נושא: הכלה מזרזיר – Merida Big Nine - combination

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 31/05/2020 18:44:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בפוסט בלינק הזה -http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=434747 
התייחסתי בהסבר לגבי קושי בטיפוס תלול - השוואה בין אופני כביש לאופני שטח זנב קשיח .
כתבתי - "ברשותי היום  גם אופני הרים קלות  זנב קשיח קרבון מערכת 12 וכו' בהמשך נראה לכם אותם"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מתחילת השנה היה עלי לחץ גם מהמשפחה לעבור לשטח או לפחות לצמצם את רכיבות הכביש
שהסיכון בהם הוא גדול יותר , גם חלק מהחברים רוכבי כביש טהורים עברו חלקית גם לרכיבות שטח ...

לאחר בדיקה בקטעי רכיבה בחודשים האחרונים עם מספר סוגי אופני זנב קשיח בסיטואציות שונות..
גם ממותגים שונים ברמות מחיר בהתאם (אופנים של חברים  משקל האופנים  נע בין 9 ל 11 ק"ג)
בסוף מטעמי מחיר- הכי זול החלטתי לבצע את הקומבינציה כלומר  שילוב החלקים  באופני מרידה
(אבל ניתן לעשות זאת גם במותגים אחרים  - במחיר גבוה יותר ...) 
 
הבסיס לקומבינציה זה שלדת קרבון שמשולבת בדגמים ברמות מחרים מ 7000-15000 ₪ זה אותה שלדה
זה הדגם הזול של מרידה שמשולב בו שלדת הקרבון  .MERIDA BIG NINE 3000

שלדה: קרבון ננו מטריקס  - BIG.NINE CF3 
כל המערכת הוחלפה לפול גרופ 12 הילוכים  SHIMANO SLX 7100 - 2020
https://www.g-bikes.co.il/%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%A4-12-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%9D-shimano-slx-7100

מערכת 12 הילוכים חדישה קסטה 10-51 קראנק 34 ברמת SLX- היא מערכת יחסית זולה  למערכות המגבילות 
במסגרת ההרכבה שודרגו גם הגלגלים להתאם למערכת , וגם פרטים נוספים ...
המשקל למידה M כ 10.7 ק"ג בשקילה כולל מחזקי בקבוק ונצנץ ...

מצורף תמונה של האופנים שלי עם המפרט החדש מה שמופע באדום זה השדרוג  שעשיתי ...
סה"כ קבלתי תמורה טובה למחיר  וגם התאמה לצרכים שלי מבחינת יחס העברה למהירות - 34/10
האופנים נכנסו במהרה לשרות מבצעי - מהבית עד שאני מגיע לשטח  או חוזר ממנו יש קטעי כביש ...
בקטעי כביש  גם עם האופנים האלו אני רוכב מהר מאוד יחסית בבדיקה כ 22-23 קמ"ש ממוצע לשעה באזור מישורי ...
אבל זה קשה ודרוש מאמץ גדול לרכב בכביש 23 קמ"ש על 34/10 לאומת זאת באופני כביש 50/14 זה בלי מאמץ 
מצד שני לטפס תלול בכביש על 34/45 קל מאוד בגלל יחסי העברה נוחים - משלמים במהירות ממוצעת איטית ...

בקטעי שטח מורכב אני עדיין לא מספיק טכני - אבל בשבילים מסודרים אני משאיר אבק מאחור גם לצעירים ...
 
אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/06/2020 23:03:58
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
היי אריה!
מאוד התעניינתי במה שכתבת כי גם חושב על שדרוג מע' 2X10 ל- SLX מלא.
כמה שאלות על השדרוג שלך:
1. צירפת לינק לחנות של המערכת הינע, אבל איפה קנית את הברקסים (ראיתי שהם גם SLX)?
2. למה קנית בארץ ולא בחו"ל? יש סיבה מיוחדת? ראיתי בקישור שצירפת שבארץ זה כ- 1700 שח ובאיביי זה עולה 1457 כולל ברקסים
https://www.ebay.com/itm/Brand-New-SHIMANO-SLX-M7100-1x12-12-speed-MTB-Groupset-51T-32T-34T-170MM-175MM/123877341631?hash=item1cd7aa39bf:m:mq_cF-jtcn719gH5fUpVHIQ
3. האם עשו לך את השידרוג למיפרט החדש בחנות שבה קנית את האופנים, או שלקחת אותם כמו שהם ואח"כ הלכת למכונאי אחר שיחליף הכל?
תודה מראש   

נ.ב. האופניים נראים מדהים! תהנה ברכיבות!!!

