נושא: מבנימינה לעתלית - שיתוף ניסיון כושל .

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 29/09/2019 10:04:09
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
6
תגובות
11
רוכב/ת מתחיל/ה
שלום . 
קצת רקע עלי - בן 42 , רוכב בעיקר רכיבות שבילים, בד"כ לבד על אופני 29 ז"ק . לאחרונה חזרתי לרכב בין פעם לפעמיים בשבוע אחרי תקופה ארוכה כמעט נטולת רכיבה. 

ביום שישי האחרון ניסיתי לרכב מבנימינה לעתלית . זאת רכיבה שאני מעוניין לבצע יחסית הרבה זמן ונעזרתי באפליקציית TRAILZE על מנת לנווט .
המסלול עובר ברובו בשבילים הממוקמים בקרבת החוף, שבילים שרכבתי עליהם בעבר , אבל מהרכיבה האחרונה באיזור עברו כמה שנים. 
שהגעתי לנקודה הצפונית בבריכות של מעגן מיכאל השביל נקטע במעין תעלה. המסלול המסומן באפליקציה לא מעודכן ככל הנראה.
התבחבשתי קצת באיזור בניסיון למצוא מעקף לכיוון צפון עד שמצאתי שביל המקביל לפסי הרכבת . 2 הק"מ הראשונים של השביל היו בסדר אך לקראת סופו איכותו התדלדלה עד שלמעשה השביל פשוט נעלם ומצאתי את עצמי רוכב על סבך השיחים הצמודים לגדר עם בורות וגדמי עצים . מכיוון שכבר ראיתי את בתי קיבוץ נחשולים (שם הייתי אמור להתחבר לשמורת דור להמשך הרכיבה צפונה) רכבתי את הק"מ האחרון בסבך השיחים, רכיבה מאתגרת וקשה בה ציפיתי להכשת צפע בשלב מסוים עד שהגעתי לקיבוץ. חציתי את הקיובוץ , הגעתי לשמורה (היפיפיה) עצרתי למנוחה קלה ,שם כבר הבנתי שהעיכוב שנוצר בחיפוש אחרי מעקף לא מאפשר לי את המשך הרכיבה אל היעד כיוון שהייתי תחת מסגרת זמן (איסוף ילדים מהמסגרות וכו') 

הבלאגן התחיל שחיפשתי דרך לחזור שלא דרך האין שביל של פסי הרכבת. כל שביל שרכבתי עליו שיצא מקיבוץ נחשולים דרומה הוביל אותי לאתר בנייה גדול שיותר מאוחר הבנתי שמדובר באתר של פרוייקט לוויתן (שטח עצום שעובד ע"י דחפורי ענק ומשאיות) . גם שבילים חדשים שלא הכרתי (יותר נכון דרכים סלולות שהותאמו לתנועת משאיות ) לא הובילו לשום מקום. כל האיזור חסום. אחרי שעה של חיפושים ,בשלב שכבר הייתי עייף רכבתי חזרה דרך האין שביל לצערי, המים שהבאתי בכמות כפולה מהרגיל החלו להאזל וכבר חשבתי לבקש חילוץ מאישתי רק שלא באמת היתה לה את האפשרות להגיע למיקום שלי . בסופו של דבר הגעתי חזרה לבנימינה תשוש ועם ניצנים קלים של מכת חום. רכבתי קרוב ל4 שעות ו50 ק"מ , מרחק שאני לא רגיל לרכב (רוב הרכיבות שלי בסביבות ה30 ק"מ) . אני לא נבהל שאני "הולך לאיבוד" בד"כ בשבילי האיזור. זה קורה לי לפעמים  ואפילו מוסיף להנאה , החיפוש אחרי הדרך הביתה, הגילוי של שבילים שלא הכרתי קודם . אני חושב שזאת הפעם הראשונה בה באמת הייתי מודאג בעיקר בגלל שהמים והכח החלו לאזול . זה לא שהייתי באמת נאבד, במקרה הכי גרוע הייתי דורך על העיקרון שלי ופשוט פונה לרכב על שולי כביש 4 אבל זה היה מתסכל לגלות שכל מה שהכרתי פשוט לא קיים.

ועכשיו , אחרי כל זה, השאלה, אני משער שהחסימה הזאת של תשובה ושות' לא תשתחרר בקרוב . יש דרך להגיע צפונה שלא מצריכה רכיבה על שולי כביש סואן ? אני הבנתי שהחפירות לצנרת הרעל עשו הרבה בלאגן באיזור, האם הפנטזיה שלי של להגיע עד חיפה נדונה לכישלון? 
 

נכתב ב - 29/09/2019 17:57:16
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
אכן יש בעיה באזור...
ברכיבה הזאת שרכבנו ביוני האחרון מיקנעם, דרך זכרון לתחנת הרכבת בעתלית,
באזור העבודות שהזכרת - חתכנו לחוף, ורכבנו ממש על קו המים.
(דורש שטיפה רצינית של האופניים בסוף הרכיבה)

עד כמה שידוע לי,
אפליקציית טריילז משתמשת במפת אוף ליין לא מעודכנת של IHM.
אחרי הרכיבה שעשינו עדכנתי במפה את השערים שחוסמים את הדרך המוזכרת.
ואני מנחש שבטריילז הם עדיין לא מופיעים.
כדאי להשתמש באפיליקציות עם מפות אוף ליין מעודכנות
(או במפות און ליין לאזורים עם קליטה סלולרית)
דוגמת oruxmaps או האפליקציה החדשה של Israel hiking map 

 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 30/09/2019 12:13:18
תאריך הצטרפות
03/05/2004
נושאים
341
תגובות
391
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 20000 ק'מ בגרופי




היי הלל
תודה על העדכון בהקשר לאפליקציה של Israel Hiking Map.
אני אמנם מדווש עם שביל נט אבל טוב שיש אלטרנטיבה נוספת.
שנה טובה אבינועם דור
 

נכתב ב - 30/09/2019 13:45:11
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
ממש לא כישלון, רכבנו כמה חברים מתל אביב לחיפה לפני חודש בערך. הגענו לבינימינה ומשם צפונה.
יש דרך מבינימינה לעתלית , רוב הדרך היא בשטח.תשלח לי אי מייל ואעביר לך את קובץ הרכיבה בזמן הקרוב.


שנה טובה

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 30/09/2019 14:10:22
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
יהודה,
לדעתי תחושת הכשלון שלו נובעת מכך שלא הצליח לבצע את מה שתכנן,
עקב אפליקציה ומפה לא מעודכנת.
אם איזו אפליקציה ואיזו מפה אתם רוכבים?
האם המפה מעודכנת באזור שרכבתם?
אם לא, תעביר גם לי את הקובץ, שאוכל לעדכן את המפה.
(למה בעצם שלא תשתף את כולם במסלול? למה בפרטי?)

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 30/09/2019 15:48:14
תאריך הצטרפות
07/07/2014
נושאים
4
תגובות
114
לדעתי הנקודה המתסכלת שמעלה פות"ש, ואני מזדהה איתה, היא כמות הגדרות/כבישים מהירים/שערים נעולים/אתרי בניה והצורך התמידי לאלתר.
כל עוד פוגשים שניים-שלושה מכשולים כאלה ברכיבה קצרה יחסית אפשר עוד לאלתר/לעקוף/ללכת ברגל אבל מעבר לכך זה נותן תחושה לא נעימה. לחץ הזמן לא מוסיף כמובן.
הפיתרון הוא בכל רכיבה בנתיב לא מוכר גם אם מעבר לפינה לבדוק את המסלול, לחפש חסימות כולל עמוד ענן למשל ורצוי שיהיה מסלול חליפי.

נכתב ב - 01/10/2019 03:48:27
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
95
תגובות
684
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
הנה המסלול שהעליתי פה לאחר רכיבת תל אביב חיפה.
אתם יכולים מאתר gpies להוריד את המסלול לבדוק אותו.


http://www.groopy.co.il/trackinfo.aspx?pid=2403

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 01/10/2019 18:57:45
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
579
יפה מאד.
אנחנו לקחנו לחוף, לקו המים.(מסלול צהוב)
​אתם חתכתם מזרחה בחוף מעיין צבי (מסלול כחול).




 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 02/10/2019 11:04:05
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
6
תגובות
11
רוכב/ת מתחיל/ה
תודה לכל העונים.
אכן תחושת הכשלון שלי היתה כתוצאה שלא הצלחתי להגיע ליעד שסימנתי לי. לקח לי זמן להבין כמה רחב השטח ש"נגזל" ע"י פרוייקט לוויתן ושרפתי הרבה זמן ואנרגיה למצוא איזשהו מעקף , כנ"ל בחזור. יצא לי גם לפגוש קבוצה של שלושה רוכבים שגם הם התבחבשו. לא יכלתי לחבור אליהם כיוון שהופרדנו בתעלה. נראה שחפרו שם כמה תעלות מסביב ש"שברו" שבילים. 
בכל מקרה זאת היתה רכיבה לא חכמה מבחינתי. אבל אני לומד, זה גם החסרון בלרכב לבד. 

שוב תודה לכל מי שענה מצאתי פה מידע ועזרים שיעזרו לתכנן את הפעם הבאה. 
שנה טובה לכולנו .