נכתב ב - 01/09/2019 13:25:46
9
32
שלום חברים,
רוכב על trek fuel עם קראנק race face ride דאבל (36 ו 22). קסטה 11-42 (10 הילוכים)
במסלולים שאני רוכב גלגל השיניים 22 אינו בשימוש כלל.
לאחר שקראתי קצת ושיחקתי עם המחשבון הגעתי למסקנה שמעבר לגלגל שיניים קדמי 34T הוא המתאים לי ביותר.
מחיפוש באתרי הקניות באינטרנט: גלגל שיניים של race face עולה כ 40 דולר:
https://www.amazon.com/gp/product/B00D3FG6ZW/ref=as_li_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B00D3FG5EY&linkCode=as2&tag=yazuworks-20&linkId=4FBHWBOWDP3HZN3K&th=1&psc=1
ואילו גלגל שיניים לא ממותג עולה כ 9 דולר:
https://he.aliexpress.com/item/32784513884.html?spm=a2g16.search0302.3.1.7dd42a475Ol0Gj&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_0_10084_10083_10887_10307_321_453_322_454_10618_536_10065_317_537_10068_319_10059_10103_10884_10696,searchweb201603_0,ppcSwitch_0&algo_pvid=95b8ddba-f13f-4530-8df3-ab003a196bca&algo_expid=95b8ddba-f13f-4530-8df3-ab003a196bca-0
השאלה: האם ללכת על ה race face או שהזול גם בסדר? (אחרי הכל מדובר בחלק "טיפש" אלומיניום בכרסום CNC)
הכוונה לעשות ניסוי ולראות איך אני מסתדר עם השינוי כאשר במקרה הגרוע אני אחזור לתצורה הקודמת.
לציין שאת העבודה אני עושה לבד - חלק מהכיף
נכתב ב - 01/09/2019 22:22:33
24
166
לענ"ד יהיה לך קצת קשה עם 34
היו לי בדיוק את הפיול הללו, עם 11-40
ועם 32 מקדימה, זה היה מעולה לאותו זמן.
אבל אני ממליץ לך להחליף קסטה אחורית, גם בגרופ של 10,יש לסאן רייס דגם עם 11-46.,11-50
אם תשים 50 אחורה, אז יהיה סבבה עם 34 מקדימה.
זה מה שעשיתי עכשיו, אבל עם 1*11
מרגיש מעולה בכל הריינג'.
לגבי הקראנק, תבדוק קדימה עם צריך 104bcd
אני עם race face גם, וזה מה שהיה צריך לעשות.
נכתב ב - 02/09/2019 08:00:49
9
32
תודה גונן,
היום אני רוכב על פלטה של 36 וכפי שציינתי כמעט ולא עושה שימוש בפלטה של ה 22.
החשש לאבד מהירות במישור גובר על החשש מעליות קיצוניות שבהם יש מקום לפלטה של 22.
אם אתחבר ל X1 אז אולי בעתיד כשהקסטה תישחק נחליף קסטה ל 11הילוכים + שיפטר מתאים.
נכתב ב - 02/09/2019 11:15:37
28
122
לגבי השאלה שלך, לי יש שני זוגות זנב קשיח, הראשון 1*10 פלטה רייס פייס, השני סינגלספיד פלטה סינית אלמונית. הרייס פייס אומנם יותר ותיקה, אבל מבחינת קילומטרז' אין הרהבה הבדל, שתיהן עושות את העבודה בלי בעיות, ולהערכתי כשהן ייתבלו, אקנה את הזולה שאמצע.
כמו שאמרת "חלק טיפש" וכל עוד האלומיניום סביר ועבודת הכירסום טובה, אז הכל טוב.
נכתב ב - 02/09/2019 12:46:39
25
1719
להחליף לפלטה פלדה ולא אלומיניום. חזק יותר, פחות נשחק, מסוגל לחטוף מכות מסלעים בלי להתעקם, ויחזיק קרוב לוודאי 50K קמ בקלות. מניסיון רב שנים.
אין שום היגיון לקנות פלטה אחת שתהיה מאלומיניום. ההבדל במשקל אגב 20 גרם בלבד, בגלל הנפח המאד קטן של המוצר. הבדל בדיחה.
בקיצור רק פלדה.
נכתב ב - 02/09/2019 14:38:22
55
5427
לא כ"כ טיפשה, פלטת אלומיניום בפורמט NW עובדת כפלטה בודדת מול קסטה, מבנה השיניים רחב -צר מאפשר את תצורת 1X ללא נפילות שרשרת, לא מכיר פלטות פלדה שעושות זאת, מאידך בסינגל ספיד שלי יש פלטת פלדה של SURLY השיניים ארוכות יותר והיא לא תאהב החלפת הילוכים, אך תשרוד יותר בלחצים של הס"ס.
עוד בתקופה שהקסטה הנפוצה היתה בעלת 9 שיניים לא סבלתי את קיומו של המעביר הקדמי העפתי אותו והשתמשתי בפלטה אחת, פלטה רגילה אז לא נולדה עדיין הNW שללא אמצעים להגנתה, השרשרת היתה נופלת חופשי.
לגבי הפריטים שקישרת, לא ראיתי משום שלאסוף את השורה המתה הזו זה לא תענוג גדול, למד להכניס קישורים תקניים
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 02/09/2019 14:45:01
428
11304
לדעתי אתה צריך להפריד את סוגית המחירים וקודם כל לשאול את השאלה
למה בכלל אתה צריך לשנות את המערכת , זה שאתה עושה את זה בעצמך לא אומר שלא צריך לשאול את השאלה
האם שווה בכלל להתעסק עם המערכת רק בגלל שאתה כמעט לא משתמש בפלטה הקטנה
אתה מערבב לקלחת השאלות את המחירים ושמות מותגים כאילו שזו בעיה
הבעיה עיקרית היא יחסי גלגלי השיניים שאתה צריך או רוצה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 02/09/2019 17:25:33
25
1719
לא לוותר על פלטת פלדה. במקרה ולא מוצאים NW ל-BCD104 (לשאר הBCD יש בלי סוף וזול לדוגמה), יש לקנות פלטת פלדה רגילה של BCD104 ולהגביל את השרשרת מליפול. יש אינספור דרכים פשוטות לעשות זאת, ואפילו בחינם.
נכתב ב - 02/09/2019 22:54:41
78
3934
הפלטה הזולה תעשה את העבודה, יתכן אורך חיים קצר יותר, ואולי ארוך יותר, ימים יגידו.
בהצלחה
נכתב ב - 03/09/2019 08:08:21
9
32
צביקה,
שאלה מצויינת ואין לי תשובה עם טיעון טכני מנצח. במערכת הנוכחית של 2X10 אין לי בעיה והיא מתפקדת מעולה.
ברור לי שמבחינה טכנית זה ללכת אחורה שכן אני מאבד את הקצוות.
החשיבה לבצע את השינוי נובעת מטעמי אסתטיקה והרצון להתעדכן.
לדעתי פלטה אחת מקדימה מעניקה מראה נקי ויפה יותר.
האופניים שלי בנות שנתיים וכל הדגמים החדשים שאני רואה היום מגיעים עם מערכות X1.
העלות הכספית של השינוי זניחה יחסית ותמיד ניתן לחזור לתצורה של 2X10
נכתב ב - 03/09/2019 10:08:10
428
11304
אני רוכב עם אופניים מצויינים ואפילו השקעתי להתקין 2X11 במקום ה 1X11 שהיה על האופניים
לעומת זאת חברים שלי עם רגליים קצת יותר חזקות מרוצים מה 1X11 שיש להם
דרך אגב עם ה 2X11 אפשר להגיע משמעותית ליותר ק"מ עד להחלפת הקסטה
אני [מקרה מיוחד] עברתי את ה 15000 ק"מ רכיבת שטח עם הגלגש"ים שלי
ב 1X11 הקסטה נשחקת בגלג"ש שאיתו אתה גומא קילומטרים והוא מ"ס 2או 3
ובגלל זה מחליפים קסטה [אולי יתחילו לשווק גלג"שים בנפרד זי יהיה מועיל מאד]
אני נהנה מטווח יחסי העברה מעולה זה שומר על השרירים ברכיבות ארוכות שמתובלות בעליות רציניות
עדיין יש לא מעט רוכבים שמעדיפים 2X11 כך שאל תרגיש יוצא דופן , לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות
אני בכלל מתחתי את המערכת ליחס מעולה ש 28-38 על 11-46 שזה מחוץ לתקן של שימנו
בשביל לדעת אם התכניות שלך טובות לרגליים שלך תנסה להחליף רק את הפלטה הגדולה למידה החדשה
ותתעלם מהקטנה עד שתקבל החלטה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 03/09/2019 13:51:26
9
32
צביקה שיכנעת אותי.
מוותר עד הג'וק הבא...
נכתב ב - 03/09/2019 13:52:16
84
1487
שווה לך לבדוק אופציה של פלטה אובאלית, בנוסף במעבר ל-1x תצטרך אולי מעביר עם קלאצ' ( אם לא מותקן אצלך)
אני עברתי מ-2X ל-1x וזה השדרוג הכי טוב שעשיתי באופניים:) ( גם היחידי) , פלטה אובאלית מקדימה 34 שיניים ואם אתה קצת בכושר אז זה שילוב מצויין עם הקסטה שיש לך...
לגבי פלטה , אני הלכתי על פלטה אובאלית 34 שיניים של Absolut Black כי לא רציתי להתעסק עם הזמנה מאיביי ולקוות שזה יגיע :), שים לב למרווח של הברגים בפלטה ואיך אתה מרכיב אותה (צד חיצוני או פנימי) , יש מצב שהקראנק לא יתאים ותצטרך קראנק אחר...
נכתב ב - 03/09/2019 14:51:47
55
5427
לא ניסיתי פלטה אובלית מעבר למס דקות, יש האומרים שדרוג משמעותי וישנם כאלו שטוענים שאין שום אפקט, מה אתה חושב נתיב?
לגבי פלטות NW פלדה, לא ידעתי שישנן כאלו, מעניין מה האיכות.
שי זה פשוט, אם רוב הרכיבות שלך בסינגלים, 1X יעשה לך כייף גדול
אם מרחקים ארוכים ובמהירות, הפורמט של צביקה ייטיב איתך
http://www.groopy.co.il/mainblog.aspx?uid=59699
נכתב ב - 03/09/2019 15:06:41
84
1487
חוץ מרכיבת הסתגלות לפלטה אובאלית (צריך להתרגל להרגשה), לא מרגיש שינוי לבין רכיבה עם פלטה עגולה (בזוג השני יש לי פלטה רגילה).
אישית החלפתי ל-1X בגלל הפשטות ורציתי להוריד רכיב שיכול להתקלקל באמצע רכיבה כשאני במרחק של כמה עשרות ק"מ מהרכב:)
נכתב ב - 03/09/2019 18:22:47
428
11304
אובלית !!!
אמנם זה דבר ישן אבל לאור הפופולאריות של ה 1X זה פשוט כמו כפפה ליד
חבר שרוכב חזק מאד פשוט מתלהב טוען שזה קסם ומתכנן להתקין על SSR שלו
אם אי פעם ארכב על 1X זה יבוא ביחד
לדעתי אין צורך להסביר לך מה הרעיון אתה כנראה מבין מצויין
לאופני 1X חדשים זה צריך להיות תקן לעניות דעתי [התאורתית] זה משתווה לפחות לעוד הילוך
מעניין אם יש את זה לקרנק דבל לפחות לפלטה הגדולה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 03/09/2019 18:49:44
147
1656
כתבה ממרץ 2017 בנוגע לפלטה אובלית באופני שטח
http://www.weride.co.il/article.aspx?id=467
באופני כביש רוכבים מקצוענים רק בקבוצת סקי פרום , בראדלי ויגינס , ועוד כמה רוכבים אנגלים ...
עשו ועושים שימוש בפלטה 54 או בקראנק אובלי 53/39 ...
באופנים שטח במותגים במערכות השטח המודרניות 12 הילוכים בקנית אופנים חדשות
לא שולב פלטה אובאלית כחלק מהעסקה הסטנדרטית בדגמים שנמכרים ...
כנ"ל גם באופני כביש בכל הדגמים של כל המותגים אן בסטנדרט פלטה אובלית ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/09/2019 21:37:57
131
430
לגבי הטווח של צביקה - היום באופניים חדשים אפשר להגדיל אותו עוד קצת....
שימאנו הוציאו לשוק מערכות 2X12, ברמות SLX, גם XT וכמובן XTR.
XTR מגיע עם קראנק 28-38, XT ו- SLX עם 26-36. הקסטות 12 הילוכים זה 10-45 או 10-51.
אין לי מושג לגבי מחירים, אבל מן הסתם די יקר ככה שלא מאמין שיהיו הרבה שישדרגו לזה.
בטח אופניים חדשים מודל 2020 יגיעו עם מע' 1X12, לא יודע אם היצרנים יציעו אופציה של 2X12...
נכתב ב - 03/09/2019 23:14:35
28
122
שי, מה שאני עשיתי זה לקנות פלטה כאמור, החלפתי את ה-3*10 שהיה לי, פירקתי את המעביר והשיפטר וניסיתי, אחרי תקופה החזרתי את ה3 מקדימה ואחרי כל זה החלטתי. מאז נשארה מקדימה פלטה אחת. שדרוג זול שניתן לעשות לבד ואם לא טוב, חוזרים רוורס ומקסימום הפסדת כמה עשרות שקלים והרווחת עוד חלק לארגז החלקים... כל הדיון על יחסי העברה הוא תאורטי ואין כמו לנסות בעצמך באופנים שלך, בנסיעות שלך ובכושר שלך ובתנאים שלך, ושוב המחיר משחק תפקיד חשוב.
|