147
1656
הבהרות בהמשך לתגובה שלי בנוגע לכושר רכיבה ולמהירות ...
לגבי הגדלת כושר רכיבה
כל רוכב יכול להגדיל ע"י אימוני נפח כלומר הגדלת מרחקי הרכיבה באופן הדרגתי
כולל מעקב אחרי הנתונים דופק , וסל"ד - בעזרת מכשירי מדידה לסוגיהם ...
כך אפשר להגיע למסלולים ארוכים יותר בהתאם לסימון מטרה או אתגר
דורש כ 9 חודשים של אימונים שכל הזמן מוספים לרכיבה דרגת קושי ואורך ק"מ למסלול ..
לגבי הגדלת מהירות רכיבה
תלוי בהספק הוואטים הטבעי של הרוכב כמו בריצה יש כאלו מתאמים יותר לריצות מהירות וקצרות...
בהשוואה למכונית
עם מנוע בהספק גדול שמורכב באותו סדרת מכוניות המכונית תיאיץ מהר יותר והמהירות הסופית תגדל
נתון ההספק ברכיבה אופנים בבדיקת ארגומטריה מראה את הפוטנציאל של הרוכב לגבי מהירות
לצורך אינדיקציה רוכב במצב תקין (לא לאחר התאוששות מתאונה / מחלה וכו') שמשקלו בין 75-80 ק"ג
במידה ומיצר בבדיקה ארגנו מטרית פחות מ 250 וואט בנקודת הטופ אין לא כמעט פוטנציאל להגברת מהירות ...
ההספק בבדיקה ארגו מטרית נקבע ע"י הגברת ההתנגדות כל דקה עד שעוברים את סף נקודת הדופק
בדרך כלל בדיקת הרכיבה מיועדת לרוכבי כביש בכל מכון יש אופני כביש שמכוונות ליחס העברה כ 3.5
מחוברים לטריינר משוכלל שמחובר למחשב כולל חיבורי לדופק , קדנס ,וואטים , אק"ג ופרמטרים נוספים .
צריך להביא פדלים ונעלים בהתאם לרוכב ...
בבדיקה אסור לרדת מתחת לסל"ד 60 - כל דקה מעלים התנגדות ב 25 וואט מתחלים ב50 וואט ...
נוצר תחושה שרוכבים מול שיפוע מתגבר ...
ברגע שדופק הרוכב עובר 220 פחות הגיל המחשב נעצר ונקבע נקודת טופ ההספק ...
זה שונה מהספק ממוצע ברכיבה או נקודת פיק הספק ברכיבה
למי שיש מד וואטים באופנים ...
מד וואטים באופנים זה לא רק שעון / מכשיר שיש בו אפליקציה שמחשבת כמו הערכת קלוריות
צריך בנוסף פִיצֵ'ר חלק בתוך נבה או בקארנק או בפדלים שמזהה את מאמץ הרוכב ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות