• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

נושא: האם צריך שיפוץ בלמים

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 07/06/2020 14:42:43
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
48
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שלום חברים
האופניים שלי מודל 2017 
הבולמים מתפקדים טוב , האם צריך לשפץ בולמים ללא קשר למצבם רק בגלל  זמן ?
תודה

נכתב ב - 08/06/2020 19:19:12
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
532
אם התכוונת לבלמים, (בטיחות)
צריך לבדוק תקופתית. 
רפידות שחוקות מחליפים לפני שנגרם נזק.

אם התכוונת לבולמי זעזועים
אני נוהג למסור לתיקון רק אם יש ירידה בתפקוד.
(יש שיחלקו עלי, בעיקר בעלי מעבדות התיקון)

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 09/06/2020 23:00:21
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
48
מעל 5000 ק'מ בגרופי
התכוונתי לבולמי זעזועים ,גם אני בדעתך השאלה אם זה גם מניסיון של אחרים

נכתב ב - 10/06/2020 10:01:08
תאריך הצטרפות
23/01/2009
נושאים
48
תגובות
532
ההגיון שלי אומר שיש לבצע תחזוקה מונעת בשני מקרים:
1) בטיחות
2) פונטנציאל לנזק מצטבר רב יותר.

מרבית התקלות שאופייניות לבולמי זעזועים לא עונות לקריטריונים האלו:
דביקות, רעשים, שקיעה, החזרה מהירה מדי, מתגי כיוונון לא מתפקדים, וכו'.

ישנן מעבדות שתמורת טיפול שנתי לבולם נותנות אחריות לשנה.
אולי שווה לשקול את זה.

 

הגמל לא רואה את דבשתו, והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 17/06/2020 17:03:52
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
53
תגובות
695
הדעות חלוקות
אני חושב שלהצמד להגדרת "היצרן" של שעות עבודה זה מוגזם, התדירות גבוהה מדי לטעמי
לא לבצע בכלל עד לנזילות, אפשרי אבל כניראה תאבד חלק מהיכולת הדינמית שבולם מתוחזק נותן לך.

בפועל תדירות ירידת ביצועים בבולם הקידמי מורגשת בתדירות גבוהה יותר מאשר באחורי

נכתב ב - 26/06/2020 07:20:13
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
48
מעל 5000 ק'מ בגרופי
שאלת תם
מאז שפירסמתי את האופניים למכירה התקשרו אלי מספר אנשים (חלקם מטלפון חסום) וכולם שאלו אם עשיתי שיפוץ בולמים ?
הייתכן והם בסך הכל מקדמי מכירות של מעבדות שיפוץ ?

נכתב ב - 28/06/2020 14:23:31
תאריך הצטרפות
13/09/2008
נושאים
15
תגובות
197
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
קודם לשאלה האחרונה,
מאחר ששיפוץ בולמים זה כמה מאות שקלים ורוכבים רבים מזלזלים בעניין הזה אז כל אדם בר דעת שרוכש אופני שיכוך מלא יד שנייה רוצה לדעת מה המצב ואיזה הוצאות מחכות לו כבר בהתעניינות הראשונית .

לעניין תחזוקת הבולמים יש שתי גישות עיקריות-
אחזקה מונעת -טיפול בולמים לפי הוראות היצרן ,אישית גיליתי כבר מזמן שאם אני מושך את הטיפול לעוד מספר חודשים לא קורה כלום,אז זה מה שאני עושה...עד כה בהצלחה.(ואני שומר את הקבלות לרוכשים העתידיים)
אחזקת שבר -לא עושים טיפול עד שקורה משהו,בדרך כלל משלמים יותר על התיקון..קח בחשבון.

בטלן
נכתב ב - 28/06/2020 14:30:25
תאריך הצטרפות
05/02/2014
נושאים
27
תגובות
48
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ברכב שלי לא החלפתי בולמים מעולם !!
באופניים הקודמים שלי (ניינר) לא הוחלפו בולמים משך 5 או 6 שנים ואז היה צריך שיפוץ גדול ורק בבולם האחורי .
אופניים זה לא מטוס והוא לא יפול מהשמיים לכן עדיף לדעתי תחזוקת שבר .
זו דעתי האישית וכך אני נוהג 

נכתב ב - 29/07/2020 23:09:51
תאריך הצטרפות
02/08/2007
נושאים
16
תגובות
326
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 15000 ק'מ בגרופי
מי שאינו מפחד מאתגר טכני לא מורכב במיוחד, יכול לעשות טיפול בעצמו.
אני עשיתי לשני הבולמים שלי, הקדמי והאחורי (Fox).
ניתן לקנות קיטים ייעודיים לפי הדגם (אני הזמנתי מאמזון) הכוללים את כל ה-ORings וחומרי הסיכה הנדרשים (בקידמי לעיתים חומרי הסיכה נרכשים בנפרד).
כל קיט כזה עולה 20 ומשהו דולר.
יש ביוטיוב שפע של סרטונים המסבירים כיצד לעשות זאת. זה לא תהליך מורכב.

אזהרה: לעיתים קשה מאוד להכניס את האטם העליון בבולם הקידמי (באטמים קשיחים). לשם כך ניתן לרכוש בדולרים בודדים מעין מוביל שפותר בקלילות את הבעיה.

Tell people an invisible man in the sky created all things, they believe you. Tell them what you've painted is wet, they have to touch it to believe.
CaravanZ
Groopy
Groopy