25
1719
האמת ראיתי אתמול את השרשור ולא רציתי להגיב עד שאדע יותר פרטים על התאונה.
אני נתתי בזמנו כאן באתר במספר הזדמנויות כללים לרכיבת כביש בישראל. ואני אחזור עליהם כעת. אני רוכב על כבישי ישראל כבר 28 שנים, אז איך שאומרים, אני לא פראייר. כלומר אחד שבהחלט מכיר את הנושא מצויין.
ראשית נתחיל מהנתון הכי משמעותי לגבי התאונה הזאת. שני הרוכבים יצאו לרכב בשעה 05:45, והתאונה התרחשה בשעה 6:31. הזריחה אתמול היתה בשעה 6:35, כלומר הם נפגעו בחושך או ממש בתחילת דמדומי הזריחה. הכלל הכי חשוב לרוכבי כביש, שאני חוזר עליה כבר שנים כאן באתר זה: יציאה לרכיבה רק חצי שעה לאחר הזריחה. רוב תאונות האופניים הקטלניות בין כבישונים לרכבים (אני מפריד תאונות בשטחים אורבניים, שהן מסוג אחר) היו בשעות בוקר מוקדמת בדמדומים בין הלילה לבוקר. השעה הזאת היא הכי מסוכנת כי נהגים עייפים, או מסוממים, או שיכורים. חד וחלק. אתם יכולים לבדוק אחורה את כל התאונות מהסוג הזה, ותראו שכמעט כולן התרחשו בשעות הללו. וכמובן גם הנהג הפוגע במקרה הזה היה מסומם ושיכור, לפחות כך המשטרה חושדת. וזאת בדיוק הסיבה מדוע לא רציתי להגיב אתמול, עד שאני אדע את כל הנתונים.
כעת אני נותן את הכללים לרכיבה בכביש על סמך ניסיון של כאמור כמעט 30 שנה, כולל ניסיון רב ברכיבה עירונית בגוש דן (רכיבה עירונית הרבה יותר קשה ודורשת מיומנויות יותר גבוהות מרכיבת כבישונים מחוץ לעיר).
1. לרכב רק באור יום מלא. לפחות חצי שעה אחרי הזריחה. וחצי שעה לפני השקיעה. (בכל מקרה שישי שבת לא יוצאים לפני 7 בבוקר)
2. להעדיף רכיבה ביחיד או בזוג. אם רוכבים בזוג, תמיד תמיד בטור. רכיבה קבוצתית הרבה הרבה יותר מסוכנת מהרבה סיבות, שאיני נכנס אליהן כעת.
3. כולם עם וסט זוהר. כן כולם!!
4. לשים מראה בצד שמאל.. חובה!
5. ניתן לשים נצנץ אדום חזק זוהר מאחורה.
6. להיזהר שבעתיים במחלפים. הסכנה הכי גדולה!!
7. קסדת BMX ולא קסדה רגילה. נכון, היא לא סקסית (סקס תעשו במיטה, לא על הכביש), אבל היא הרבה יותר מגנה על הראש וגם הצוואר מאחורה. תקן אחר לגמרי. (התקן הזה יותר קרוב לתקן של קסדת אופנוע מקסדת כבישונים-שטח רגילה).
גילויי נאות: אני לא שם נצנץ. כל שאר ההמלצות (כולם!!), אני מקפיד מאד כבר קרוב לשלושים שנה.