15
103
יש הרבה מאד דברים שמשפרים את האחיזה, צמיג עם קוביות גבוהות ומרווחים גדולים, וצמיג רחב. מבחינת זה הארדנט ומניון מעולים, כמובן ברוחב המתאים (לטעמי לפחות 2.25 ). שיכוך מלא עם כיונונים קצת יותר רכים, משפר את העקיבה אחרי הקרקע ובהתאמה את האחיזה. גם לחץ נמוך (אבל לא מוגזם, בהתחשב בהפחתת יעילות דיווש, חשש לסנייק בייט,ופנצ'רים) מועיל מאד. אבל אחרי הכל הרבה מאד זה הרוכב והטכניקה: בקצרצרה: בעליה - דיווש עגול (כמובן יתרון בקליטים), קדנס גבוה יחסית, מהירות קבועה (וככל שיותר מהר יותר אחיזה), העברת משקל אחורנית (בלי להגזים, זהירות מהתהפכות אחורנית), הילוך לא נמוך מידי (או יותר נכון, הכי גבוה שאתה מסוגל). בירידה - גם כאן העברת משקל אחורה לשיפור היציבות ויכולת בלימה (אך לא יותר מידי לשמירה על יכולת היגוי של הקדמי), מרכז כובד נמוך (במיוחד בסיבובים), שימוש נכון בבלמים, (ליטוף ומודלוציה ולא נעילה), ככל הניתן לא להטות את האופנים, גם לא בסיבובים.
בכל מקרה, אחרי הגשם הראשון בתקוה שיבוא עלינו מהרה, הכל משתנה, אז אולי תמתין טיפה, ובכל מקרה לפני שאתה משקיע בצמיגים חדשים, נסה לשפר את כל אלה.