נושא: בניית תוכנית אימונים באופן עצמאי

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 10/04/2021 15:37:44
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
שלום,

אני מעוניין לשפר את הכושר שלי כך שאוכל:

א. לרכב בקצר מהיר יותר.
א. לגמוע מרחקים ארוכים יותר (100 קילומטר פלוס) בקצב יפה.

אני רוכב בעיקר על שבילים לבנים (90 אחוז), מדי פעם סינגלים. 

האם קיים חומר בנושא לבניית תוכנית אימונים שבועית/חודשית/שנתית? לינקים? מאמרים? אולי ספרים? אני לאו דווקא מדבר על הפן טכני, אלא פשוט להעלות כושר רכיבה תוך כדי הצמדות לתוכנית כלשהי.

תודה!

 

נכתב ב - 11/04/2021 17:20:41
תאריך הצטרפות
13/09/2008
נושאים
19
תגובות
219
פתח מעל 150 רכיבות
מעל 50000 ק'מ בגרופי
ספר בנושא ,אמנם לא חדש אבל כולל הכל --תזונה אימונים בניית כושר תכנית ארוכת טווח וכו.
"אופני הרים-המדריך לרוכבים רציניים" מאת אן טרומבלי ,הוצאת מטר ספורט,ישראל 2007 (יצא באנגלית בשנת 2005)
באנגלית-   Serious Mountain Biking

בטלן
נכתב ב - 11/04/2021 23:01:30
תאריך הצטרפות
09/04/2007
נושאים
62
תגובות
96
תודה רבה!

נכתב ב - 12/04/2021 16:30:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
תכתוב בגוגל תכנית אימונים לרוכב שטח מתחיל  תקבל אפשריות כלליות מאוד לצורות אימון והסברים
אם אתה יותר רציני תצטרף לקבוצה  המאמן  יתאם לך תכנית אימון ספציפית  לנתונים שלך ...
בכללי הכושר זה כמו אושר מצב זמני שצריך לתחזק ללא הפסקה  
 
בנוגע לשיפור קצב מהיר יותר זה תחום  שיש לי בו ניסיון רב - גם בגילי אני רוכב מהר  עם קבלות
את אימוני המהירות  עשיתי הרבה שנים באופני כביש מחודש מאי 2020 עברתי הרבה לרכיבות שטח
עשיתי התאמה למהירות מרכיבות הכביש  לרכיבות השטח ...
מתחילת 2021 החלפתי קונספציה  רוכב לעבודה בבוקר באופני זנב קשיח קלות כ 9 ק"מ בקצב מהר
בחזור רכיבה ארוכה יותר 20-25 ק"מ משולבת כביש עם שטח כולל אימון טיפוס רמפות  וכו' ...
 
לצורך ההתחלה אימונים  בנוגע לשיפור מהירות  דרוש מספר דברים ...

בדיקה ארגונו מטרית במכון מורשה
מראה את המצב הכללי שלך מבחינת תקנות לרכיבה רצוי גם להתייעץ עם רופא המשפחה...
החלק שנוגע למהירות זה פוטנציאל  הקומפרסיה  כמה וואטים אתה מיצר ביחס למשקל ...
 
אימוני אינטרוולים בהתמדה  ...
לבדוק רכיבה בקצב מהיר לקטעים  רצוי בשיפוע עולה  באורכים שונים 200מ' 400 מ' 600 מ' 1000מ'
כולל קטעי רכיבה  מהירה למרחק  8 -10 ק"מ  במקומות שאין הפרעות  ...
את הרכיבה נתן לעשות חלק בכביש וחלק בשביל לבן  ולראות את ההבדלים ...
בכל מרחק רכיבה צריך להיות במצב רכיבה אופטימלי בין כמות הסל"ד ליחס העברה
בקטעים הקצרים  יחס העברה צריך להיות גבוהה ויורד בהדרגה בקטנה בהתאמה למרחק
ברגע שתשלוט באיזון האופטימלי - סל"ד מול יחס העברה   יתחיל השיפור במהירות...

בנוסף לנעול בולם קדמי בזנב קשיח  לנעול את כל הבולמים עם האופנים הם שיכוך מלה
באופנים  מקצועיות יקרות הבולמים ננעלים ומשוחררים אוטומטית לפי מצב הטופוגרפיה ...
 
תוספת ושינוי ציוד יכול לעזור מאוד כמו  :
רצוי מאוד אופנים קלות  זה משפיע על המהירות  אני רוכב עם אופני זנב קשיח קרבון 10.8 ק"ג
מתעתד לקנות אופנים קלות ויקרות מאוד במשקל מתחת  9 ק"ג  ...
רצוי מכשיר משולב שנותן נתונים כללים כולל דופק  וסל"ד 
אבל לחלופין אפשר גם
מד דופק  -שעון או צמיד דופק מסוכרן לסמרטפון  אני עושה שימוש בשעון דופק סמסונג
מד סיבובים רגלים אפשר גם ע"י ספידומטר זול 
 יחסית עם חיישנים לסל"ד (מורכב אצלי באופני הכביש)
מד וואטים יכול מאוד מאוד לעזור היה לי בעבר באופני הכביש בנבה בגלגל אחורי ...
היום יש 
קראנק וואטים לאופני כביש וגם לאופני שטח -  אבל זה  יקר ...
מד וואטים מראה את המאמץ שלך לכל צורת רכיבה - לפי זה אתה יכול לדעת ולהעריך כמה נשאר דלק  ...
 
צריך הרבה אימונים וסבלנות עד שהמהירות משתפרת  משמעותית ...
לכל רוכב מעבר למתחיל לערכתי יש פוטנציאל להשתפר כ 30% לפחות  תלוי בנתוני הרוכב ובגיל הרוכב ...
כולל כמות זמן ההשקעה בנושא ...
 
אריה סדובניק
 

 
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/04/2021 09:46:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
הבהרות  בהמשך לתגובה שלי בנוגע לכושר רכיבה  ולמהירות  ...
 
לגבי הגדלת כושר רכיבה 
כל רוכב יכול להגדיל ע"י אימוני נפח  כלומר הגדלת מרחקי הרכיבה באופן הדרגתי
כולל מעקב אחרי הנתונים  דופק  , וסל"ד  -  בעזרת  מכשירי מדידה  לסוגיהם ...
כך אפשר להגיע למסלולים ארוכים יותר  בהתאם לסימון מטרה או אתגר 

דורש  כ 9 חודשים  של אימונים שכל הזמן מוספים לרכיבה דרגת קושי ואורך ק"מ למסלול ..
 
לגבי הגדלת מהירות רכיבה
תלוי בהספק הוואטים הטבעי של הרוכב  כמו בריצה יש כאלו מתאמים יותר לריצות מהירות וקצרות...
בהשוואה למכונית
עם מנוע בהספק גדול שמורכב באותו סדרת מכוניות המכונית תיאיץ  מהר יותר והמהירות הסופית תגדל

נתון ההספק ברכיבה אופנים בבדיקת ארגומטריה  מראה את הפוטנציאל של הרוכב  לגבי מהירות
לצורך אינדיקציה רוכב במצב תקין (לא לאחר התאוששות מתאונה / מחלה וכו')  שמשקלו בין 75-80 ק"ג
במידה ומיצר בבדיקה ארגנו מטרית פחות מ 250 וואט בנקודת הטופ  אין לא כמעט פוטנציאל להגברת מהירות ...
 
ההספק בבדיקה ארגו מטרית נקבע  ע"י הגברת ההתנגדות  כל דקה עד שעוברים את סף נקודת הדופק
בדרך כלל בדיקת הרכיבה מיועדת לרוכבי כביש בכל מכון יש אופני כביש שמכוונות  ליחס העברה כ 3.5 
מחוברים לטריינר משוכלל שמחובר למחשב  כולל חיבורי לדופק , קדנס ,וואטים , אק"ג  ופרמטרים נוספים .
צריך להביא פדלים ונעלים בהתאם לרוכב ...
בבדיקה אסור לרדת מתחת לסל"ד 60 - כל דקה מעלים התנגדות ב 25 וואט מתחלים ב50 וואט ...
נוצר תחושה שרוכבים מול שיפוע מתגבר ...
ברגע שדופק הרוכב עובר 220 פחות הגיל המחשב נעצר  ונקבע נקודת טופ ההספק ...

זה שונה מהספק ממוצע ברכיבה או נקודת פיק הספק ברכיבה
למי שיש  מד וואטים באופנים ...
מד וואטים באופנים זה לא רק שעון / מכשיר שיש בו אפליקציה שמחשבת כמו הערכת קלוריות
צריך בנוסף פִיצֵ'ר חלק בתוך נבה  או בקארנק  או בפדלים  שמזהה את מאמץ הרוכב ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות