האם ניתן לעבור אותו עם גרבל? ספציפית חשבתי על מרידה סיילקס 700 (שזה אותם הרכיבים פחות או יותר כמו ה-7000 אבל אלומיניום במקום קרבון), ולשים עליהם Schwalbe G-one allround בגרסת 35 (יש להם גם 38, אבל לא נמכר בארץ וגם לא ברור האם זה לא יהיה אוברקיל). לצערי הרב רוזן מינץ לא נותנים אותם לרכיבת מבחן (אחרת הייתי פשוט בודק בעצמי), ויד שנייה אין. מה דעתכם?

נכתב ב - 08/12/2018 18:56:39
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
כל הסיפור באופני גראבל זה ההתחפרות בחול. השאלה היא מה המצב של הדרך ליד המסילה. רכבתי שם בלי סוף פעמים, אבל לא בשנתיים האחרונות. ממה שאני זוכר הצד המערבי היה לרוב גרוע ומלא חול, והצד המזרחי היה ממש מצויין. ברם בצד המזרחי (ואחרי כן גם במערבי) היו בשנים האחרונות הרבה עבודות שמאוד הפריעו לרוכבים. ולכן היפסקתי לרכב שם.
בקיצור, אתה צריך לבדוק את המצב שבועיים לפחות לאחר הגשם האחרון שירד, לעשות סקר דרך, ואז להחליט. אם יש אמבטיות חול, אתה תיתקע בהן מהר מאד. ואם נניח מדובר על 4 או 5 קטעים קצרים בלבד כאלה, אז אתה פשוט מרים את האופניים ביד (בד"כ פחות מעשר קילו) ועובר המכשול.. לא ביג דיל. תזכור שבתחרויות גארבל בחו"ל, הרוכבים סוחבים את האופניים על הכתף הרבה פעמים, כחלק מהתחרות. אגב זה ספורט במקורו מבלגיה. היו הראשונים בעולם להתחיל, במחצית השנייה של שנות ה-90. כשאני רכבתי לראשונה בהולנד ובלגיה בתחילת שנות האלפיים זה כבר היה ספורט ממש פופולרי. אז בארץ ספק אם מישהו ידע מה זה בכלל.
 

נכתב ב - 08/12/2018 19:45:38
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
תודה על התשובה!

המצב כרגע הוא שהצד המזרחי - ביצה אחת גדולה, והמערבי עביר, חוץ מנחל פולג, שבגשמים הגדולים עומקו מגיע לחצי מטר, וזה נהיה לא נעים. מחוץ לעונת הגשמים בצד המערבי יש קצת חול כחצי קילומטר לפני מעבר הרכבת של חוות רונית וזהו, ובצד המזרחי בערך אותה כמות קצת דרומית מגשר של בית יהושע (אבל לא כל כך אוהב את הצד המזרחי בגלל שהשטח נגמר פתאום, וצריך לעלות על כביש די סואן). יש עוד הקטע מחוות רונית עד רשפון, שאותו אפשר לעבור גם כן בצד המזרחי או המערבי, כל אחד והצרות שלו: במערבי אין חול בכלל אבל חצץ די מעצבן ששפכו שם בשביל המשאיות שעובדות בסלילת איילון דרום, ובצד המזרחי יש קצת חול כשהשביל עובר ליד השדה שם. בקיצור, אם חול היא הבעיה היחידה, אז נראה שזאת אפשרות אמיתית.

אכן, לפי היצע האופניים בחנויות, שמוגבל לסוג אחד של גרבל ו2-3 סייקלוקרוס, התחום הוא בחיתוליו בארץ, וזה מוזר, שכן בדרכי לעבודה אני רואה לא מעט אנשים כמוני, שעושים את דרכם להרצליה ותל-אביב על אופני הרים.

נכתב ב - 09/12/2018 16:26:48
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
אני התייחס רק לנושא המהירות  
היום את כל הרכיבה אתה עושה  במהירות שמתקרבת ל 22 קמ"ש  
זה  לערכתי  מהר לתווי  המסלול  לרוכב עם שנה  ניסיון   אתה כנראה בחור צעיר עם כושר גופני
קטע  הכביש הוא כ  
3/4 מהמסלול   בקטע זה בהערכה  אתה רוכב עם אופנים שטח  במהירות של כ 23 קמ"ש
 

באופני סייקלוקרוסכביש טובות וקלות זה אומר גם יקרות אתה תוכל לקצץ להערכתי בין  8-10 דקות  בקטע הכביש
המהירות תעלה  עד 28- 27  קמ"ש  על אותו מאמץ כלומר באותו כמות וואטים...
לגבי קטע השטח שהוא רק כ 
1/4 - לא מכיר את ההשואה ואת משמעות הבדלי המהרויות  
 
כל הערכה  לשוואת מהירויות  מסתמכת על רכבות של חברים 
 (שנת  2015 ) בכביש 4
 בקטע  צ' פוריידיס  לקניון קסטרא בחיפה  כ 23 ק"מ  תווי מישור עולה יורד...
אותו רוכב באופנים שונות  אבל גם בימים שונים ... 

כ 24 ק"מ באופני שטח במשקל בערך כ 13. ק"ג
כ 30 קמ"ש  באופני כביש טובות במשקל כ 7.5 ק"ג  
כ 33 קמ"ש  באופני נג"ש אווירודינמיות עם אירובר - ( הערה רוכבים מיומנים באופני נג"ש מגיעים להפרש מהירות גדול יותר )


אופני סייקלוקרוס לא נבדקו על אותו קטע זה פחות מאופני כביש בערכה כ 28 קמ"ש לאותו רוכב בכביש 4 ...

אם שווה לך להרוויח  8  עד 10 דקות  תצתרך לקנות אופני - סייקלוקרוס  
קלות ויקרות - נמליץ בהתאם לתקציב .
כך בחשבון שאופנים זולות יהיו כבדות  וברמה פחות טובה  קיזוז הזמן  יהיה בהתאם  פחות משמעותי... .

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/12/2018 22:05:59
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
תודה אריה!

מדובר באופניים שמשקלם למיטב ידיעתי כ-10 ק"ג (מרידה סיילקס 700). יש גם דגם 7000 העשוי קרבון, והוא שוקל כ-8.7 למיטב ידיעתי, אבל כרגע איננו בתקציב. אם אוכל לכוון לכ-28 קמ"ש בכביש, ולהגיע ל-21 קמ"ש בשטח, הרי מדובר בזמן כללי של כ-62 דקות, וזה לא רע בכלל.

(תודה על הפרגון - מאת בחור צעיר בן 44).

נכתב ב - 09/12/2018 22:15:20
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
למסלול הזה האנת'ם 29" מושלמים כמובן תלוי עם אלו גלגלים אתה מצוייד -
תזמין גלגלים קלים איכותיים עם צמיגים קלים ומהירים ותהיה לך תשובה הולמת לכל הקטעים המגוונים במסלול 
בעידן הבוץ תעבור למסלול מעבר לכביש החוף האנת'ם אופני מרוץ קרוס קאונטרי שהוכיחו את עצמם כבר כמה שנים טובות
חבר שיש לו גם אופני גרבל מגיע למסלול הזה עם אופני שטח 
אם בא לך לרכוש אופניים חדשים תקנה אנת'ם 29" קרבון - אופני גרבל זה לסבול בשטח ולסבול בכביש 
לטווח הארוך ולרכיבות ארוכות באמת שיכוך מלא קצרי מהלך זו התשובה כמובן לכל החברות האחרות יש אופניים למטרה כזו 
החל מאפיק של ספשלייזד וטופ פיואל של טרק ועוד ועוד  
גלגלים וצמיגים נכונים זה עיקר ההשפעה שיכוך מלא קצר מהלך מקטין את העיפות ומגדיל את האחיזה בתנאים קשים ובפניות מהירות 
תרכב שבוע על גרבל בתנאי דרך מגוונים תבין שזמן הרכיבה לא יתקצר ואם תרכב 99% אורבני גם אז הזמן יתקצר במעט מאד
כן , 44 על אופניים זה צעיר 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/12/2018 10:26:00
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
כול העניין  בפוסט זה לא נוחיות ברכיבות שטח ארוכות  אלה מדובר ברכיבה של שעה פלוס
80% זה על קטעי  כביש  אף אופני שטח לא יכולים להגיע למהירות בכביש  - לזה אני רק התייחסתי  

בקטע השטח  שהוא כ 20%  שם יכול להיות שיש היתרון לאופני שטח יעודים  על אופני גרבל / סייקלוקרוס 
הכול תלוי גם  בתווי השטח -  בתחום הזה אני לא  יודע מספיק כי לתת חוות דעת על הבדל מהירות...
 
דמטרי  כותב שהוא רוכב פעמים בשבוע  על אופני הרים  ג'יאנט אנט'ם  ששוקלות לערכתי כ 13 ק"ג
הדגם  הטוב ביותר והיקר ביותר שוקל כ 11  ק"ג  בסוג אופנים כאלו  לא ניתן לפתח מהירות  בכביש ...

גרבל / סייקלוקרוס  נולדו ונועדו  למסלול משולב  הדגם  הזה של מרידה סיילקס  7000 נותן מענה מסוים
https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=14649
זה ממש כמו אופני כביש  מערכת גרופ אולטגרה ההבדל זה גלגלים  יותר מסורבלים וכבדים ...
באופני כביש זוג גלגלים טובים כולל צמיגים ופנמיות שוקל פחות מ 2 ק"ג  ויש לזה משמעות  לגבי מהירות.
לדמיטרי  גם עם האופנים האלו  אני מסופק עם תגיע ל 28 קמ"ש בקטע הכביש  ...
 
ב 2015 / 2016  התאמנתי בנג"ש למרחק של כ 50 ק"מ  עשיתי רכיבות מכרכור לחיפה  עד קסטרא
הלוך כרכור גן שמואל צ' חדרה כביש 4 עד קניון חיפה  כ 50 ק"מ (הפסקה כ 45  דקות וחוזרים )
חזור אותה דרך אבל  בצ' פל ים פניתי לפרדס חנה כ 45 ק"מ  - יש קטעים של מישור משופע ...

בכביש אני מכיר מה זה מהירות - רכבתי לחיפה וחזרה כמעט 30 ק"מש ממוצע  לקטע של 50 ק"מ
אבל עם אופני כביש קלות ואוירודינמיות  מצורף תמונה מהפולרד ....

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/12/2018 12:45:41
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
בניגוד לשקרים שכותבים אצל רוזן ומניץ לגבי MERIDA SILEX 7000, האופניים הללו אינם אופני תיור.

אין דבר כזה אופניי טיול מקרבון ובמשקל 8.7 ק"ג, ועם 24 שפיצים בגלגל. אין דבר כזה, לא בייקום שלנו, ולא בייקומים מקבילים. רמייה והטעייה של הצרכנים התמימים. והם אפילו מוסיפים את המשפט השקרי "לגלות ארצות חדשות". אם הם רוצים למכור אופני טורינג אמיתיות, שייבאו אופניים כאלה, ולא ינסו לטפוס טרמפ על ההתעוררות המסויימת בענף בארץ בשנתיים שלוש האחרונות. אגב התעוררות הזאת היא בעיקר בזכותי.

אופני טיול צריכים להיות 12-16 קילו, עדיפות גדולה לכרמולי, אבל גם שלדת אלומיניום חזקה יכולה לבוא בחשבון. עדיפות לגלגל 26 הכי טוב, אבל אם לוקחים גלגל 28-700-29 אז צריך להיות עם 36 שפיצים. 32 שפיצים ברוב המקרים לא מספק, אלא אם כן משקלכם 60 קילו...

חוץ מזה חפשו כאן באתר דרך החשבון שלי או דרך גוגל. יש הרבה חומר, שכתבתי בעבר על נושא אופני טורינג.

ולגבי האופניים לעיל. מצויינים לצרכי ספורט בסופ"ש... לא לסחוב איתם ציוד, וגם לא לרכב איתם לעבודה על בסיס קבוע. הם יהרסו מהר מאד.

נכתב ב - 10/12/2018 12:49:53
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
צביקה, תודה על התשובה. אשמח לדעת על מה אתה מבסס את הטענה ש"אופני גרבל זה לסבול בשטח ולסבול בכביש". אני מבין את הקטע של שטח - אין בולמי זעזועים, והצמיגים, אפילו יחסית רחבים כדוגמת 35, עדיין צרים הרבה יותר מצמיגי שטח, וגם בלחץ גבוה יותר, כך שהחול וגם האבנים נהים מאתגרים, אבל חשבתי שזה ישתלם בזה שאטוס אל האספלט. הרי מכל הבחינות - הצמיגים, התנוחה (שמאפשרת אווירודינמיות מוגברת - אפילו שהיא חצי דרך בין תנוחת שטח לתנוחת כביש), היעדר הבולמים, המשקל - גרבל קרובים יותר לאופני כביש מאשר לאופני שטח.

ואם כן אשמע לעצתך בעניין צמיגים - מה היית ממליץ בעניין זה? 

חן, מעניין מאוד מה שאתה כותב. אכן, מהסתכלות שלי על הסיילקס לא נראו כאופניי טורינג - תחום שלא קיים בארץ כלל, אפילו לא בצורה המוגבלת מאוד של סייקלוקרוס. אבל כן חשבתי שניתן אולי לנצל אותם לסוג של בייקפאקינג קל (בצורה בה עשיתי זאת כמה פעמים באירופה, שם אתה רוכב כמעט בלי דברים, ומישהו דואג להעביר את הציוד שלך כל יום ממקום למקום), משהו, שבשבילו לא האנט'ם 29 שלי, ולא אופני הכביש שלי לא מתאימים כלל וכלל. אבל המטרה העיקרית היא בכל זאת רכיבות לעבודה - ואני הסתכלתי על דגם 700, לא 7000, והוא עם שלדת אלומיניום. 

נכתב ב - 10/12/2018 13:15:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
המטרה שלך בפוסט זה לקצץ זמן   והדרך היחידה זה אופנים יותר מהירות 
המסלול הוא כ % 80 כביש 20% שטח  
לכן לצורך המטרה רק אופנים שהכי דומות לאופני כביש  מבחינת צורה תפעול ומשקל יורדו זמן  ...
הזמן בהערכה כ 8 דקות  בהתאם לכושר שאתה נמצא  ...

לשאר סוגי האופנים אין סיכוי לקצץ זמן  במסלול שרובו כביש ...
שאר סוגי האופנים עם משקל כבד יכולים להיות טובים נוחים  ,אמינים .חזקים- חוץ ממהירים בכביש ...

אריה סדובניק

 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/12/2018 13:29:27
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
דימיטרי.... פתאום נפל לי האסימון....
מדוע אתה לא רוכב לעבודה דרך כביש השירות בין יקום לרישפון? זה מוריד לך כמעט לגמרי את הרכיבה בשטח. אתה רוכב עד אודים בשטח או כביש, משם מתחבר בשטח ליקום ובריכת הדגים הישנה ליד שמורת פולג, ומשם על דרך השירות עד רישפון,  משם לכפר שמרייהו והחוצה ביציאה הדרום מזרחית ליד פסי הרכבת. זה טיפה מאריך את הדרך, אבל אמור לקצר את הזמן....
לגבי אופני האלומיניום: לצורך טיול מדי פעם בן כמה ימים בלי תיקים (למעט תיק גב קטן) האופניים משלדת אלומיניום - סבירים. לצורך טיולים ארוכים בחול - האופנים מאד לא מתאימים.
 

נכתב ב - 10/12/2018 14:21:49
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
חן, רעיון מעניין. פעם, לפני התחלת העבודות באיזור, הייתי לפעמים מגיע לאורך המסילה עד חוות רונית, שם לוקח ימינה, ואז שמאלה בכיכר וממשיך עד רשפון. לא כל כך אהבתי את הדרך הזאת בגלל ריבוי המכוניות. וגם אף פעם לא חשבתי על לעבור דרך אודים - למרות שאני מכיר את האיזור מהרכיבות שלי בסביבה. גם שם יש איזור בוצי, בין יער פולג לאודים, אבל אולי יותר עביר בחורף מאשר הקטע של המסילה. שווה נסיון בכל מקרה. תודה!

נכתב ב - 10/12/2018 17:50:44
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
באופני גרבל סובלים בשטח ובכביש זה לא מהיר כמו אופני כביש לכן הסבל פעמיים 
באופני גרבל תמצא את עצמך מתחמק מקטעי שטח ואז תתחיל להשתחל בין מכוניות ובצדק זה יותר מהר 
בכדי לדעת כמה זמן תוכל לחסוך תצטרך להפריד את זמני הרכיבה לקטעים כביש ושטח ולמדוד זמנים 
תעשה נסיון עם האנת'ם רק על קטע אורבני תמדוד זמן את אותו המסלול תרכב עם אופני גרבל ותגלה כמה תצליח לחסוך זמן 
קשה לי להאמין שמתוך 30 ק"מ אורבני תחסוך הרבה יותר מדקה בשטח תפסיד את זה בחזרה 
אני אישית גם לרכיבה אורבנית מעדיף אופני שטח כי אני לא רוכב בדיוק לפי חוקי התנועה דהינו קיצורי דרך , מדרגות , 
איי תנועה בורות בכביש וכו' ההרגשה יותר בטוחה ויציבה וקל יותר להתחמק ממכוניות 
בקשר לגלגלים את הכסף לאופניים חדשים תשקיע בגלגלים סתם  להשכלה כללית סט גלגלים קרבון במשקל 1.5 ק"ג בארץ פחות מ5000 ש"ח 
אופנוחן ימצא לך ברשת בפחות כסף חישוקים שלא יהיו רחבים כמו צוו האופנה לא יותר מ25 מ"מ 
צמיגים 1.9 מקסימום 2.0 כלשהם מהירים תחרותים 
מערכת הנע אולי תצמצם ל1X 11 עם פלטה יחסית גדולה על הקרנק למהירות כל זה יוריד משקל וכך תהנה מכל העולמות
ואם יזדמן לך לרכב בסינגלים האופניים יבלעו הכל בכיף ביעילות ועם אחיזה מצויינת 
בקשר למסלולים תצטרך ללמוד את כל האופציות ותחליט און ליין איך לרכב עכשיו מאודים צפונה זה שלוליות אחשוב על מסלול 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 10/12/2018 19:01:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תמיד יש  חלוקי דעות בין רוכב כביש לרוכב שטח   גם לגבי השילוב המוזר אופני כביש שטח
בהרגשה  הכללית יש יותר רוכבי כביש שמתחברים  לנושא אופני השילוב מאשר רוכבי השטח .

הסיבה לערכתי 
אופני השילוב גראבל דומות יותר לאופני כביש מבחינת חיצונית גיאומטריה תפעול הילוכים  צורת ישיבה כידון  ומשקל אופנים  
אופני השטח מסיביות יותר צורת ישבה וכדיון  אחר  בנוסף גלגלים  גיאומטריה משקל אופנים  ...
מהירות הרכיבה שונה  משמעותית בין רכיבת שטח לרכיבת בכביש  
הגיוני שרוכב שטח יסבול ברכיבה  על הגראבל  בכביש לאומת זאת לרוכב כביש  גרבאל יהיה נוח בכביש  אפילו יותר מאופני כביש   
במיוחד שרוב הרכיבה היא כביש  וקצת שבלים...

מה שמוכרים  גראבל  מירדה או אחרים  זה בול אופני כביש - הבדל זה גלגלים  עם צמיגים שמתאמים  לרכיבת שטח / שבילים  מדרכות וכו'

אופני הגראבל  קיימים בארץ עוד מ2013
מצורף לינק לכתבה מ 2013 אתר שוונג
http://www.shvoong.co.il/%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%9E%D7%94-%D7%96%D7%94-%D7%91%D7%9B%D7%9C%D7%9C-2/42193/
 
מצורף לינק לכתבה  2016  מאתר בייקפאנל
https://bikepanel.com/post/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%AA%D7%94-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9B%D7%90%D7%9C%D7%94/
 
אומנם לאתרים כאלה יש גם סוג של 
אנטרסים  ופרסומת  למוצר  אני חושב שהם די משתדלים להיות אובייקטיביים ...

אני לא משווק אופנים ולא קשור לשום יבואן  נטול אינטרסים ...
האינטרס היחד להראות את העובדות ואת הצד שלי בנושא  מזווית של רוכב כביש ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/12/2018 12:40:28
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
תרכיב ארובר על אופני השטח, זול ויקצר את הזמן.

לחופש נולד
נכתב ב - 12/12/2018 12:27:49
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
נכון אחוז גבוה מיעילות הרכיבה זה התנגדות האוויר לכן רכיבה שפופה מיעלת את הרכיבה
לא מעט אנשים רכשו אופני כביש ולא הצליחו להסתגל לרכיבה שפופה

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 22/12/2018 13:22:28
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
כמה הערות למקרה שעוד אנשים מתעניינים בשרשור הזה.

1. רכבתי אתמול באיזור של אודים - יקום בחיפוש אחרי מסלול חילופי (לאור העובדה, שכרגע נחל פולג לא עביר לחלוטין, למרות שאפשר לדלג עליו על גשר הרכבת). זאת לא חלופה פרקטית בשביל הנסיעות לעבודה. השטח לא פחות בוצי, והתוספת מרחק מבטלת לחלוטין כל יתרון שאקבל מאופניים אחרות.
2. נושא האירובר. ניסיתי לראות איך זה יכול לעבוד על הג'יאנט אקס 29 שלי - התשובה הקצרה היא שזה לא. התנוחה עם המרפקים על הסטם היא בלתי אפשרית.
3. בודק את האופציה של קניית סט גלגלים חדש - נראה שזה יכול לעלות כ-2500 ש"ח, וזה נחמד, אבל נותן רק פתרון חלקי - המשקל, הבולמים, ההתנגדות אויר עדיין שם. לכן אבחר באופציה זו רק אם לא אוכל לעמוד בעלות של קניית אופניים ייעודיים. אני מתכוון לעשות טרייד אין של אופני הכביש שלי, שלא רואות הרבה שימוש, אבל לא ברור כמה אקבל תמורתם.
4. האופציות הן מרידה סיילקס 600 חדשים - שלדת אלומיניום, 1X11, גראבל אמיתי עם חיבורים למגני בוץ ומנשאים (מיותר בשביל הרכיבות לעבודה, אבל יכול להיות שימושי אם אי פעם אחליט לקחת אותם לחו"ל לרכיבת תורינג) - או סקוט אדיקט 20 יד שנייה, אופני סייקלוקרוס, קרבון מלא, קלות מאוד, כנראה יותר מהירות, אבל פחות נוחות.

נכתב ב - 22/12/2018 15:22:21
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם הגלגלים שלך סבירים לא בטוח שתרגיש מהפך ברכישת גלגלים חדשים ב 2500 ש"ח 
לעומת זאת מעבר מצמיגי שטח רגילים לצמיגים מהירים יהיה השינוי הגדול ביותר יחסית להשקעה 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 22/12/2018 15:49:15
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
כן, צביקה. מצטער, לא הסברתי את עצמי טוב. הכוונה הייתה לקנות סט גלגלים חדשים, עליהם אשים צמיגים צרים וחלקים יחסית, על מנת שאוכל להחליף בין הגלגלים במהירות בהתאם לסוג הרכיבה: נסיעה לעבודה - או רכיבת שטח פרופר בסוף שבוע.

נכתב ב - 22/12/2018 18:34:32
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
העניין המרכזי  זה צמצום הזמן - קטע הכביש שהוא כ 80%  זה המקום .
לפני שאתה קונה משהוא  תעשה בדיקה עם אופני הכביש שלך  ותרכב את הקטע
בהתאם לזמן תוכל להסיק מסקנות ...

לגבי המרידה  זה כמו אופני כביש למעט גלגלים יותר מגושמים  גם המשקל כבד יחסית
היתרון אופנים חדשות במחיר משתלם ...
תבדוק מה גודל  הקראנק  לדעתי זה 42  בכביש צריך לפחות קראנק 50 כמו בקומפקט ...
לגבי הסקוט  אלו אופנים  יותר טובות  באותו שנתון הם עולות פי 3 בערך
יד 2  צריך לבדוק טוב מצב מכני  שנתון ומה השימוש שנעשה בהם  ...

לגבי  נוחות  ברכיבה קצרה שעה פ
לוס שזה היעוד של העניין בפוסט זה לא משמעותי .
אופני סייקלוקרוס מיועדים לתחרויות ולרכיבות קצרות בגלל בסיסי גלגלים קצר
אופני גראבל מיועדת לרכיבות ארוכות יותר בגלל  בסיס גלגלים ארוך יחסית .

אירובר על אופני שטח זה בדיחה
אירובר באופני כביש את השימוש רואים גם בטורים בעיקר ברכיבות נג"ש ... 
גם ברכיבות יותר מישוריות שאין הפרעות ואפשר לפתח מהירות, עיקר המשתמשים זה טריאתלטים
ברכיבות ארוכות , טריאתלון , איש ברזל  וכו' . זה מיועד  לפוזיציה כפופה אווירודינמית ...
ברכיבת כביש רגילה משולבת זה ממש לא מחייב , ולטיפוס זה ממש לא מתאם .
כך שרוכב כביש לא חייב להיות שפוף בפוזיציה קרבית  מי שיודע ויכול זה בונוס למהירות בסיטואציה המתאמה .


לפני כשנה וחצי בערך בדקתי את אופני המרידה האלו  בספיד אופן  ...
בזמנו ההסדר שסיכמתי היה עם פלטה קדמית 50 
היום הם בהנחה גדול מאוד צריך לבדוק שנתון ואם מידה M מתאם -  שים לב  הפלטה במפרט זה 42 ...
https://www.rosen-meents.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9-2017-MERIDA-RIDE-ADVENTRURE-DISC
בסוף לא קניתי בגלל שזה מסורבל ביחס לאופני הכביש שלי - מעל 2 ק"ג זה הבדל משמעותי באופני כביש ...

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/12/2018 12:05:16
תאריך הצטרפות
12/08/2006
נושאים
428
תגובות
11304
פתח מעל 400 רכיבות
מעל 40000 ק'מ בגרופי
אם אתה הולך על שני סטים גלגלים אז תשקול גלגלים משומשים ובהפרש הכסף תשאיר את החלקים דיסק וקסטה 
על הגלגל וכך תוכל גם להתאים קסטה לכל יעוד אם לא תעשה את זה בסופו של דבר תתעצל להחליף גלגלים 
אם לא הסתדרת עם אירובר זה מסמן אותך כאחד שלא יחבב את תנוחת הכבישון וזה מחזק את הגישה להשאיר את האנתם 
שני סטים ואתה מסודר 
בקשר למסלול זה  מסלול החורף שלי בסטרבה שאני אעושה לפחות פעמיים בשבוע אולי תשלב קטע שניים ממנו 
 

"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 23/12/2018 16:56:46
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
צביקה, גם אני רכבתי שם ביום שישי :). כרגע הקטע הבעייתי הוא באיזור של נחל פולג: המעבר ליד פסי הרכבת - בוץ נוראי (היום עברתי שם, ונאלצתי לשאת את האופניים), וגם המעבר לכיוון אודים מלא בשלוליות עמוקות. האופציה של לרכב צמוד לכביש החוף במקום צמוד לפסי הרכבת היא מעניינת. אולי אבדוק זאת בהזדמנות. לגבי לבדוק את קטע הרכיבה של כביש עם אופני הכביש שלי - גם זה נשמע לי רעיון מוצלח, אשקול לנסות זאת בסוף שבוע.

כשדיברתי על שני סטים של גלגלים, כמובן התכוונתי גם לקסטה ודיסקים: למי יש כוח להתעסק עם זה כל פעם שמחליפים גלגלים.

נכתב ב - 27/12/2018 16:31:59
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
טוב, אז עשיתי זאת - הזמנתי לי את האופניים הבאים שלי - קניון גרייל. כן, הזמנתי, שכן כמו שאתם ודאי יודעים, קניון מוכרים בהזמנה ישירה מהיצרן. האופניים יגיעו רק עוד כ-2-3 חודשים, וזה בסדר: יהיה לי זמן להיפטר מאופניי הכביש שלי (שכן אישתי לא דוגלת בגישה שמספר זוגות האופניים הנכון הוא תמיד N+1, ודווקא ביקשה יפה שהמספר לא יגדל), ולעשות אופטימיזציה למסלול הרכיבה. 

אפרופו זאת, ניסיתי בכל זאת את המסלול דרך אודים. https://www.strava.com/activities/2034221308 יצא ארוך מהמסלול לאורך המסילה בכ-4 ק"מ, נראה אם היה שווה את זה. נכון לעכשיו, הזמן יצא גרוע, בגלל שהשביל ליד האגם באיזור יקום היה מוצף כליל, ונאלצתי לעקוף אותו בהליכה דרך איזה צוק. בטח יש שם מסלול עביר, רק צריך למצוא אותו. דבר נוסף שמאוד לא אהבתי - זה לרכוב דרך שפיים, יחד עם כל המכוניות שם, אבל לא ברור אם יש עדיין מעבר ישיר בין חוות רונית לרפשון, בלי לעבור לצידו השני של כביש החוף (מישהו יודע על זה משהו?) האלטרנטיבה היא להגיע לחוות רונית, לפנות שמאלה, ולהמשיך ברכיבה לאורך המסילה עד רשפון.

נכתב ב - 30/12/2018 11:55:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
דבר ראשון  תתחדש  ובהצלחה  שיגיעו  האופנים תעדכן בנושא  מכול המובנים
הכוונה  מבחינת הליך הקניה המסים  וכו' , ומבחינת  מה זה טרם לך בקיזוז הזמן במסלול ...
 
אופני קניון בשיווק ישיר קיים  הרבה שנים בארץ  
ממה שאני יודע  בתחום אופני הכביש  פחות  מ 1% קנו בשיטה הזו בארץ במשך השנים .
היו ביקורות טובות וגם היו בעיות בתחום  המידות גודל האופנים  את זה  צריך לבדוק  טוב טוב ..

מצרף  כתבה בנושא  עד מ 2010

https://bikepanel.com/post/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%A8-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%95%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%A5/

חברת קניון  חברה  עם תדמית יותר טובה מאשר מרידה  גם מבחינת ביקורת איכות  המוצר ...
לגבי אופני הגראבל  - קניון גרייל  יש מגוון דגמים  מהזול  ליקר ...
קניון לא פריירים וגם אצלם אין קסמים האופנים הזולות הם כבדות עם רמת חלקים  בסיסית זולה ...
אבל הם מבנים  את הצורך לשימושים  של הגראבל בשטח ובכביש  חוץ מהתאמת צמיגים ...
יש 2  אופציות ברמה הזולה וברמה היקרה שההבדל בניהם זה  שיטת ההילוכים ...
 
אופציה 1 ממש כמו אופני כביש קראנק קומפקט  50/34 קסטה, 10 - 11-34
אופציה 2 קראנק  פלטה  42  ,קסטה  11 - 10-42
ב 2 האופציות יש כיסוי של יחס העברה  עליון  מתאם לכביש  וגם יחס העברה הקל לתנאי שבילים ושטח קל...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/12/2018 16:02:26
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
שאף אחד לא יעבוד עליכם....
הסיפור של אופני CANYON זה חארטבונה. כשהם התחילו לפני מספר שנים, היו להם מחירים תחרותיים, ואז היה אולי כדאי לקחת את הסיכון ולקנות אופניים, שד'פקטו בארץ, אין להם אבא או אמא. מכיון שזה לא מעשי לשלוח אותם לחו"ל לתיקון באם תהיה בעיה רצינית. כלומר הרעיון היה לקנות אופניים במחיר נמוך יחסית למודל, ואז להסתדר לבד, באם תהיה בעיה.

ברם כיום המחיר שלהם דומה להפליא לשאר המותגים ואפילו יותר גבוה. לאחר שקיבלו פרסומת ו"שם", החלו להעלות את המחירים שלהם בצורה משמעותית. על כן כיום לא הייתי קונה מהם דבר. ואגב, זה אני אומר בתור אחד, שיודע לתקן הכל לבד, כולל אפילו שבר בשלדות....אף טכנאי לא נגע באופניים שלי (היו הרבה...) יותר מעשרים שנה.

בקיצור המלצה שלי: לא לגעת באופניים שלהם, אלא אם כן קיים מבצע, שחותך המחיר הרגיל בשליש לפחות.

נ.ב לגבי ההשוואה לעיל בין מרידה לקניון. לא נראה לי, שיש הבדל מהותי בכלל (רק תדמיתי, וגם לא בטוח). למרידה יש אופניים בכל מיני קטגוריות. מאופניים מ-150$ ועד אופניים ב- 5000$. ואילו אצל קניון המחיר מתחיל לרוב ב1300$ ומעלה. בכל מקרה המחירים של מרידה יותר משתלמים (לפחות בהשוואה למחירי מרידה בארץ).

נכתב ב - 09/01/2019 07:12:45
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
אתה יכול לעשות את כל המסלול על אספלט. קרי, גם באופני כביש.
במקום לעשות את הקטע שמבית יהושע לרישפון דרך השטח, אתה יכול לעשות על כביש. מעט ארוך יותר, אך כנראה פחות זמן.
מבית יהושע צא מזרחה על 531 לכיוון צומת דרור. שם על השוליים עשה מקטע קצר על כביש 4 והכנס בכלא הדרים לכביש 551 לכיוון חוות רונית/געש. משם זה כבר המסלול שלך.

הדרך חזרה: רישפון - שפיים (צד מערבי) - עבור לצד המזרחי בכביש השירות עד יקום - מקטע על השוליים של כביש 2 (זהירות!!) - פנימה לאודים - 531 - בית יהושע.

וכמובן - הרבה ביגוד זוהר ונצנצים.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 04/03/2019 10:42:32
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
שלום חברים.

אז עשיתי את ההזמנה. הם שיגעו אותי קצת: בהתחלה אמרו שהאופניים יהיו מוכנים בתחילת מרץ (סבבה), אז פתאום דחו לשבוע הראשון של אפריל (לא נורא), ואז עוד דחיה של שבוע, ואז בום - ההזמנה הייתה מוכנה כבר בשבוע השני של פברואר, וב-18 לפברואר הם כבר היו בארץ. העלות כולל המע"מ יצאה כ-7700 ש"ח. הדגם הוא Grail AL 7.0, הרכבתי אותם לבד (ההוראות היו די ברורות וקלות לביצוע), נראים טוב, ומרכיבה אחת שעשיתי איתם אני מאוד מרוצה בינתיים: מערכת ה-1X11 נוחה מאוד וקלה לתפעול, והצמיגים מעוררים ביטחון, כמו כן יכולת תמרון מעולה. קצת לא רגיל לאוכף, שוקל להעביר אליהם את הברוקס שלי, אבל לא רוצה להוסיף משקל. בסה"ך מאוד מרוצה, וגם הולך לקחת אותם לחו"ל, לרכיבה עם הבן לאורך הדנובה באפריל.

עופר, מכיר כמובן את האופציה שהצעת, אבל כביש 551 מפחיד אותי עד מאוד - אין שוליים בכלל והרבה משאיות (וגם להידרס ע"י מכונית נוסעים זה לא כיף), לכן עד כה נמנעתי מלהשתמש בדרך זו. נכון לעכשיו אופני גראבל לאורך המסילה ואז לחתוך לכיוון יקום ולהמשיך בכביש הפנימי לכיוון שפיים, רשפון, כפר שמריהו נראית האופציה העדיפה. זה מה שעשיתי אתמול עם הקניון החדש והנוצץ. לא חתכתי בזמן הנסיעה הכולל עדיין - לא הרגשתי הכי בטוח בעצמי, אבל 4 PR של סגמנטים כן עשיתי, אז יש פוטנציאל לשיפור :).

נכתב ב - 04/03/2019 11:11:29
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
תתחדש!
מסכים. 551 עם הנהגים העצבנים ומשאיות הזבל יכול להיות מפחיד בשעות העומס. דווקא כשיש הרבה מאוד עומס וכולם עומדים/תקועים זה הכי נוח wink.
ניתן גם לחתוך דרך בני ציון (5511), ולצאת דרך השער המערבי האחורי שמאחורי בית הספר/הגן (דרך השדות, ליד המקום בו הייתה התאונה האיומה בשבוע שעבר). שער הרכב סגור, אך להולכי רגל ואופניים קיים מעבר.
ואז, או להתחבר לדרך שלאורך המסילה ליד מחסום הרכבת, או לקחת עוד לפני דרומה (שמאלה) את דרך הכורכר שבהמשך למנחת, ולהגיח לבסוף ישירות באחורי רישפון. באופן זה אתה חוסך את הכביש שלאורך המרכז המסחרי של געש-שפיים, שגם הוא מצטיין בחוסר שוליים ונהגים עצבניים. 

ולגבי הדנובה - ייתכן שלא שווה את הבלאגן של אריזות, משלוח, והובלת האריזות (המסלול אינו מעגלי). ייתכן אף שיצא יקר הרבה יותר. כל ה- Donau Radweg הוא מסלול אופניים סלול, מסומן, וכמעט רובו נפרד. המסלול הכי פופולארי באירופה, מתאים לגילאי 6 עד 80. פחות מ-200מ' עליות מצטבר ב -6 ימים... שווה פשוט לשכור שם אופני טורינג מאחד המפעילים, כך שאתה מקבל בקצה אחד ומחזיר בשני. כך גם תשב זקוף יותר ותהנה מן הנוף.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 04/03/2019 11:24:36
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
יש לאופניים הללו צמיגי שוולבה G ONE BITE שזה אחלה צמיגים. אני מקווה, שעשית אותם טיובלס. הם בדיוק עבור זה.
ואגב יש להם אותם גם עבור 29 בעובי 2 אינטש, עבור אופני הרים. ואת אלה אני אנסה בעצמי בקרוב.
דימיטרי, שים תמונה להתרשמות...
ולגבי להביא אופניים או לא לטיול טורינג פשוט... אני בעד תמיד להביא את האופניים שרגילים אליהם. הטסת אופניים בוויזאייר לא יקרה בכלל, והטיסה עצמה מאד זולה, אם קונים כעת. וויזאייר טסים ישיר לוינה. ולא צריך לשלם על מזוודה בכלל. שמים את האופנים והציוד בתוך ארגז האופניים וזהו.
לגבי טיסה באפריל. כאן אני כבר סבור, שזה מוקדם מידי. יקפאו לכם הביצים בקור האוסטרי. ועלול אפילו לרדת שלג. אבל אם נולדת ברוסיה או באוקראינה אז כנראה שתסתדר גם באפרילlaugh. אבל איך יסתדר הבן שלך...smiley

נכתב ב - 04/03/2019 11:40:26
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
עופר, תודה על הצעת מסלול - אנסה בהזדמנות (זה נחמד בסך הכל לגוון מדי פעם). 
תמונה מצורפת. חבל שלא צילמתי אתמול, אחרי טבילת אש הראשונה - אבל אתם יודעים, אותה הגברת, אבל מלאה בוץ :).
לגבי משלוח האופניים: דווקא באופן מפתיע הולך להיות זול יותר לשלוח מאשר לשכור במקום! המשלוח לזוג עולה 30 יורו לכיוון (בוויזאייר, כפי שאופנוחן אמר - הכרטיסים כבר מוזמנים), אז 60 סה"כ, לעומת זאת לשכור אופני טורינג הכי פושטיות יעלה לפחות 100, אם לא יותר. אז נכון, יש את התסבוכת של האריזה, אבל מאידך נהיה עם אופניים שאנחנו מכירים. 
לגבי המסלול והתאריכים - כבר עשינו את אותו המסלול (אבל קצר יותר - מלינץ עד קרמס, הפעם עושים פסאו עד וינה) לפני שנתיים, גם כן בפסח - ומזג האויר היה בסדר גמור, מקווים שכך גם הפעם. אז רכבנו בלי כבודה, כאשר החברה המארגנת העבירה לנו את המזוודות ממקום למקום, הפעם נרכב עם כל הציוד עלינו (כולל אוהל - מתכוונים לפחות חלק מהלילות לישון בקמפינגים).

נכתב ב - 04/03/2019 11:53:04
תאריך הצטרפות
08/12/2018
נושאים
1
תגובות
11
הנה תמונה מהטיול ההוא (טעיתי: זה היה לפני 3 שנים, איך שהזמן טס!)
הגדול (שהוא זה שטס איתי) היה בן 10, הקטן - בן 8, ואכן הסתדר עם המסלול בלי בעיה.

נ.ב. אכן, הדבר הראשון שעשיתי עם האופניים - הפכתי לטיובלס :). 

נכתב ב - 29/04/2019 11:04:52
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
דמיטרי - אחרי כל הפוסט הארוך נשארנו ללא תשובות 
אני אישית סקרן לדעת  עם אופני הגריבל החדשות שיפרו  לך את זמן הרכיבה ...
בגלל שכול מטרת הפוסט שלך הייתה  קוזז זמן הרכיבה  מבית יהושע  לתל אביב בהתאם לתווי שלך...
מצטט אותך מהפוסט...
"לוקח לי 1:12, ולא נראה שאפשר לחתוך את זה משמעותית עם האופניים האלה
אני שוקל לקנות אופני גרבל. ברור שזה יקצר בהרבה את זמן נהיגת הכביש "
 
נושא המהירות מעניין אותי  (אני  בודק על עצמי סיטואציות מסלול שונות בין סוגי אופני הכביש שלי )
המצב אצלך זה הבדל מסוג אחר בין אופני הרים  ג'יאנט אנט'ם  לבין אופני אופני גראבל  - קניון גרייל .
 
שאלת השאלות נכון להיום עם כל ההשקעה באופני גריבל חדשות  זה שווה את קיזוז הזמן .

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות