נושא: זיהוי טכני של קסדה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 20/12/2020 11:00:34
תאריך הצטרפות
20/12/2020
נושאים
2
תגובות
3
מי יכול לסייע לי ולזהות בקסדה הזו מה חזית ומה אחור. מדובר בקסדה של רוכב שנהרג בתאונה קטלנית ויש מחלוקת בשאלה האם נפגע מימין או משמאל. בקיצור מה חזית ומה אחור. אין תמונות של תחתית הקסדה.

את הקסדה ייבא "מיי אופניים" (my cycle) שחדל לייבא.  
תודה למסייעים ואוכל להוסיף תמונות.
 

נכתב ב - 20/12/2020 12:09:09
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
בסוג הזה של הקסדה החלק השפיצי מאחורה והחלק עגול מקדימה. בנוסף ניתן בד"כ גם לזהות ע"פ החלק הפנימי של הקסדה...
ודבר אחרון יש סוג נוסף של קסדות שגם החלק הקדמי וגם החלק האחורי עגולים. במקרה זה ההבדל נעוץ במבנה של הקסדה. החלק האחורי יותר ארוך וורטיקאלית.. אבל הקסדה כאן אינה כזאת. הקסדה כאן היא הכי סטדרטית שיש, לרוכבי שטח או כביש...
קסדות מהסוג הזה מיוצרות כיום כמעט כולם בסין או טאיוואן. והן מגיעות בד"כ עם שלושה תקנים. תקן אירופאי, תקן אמריקאי, ותקן יפני. מי שמייבא קסדות למכירה חייב לתת אותם לבדיקה למכון התקנים הישראלי, מי שמייבא בעצמו לשימוש עצמי לא צריך אישור מקדים.
אני אגב לא רואה קשר ברור בין הפגיעה בקסדה לבין באיזה צד פגע הרכב... נניח שהרכב פגע בצד שמאל, הרוכב עף ימינה והקסדה פגעה בקרקע או אספלט בצד ימין של הראש. אין כאן קשר ברור וחד חד ערכי...

נכתב ב - 21/12/2020 19:42:23
תאריך הצטרפות
20/12/2020
נושאים
2
תגובות
3
תודה על הזיהוי. אתה צודק לגבי העובדה שמכה בקסדה לא מוכיחה את כיוון הפגיעה. אלא אם כן יש ממצאים חיצוניים נוספים שמאפשרים ליצור את הקשר. במקרה הזה יש כאלה ממצאים והם אינם עולין בקנה אחד עם כתב האישום שהוגש ולכן המשטרה, הוחן מטעמה טוענים בשרלטנות שהם קובעים שהחלק החד הוא החזית. 

שוב תודה.
דוד קולקר
 

נכתב ב - 21/12/2020 22:45:42
תאריך הצטרפות
03/09/2005
נושאים
25
תגובות
1719
אני מסרב להאמין שבוחן משטרה טען, כי החלק השפיצי מקדימה. אם זה נכון (שוב פעם אני ממש בהלם אם זה נכון), אז הבוחן אידיוט מושלם. כל ילד, אני חוזר שוב, כל ילד, שרוכב על אופניים, יודע כיצד חובשים קסדה לאחר שתיים שלוש רכיבות.
ואגב באותו נושא. אני רוכב אופניים מאד וותיק. בזמנו כתבתי מכתב לניצב שחר איילון, שהיה ראש אגף התנועה (הרבה שנים אחורה), וביקשתי ממנו לקבל לידי את כל הממצאים, כדי לנסות למצוא נסיבות משותפות לרוב תאונות האופניים. טענתי אז, ואני טוען גם היום, כי ניתן למנוע חלק גדול מהתאונות. קיבלתי מכתב מראש ענף חקר תאונות דרכים, שהם בעתיד יעשו מחקר מקיף על תאונות אופניים, ואז גם יקראו לי למשרדם (אני עדיין מחכה).  אני חותך את השמוליק שלי, אם נערך אי פעם מחקר מקיף במשטרת התנועה, בנושא תאונות בהשתתפות רוכבי אופניים.

נכתב ב - 22/12/2020 11:43:19
תאריך הצטרפות
20/12/2020
נושאים
2
תגובות
3
זה הפרוטוקול:
העד מר ********:          כן, תמונה מספר 15. צד שמאל של הקסדה.
כב' הש' שלזינגר שמאי: ת/3.
העד מר *********:          ת/3. צד שמאל של הקסדה.
עו"ד קולקר:                    אני אומר לך שהקסדה הזאת פגועה בצד ימין ולא בצד שמאל. נכון שכתבת שמאל, אבל זה צד ימין.
העד מר *******:          אני רואה צד שמאל, אני לא רואה צד ימין. חוץ מזה, גם זה לא רלוונטי. כי המגע, המגע עם הקסדה,
ש:                                       אמרתי, אתה תצטרך, אתה תצטרך,
ת:                                       עם הכביש, עם הכביש,
ש:                                       להתמודד איתי.
 והנה לך דף התצלומים: 

מפאת כבודו מחקת את שמו. 
 

נכתב ב - 22/12/2020 21:38:17
תאריך הצטרפות
20/12/2020
נושאים
2
תגובות
3
ולעניין מחקרים, טרם נעשה מחקר על תאונות חזית אחור עם קליטים!!! מה קורה כאשר רוכב נפגע מאחור - איזה סיכוי יש שהקליטים ישתחררו (אפסי). מה שאני מחפש עכשיו זה איזה פרסומים יש על זה מטעם שימנו, ואיך הם הצליחו להימנע מרגולציה שמבטיחה את בטחון הרוכב ובריאותו.