נכתב ב - 02/06/2020 12:26:11
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
eco14 
תשובות לשאלות
כולל מה צריך לעניין אותך בשדרוג האופנים שלך לגרופ 12 הילוכים 
SLX עם קסטה 10-51 
את הלינק צרפתי בגלל שיש בו הסבר מפורט לכל החלקים במערכת ומחיר לכל חלק ולכל הגרופ
אבל במיוחד מה שנוגע לשדרוג - באופנים כמו שלך יש כנראה בעיית תאימות גלגלים מדור קודם
הקסטה מתאימה רק לנאבות בעלי לב נאבה בשיטת 
"MICRO SPLINEהשיטה החדשה
הערה- במידה ויש התאמה בגלגלים דרוש לקנות גם פריילוף מתאם לחיבור הקסטה ...
 
למה קניה בארץ ולא בחו"ל 
תלוי בסיטואציה סביר להניח שקניה  ברשת של כל דבר עולה פחות כסף אבל קיים סיכון לגבי תקלה  ...
מברור בקניה בחנות טובה זה כבר כולל את מחיר ההרכבה ויש לך אחריות וגם הנחת מועדון  ...

כאשר ההבדלים במחיר הסה"כ כולל הרכבה לא משמעותים -  בתקופה של היום נראה לי הכי סביר
לעודד את הצמיחה ולקנות מעסקים בארץ לאחר שספגו מכה בתקופת הסגר- עניי עירך קודמים

הסיטואציה שלי היא שונה מדובר בקניה אופנים חדשות
מה שהנחה אותי זה תקציב עד 8000 ₪ - מתנה שקבלתי לקנית אופני שטח- לצמצם את רכיבות הכביש...
במסגרת הזו בדקתי אצל המותגים מה אפשר לקנות בתקציב הנ"ל זנב קשח שלדת קרבון ומערכת 12- 10-51
הערה - לא כולם הסכמו גם במחיר הרבה יותר גבוהה לבצע שנויים שדרוגים של החלפת מערכת וגלגלים .
לאחר בדיקות ראיתי שהקומבינה אפשרית רק במרידה שאר המותגים היו גבוהים  במינימום 40% ויותר .
 
הכינוי הכלה מזרזיר בגלל שקנית האופנים בחנות ספיד אופן  יש לציין שגם רוזן מינץ נתניה נענה לנושא
בסוף החלקים ששודרגו מסומנים באדום במפרט שצרפתי נלקחו מ 3  דגמי מרידה
הבסיס שלדת הקרבון , הבולם ,הסטם , וכידון  מאופני -  
MERIDA BIG NINE 3000
מערכת גרופ 12  הילוכים 10-51 מאופני -  MERIDA BIG NINE SLX-EDITIO
גלגלים  , ברקסים , מוט אוכף , ואוכף  מאופני  - MERIDA BIG NINE 6000
הצמיגים ב 3 הדגמים זה כנראה אותו דבר - בהמשך נבדוק מה מתאם לי ונשדרג ..

סה"כ המחיר כולל עבודה  7700 ₪ - שדרוג פלטה מ 32 ל 34 בנפרד תוספת עוד 100 ₪
מצורף תמונת הגדלה  לקראנק פלטה 34  ולקסטה 10-51

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/06/2020 23:34:24
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
תודה על ההסבר והשיתוף!
לא ידעתי שהקניה כאן בארץ כבר כוללת את מחיר ההרכבה, זה מידע חשוב שבאמת יכול להטות את הכף לקניה בארץ.
אני בעד קניה בארץ גם אם המחיר קצת יותר יקר. אבל כשהפערים מאוד גדולים אני נאלץ להזמין מחו"ל.
דרך אגב, יפה שהצלחת למצוא חנות שתסכים לעשות לך את כל השדרוגים. זו חתיכת עבודה שלא הרבה חנויות היו מוכנות להתעסק איתה. לא ברור מאליו בכלל.
 
 

 

נכתב ב - 18/06/2020 12:17:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מטפס עם זאבים 
בתמונה המצורפת  ניתן לראות כלב זאב שגם אוהב לטפס גבעות תלולות ורמפות ...
בשעות הערב באזור הרכיבה מצאתי סידור גם לתווי מסלול מכשולים  משתנה חד ביו מצבים
דבר שדורש העברת הילוכים מהירה ושימוש כמעט בכול קשת יחסי העברה - תוך כדי המסלול...
 
כל ההקדמה הזו כדי להסביר שמומלץ מאוד לעבור למערכת 12 הילוכים 10-51 עם קראנק 34
נותנת כיסוי לכל המצבים כולל שימוש בתפעול פשוט מהיר לעבור בקלילות בין מצבים שונים ומשתנים בשטח  
עוד לא נתקלתי שהשרשרת נפלה כתוצאה משינוים קיצוניים גם  לא אחרי נפילות מהאופנים ...
 
הערה והבהרה למי שלא חייב מהירות שהיא בעיקר ברכיבות המעבר בכביש עד השטח וממנו
יכול להסתפק בקראנק 32 שזה הסטנדרט היום במערכת 1 ואפילו קסטה  11-50 שזה דור קודם
למרות שהתפעול של 12 הילוכים מודרני קצת יותר טוב על סמך מספר בדיקות  גם של חברים ...
 
למרות שאני הרבה שנים רוכב בכביש 
הרכיבה באופני שטח באופן אינטנסיבי מסוף סגר הקורונה  גרמה לי להרגיש קצת מוזר באופני הכביש
ההבדלים בין מפתח הידיים  אחרי שהתרגלתי למצב באופני השטח זה הדבר שהכי מפריע לי היום  בכביש ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/09/2022 17:30:12
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
שיתוף בנושא צמיגים באופנים

החלפתי את הצמיג האחורי האורגנלי  לצמיג בונטריגר טיובלס דגם
Bontrager XR2 Team Issue 29 2.2
הסיבה לקנית הצמיג הנ"ל חוות דעת של חברים שיש להם - בנוסף חנות טראק בכרכור במרחק נגיעה
 
הצמיג הנ"ל הורכב על  אופני המרידה הקלות 10.7 ק"ג  ...
בהרגשה וגם בנתוני הקצב הרכיבה הפכה קצת יותר מסורבלת על הכביש ...
לא הבדל משמעותי אבל באופן עקבי  30-40 שניות על קטע של 9 ק"מ ברכיבת הבוקר לעבודה ..
זאת לאחר מספר בדיקות בהשוואת מצבים  דומים ...
 
הצמוג המקורי היה מקסיס איקון ללא טיובלס עם פנימית - צמיג קל ודק מאוד שמתגלגל מהר דגם
Maxxis IKON FOLD  29 2.2
עיקר השימוש באופנים היה משולב רכיבה לעבודה כולל בחזור שילוב רכיבת שטח אתגרית 
בגבעת האלונים ליד כפר גליקסון  , בחלק מסופי השבוע גם רכיבות טיול ניווט על בסיס מסלולים עם GPX

הצמיג החזיק כמעט  15.000 ק"מ  ב 27 חודשים (בחצי השנה האחרונה היה יחסית יותר פנצרים)
בכללי חצי מהרכיבות היו על כביש וחצי בשטח - רכיבות שטח משולבות טיפוס קירות ורמפות תלולות
 
לסכום על סמך הרכיבות המשולבות כביש , שטח שבילים , גבעות ורמפות תלולות  ...
ההבדל בין הצמיגים בכביש ובשיבלים טובים המקסיס הקודם מרגיש גילגול יותר מהיר
אבל כאשר התנאים קשים יותר יש היתרון לצמיג הבונטריגר  באחיזה ובהרגשת הביטחון ברכיבה
מצורף תמונה לצמיג החדש ...
הערות למרות שהמשקל הכללי של צמיג המקסיס הקודם כולל הפינמית עם החומר
די דומה למשקל של צמיג הבונטריגר טיובלס  ...
מה שנראה לי יוצר את הרגשת הקלילות ברכיבה זה הצמיג נטו למרות שיש בו פנימית  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות