נושא: קצת רכיבת כביש – מצומת עמיעד לכנאפה במסעדה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 25/02/2021 15:42:34
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
התכנית הייתה להגיע לחרמון  אבל נגמר האנרגיה למרות 3 גלים של GU  ...
בנוסף התכנון מבחינת שעת היצאה לא היה טוב אין מספיק שעות אור לרכיבה בחזור...

המסלול :  יצאה ממתחם תחנת הדלק  עמיעד מזרח  ליד מסעדת אבו סלח .
רכיבה על כביש 90 מסוכנת  לאופנים ...
אבל זה כביש מהיר לאופנים - מראש פינה  עד צומת גומא כ 24 ק"מ מישור במגמה יורדת ...
מצומת גומא  ' לצ' גונן  , עליה בכביש 959  לצ' וואסט  , פניה לכביש 978  יער אודם עד מסעדה ...
בעיקרון יש רק  טיפוס משמעותי מגונן לוואסט  ...
 
הפסקת כנאפה במרכז מסעדה - עם מבט מול החרמון המושלג 
בחוזר רוב הדרך  מגמת ירידה  מסעדה , וואסט ,גונן  ופניה לכביש 918  עד חיבור בגדות לכביש 91  
משם למתחם מחניים  ובחזרה לתחנת הדלק עמיעד מזרח ...
 
מצורף צילום מסך- מאפליקציה  בסמרטפון ....
מסלול ונתונים  לקטע הרלוונטי מעמיעד למסעדה ...
סה"כ זה מסלול קצר לכביש  כ 66 ק"מ  אבל בכיוון העולה גובה מצטבר  כ 1150 מ'...
לרוכבי כביש מיומנים בגלאי 50 זה נחשב לרכיבה בדרגת קושי בנונית פלוס ...
אבל לרוכבים בגיל השלישי זה נחשב לרכיבה טובה מאוד ...

בדרך כלל את החזור אני לו סופר כי המאמץ בכיוון היורד אין בו עצימות

אבל דרוש רק  ריכוז  שעיפים בירדה רצוי  קצב יותר רגוע  ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/02/2021 14:38:21
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
לכל אפליקציה  GPS  של אופנים  כולל אפליקציות  חינמיות  יש בנוסף  למפה ונתוני מסלול הרכיבה..
גרפים  שמיועדים להמחיש את נתוני המסלול והרכיבה
גרף  טופוגרפי הנועד להסביר את  תווי המסלול  (רואים ברור טיפוס משמעותי מגונן לואסט) ...
גרף  תנודות מהירות חשוב מאוד - מציג ומראה את הרכיבה מצב העצרות והפסקות במסלול
אני עצרתי במתחם צומת גומא למילוי מים ...
 
האפליקציה שאני משתמש  בסמרטפון כל הזמן לתיעוד הרכיבה - ZEOPOXA CYCLING
גם לכביש וגם בשטח היא חינמית ב
סיסית ופשוטה להתקנה  אבל מספקת  את הצרכים  
היתרון היא חסכונית בצריכת סוללה עובדת ברקע ללא  הפריעה לשימוש בסלולרי ...

בנוסף כדי למנוע בילבול בין רכיבות כביש לשטח -בסכומי הרכיבות , אני משתש ב 2 מכשירי סמסונג

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/03/2021 16:55:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
במסלול עמיעד מסעדה - הגובה המצטבר העולה  פי 3  מהגובה היורד
דרוש  לא רק כושר רכיבה - אלה תכנון מתאם לעומס הרכיבה וחלוקת כוח בהתאם
הפעם עשיתי טעות השקעתי מאמץ בעליה גונן וואססט  אומנם המהירות הממוצעת
כמעט 20 קמ"ש לכל 66 ק"מ עמיעד מסעדה - אבל נגמר לי האנרגיה להמשך לחרמון
בחודשים האחרונים אני יותר רוכב עם אופני השטח  ופחות עם אופני הכביש ...

הערה - מד  וואטים  זה כלי שיכול לעזור מאוד לתכנון חלוקת המאמץ ברכיבה
 
הקטע הדומיננטי במסלול זה העלייה גונן  וואסט  נחשבת לאחד הקשות בארץ
תחילת העלייה בקיבוץ גונן
סיום צומת וואסט  כ 12 ק"מ על הפרש גובה של כ 750 מטר
ה  6  הק"מ הראשונים בשיפוע ממוצע של %  7.6
הכביש טוב עם שוליים ברוב הדרך אין הרבה תנועה בימי חול ...
בשונה מהרבה עליות מרגשים שעולים הר הנוף של העמק ורקע הרי הגליל יוצרים את התחושה
 
לצורך השוואה קושי  לעליות מפורסמות בארץ 2 דוגמות
בית אורן 9 ק"מ  כ 450 מ' הפרש גובה
נס הרים 5.6 ק"מ %  7.2 שיפוע ממוצע לקטע התחרותי 
 
מצורף תמונת הגדלה מהמסלול  מתוך תיעוד האפליקציה  לקטע הדומיננטי - מגונן לצ' וואסט
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות