נושא: אני מרגיש כל אבן קטנה ברכיבה. האם זה הבולם הקדמי?

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 13/12/2020 08:55:32
תאריך הצטרפות
27/12/2008
נושאים
2
תגובות
2
האופניים מרגישים מאוד "קשיחים" ואני מרגיש אבנים קטנות. ברכיבה על דרדרת זה ממש מציק ומעייף.. במכשולים גדולים יותר זה מרגיש יותר סביר.
ניסיתי לכוון את הבולם הקדמי מבחינת ה sag ו rebound, וגם לקחתי לחנות שווידאו שהוא מכוון טוב. מצד שני הוא לא כבר בן 6 ולא טופל. השאלה היא, האם הבולם הקדמי הוא זה שאחראי לשכך מהמורות קטנות ולתת תחושת "ריחוף" או שדווקא הצמיגים / חישוקים / שילדה הם אלה שמשככים את הדברים הקטנים? 
אם הבולם הוא הבעיה, שווה להחליף בולם או שעדיף כבר להחליף אופניים (שלי בני 6 כאמור).
תודה! 

נכתב ב - 15/12/2020 02:12:30
תאריך הצטרפות
03/02/2018
נושאים
15
תגובות
103
כמעט כמו "יש לי אוטו ישן, שוה להחליף או לתקן?".
איזה אופנים, איזה בולם? האם יש שיכוך אחורי? איזה צמיגים? האם אתה רוכב בלחץ נכון בצמיגים? מעבר לכל זה, בולם שלא טופל 6 שנים וגם השתמשו באופניים בשנים אלו, סביר פלוס שצריך טיפול.

נכתב ב - 16/12/2020 11:15:04
תאריך הצטרפות
27/12/2008
נושאים
2
תגובות
2
האופניים שיכוך מלא. צמיגים די חדשים, בלחץ מתאים. הבולם הקדמי הוא ברמה די בסיסית, כך שהחנות בזמנו אמרו לי שלא שווה להשקיע בלטפל אלא כבר עדיף להחליף לחדש אם יהיה צורך. אני רוכב עליהם כמעט בכל סופש בשטח, אבל קשה לי להיזכר אם זה תמיד היה כך או שסתם פתאום נהייתי יותר רגיש.. ניסיתי על אופניים של חבר מעט יותר חדשים וברמה קצת יותר גבוהה, ולא הרגשתי אבנים קטנות כמו בשלי. השאלה היא אם הבולם הקדמי הוא זה שאחראי על שיכוך אבנים קטנות? או שזה למשל יותר עבודה של הצמיגים/שילדה/בולם אחורי? אני רוצה להבין על מה להתמקד כדי לסדר את הבעיה.

XC
נכתב ב - 19/12/2020 00:03:24
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
הבולמים באופנים מבוססי קפיץ מתכת או אוויר? אני מנחש שקפיץ מתכת כי בולם אוויר לא היה מחזיק 6 שנים ללא טיפול. בולמי קפיץ עמידים הרבה יותר מבולמי אוויר אבל יש להם כמה חסרונות:
1. לא ניתן לכוונן אותם במדוייק למשקל הרוכב ולכן הקפיץ לעיתים קשה או רך מדי. זה יכול להסביר למה אתה מרגיש כל אבן.
2. גם כשהבולם כבר ישן וזקוק נואשות לטיפול הוא לא שוקע כמו בולם אוויר (שבורח לו האוויר בגלל בלאי באטמים ולכן הרוכב מודע לבלאי ומטפל כי לא ניתן לרכוב איתו) ולכן ניתן להמשיך לרכוב איתו גם כשהוא גמור ולא מספק שיכוך סביר.
המלצתי לך היא שתנסה אופניים עם בולמי אוויר שמותאמים למשקל שלך ותראה אם תרגיש הבדל משמעותי.

חיה ותן לחיות.
נכתב ב - 19/12/2020 21:50:25
תאריך הצטרפות
01/09/2008
נושאים
40
תגובות
3927
מעל 5000 ק'מ בגרופי
מה זה "לחץ מתאים"? מה משקלך ומה רוחב הצמיגים?
בנוסף, חופש בהדסט או באחד מצירי הגלגלים גם כן יכול לגרום לתחושה הזו.

דבר טוב לא מחליפים
נכתב ב - 20/12/2020 16:49:24
תאריך הצטרפות
27/12/2008
נושאים
2
תגובות
2
הבולם מבוסס לחץ אוויר, Suntour Epixon. ניפחתי לפי המשקל המתאים וגם בחנות בדקו שמנופח נכון מבחינת SAG. שיחקתי עם ה Rebound, לא ממש שינה. כעיקרון מבחינת עלות חנויות אומרות שלא שווה לטפל בבולמים ברמה כזאת אלא כבר להחליף. אני קצת חושש להחליף ואז אגלה שהוצאתי כסף לשווא כי הסיבה היא אחרת, אם כי אני מניח שסביר לחשוד בבולם שעברו עליו כמה שנים (כ 4000 ק"מ רכיבה בשטח) ולא טופל. אז שוב השאלה היא אם דברים קטנים זה הבולם שמשכך או שהוא מתחיל לפעול רק במכשולים גדולים יותר והצמיגים / שילדה מסננים את האבנים הקטנות?

נכתב ב - 21/12/2020 14:53:51
תאריך הצטרפות
28/10/2011
נושאים
84
תגובות
1487
פתח מעל 100 רכיבות
מעל 10000 ק'מ בגרופי
מה לחץ האויר בצמיגים?
מצד שני , בולם סונטור זה בולם פשוט מאד , ואם הוא ישן אז לא שווה להתעסק איתו, אם האופניים ישנים (כנראה גם דגם כניסה זולים), לא בטוח שווה להשקיע בהם בבולם

XC
נכתב ב - 22/12/2020 07:45:49
תאריך הצטרפות
04/10/2003
נושאים
138
תגובות
1078
מעל 5000 ק'מ בגרופי
אכן סונטור הוא בולם פשוט מאד, השאלה באמת איך הוא תפקד כשהיה חדש.
לפני שאתה רץ לקנות אופניים חדשות, בתור בדיקה אני מציע לך לפרק גלגל קדמי ולשחרר את הלחץ משני זרועות הבולם, ואז לנסות להזיז ידנית כל אחת מהן כדי לוודא שהתנועה חופשית ושום דבר לא תפוש.
עוד אופציה היא לשאול כאן בפורום אם למישהו מסביבתך יש בולם זהה ואם תמצא כזה תקפוץ לעשות סיבוב על אופניו להשוואה.
אפשרות נוספת היא להרים טלפון אל "שיפ" בצומת בילו, מעבדת בולמים שמתמחה בשיפוץ בולמים לאופניים מכל הסוגים ולהתייעץ איתם, ואולי גם לקפוץ אליהם עם האופניים לבדיקה. מנהל המעבדה הוא בחור נחמד ששמח לייעץ ולתת שרות, מומלץ!

חיה ותן לחיות.