• Groopy
  • Groopy
  • CaravanZ
  • Groopy
Groopy

נושא: שאלה למומחי עריכת מסלול באפליקציית - Israel Hiking Map

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 13/03/2021 12:32:02
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
גילוי נאות, חדש בשימוש אפליקציה זו ובכלל בתכנון מסלולים, אך IHM נראית מאד ידידותית (לי) wink ...

בסיומו של תכנון מסלול XC שאני יודע לבצע כעת לא רע, די ארוך (קצת למעלה מ- 20 ק"מ בכיוון אחד) ועשיר בפניות, עליות-ירידות, דרכים קלות וקשות  ברצוני לסמן חזרה אבל בדיוק באותו מסלול ... הבנתי תפקיד "כפתור החיצים" שמשנה כיוון וניסיתי להשתמש בו אך כשפתחתי פרופיל הגובה כדי לראות סימוני הק"מ, אורך המסלול כולו נשאר כשהיה ולא הכפיל עצמו.

אשמח לטיפים שיקדמו אותי בעניין זה.

תודה!

נכתב ב - 13/03/2021 15:08:28
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
719
תגובות
3171
מעל 5000 ק'מ בגרופי
גילוי יותר נאות.. משתמש רק  ב IHM ו TRAILZ . חסר נסיון  מוחלט בעולם הזה ועד לפני רגע עם מפות נייר..
הדרך ב IHM לתפור מסלול הלוך חזור על אותו נתיב היא כדלקמן :
צור נקודה חדשה סמוך לנקודת ההתחלה (הירוקה) . לא על המסלול המקורי. כנראה תיווצר הארכת מסלול שאינך מעוניין בה. אז גרור את הנקודה שיצרת והנח אותה על הירוקה. 
 

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 13/03/2021 16:02:10
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
תודה E.T.
אנסה זאת (לא ליד מחשב כעת וקשה לעשות זאת על האייפון) אם כי יצירת נקודה חדשה, משמע היא תהפוך לאדומה הסופית. נראה אם IHM ייתן לי לעשות זאת. אדווח תוצאת הניסוי ביום יומיים הקרובים.

נכתב ב - 13/03/2021 18:02:46
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
ערב טוב E.T.,

גם אני בעצם ממשיך להשתמש ב- TRAILZE וב- STRAVA אך רק לצורכי סטטיסטיקה ... למד משהו על כושרי מהקלטות שאני מבצע ...

כפי שציינתי, החלטתי להתקדם ולהתחיל גם לתכנן מסלולים וכאמור IHM מתאימה לי ממש טוב ...

הטיפ שנתת סקרן אותי עד כדי כך שלקחתי אתנחתא וממחשב אחר בדקתי אותו ...

על פי הקלישאה הידועה יש לי בשורה טובה (90%) ובשורה פחות טובה (10%) wink ...

הטובה שהיא גם זו שקובעת - הטיפ שלך אכן עובד והוא קיצר לי הליך תכנון המסלול משמעותית ...

הפחות טובה, הטיפ שלך די טוב למסלולים קצרים, נניח עד 5 ק"מ, והוא פחות טוב למסלולים ארוכים של 45 ק"מ וצפונה ...

הסיבה לאחרון - לא ניתן להניח הנקודות בדיוק רב על מסלולים ארוכים מבלי לכייל מחדש (זום-אין \ זום-אאוט) הצג\המשגוח (ואני משתמש באחד גדול, 24" או אפילו 28") ... משום כך המסלול לא זו בלבד שמתארך בדרך חזרה, אלא עובר במקומות די הזויים מה שמחייב כמה וכמה פעולות נוספות כפונקציה של אורך המסלול ... מניח שברירת המחדל של האפליקציה היא להציב דרכי מעבר קלים ...

מכל מקום, אין ספק שהטיפ שנתת עזר לי רבות ואף לימד אותי בדרך טריק אחד או שניים נוספים ועל כך יישר כוח.

שבוע טוב!!
 

נכתב ב - 14/03/2021 09:27:25
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
719
תגובות
3171
מעל 5000 ק'מ בגרופי
ככה..
בדקתי את העניין לעומק והלקח שלי הוא לא לתכנן מסלולים שחוזרים באמצע הדרך כלעומת הבאים .. :-).
אכן באיזור בו יש מספר חלופות והמסלול ארוך יש סיכוי לא מבוטל שהתוכנה לא תציע את המסלול הלוך בכיוון ההפוך ב 100% . זה לא "פיצ'ר"  זה קומבינה מה שאנחנו עושים פה. אגב, זה המלצת היצרן לעניין. 
אבל מבדיקה שלי על מסלול של 30 קמ לכל כיוון , במחיר כמה תיקונים קטנים ( העתקת הקו המוצע  החורג למסלול המקורי ) זה סבבה.
למשל בחירת הכביש מערד למצדה היה תיקון אחד.
במסלול האופניים מערד למצדה נדרשו קצת יותר.

 

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 14/03/2021 14:24:27
תאריך הצטרפות
07/03/2004
נושאים
55
תגובות
696
אם אתה רוצה לחזור בדיוק על אותו מסלול למה אתה בכלל ממשיך בתכנון,
סע על הקו בכיוון ההפוך. אם הנווטן שלך מתריע כל הזמן על חריגת מיקום בטל את ההתראה.

גילוי נאות, הגעתי לעולם הניווט ממכשירי ניווט "שרוך" שאינם מתריאים על חריכה מהמסלול, אלא מציגים מיקום נוכחי ביחס לקו המתוכנן

נכתב ב - 15/03/2021 17:46:26
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
תשובה ל- E.T. על תגובתו מתאריך 14.3.21

נראה שבעקרון הגענו שנינו לאותה מסקנה עם הבחנה אחת קטנה נוספת שלי ...

אין זה מספיק שהמסלול יהיה ארוך כדי להקשות על חזרה מדויקת על מסלול ההלוך ... מסלול הלוך די ישר או פשוט על כביש או שביל מקביל לכביש אינו מיצר בעייה מיוחדת אלא אם חורג מהגודל הפיזי של המסך\משגוח ודורש זום-אין וזום-אאוט ... הבעיה נוצרת כשהמסלול ארוך ובנוסף רב שינויים במהלכו ...

כך לדוגמא מסלול פשוט (ממש קל לרכיבה, אך ארוך עם פניות רבות) מהמרינה בהרצליה לאגמון הנקיק ברשל"צ וחזרה כשאתה מעוניין לא לרכוב על כבישים (לאור ריבוי התאונות והסיכון הגדל והולך לרוכבים על הכביש) אלא על שבילים ייעודיים (טיילות ת"א, יפו, בת-ים ורשל"צ) ו\או קטעי כביש קצרים ככל האפשר כדי להיחשף כמה שפחות לרכב 4-גלגלי ... מעניין לכמה תיקוני ניווט תדרש "בקומבינה" שהצעת ושאגב אני מתכוון לאמץ ...

מכל מקום ולסיום, יכול להיות שתוך כדי שימוש גדל והולך ב- IHM תחשפנה תובנות נוספות וטריקים שיקלו על המתכנן אם יתעקש על מסלול חזור מדויק וזהה לחלוטין למסלול ההלוך שתכנן ...
 

נכתב ב - 15/03/2021 17:59:46
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
תשובה לגיליז על תגובתו מתאריך ה- 14.3.21

שאלתך היתה במקום לו המסלול המתוכנן היה קצר יחסית ו\או מוכר לי על בוריו מנסיעות עבר ... מה לעשות שלעיתים האתגר הוא לתכנן מסלולים שבם תרכוב בפעם הראשונה וממש לא בטוח שאחרי רכיבה אחת תזכור כל הפניות והשינויים בשלב ההלוך ...

אשר "לפיצ'ר" של שנה כיוון עם כפתור החיצים הרושם שלי שהוא מצליח יפה אך טוב לסיגמנטים בודדים בתוך המסלול ולא משנה כיוון לכל המסלול במיוחד מסלולך ארוך עם פניות רבות ... מכל מקום אבדוק גם נקודה זו באחת ההזדמנויות בעתיד ...

גילוי נאות, מהיותי חדש בתכנוני מסלול איני מכיר המושג ניווט "שרוך" ...

תודה על התיחסותך לנושא ...

נכתב ב - 17/03/2021 13:12:06
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
126
תגובות
1404
MeriRider
קח בחשבון כמעט בכל המפות יש חוסר עדכון  למצב קיים  להיום באזורים בארץ ...
בכלל המפות מראות  מצב לשנת   2014-16 
כולל  
Israel Hiking  שהיא המפה הכי מקובלת ושמושית אצל רוב רוכבי השטח ...

בעיקר בישראל בשנים האחרונות היו השינויים משמעותיים בהרבה מקומות
כמו תשתיות מבנים חדשים כבישים וגם יש השפעה על שבלים  חדשים וקיימים ...
המשמעות אם אתה מסמן מסלול במפה המסלול מסומן לפי השבלים / הכבישים שמופעם במפה
יש הרבה מצבים שנעשו שינוים קיצורים ווכו' הסימון במפה לא מתאם למצב הקיים בשטח במציאות....

הפיתרון לזה פשוט - לטעון לתוכנה קובץ  GPX של אותה רכיבה ...
קובץ  
GPX מראה תיעוד של רכיבה  מכל מכשיר  עם אפליקצית לרכיבה GPS 
כמו סלולרי ,כל שעוני הספורט, גם הצמדים הפשוטים ,כולל מכשרים בתשלום  יותר משוכללים
בגדול כולם עושים את העבודה מתעדים את המסלול בעזרת GPS
המשמעות שאתה טוען את הקובץ במפה אתה תקבל מסלול בדיוק כמו שבוצע בפועל
גם אם לא מסומן שביל / דרך או כביש במפה ...
 
אני מצרף  לינק לאפליקציה בסיסית שקיימת גם במאגר הסמרטפון
https://www.zeopoxa.com/cycling.html
האפליקציה מיועדת לתיעוד הרכיבה  ונתוני הרכיבה בדקתי אותה במאות רכיבות
ההתקנה פשוטה ומהירה  - אני עושה שימוש  ב 2 מכשרים אחד לכביש והשני לשטח
האפליקציה מתאימה  לשיטה של סמסוג - למערכת ההפעלה אנדרואיד
היתרון שלה לא אוכלת את הסללה עובדת ברקע
בנוסך אתה יכול לעשות שימוש בכל אפלקציה לרכיבה שתומכת ב GPS .

ברגע שיש לך תיעוד מהרכיבה אתה שומר אותו כקובץ 
GPX - נשמר במכשיר בקבצי ההורדה
אחר כך אתה מעלה אותו בתוכנה או שלח אותו למייל  וכו'  ....

מצורף לינק למסלול דוגמה שנטען למפה ע"י קובץ GPX
https://israelhiking.osm.org.il/share/kEW8PkuGBL

כאשר המסלול נטען למפה אתה יכול לעשות גם ממנו ייצוא קובץ GPX בדיוק כמו המסלול האורגינלי .
זה דוגמה למסלול קצר שאני עושה מהבית לחריש עם הפסקה באלונית במתחם הקניון בכניסה לחריש
הסיבה למסלול יש קטע עליות וירדות כמו רכבת הרים - שביל שכנים בחריש  מגביל לכביש 6


אריה סדובניק

 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/03/2021 19:23:23
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
ערב טוב אריה,

תודה על הזמן שהקדשת ותשובתך המפורטת ...

די מבין וגם ידעתי חלק ניכר של המלצותיך ... מאחר שאני בסה"כ מתכנן חדש טרם צברתי מאגר קבצי GPX משמעותי ועל כן כל קובץ שאני מקבל ו\או מגיע אליו דרך הרשת (ודרך גרופי ברוך השם אפשר להגיע בראייתי לאינסוף קבצים) נשקל בין חברי הרוכבים ואני ולאחר שמתקבלת החלטה לגבי היעד אני מבצע התכנון (לפחות בשבועות האחרונים) ... ברור שכל מסלול שתוכנן על ידי מוקלט בריל טיים ואחר כך נשמר אצלי במאגר קבצי GPX שפתחתי למטרה זו ...

בנוסף, אני גם רוכב די חדש (אך לא עול ימים), כ-3 מתוך 5 השנים הרשומים בפרופיל שלי ... כך שבסה"כ עומד לפני ולפני חברי לרכיבה מספר עצום של מסלולים אפשריים ... עם זאת, בגין החידוש אצלי של תכנון מסלולים אני אמנם לא מהסס להשתמש ברעיונות לגבי מסלולים קיימים אך מנסה להטביע בם מקצת מחותמי האישי ...

שוב תודה על הלינקים שצרפת ... בהחלט השכלתי בעניין ה- zeopoxa אם כי אני ורבים מחברי שפוטים של ה- IOS של apple ... אשר למסלול בחריש, מודה שטרם עשינו אותו אם כי הייתי מספר פעמים לא רחוק משם ביער אלונה, מיי קדם, עמיקם וההר העגול כמו גם סובב הר חורשן ונחל התנינים וכו' ...

שוב תודות וערב טוב!!

נכתב ב - 19/03/2021 13:26:56
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
126
תגובות
1404
הקטע הצפוני של שביל שכנים  בחריש הוא לא סטנדרטי יש בו קטעים תלולים
הוא משמש בעיקר  עבור אופנוענים וטרקטורונים כולל 4X4  וכו'
לאזור חריש מגיעים הרבה רוכבים דרך המעברים מתחת לכביש 6  מצד מערב
אבל זה מעבר לקטעים התלולים הם ממשכים דרומה שם אין קטעים תלולים ...
 
אני מצרף לינק  לפוסט שכתבתי בנושא שביל שכנים בחריש
יש  הרבה 
תמונות  לקטעים התלולים הרמפות ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=436614
 
הרוכבים הטובים שרכבו שם  די מיומנים  בעיקר בירידות אבל גם בטיפוס ..
למעט  הרמפה הארוכה שיורדים בהתחלה ועולים בחזור בסיום  הם טיפסו הכל ....
 
לגבי קבצי GPX כל האפליקציות לתיעוד רכיבה יוצרות GPX - כל אחד משתמש במה שרגיל 
מה שמתאים לו  העיקר שיש נתונים בסיסים לגבי תיעוד הרכיבה כמו :
מרחק , זמן , מהירות  , מהירות ממוצעת  , גובה מנצטבר עולה יורד וחשוב מאוד
תנודות גרף מהירות על רקע גרף טופוגרפי - מראה את צורת הרכיבה עצירות הפסקות וכו'...
בנוסך סיכומי סטטיסטיקה בסיסים כמות הק"מ  הגובה המצטבר ועוד בהתאם לתקופה המוגדרת ...
 
בשנים האחרונות יש הרבה אפליקציית חינמיות בסלולרי פשוטות ונגישות מבססות GPS 
נושא התיעוד הבסיסי הפך להיות פשוט  וזמין לכל אחד ...
כך שרכיבה שלא  מתועדת אני לא מתייחס  מבחינתי זה כמו סיפור...
מ 2018 כל רכיבה שאני עושה מתועדת  בסלולרי וקבצי הGPX מגובים בספריה במייל
בעבר היה לי גרמין  באופני הכביש זה היה טוב מאוד אבל זה היה מכשיר בתשלום ...
היום הכי נוח לי שימוש בסלולרי - כך גם אשתי יכולה לעקוב אחרי המיקום שלי...

בחלק מהאפליקציות  יש דרך לבצע רכיבה המשכית  כלומר המשך תיעוד יום אחרי יום
מתאם לאלו שרוכים מסלולים ארוכים בהמשכים .כמו טורניג - הכל פשוט ללא תשלום ...
בזכות הטכנולוגיה הנגישה והפשוטה לתפעול אין לאף אחד פריבילגיה זכות יתר...
לספר סיפורים על רכיבות מיוחדות ללא תיעוד ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/03/2021 13:41:37
תאריך הצטרפות
16/12/2016
נושאים
9
תגובות
29
היי אריה,

על תשובתך נאמר "מים שאל, חלב נתנה" ...

תודות על המידע הנוסף בקשר עם מסלול "חריש" ... יכולתי להישבע שכבר רכבתי במסלולים דומים אך באותה עת לא צילמתי מספיק ו\או תעדתי ... יש לי זכרון די חזק מרכיבה אחת במיוחד:

סבור שהחלה בחניון מיי קדם ביער אלונה על 6533 ... התחלנו להתגלל בכיוון כללי דרומית מערבית ואחרי פחות מק"מ פנינו ימינה וחצינו אל הגדה המערבית של נחל התנינים ... משם המשכנו דרומה עד שלפני שסיימנו לחצות את בקעת הנדיב פנינו שוב (לא בקו ישר) דרומה ואח"כ שוב מזרחה עד שמצאנו עצמינו דרומית לכפר גליקסון ...משם בקו ישר מצאנו עצמינו על שביל מקביל לכביש 6 כשהנקודה עצמה דיי מקבילה לחלק הדרומי של כפר קרע שנמצא כמובן ממזרח לכביש ...כשרוכבים צפונה בשביל זה ועד מחלף רגבים ואח"כ כשחוצים מתחת למחלף את כביש 6 ושוב ממשיכים צפונה עד היציאה הצפונית ל6533 זכורים לי עליות קשות מאד ... באותה רכיבה רכב איתנו חבר אחד עם חשמלוקים והוא מה שנקרא "צחק עלינו כל הדרך אל הבנק" כי תמיד הגיע ראשון ובפחות מאמץ בכל סגמנט עלייה ... חברי ואני דוושנו תוך מיצוי מלא של ראותינו + כוח שרירי רגליים והגענו מעלה ... האמת, עם הלשון בחוץ - אבל הגענו בדיווש ולא ברגל!!! על כך היתה גאוותינו ... המשכנו בנתיב זה עד לחיבור הצפוני עם 6533 ותוך חציית עמיקם חזרנו לחניון מיי קדם ... אורך המסלול הכללי היה כ-30 ק"מ והפרשי הגובה המצטברים כ- 250 מ' ... היה קשה מאד, אך הרגשנו כיף גדול אח"כ ... כמובן שבדרך עצרנו להפסקת קפה ונשנושים כהרגלינו בקודש ...
 
אשר להמלצותיך לגבי מסלולי חריש, מקווה שנמצא מועד מתאים לרכוב עליו ואז ניקח בחשבון כל הטיפים ששלחת לי ... תודה ...

לגבי התיחסותך בנושאים כמו; עד כמה המפות עדכניות, תיעוד הרכיבה, שימוש בקבצי GPX והעלתם על המפה שרגילים אליה וכו', כל אלה נושאים שדי הצלחתי להפנים וממשיך לעשות כן עם כל תכנון חדש ... רק שיהיה לנו מספיק זמן חופשי (ושלא נידבק בקורונה חס ושלום) לממש כמה שיותר רכיבות שאנו מתכננים לרכוב ...

המשך יום טוב!!
 

נכתב ב - 06/04/2021 10:05:53
תאריך הצטרפות
13/09/2003
נושאים
2
תגובות
7
מעל 10000 ק'מ בגרופי
שלום לכם
אשמח לדעת איך אתם מתעדים (מאחסנים)
את קובצי ה GPX
לזיהוי עתידי

רכיבה לגוף ולנשמה
נכתב ב - 07/04/2021 08:16:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
126
תגובות
1404
אני עושה שימוש מ 2018  באפליקציה שקיימת גם במאגר הסמרטפון
https://www.zeopoxa.com/cycling.html
האפליקציה מיועדת לתיעוד הרכיבה  ונתוני הרכיבה בדקתי אותה במאות רכיבות
ההתקנה פשוטה ומהירה  - אני עושה שימוש  ב 2 מכשרים אחד לכביש והשני לשטח
האפליקציה מתאימה  לשיטה של סמסונג - למערכת ההפעלה אנדרואיד
היתרון הגדול שלה לא אוכלת את הסוללה עובדת ברקע ...
(בשנים קודמות היה לי מכשיר גרמיין)
 
ברגע שיש תיעוד מהרכיבה אני שומר אותו כקובץ 
GPX זה נשמר במכשיר בקבצי ההורדה  
את הרכיבות שאני מעוניין בהם  מעביר לתיקייה יכול לשנות שם בהתאם ...
לצורך גיבוי יש מספר אופציות
לשלוח את הקבצים למייל ברשת - כמו מייל של וואלה וכו' ...
להעביר את הקבצים למחשב ומשם לסדר ולשמור בהתאם לאפיון הרכיבה וגיבוי בהתאם...
 
מצורף תמונה צילום מסך משולב המראה  את הדרך להעביר מהאפליקציה למייל או לאחרים...
זה פעולות פשוטות ומהירות ...

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
Groopy
Groopy
Groopy