נכתב ב - 04/09/2019 06:16:36
23
21
שלום לחבריי הרוכבים,
הקיץ אוטוטו מאחרינו, וספירת הימים לעונת המדבר כבר החלה.
כולנו יודעים שהמדבר מספק חוויה אדירה,
גם תיירים שביקרו פה יודעים זאת.
אז למה בכל זאת מגיעים לכאן כל כך מעט תיירי אופניים?
איך Desert BikeAir מתכננת לשנות את זה?
איך אתם יכולים גם להנות מזה וגם לעזור לזה לקרות? (רמז: להשתתף בארועים שלנו)
כל התשובות במאמר הקצר הבא.
מוזמנים לקרוא,
ניר בן-ימיני
Desert BikeAir
נכתב ב - 05/09/2019 01:59:30
16
333
הייתי שמח מאוד לראות את התחום הזה ממריא בארץ, ואני מברך על היוזמה שלכם.
אבל,
לצערי איני רואה שאתם מביאים בשורה או פתרון לבעיה.
ב-730 יורו ניתן למצוא הרבה רכיבות באירופה עם 6 ימי רכיבה ע"י מפעילים מקומיים. כפול זמן. נכון שזה בד"כ ל-Self Guided. ל-Guided תשלם מעט יותר, אך ממש לא פי 2.
ב-730 יורו, אותן רכיבות באירופה כוללות 7 לילות במלון, ולא 2 לילות באוהל בדואי (חוויה-חוויה, אבל....)
רוכבי מטרה לרכיבות מדבר מעניינות יהיו בד"כ רוכבים שאינם מתחילים, אלא מנוסים ברמות שונות. אלה לא יעשו את כל הדרך לישראל (ובד"כ עם האופניים שלהם) רק בשביל 3 ימי רכיבה. הם היו רוצים לעשות 5-6 ימי רכיבה לפחות, וזה כבר ידרוש מחיר גבוה הרבה יותר.
מעבר לכך, אשמח לראות אתכם מצליחים ומבשרים את הבשורה.
---------
נ"ב: אולי זה רק אני, אבל אני לא מאמין לאף דירוג עסקים ב-TripAdvisor אם רובם המכריע של ה-reviewers שלהם כתבו רק review בודד בחייהם - את זה כמובן, אם כולם ללא יוצא מן הכלל משתפכים מרוב אושר והנאה, ואם כולם, ללא יוצא מן הכלל, נותנים ציון 5 מקסימלי...
Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you.
Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
נכתב ב - 05/09/2019 06:13:06
23
21
עופר שלום ותודה על התגובה, באופן אישי אני מעריך מאד כל אחד שמשקיע מזמנו להגיב.
אם מתאים לך, מוזמן לקרוא את התגובה שלי:
אנחנו בהחלט מביאים בשורה, ומיד אסביר, אבל אינני חולק עליך בכל מה שאמרת על המחיר.
כפי שכתבתי במאמר שלי, דעתי היא שהסיבות שאין פה תיירות אופניים הן הסתמכות על הנגב בלבד בעוד שמה שנדרש הוא חוויה מנצחת, והעדר זמינות.
אנחנו מספקים חוויה מנצחת בתאריכים ידועים מראש עם התחייבות שהארוע יוצא, שני דברים שלא הוצעו בישראל לפני כן, ולכן יש פה בשורה.
בנושא החוויה המנצחת, יש דרכים רבות לייצר אותה, אני בחרתי בדרך הזו שכרוכה במחיר גבוה, ורק הזמן יגיד אם הבחירה נכונה.
למרות המחיר הגבוה, שליש מן הרשומים עד כה לארוע הקרוב הם לקוחות חוזרים, וכל אחד מהם מביא איתו חבר חדש. באופן אישי זה מחזק אותי שהדרך שנבחרה נכונה, אבל המספרים עדיין קטנים, והבחינה האמיתית תהיה רק לאורך זמן.
באשר ל-Reviews, מי שהיה באחד משני הארועים, או כמה שהיה בשני הארועים, יודע שהם אמיתיים לחלוטין, היות והאווירה שהיתה בשני הארועים היתה של 'היי' אמיתי.
שוב תודה על הקדשת הזמן.
ניר
נכתב ב - 05/09/2019 08:56:52
25
1719
מסכים לחלוטין עם עופר, וגם כתבתי על כך בעצמי בעבר לגבי המיזם הזה. זה יקר מאד, ממש לא מתאים לישראלים. מדוע שרוכב אופניים ישראלי ירצה להשתתף בזה. המדבר זמין עבורו מתי שרק יחפוץ.
במחיר הזה כ-3000 שח, אפשר לרכב שלושה שבועות מלאים באחת המדינות הבלטיות (ליטא או לטביה) כולל הטיסות הישירות עם ראיינאייר או וויזאייר. לישון בצימרים או פנסיונים וולאכול שתי ארחות מידי יום במסעדה. ואם שני רוכבים מטיילים, המחיר עוד הרבה יותר נמוך לכל אחד..
בזמנו היתה חברה בשם "צימוק אירועים". היא היתה מארגנת גם טיולי שטח. אני עשיתי איתם את חוצה ישראל שטח מהצפון עד אילת (לפני די הרבה שנים. ב2006 אולי). הטיול התחלק על פני עשרה סופי שבוע. כל טיול בשישי התחיל בשבע בבוקר והסתיים בשבת בערב. השינה היתה בבתי מלון או בתי הארחה. השירות היה מצויין. כולל ארוחות מדוגמות בשטח, ארוחת ערב בשישי בבית המלון. המחיר היה 450 שח לשישי שבת. כולל כמובן ההסעה באוטובוס בששי בבוקר, והחזרה בשבת. אגב, הטיולים היו פיצוץ אמיתי. כיף גדול. וזה כמובן עוד הרבה לפני בניית שביל ישראל לאופניים.
לגבי התגובה של פותח השרשור. מלל פרסומי ריק מתוכן אמיתי: "חווייה מנצחת" וגם: "מי שהיה.... היה בהיי". ולרכב עם עוד חבר במדבר 5 ימים בעלות של כמה מאות שח, ממצפה רמון עד אילת, זה לא חווייה מנצחת?????
נכתב ב - 05/09/2019 09:15:52
23
21
אופנוחן יקר, לשבת ביציע ולתת הערות זה הדבר הכי קל לעשות.
מזמין אותך לראות איך זה נראה מגובה המגרש, במקום בו הדברים קורים באמת: המקום בו נדרש לספק לתיירים לינה, הסעות, אוכל ושאר שרותים, המקום בו נדרש לשלם בסוף הארוע לכל הספקים שסיפקו לך את אותם שרותים, המקום בו נדרש להשקיע המון כסף כדי לגרום לתיירים האלה בכלל לדעת שאתה קיים מבלי לדעת אם ההשקעה הזו תחזור אליך.
אני מבטיח לך שמגובה המגרש הדברים נראים אחרת לחלוטין, מה שנקרא 'דברים שרואים מכאן לא רואים משם'.
...ואחרי שתראה את זה אני משוכנע באלף אחוז שתדבר אחרת.
נכתב ב - 05/09/2019 09:32:04
84
1487
פרוייקט מבורך (חבל שאין כזה גם בצפון ומרכז בשאר השנה...)
למישהו שמגיע מחו"ל בשבילו זו חוויה להגיע לרכיבות ולישון במאהל בדואי, לפי האתר זה 4 ימי רכיבה ו-730 אירו זה ממש לא יקר לחוויה ( אם יש יום פינוק עם לינה בסוף שבוע הרכיבה זה מבורך)...
2200 ש"ח ל-2 לילות לרוכב ישראלי זה אכן קצת יקר (יש חלופות זולות יותר)
נראה לי שפגשתי אתכם בשנה שעברה כשרכבתם באזור מצפה רמון והיה כיף (וגאווה) לראות קבוצה גדולה של תיירים שמגיעים לרכוב בארץ :)
נכתב ב - 05/09/2019 09:44:35
23
21
תודה, השנה כמות התיירים בדרך להיות מוכפלת, מה שאומר שגם אם המחיר יקר, משהו פה נעשה נכון.
לגבי הישראלים, לא מתכחש לכך שהמחיר יקר, אבל כאמור בתגובתי הקודמת, מהמגרש הדברים נראים אחרת, מי שחשוף לתמחיר יראה את הדברים אחרת, ואלה שאינם חשופים לתמחיר, אבל היו באחד הארועים, מצביעים עם הרגליים ומגיעים גם בנובמבר, כך שכנראה הם חשים שקיבלו תמורה ראויה למחיר היקר.
נכתב ב - 05/09/2019 11:56:53
25
1719
נתיב, "קצת יקר"- זה האנדרסטיימנט הכי גדול, שנכתב כאן מעולם.
ובכלל השיקולים של תייר זר וישראלי שונים לגמרי:
תייר מערב אירופאי ממוצע לא ראה בחייו מדבר, ובטח שלא רכב בו. לישראלי במרכז הארץ המדבר נגיש מרחק שעה נסיעה מהבית, ובחינם.
לתייר צרפתי כמות הכסף הפנוי גדולה עשרות מונים מישראלי. ישראל המדינה כמעט הכי יקרה בOCD רוב המוצרים פי 3 מצרפת או גרמניה לדוגמה. והמשכורות בין הארבע הנמוכות ביותר ב-OCD. כלומר לישראלים אין את הכסף הפנוי, שיש למערב אירופאי.
בקיצור, לא נועד לישראלים. והם גם לא זקוקים כלל לטיול כזה.
נכתב ב - 05/09/2019 12:05:06
23
21
'לא נועד לישראלים והם בכלל לא צריכים את זה' - קביעה פשוט לא נכונה.
בעונה הקודמת חצי מהמשתתפים היו ישראלים.
מבין הרשומים לעונה הקרובה, בינתיים רבע הם ישראלים, 4 מהם לקוחות חוזרים, ועוד היד לגמרי נטויה.
נכתב ב - 05/09/2019 15:36:00
84
1487
אופנוחן,
ישראלי וגם מהמרכז שרוצה סופ"ש רכיבות ישלם כמעט אותו דבר אבל יצטרך לדאוג לכל הלוגיסטיקה וזה יהיה ללא מדריך שיוכל לתת הסברים על המקום , בנוסף מדריכים מקומיים מכירים מסלולים שלבד כנראה לא נדע להגיע אליהם...
מכיר לא מעט ישראלים (ואני ביניהם) שכן מחכים להגיע לסופ"ש השנתי במדבר ללא המשפחה ולא רוצים לדאוג לכל הלוגיסטיקה...
גם למי שגר במרכז זה עדיין יקח כשעתיים עד שעתיים וחצי להגיע לאזור מצפה רמון שזה לדעתי לא כזה נגיש לרכיבה חד יומית.
בשורה התחתונה אני כן חושב שזה מיועד לישראלים שאוהבים לטייל ורוצים לחסוך את כל ההתעסקות עם הלוגיסטיקה למרות שקצת יקר , לפי דעתי שווה כל שקל (מניסיון עם חברה אחרת שאני משתמש בה לרכיבות מדבר).
נכתב ב - 05/09/2019 17:10:30
428
11304
מאחל לכם הצלחה אכן לא זול אבל אם תשוו על אלו אופניים הארופאי הממוצע רוכב ועל אלו אופניים רוכב
הישראלי אפשר להסיק שיש קבוצה לא קטנה של ישראלים שלא מתקטננים על עצמם כמוני למשל שנלחם
על עוד כמה אלפי קילומטרים לרכב על הקסטה השחוקה היום קסטה איגל של סראם עולה הון ובכל זאת
אנשים רוכשים אופניים עם מערכת כזו ..... המסקנה שיש לקוחות פוטנציאלים שיש להם חלון בזמן והטיול
מתאים להם הם לא יחשבו פעמיים ויצאו לטיול כזה כנ"ל יש בעולם הגדול מספיק רוכבים שישלמו על חוויה מיוחדת כזו .
משנה לשנה המארגנים יצטרכו להתחדש ולהשתכלל וכך תהיה להם נישה תוססת בשוק התירות
אל תהיו זולים כי אם תהיו זולים ההוצאות בארץ הקודש [הגדולות משמעותית ממדינות OECD] יבלעו אתכם
אני כנראה לא אצטרף כי אני "חסכן" אבל יש אחרים שישלמו
ושוב . . . . בהצלחה
"רוכב את עצמי לדעת" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . הפרק האחרון בבלוג "סיוט במסלול הירקון" .
נכתב ב - 06/09/2019 05:11:20
23
21
נכתב ב - 09/09/2019 09:48:53
23
21
צילמנו עבורכם כמה תמונות מהקטע החדש של שביל ישראל לאופניים ממצדה למצד זהר.
עוד תמונות בעמוד שלנו בפייסבוק
תהנו!
נכתב ב - 09/09/2019 15:33:29
16
215
יקר או זול הם עניין של עלות/תועלת וכמובן גם של כיס.
חלק מהכותבים כאן מותחים ביקורת ולא ממש מכירים את הנושא מקרוב. לכן אשתף בחוויה האישית שלי
השתתפתי ברכיבת 4 ימים חוצה מדבר בחורף שעבר. מה אומר לכם, הנאה צרופה! ארגון ארוע למופת. הכל מתקתק בניצוחו של ניר וללא פשרות על איכות השרות והדיוק בביצוע.
ההסברים וההדרכה בשטח - על ידי מדריך. שהוא גם רוכב מעולה: הסטוריה, גאולוגיה, זאולוגיה, בוטניקה הכל הוא יודע ומסביר. בחור בעל ידע עצום.
נקודות המנוחה והתרעננות נבחרו בקפידה האוכל היה מדהים, מרקים וסדביצ'ים בצהרים ארוחות ערב בדואיות מסורתיות במקומות הלינה.
הלינה - בחאן הייתה בהחלט סבירה, תנאי שטח נוחים למדי עם מקלחות מים חמים ו"קבלת שבת"
לוגיסטיקה - לרכב ולא לעסוק כל הזמן בארגון הרכיבה - העברת ציוד אישי, ללא צורך הקפצת רכב או דאגה. חישבו איזה מאמץ ארגוני נדרשת מקבוצת רוכבים בכדי לרכב את הקטע שבין מכתש רמון לצופר. או בין שחרות ליוטבתה. מי מקפיץ ? מי מחזיר ? איפה לנים ? איך מגיע הציוד ? והמזון ?
השקט הנפשי - לרכב כשבצמוד אליך רוכבים פרמדיק ומכנופן.ובחניון הלילה טיפול תחזוקה קטן - כיוון הילוכים, שימון
חופש ! להיות משוחררים מכל דאגה -חופשת רכיבה אמיתית.
וכל זה מוגש ומיועד לרוכבים מחו"ל שבארצותיהם אין אפשרות לרכב בחורף הקפוא, ובוודאי שלא לחוות חוויה מדברית.
אז על זה משלמים אולי קצת יקר, אבל במחיר הוגן שמצדיק את רמת השירות. עבורי זה היה בהחלט שווה !!!
אני רוכב וותיק, ארגנתי רכיבות ורכבתי לא מעט בארץ וגם בחו"ל והאמינו לי אני יודע מה נדרש בכדי לארגן טיול רכיבה באופן עצמאי "שיהיה זול". זה אפשרי, ועל פי רוב זה גם נכון. אבל, זה דורש המון השקעה ובמקרים מסוימים ה"חיסכון" לא שווה את המאמץ.
רק להבהרה אני לא "חבר של" וגם לא נשלחתי מטעם. אני לא חלק מהמיזם ואפילו לא חבר בקבוצת הרכיבה של ניר. אבל בהחלט מפרגן לבחור על היוזמה ועל הנחישות ואני מאד שמח שהוא קצת חרש ולא מקשיב למי שמנסה להסביר לו למה כל המפעל היפה הזה עתיד לכישלון.
אני מאחל לניר הצלחה רבה. כי זה חשוב לכולנו
שייע
נכתב ב - 10/09/2019 13:49:53
23
21
תודה רבה שייע, מחמם את הלב.
אהבתי במיוחד את ה'קצת חרש'.
אם תדבר עם אשתי היא תאמר לך שאני חרש לחלוטין.
נכתב ב - 11/09/2019 07:27:25
23
21
...ואגב נותרו בארוע שלנו 37 מקומות
נכתב ב - 11/09/2019 11:49:22
25
1719
ועוד אגב,
כל השרשור הזה 100% פרסומת. כלל ההקפצה המלאכותית של השרשור ע"י פותח השרשור.
אין פה דבר, וחצי דבר עם תוכן.
פותח השרשור מעולם לא כתב בפורום, וכל 14 השרשורים שפתח - כולם קשורים לעסק שלו.
ודבר אחרון: למרות מכבסת המילים ובישום האוויר עם מטהר אוויר לשירותים, של מספר מגיבים כאן, התמחור הזה הוא גזל, עבודה בעיניים, שחיטה של הכיס. ונתתי לעיל דוגמה מעולה למחירים, שאני שילמתי לפרוייקט מתוקתק, שבו השתתפתי במשך כמעט שנה פעם בחודש. אגב, פרוייקט, שהשתתפו בו 35-40 איש בלבד בכל פעם. 20 מתוכם הגיעו לכל עשרת הטיולים.
נכתב ב - 12/09/2019 09:14:57
23
21
תודה אופנוחן, מכל מלמדיי השכלתי
נכתב ב - 12/09/2019 16:00:22
7
63
אל תעלב ניר. ככה זה בחיים ,יפה לא תמיד יפה, טובה לא בהכרח טובה, ואופנוחן בהחלט רחוק מאוד מחן.
אל תתיאש , גם לא נורא לרצות להתפרנס ,ולאהוב את שאתה עושה.
נכתב ב - 12/09/2019 17:17:17
16
58
ניר,
גם אל תסמוך על דברי עידוד של פלצנים כמו מתוק ודומיו (צביקה, הלל יקיר, רכוב ומנהיג ו edish) הם רגילים לדחוף את האף שלהם בכל מיני מקומות שמפני קדושת האתר לא אזכיר את שמם).
מתוק צודק רק בדבר אחד, בחיים לא כל מה שמתוק הוא מתוק לפעמים הוא מגעיל...
נכתב ב - 15/09/2019 07:35:50
23
21
נכתב ב - 22/09/2019 12:10:33
0
7
סחתיין על היוזמה! אמן ואמן
נכתב ב - 24/09/2019 14:03:47
23
21
נכתב ב - 02/10/2019 08:35:15
23
21
אז הנה סיפור לכל מצקצקי 'זה פרסומת', 'עושה עלינו עסק' וכדומה:
אילן סיוון הוא הבעלים של Bike Israel - עוד אחד מהמשוגעים לדבר שמנסה להביא תיירות אופניים לישראל.
אחרי שבמשך כמה חודשים השקיע אלפי ש"ח מכספו הפרטי לפרסום טיול בסוכות, קיבלתי מאילן בערב החג טלפון שאומר 'ניר - זה לא הביא כלום'.
...אז חברים-רוכבים יקרים, כן, זה עסק, מן דבר כזה שאמור להכניס יותר כסף ממה שהוא מוציא, אבל תיירות אופניים לישראל היא לחצוב מים מן הסלע, עד שהיא תעבור לסטטוס של 'מכניס יותר ממוציא' ייקח זמן, וכדי שעסקים כאלה יוכלו לשרוד עד אז, אני קורא לכל אחד ואחד מכם לראות איך הוא יכול להירתם לעניין על ידי דבר פשוט - הצטרפות לטיול של אילן ולארוע של Desert BikeAir.
שנה טובה!
|