נושא: שביל שכנים קטע הרמפות בחריש צמוד לכביש 6

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 09/01/2021 18:43:24
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עוד מקום לא שגרתי  לרכיבה שאני מראה   שיש לו קשר לטיפוס בשטח
קימת כניסה ישירה  מכביש 6353 זו הדרך לחריש פניה ימינה אחרי הגשר
האורך בתחום הרמפות  כ 3.2 ק"מ כיוון אחד עד המעבר מתחת לגשר ליד מייסר

את קטע השביל עשיתי פעמים  הלוך ושוב - בפעם הראשונה עבור צילומים ...
לאורך השביל יש הולכי רגל אופנועי שטח  ורוכבים ונעצרים בקטעי הטיפוס
בקטעי הטיפוס היה לי קל על 34/33-39 - זה משמש עבורי אימון  לירידות ...
 
מצורף תמונה
לכיוון דרום אחרי הכניסה ליד כביש 6353  קרוב לקניון בחריש - ברקע כביש 6
בהמשך  נצרף מפה , גרפים , ותמונות כולל הקלטת המסלול מהבית שלי כולל
סיבוב בחריש ובחזרה לכרכור רוב הדרך בשבלים בשטיח המעבר מתחת לכביש 65
באזור אנדרטת משמר הגבול ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/01/2021 10:34:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה עם הגדלה לשלט  שביל שכנים
הצילום מהכניסה הישירה  מכביש 6353 אחרי הגשר לפני הכניסה הראשונה לחריש

יש בתחום חריש מעבר מתחת לגשר להמשך השביל צפונה ...
בהמשך נצרף מפה  ותמונה למעבר
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/01/2021 12:53:25
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה -  לרמפה הראשונה ביחס לכניסה מכביש 6353 - לכיוון דרום ...
זה ממש קיר שהסיום תלול יחסית ...

אחד הסיבות שקשה לרוכבים לטפס ללא קשר ליכולת שלהם  או למשקל האופנים
זה חוסר הידע  בשימוש באופני  השטח  עבור טיפוס ...
ראיתי הרבה מטפסים עם בולמים פתוחים - האלסטיות מפריעה בטיפוס
צריך לטפס עם בלמים נעולים ללא שיכך זה משפר  את היכולת בטיפוס ...
היום ברוב זוגות האופנים החדשות יש שלט על הכידון  אפשר לנעול ולשחרר תוך כדי רכיבה
 
בנוסף צריך  להיות על ההילוך המתאם ביותר כל אחד בהתאם ליכולת שלו ...

עבור תלילות  % השיפוע ברמפה  את זה לומדים מניסיון  מצטבר והשוואתי ...
 
בהמשך נצרף מפות  וכו' ....

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/01/2021 12:43:19
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תיעוד הקלטת המסלול משבת -  באפליקצית  GPS  חינמית בסמרטפון  
מצורף צילום  מסך
רכיבה מהבית שלי בכרכור לשביל שכנים קטע השביל פעמים הלוך ושוב עם עצרות לצילומים ...
כולל גם סיבוב בחריש עצירה להפסקה קצרה  ליד הבית של הבן שלי בחריש  למילוי מים ...
 
רוב הדרך בשבילים בשטיח  למעט קטעי קישור  בכביש  ורכיבה בכביש בתוך חריש
בקטעי הכביש המישורים
כדי לפתח מהירות  גבוהה - דרוש יחס העברה  34/10 במערכת 1X12
בתוך חריש רחוב דרך ארץ זה מגמת עליה בחזור זה ירידה  שצריך להאט.ולהיזהר מהולכי רגל ...
המעבר מתחת לכביש 65 באזור אנדרטת משמר הגבול ...
 
אריה סדובניק
 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 14/01/2021 13:03:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
 מצורף לינק  מ mapy
 שביל שכנים קטע הרמפות בחריש צמוד לכביש   6  הקטע מסומן רק הלוך ושוב
השביל קיים  אחרי שסללו את כביש 6  במקום...
אפשר להתרשם מהגרף הסכמתי בתכנה שהקטע הנ"ל כמו רכבת הרים 


https://en.mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&x=35.0321489&y=32.4603972&z=15&rc=uc5bmv9lwi281n3G9eOl-thTSHUgiB4Glm.&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D

בנוסף  מצורף תמונה מ 2 סוגי מפות  אך נראה אזור התחלת  שביל שכנים בתחום חריש 
אפשר לראות את ההבדלים ברקע המפות   הקניין בחריש נפתח ביולי 2019 
 
אחד הדברים החשובים אפילו החשוב ביותר בשימוש במפות  זה מצב עדכון המפה 
אני מתייחס רק לישראל  בארץ השינויים הם משמעותיים בהרבה מקומות בשנים האחרונות

באזור שלי לדוגמה ב 6-7 שנים האחרונות ברדיוס של 12 ק"מ היו שינוים  גדולים ומשמעותיים
בכרכור פרדס חנה , חדרה ,חריש , קיסריה  , וכל הסביבה ...
רקע במפות היה צריך להשתנות ולעשות התאמות  אבל השינוים  והעדכונים הם  מינורים  במפות .
 
בבדיקה במפות החינמיות  לגבי האזור שכתבתי כרכור והסביבה  ...
בהתיחס  ל 
google  הוא הכי מעודכן  מתאם לסוף - 2019 
בהתייחס ל 
israelhiking - הרקע הכללי מתאם בערך ל 18- 2016
ב
התייחס ל mapy הרקע כללי מתאם בערך 16- 2014   

דוגמה אחת -  בכרכור יש בצומת - מתחם קניות חדש וגדול
חוץ מגוגל שאר המפות מראות רקע ישן המקום הקודם פורק ב 2016 אבל במפה עדיין מצמן נמצא  ...

יש עוד הרבה דוגמאות בכל הארץ שהרקע ממש ישן בכל המפות  למקומות שנבנו בשנים האחרונות
גם בהתייחס לשטח חסר שבילים בהרבה מקומות  מהשנים האחרונות
לכל סוג מפה חינמית בנוגע לישראל  יש היתרונות  וחסרונות  בהקשר לאופי העדכונים שנעשו...
לגבי רקע כללי , כבישים חדשים , ושבילים  בשטח ....
צריך לקחת בחשבון שמפות חינמיות  יש להם בעיה  בעדכון המצב הקיים בישראל ...


אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/01/2021 11:25:37
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  תמונה לרמפה במרכז שביל שכנים בתחום חריש 
כיוון הצילום  מדרום לצפון .
יש ליד המקום מעבר מתחת לכביש 6  לצד מערב  ...

קטע הרמפה בחלק העליון קצת תלול - אבל הספיק לי יחס  34/39 ללא מאמץ

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 19/01/2021 10:27:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה לרמפה התחלת השביל
את זה צריך לרדת בההתחלה מצפון לדרום בכניסה בחריש לשביל שכנים 
רואם זאת בתמונה פתיחת הפוסט ...
שחוזרים זה  טיפוס תלול - מדרום לצפון - מצד ימין בהתיחס לתמונה במרחק נגיעה הקניון בחריש


הטיפוס הזה קשה
מכוון שמתחילים ממצב עצירה בנקודת נמוכה מעבר המים והניכוז מחריש לצד מערב ..
בנוסף בשביל .יש הרבה דרדרת של אבנים הילוך קל מאוד זה בעיתי מתחפרים
דרוש הילוך מתאם שיש בו יותר כוח ליצור אחיזה   -  אני הסתדרתי  עם 34/39 

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/01/2021 15:46:23
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף  תמונה לכיוון דרום
ממרכז  שביל  שכנים בתחום  חריש 
מצד  ימין   כביש 6 
הקטע  הרלוונטי  6  ק"מ הלוך  ושוב  מתאים לאוהבי טיפוס  ולאוהב ירידות

אריה  סדובניק  

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/01/2021 17:04:45
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בתמונה מהתגובה הקודמת  שהרקע ירידה יש קטע  של רמפה... 
בחלק העליון  כ-10 מ' עם ממוצע  כ 24%  ופיקים  מעל 28% ...


מצורף תמונה 
לפלס אופנים אנלוגי המורכב על אופני השטח שלי  הפלס בגודל
M הסקאלה בפלס  מגיעה עד 28% ...
באופני הכביש  שלי שהיעוד שלהם קירות מחובר - פלס בגודל
L  עד 32% ...

הפלס הנ"ל , מכוון  הפוף שהסקאלה  הארוכה לכיוון היורד  יותר קל לראות שיפוע  תלול בזמן ירידה
במצב עצירה ,  ואפילו ברכיבה בירידה  עד כ 30%  שזה התחום שאני עדיין יורד בהרגשה ביטחון  ...
בעיקרון אני מעדיף לעלות מאשר לרדת  

חבר שלי עם אופני אינדורו  לא מפחד לרדת גם מעל 40% ויותר  ... 

ברמפות בשביל שכנים יש קטעי פיקים מעל 30% אבל הם קצרים 2-4 מ'
שביל שכנים  זה מקום רכיבה מעולה שמאפשר אימון עליות וירידות  
צריך רק להזהר מטרקטורונים ואופנוענים - כולל גם אחרי גשם שרטוב מחליקים  ,,,
.
אריה סדובניק


 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/01/2021 17:30:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בדיקת שיפוע נקודתי הכי מדויק  באופנים זה פלס אופנים ...
על הנושא הזה כתבתי בפוסט קירות הכביש , בתגובה זו נתייחס רק לפלס האנלוגי ...
 
פלס M  סקאלה עד 28%  זה  יותר לחובבי שיפוע מחרו אותו בעשור הקודם ברשת לוינזון
פלס L  סקאלה עד 32% קבלתי מתנה ממטפס קירות מדרום אמריקה ...

בפלס יש סקאלה כל קו מיצג % 1 שיפוע –  זה כלי  פשוט  זול  ואמין מאוד ...
בדיקת הפלס  לראות את מצב הדיוק  תחילה ההרכבה ואיפוס על משטח רצפה ישרה .
גלגלי האופנים נוגעים ב 2 נקודות – במצב שיפוע התוצאה נראית בברור בעין  בסקלה ...
הפכתי את הפלס בחלק מזוגות אופני הכביש שלי - הצד שיש בו הרבה פסים לכיוון הירידה 
שיורדים ברגל באופני כביש (קיר בכביש ) / או יורדים לאט באופני שטח ( רמפה בשטח)...
רואים בברור בזמן אמת כל מטר את השיפוע במדויק  ....
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/02/2021 20:15:40
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
עוד תמונה ברכבת ההרים - בשביל שכנים  ...
הגשם שירד אתמול מהר מאוד מתנקז באזורים הנמוכים ובקטעים השטוחים
מצב השביל גם אחרי יום  גשם - מתאם ואפשרי לרכיבה ...

בקטעים התלולים
הכיוון העולה זה הצד החזק שלי - הטיפוס עם בולם נעול...
בכיוון היורד היו מקומות שהיה לי חששות לרדת ...
היום נעלתי את הבולם הקדמי זה נתן לי יותר גובה לכידון ...
להפתעתי זה הוסף לביטחון שלי בירדה תלולה ...

 נוצר מצב שהשימוש שלי בבולם הקידמי רק בקטעי שטח מישורים
 שמצב השביל  משובש ע"י דרדרת  ובורות או בסינגלים קלים ...
 
אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/02/2021 14:30:08
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף תמונה לעוד שיפוע  ברכבת ההרים  של שביל שכנים ...
הכיוון העולה לצד דרום  מתוך הקטע בהלוך ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/02/2021 20:00:42
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לאחר הרבה אימוני  גבעות רמפות ירידה  ועלייה  שיפרתי את יכולת הירידה
בשבת שעברה  עשיתי  פעמים הלוך ושוב את רכבת ההרים  בקצב יחסית מהר לסיטואציה
קטע רלוונטי עם תנודות רכבת הרים  כ 2 ק"מ כל צד  סה"כ מעל 8 ק"מ  זה קשה  מאוד
צריך לעלות כ 12 רמפות ולרדת 12 רמפות  קטעי הקישור מאפשרים להתאושש ...
 
רוב המטפסים רוכבים את הקטע הרלוונטי רק הלוך ושוב  פעם אחת ...
רובם גם מתקשים בקיר הארוך שמופיע  בתגובה  מ 19.1.21 זו רמפה ארוכה וקשה  מאוד 

מצורף  הקלטה  רק לקטע הרכיבה הזו  באפליקציה 
GPS  בסמרטפון ...
בכללי שיפרתי  את הזמן  לתחום  שביל שכנים  על חשבון רכיבה יותר רגועה מהבית ובחזרה ...

בסיום  מתחברים לקניון בחריש שנמצא במרחק נגיעה מהכניסה לשביל שכנים  ... 
בתחנת הדלק יש סופר אלונית  פתוחה 24/7  - הפסקת קפה בסיום שווה את המאמץ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/03/2021 13:10:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
מצורף עוד תמונה ממרכז שביל שכנים בתחום חריש
בכיוון החזור  - הצילום מדרום לצפון  לקטע יורד...

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות