נושא: נעלי רכיבה - אופני כביש

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 28/02/2019 09:15:17
תאריך הצטרפות
21/04/2015
נושאים
2
תגובות
2
שלום,

אשמח לקבל הסבר קצר לגבי נעלי רכיבה ופדלים לאופני כביש.
מה צריך לבדוק כאשר באים לקנות, הבדלים בין נעליים  (ולא רק מחיר), איפה כדאי לרכוש, האם חשוב המותג?
האם הקליטים מתאימים לכל נעל ולכל פדל?
חייבים לקנות סט שלם - נעליים, פדלים וקליטים?
מה היתרונות והאם נעל פשוטה ללא קליטים יכולה להספיק? (רכיבה של פעם בשבוע, כיום 36 ק"מ אך יגדל למרחקים ארוכים עם הזמן).
אשמח גם להמלצה.

תודה רבה,
רן

נכתב ב - 28/02/2019 13:47:22
תאריך הצטרפות
12/12/2012
נושאים
27
תגובות
33
מצטרף לשאלה מזוית אחרת.
כרגע משתמש בנעלי רכיבה שטח עם קליטים ופדלים שטח המורכבים על אופני הכביש שלי, מה הצורך בנעלי כביש יעודיות?

נכתב ב - 05/03/2019 12:38:04
תאריך הצטרפות
04/05/2011
נושאים
38
תגובות
328
מעל 5000 ק'מ בגרופי
רן- 
לגבי מה צריך לבדוק- צריך שיהיה לך נוח ושהמידה תתאים כמובן.
האם הקליטים מתאימים לכל נעל ולכל פדל? באופן עקרוני, כן. 
ישנם 4 חברות עקריות שהם שימנו, לוק, טיים, ספידפליי.
הספידפליי מצריך נעל עם 4 חורים
הטיים ולדעתי גם הלוק עם 3 ברגים, אבל עם בורג מרכזי שעוזר בהתאמה של קליט חדש לפוזיציה של הקליט הישן שהיה בנעל
והשימנו עם 3 חורים.
לגבי הפדל והתאמתו לנעל. לדעתי אין התאמות בין החברות. אולי בין טיים ללוק? לא יודע.
מה היתרונות והאם נעל פשוטה ללא קליטים יכולה להספיק?
היתרון הוא שהרגל לא בורחת (או הרבה פחות. פאלטות קורות) מהפדל.
ובהמשך ביעילות פידול טובה יותר (לא בטוח שכל הרוכבים יודעים לנצל יתרון זה)

שמחה-

הייתרון בקליטים לכביש הוא בשטח המגע הגדול יותר בין הקליט והפדל. לדעתי גם יותר יעיל בהעברת כוח, אבל לא בטוח לגבי זה.
החיסרון הוא שבקליטים של הכביש פחות נוח ללכת בהפסקות .

 

אם תאכלו הכל בביסים קטנים לא תחנקו.
נכתב ב - 05/03/2019 13:42:32
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
333
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי
כמובן שמדובר בעולם ומלואו, וקצרה היריעה מלהכיל, אבל בנוסף לדברים הנכונים הקודמים שנכתבו (בעיקר על ההבדל בין שטח לכביש):
ברכיבת כביש, שהיא מונוטונית יותר אך ארוכה יותר, אחד הגורמים העיקריים הוא יעילות. לכן (כמובן, הכול בהכללות):
1. סוליית נעלי כביש היא קשיחה הרבה יותר מסוליית נעלי שטח. הדבר מאפשר יעילות העברת כוח גבוהה יותר מהרגל לדוושה. בשטח יש קיטעי הליכה וכו', ולפיכך נדרשת רכות מסויימת בסוליה ויכולת אחיזה בקרקע.
2. בשל הצורך להליכה, הקליטים בנעלי כביש בד"כ משוקעים, ועשויים מתכת. הקליטים של הכביש ("פלסטיק" קשיח בד"כ) בולטים, ההליכה אינה נוחה כלל (הליכת ברווז), והליכה אפילו על הכביש או על המדרכה תשחוק אותם בקצב גבוה.
3. הקליטים של הכביש מקבעים את כף הרגל לדוושה ומאפשרים סיבסוב לצדדים בזוויות קטנות מאוד. יש קליטים שונים (3 הצבעים של SPD-SL אצל שימנו למשל) המאפשרים זוויות חופש שונות. קליטי שטח מאפשרים חופש סיבסוב גדול הרבה יותר, שכן ברכיבת שטח נעשית נעשית עבודת סיבוב רגליים/ברכיים רבה יותר ותדירה יותר. ההגבלה בכביש גם שומרת טוב יותר על הברכיים שעושות פעולה מונוטונית קבועה לאורך זמן. 

יש לא מעט רוכבים המשתמשים בקליטי שטח (כדוגמת SPD) לכביש, ומעדיפים לשלם ביעילות עבור הנוחות הרבה יותר להתחבר/להשתחרר, ועבור הרגשת הביטחון הגבוהה יותר (שיחרור קליטים של כביש קשה יותר בד"כ מזה של שטח).

האם לרכוב עם flats? - אם אין לך חסם פסיכולוגי או פחד מלהיות מחובר, עדיף כל סוג של קליט על flats (עם ההתרגלות, אתה תרגיש הרבה יותר בטוח להיות מחובר מאשר לא). יעילות הדיווש, היכולת גם למשוך את הדוושה ברגל העולה, מיקום אופטימלי קבוע של כף הרגל על ציר הדוושה, זווית נכונה של הנעל שתשמור לך על הברכיים, הרפייה של כף הרגל מהצורך "לאחוז" את הדוושה, החלקת הנעליים בזמן גשם, ועוד ועוד, הן סיבות חשובות ההופכות את השימוש בקליטים לכדאי מאוד.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 05/03/2019 18:24:53
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בנוסף לכל מה שנכתב ע"י  גבע  ועופר - שהם רוכבי כביש ...
אני מפרט בקשר ליעלות ברכיבה מחוברת  לקליטים  כולל השאלה למי זה מתאם  כמה ולמה...

כל הרוכבים המקצוענים מחוברים עם נעלים הכי מדוגמות  רואים זאת בכל הטורים ובתחריות
רוב רוכבי הכביש בארץ מחוברים  גם עם היעלות בדיווש שלהם  לא אופטימלית ...

כדי לראות איזו שרירים מופעלים ברכיבה מחוברת  לקליטים  כאשר היעלות אופטימאלית
מצורף תמונה  המראה  לפי צבעים  איזה שרירים מושפעים בדיווש
 
בתמונה רואים שרוב הכוח מיוצר בין השעה 12 והשעה 5 של סיבוב הדיווש
זה הזמן שבו רוב השרירים העיקריים מופעלים ...
נראה בצורה ברורה שהלחיצה מייצרת את רוב הכוח , הסיבוב של המשיכה תורם להמשך ...
ברכיבה שמבוססת על סל"ד גבוהה ויחס העברה קל  יש השפעה לשרירים במשיכה בין השעות  6- ל 12
זה מתאם בעיקר  לחלוקת עומס על השררים ברכיבות ארוכות / רכיבה מתמשכת יום אחרי יום וכו' ...
ברכיבה קצרה שעה פלוס - לפי מבדקי מעבדה בטרינריים  אין לזה משמעות אפילו זה חיסרון  
אם בודקים השוואת הספק בקטע קצר שעה פלוס ללא חיבור אפקט הכוח הפטישי הרבה יותר יעיל...
בהמשך נצרף סרט מדגמי לבדקה במעבדה ...

לכן לשאלת פותח השרשור לצרכים שלך להיום פדלים פתוחים ונעלי ספורט יעשו את העבודה טוב
בלי כל הסמטוחה של נעלי רכיבה קלטים וכו"  עם כל המגבלות הנוגעות להליכה וכו' ...
 
יש לציין שברכיבה המבוססת על סל"ד נמוך ביחס העברה כבד ל % שיפוע גבוהה ...
אין השפעה לשרירי המשיכה  זה אפילו מסוכן  גם רוכבים מיומנים יכולים לקרוע רצועות ...
ב2010  בניסיונות  לטפס את הקיר האימתני בכפר דיר חנה הגיעו הרבה מטפסים כולם היו מחוברים ...  
אחד מהמטפסים הטובים ביותר לגיל עד 50  התעקש לטפס עם 34/25  ההילוכים שהיו על האופנים
בטיפוס הזה קרע את הרצועות בגלל שהמינימום הדרוש ספציפית לקיר הזה זה 34/32  או שווה ערך...
 
אני באופן אישי  בודק על עצמי בכל סוג מסלול עם אני יעיל ואך מתאם לי ...
המוזר אצלי שעל הטריינר אני אוהב להיות מחובר ברוב הרכיבות ובחלק מהמסלולים הקצרים והתלולים ...
אני רוכב פתוח  בעיקרון רק מד וואטים נותן אינדיקציה במספרים לאפקט יעלות הרכיבה מבחינת הספק...
נתוני הספק  זה מדד אמיתי שמראה גם על אופן  יעלות  הרכיבה לכל אחד ...

אריה סדובניק  

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/03/2019 12:38:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצרף  תמונה - לאחד מנעלי הרכיבה שלי ולפדל לוק דלתא שמחובר לאופנים ...
בתקריב אפשר לראות שהחלק האחורי בנעל והעקב שחוק כתוצאה מצורת ההליכה  על הצד .
כדי לא לשפשף את הקליטים  קליט משופשף פוגע  בתפיסה והשחרור תקין
ב 
2005  .פתחו בכרכור חנות מצמן  מכרו נעלי..Specialized  פדלים לוק   ולזה התרגלתי 
בנעלים יש דגמים פשוטים ויש יקרים עם סולית קרבון - בעיקרון נעלים במשקל קל עולות יותר .
לגבי פדלים לוק :
הפדל הישן לוק דלתא הוא קצת יותר רחב ובזמנו היה גם בצבעים היום לא משווק ...
הפזל החדש לוק  קאו  קצת יותר צר אבל יש בו אפשרית לכיוון חוזק וזיות החיבור והשחרור ..
הקליטים של לוק נתפסים ומשתחררים ב 2 הדגמים בצורה טובה ...
לחברים שלי יש נעלים פדלים קליטים שמנו בדגמים שונים גם זה טוב  הכול עניין למי מתרגלים...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

בקשר לנושא הקודם לשאלת השאלות אם נחוץ נעלי כביש  לרכיבה  קצרה  בתדירות נמוכה ...
מצורף לינק לסרטון שבסוף 2014  פורסם בפורום אחר בנושא פידול

 https://www.youtube.com/watch?v=CNedIJBZpgM&feature=youtu.be&list=PLUdAMlZtaV11LAqXNLDr38oTXh9RuyiRY

בסרטון  רוכב מקצועי שרגיל מיום בחירתו  לרכב עם נעלים וקליטים תפוסים  רוכב בפדלים פתוחים
הניסוי הספציפי מראה שבפדלים פתוחים הפרשנות - התוצאה  טובה יותר בקטע הספצפי ...
הפרשנות שלי שבקטע קצר יחסית שעה פלוס יש הפקט טוב יותר ללחיצה הכוח הפטישי יותר יעיל
במצב פתוח  מאשר במצב מחובר  -  אבל ברכיבות ארוכות יותר /או יום אחרי יום הרבה קלמטרז
החיבור נותן את אפשרות המשיכה מגדיל סל"ד ויוצר פידול עגול יותר שמחלק את העומס בין השרירים ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/03/2019 17:06:57
תאריך הצטרפות
04/05/2011
נושאים
38
תגובות
328
מעל 5000 ק'מ בגרופי
בתקופה שהתחלתי לרכוב, סאקסו בנק הגיעו לארץ.
הם קיימו רכיבה פתוחה בגליל העליון.
הגעתי לרכיבה רוכב חדשש ללא מספיק אוכל, ללא קליטים ועם אופניים שגדולות עלי בכ2 מידות.
כשאנשים ראו אותי מטפס הם אמרו לי שאם אסיים את הרכיבה ללא קליטים, אני בכלל לא צריך קליטים.
תיקנתי אותם ואמרתי לא אם אסיים! כשאסיים! אז אולי יקח לי יותר זמן, אבל לסיים אני מתכנן לסיים.!

בקיצור, סיימתי, נהנתי, וככמה זמן אחרי זה כבר התחדשתי בנעליים ופדלים.
חייב לציין שהנעליים הראשונות שלי היו מאוד לא נעימות לרגל.
אולי באשמת כיוון הקליטים שעשיתי בעצמי לפי הוראות הרשת....

בכל מקרה, מה שאני מנסה להגיד הוא שלא חייבים ללכת אחרי מה שכולם עושים.
תמיד כדאי לחשוב מה מתאים לנו באופן אישי.

אריה- אם אתה הולך הרבה על הקליטים אתה יכול לקנות מגן גומי לקליטים.
וכשאתה יורד מהאופניים שים אותם על הקליטים.
יש גם ללוק וגם לשימנו 

אם תאכלו הכל בביסים קטנים לא תחנקו.