נושא: כמה שאלות לפני הטור דה פראנס...

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 24/06/2021 17:42:03
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
432
שלום לכולם!
אני רוכב שטח ולא מכיר כל כך את עולם הכביש אז כמה שאלות לרוכבי כביש,לגבי דברים טכניים שמעניינים אותי לפני הטור שיתחיל בסופש:
ראיתי שיש לשימאנו קראנקים של 34-50, 36-52 וגם 39-53. 
> באיזה קראנק משתמשים הרוכבים? או שזה תלוי אם זה יום של עליות או של מהירות ואז מתאימים לפי זה?
> מותר לרוכבים להחליף אופנים באמצע הקטע? או שהם חייבים לסיים את היום עם אותם אופנים שבהם התחילו לרכב בבוקר?
> אם נניח שרוכב מתחיל את היום עם אופנים שיש להם קראנק גדול ואז מגיע לקטע של עליות וממש קשה לו - הוא יכול לבקש מהרכב ליווי להחליף לאופנים עם קראנק קטן יותר שיהיה לו יותר קל בעליות?
> האם ברכיבת כביש יש גם קראנק עם פלטה אחת כמו בשטח? או שזה הכל דאבל מקדימה?
> בטור יש עליות של כמה ק"מ ואפילו יום שלם של טיפוס קשה בהרים - איך נערכים ליום כזה טכנית? משנים משהו בגלגלים/צמיגים/קראנק+קסטה?
> ראיתי בג'ירו בחודש שעבר שרוב האופנים עם ברקס דיסק. בשטח ברקס דיסק הוא מאוד עוצמתי, איך זה עם אופני כביש? האם ברקס דיסק לא מסוכן במהירויות כאלה גבוהות כמו בכביש? שלחיצה חזקה מידי עלולה לנעול את הברקס ולהעיף את הרוכב לאספלט? 

תודה מראש!

נכתב ב - 27/06/2021 11:42:50
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
ב 2007  במסגרת רכיבה בעקבות העליות בטור דפרנס הייתי עם קבוצת רוכבים  שיצאה מישראל
הייתי ממש במרחק  נגיעה בחגיגת הטור דפרנס - בזמנו היה לטור דפרנס הילה וכבוד לרוכבים
זה היה עוד בתקופת תור הזהב  של  הטורים עוד  לפני שהתפוצץ נושא הסמים אמסטרונג וכו' ...
 
התחלות הרכיבה היומית בטור דפרנס  -  כול  יום  בערך ב 13:00
חסימת הכביש בערך כשעתים לפני  אבל החסימה היא בכיוון הרכיבה ...
מהמיקום שלנו במלון -  רכבנו בבוקר לראות את הטור ב 2 אפשריות
 
להגיע לנקודת הסיום 
זה נתן יותר זמן לרכב בעליות  ובסוף להמתין  ולראות את טקס חלוקת החולצות למקומות הראשונים בקטגוריה .
 
להגיע לנקודת ההתחלה
לפגוש את הרוכבים לראות את החימום וטקס שקילת האופנים  - שוקלים את האופנים של הרוכבים ....
כולל האופנים שמיועדות להחלפה המחוברות למכוניות הלווי של הקבוצות  ( משקל מינימום כללי כ 6.8 ק"ג )
ניתן  להחליף אופנים במצב תקלה תאונה ואפילו לפני עליה - רק את אלו שעברו את בדיקת השקילה ...

לגבי גודל מערכת ההילוכים
הסטנדרט בטור דפרנס זה 53/39  וקסטה 11-25 זה מספיק לכל הרוכבים  ועונה על כל יחסי העברה הדרושים
בשונה מהג'ירו ד'איטליה  והוולטה הספרדית  ששם יש עליות תלולות כמו זנקולין  , אנגילרו ועוד ...
הדורשים יחס העברה יותר קל  שימוש בקומפקט 50/34 וסמי קומפקט 52/36  כולל התאמת קסטה ...
בטור דפרנס  העליות  פחות תלולות אבל הם ארוכות ויש הרבה מעברי הרים ....
הקושי בעליות בטור דפרנס  זה לא השיפועים אלה קצב הרכיבה  זה תלוי עם מי רוכבים ...
רוב הרוכבים נשארים עם האופנים שהתחילו את הרכיבה ...
ההכנות של אופני הרוכבים מותאמות  לתנאי המסלולים  לא רק ביחסי העברה אלה גם לפי
מצב המסלול  עם יש ריצוף משתלבות או ימים גשומים - מתאמים גם את הצמיגים לסיטואציה ....
 
ברכיבות  בכביש הקראנק  הוא דאבל / קומפקט מקדימה בהתאם לסוגים ...
עדין לא נמצא אופציה שעונה על הדרשות ברכיבות הכביש  
כמו פלטה אחת בשטח
זה לא רק התאמת יחסי העברה אלה חשוב מאוד בכביש צפיפות הקפיצות בין ההילוכים
כלומר יותר אפשריות לכמות יחסי העברה במישורים , בגבעות  , ובעליות ...
 
לגבי בלמי דיסק בעבר זה לא היה בגלל חוסר הטכנולוגיה כמו היום ותוספת משקל לאופנים ...
בשנים האחרונות נושא הדיסק נכנס לתחום אופני הכביש הכולל בלימה מותאמת לרכיבות הכביש ...
 
נ.ב
חוויה אישית  - בסיום הטיפוס שלי לאלפ דואז  אחד מסמלי העליות בטור דפרנס 
הייתי רעב מאוד בכפר העליון יש חנויות ובתי קפה  המחירים ממש בשמים
באחד המעדניות ראיתי עופות בגריל  (50 יורו לעוף בגריל  עם תוספות ושתיה )
אני והטריאתלט  גונן הרפז הרוכב הבכיר בקבוצה  התחלקנו בעוף ...

בתמונת הכרטיס האישי ממעלה עקרבים  מ 2006 אני עם אופני כביש  שלדת אלומיניום
איתם הייתי גם באלפיים בזמן הטור ב2007 
הקראנק דאבל 53/39 קסטה 11-23 זה יחס העברה קשה 
שאר הרוכבים בקבוצה  למעט גונן הרפז  היו עם קומפקט 50/34 וקסטות 11-27 ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/06/2021 14:58:45
תאריך הצטרפות
15/04/2003
נושאים
724
תגובות
3180
מעל 5000 ק'מ בגרופי
לשואל , בקצרה:
הכל פתוח ...   מדי  יום  נעשית התאמה של האופניים לכל אחד מהרוכבים לקראת יום המחרת על פי העדפתו האישית :  קראנק, יחסי העברה, גלגלים וצמיגים ועוד שיקולים.
עברו ימי הסטנדרט ! היום כל הקומבינות פתוחות ויחסים מוזרים כולל שימוש במעבירי שטח או קסטות הזויות במקרי קיצון .
שימוש בקומפקט הוא עניין שבשגרה.  ניתן להחליף אופניים  תוך כדי הלג למשל לפני עלייה מטורפת לתצורה קלילה ומותאמת, או סתם תקלה ( מה שאינו מותר שמרוצי שטח ).
גם ברקס דיסק נהיה כמעט הסטנדרט הנפוץ, וגם על סוגיית הבטיחות התגברו הגופים המתקנים זה לא מכבר.

רכוב ותן לרכוב. דע מאין באת ולאן אתה רוכב..
נכתב ב - 27/06/2021 16:18:55
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
לגבי הילוכים בטור דפרנס 
פעם זה היה סטנדרט אפילו אולי חובה  היום זה נכון שהכול פתוח כל אחד לפי בחירתו
אבל בעליות של הטור אין צורך לרוכבים מקצוענים בקומפקט 
בגלל שהעליות הם לא בתלילות גבוהה כמו בג'ירו ד'איטליה  והוולטה הספרדית

גם בכל אופני המרוץ הטובות והיקרות מורכב קראנק 53/39 או מקסימום  52/36  ...
לראות בטור דפרנס רוכבים עם קומפקט זה נדיר להבנתי  אני עוקב אחרי 
המרוצים בכתבות ובצפיה 
לאורך השנים גם האחרונות לא זוכר שנתקלתי בקומפקט לרוכבים מקצוענים בטור דפרנס
גם הרוכב שלנו גיא  ניב הישראלי הראשון שהשתתף בטור היה  עם דאבל 53/39

אם תמצא משהוא בנושא
כתבה או סרטון שמראה רוכב או רוכבים עם קומפקט בטור דפרנס 
תצרף לינק ...

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/06/2021 09:07:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
עדכון לתגובה קודמת בנושא הילוכים בטור דפרנס

מה שכתבתי לגבי קראנקים מתייחס למערכות עם 22 הילוכים כלומר הקסטה 11 גלגלי שיניים
יש קראנקים חדשים היום שמבוססים על מערכת  24 הילוכים כלומר הקסטה  12 גלגלי שיניים
של חברות כמו סראם , קומפניולו , רוטר - ששילבו אותם  גם באופנים המקצועיות היקרות
שהרוכבים עושים שימוש בטורים האחרונים ...
החידוש הוא הקראנק קטן  48/35  אבל מותאם לקסטה 12 שמתחילה בגלגל שיניים קטן  10
יצרו סידרת קסטות 12 צפופות  10-26  , 10-28 ,  10-33 , 10-36   לשילוב עם  הקראנק  החדש  
שנותנות מענה לכל העליות והקירות  התלולים בהתאם לצורך...
גלש 10 נותן את יחס העברה הגבוהה 4.8  = 48/10   זה כמו 4.8 = 53/11 
לצורך השוואה הקומפק הרגיל  50/34 
עם קסטה 11  נותן 4.55 =50/11  זה הבדל של כ6% פחות

לכל קבוצה יש ספונסרים  שמממנים אותם וגם את האופנים  זה חלק מהפרסום שעוזר לשיווק
כנראה בחלק מהקבוצות עושים שימוש היום בשיטת 24 ההילוכים ...
כאשר הקראנק הוא קטן 48/35 - וקסטה 12 בהתאם ...
לפי הפרופורציה בטור דפרנס מספיק קסטה 10-26 עבור הקראנק  החדש 48/35
 
נקודה נוספת השוואת הקפיצות בין 2 הפלטות בקראנק
בדאבל הגדול 53/39 זה  14
בדאבל החדש הקטן 48/35  זה 13  אבל מתאם  לקסטות 12 חדשות
בסמי קומפקט  52/36  זה  16
בקומפק הרגיל 50/34  זה  16

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/06/2021 19:15:23
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
432
תודה רבה על ההסברים המלומדים והמעניינים!
בשטח יש כבר שנתיים-שלוש מע' 12 הילוכים עם פלטה אחת מקדימה, לא ידעתי שזה הגיע גם לכביש עם 2X12. 
לא הכרתי גם את עניין הבחירה החופשית של הרוכבים עם המע' של האופנים - לא ידעתי שזה אפשרי

ושוב תודה!

נכתב ב - 02/07/2021 12:18:57
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
לינקים  למיגון סרטונים  לאופני כביש  בטור דפרנס 2021
 
https://www.youtube.com/watch?v=X7zrSPSnzS0
 
https://www.youtube.com/watch?v=AHjZfkRTj0Y
 
https://www.youtube.com/watch?v=5IUKOd_Qpa0

--------------------------------------------------------------------------------------- 
פינרלו משיקים לרגל פתיחת, ה טור דה פראנס, דגם   העל חלל  ה DOGMA F.
מערכת הילוכים : Red eTap AXS 2x12 DB
https://www.youtube.com/watch?v=bHJcyDxOUN4
 
מצורף  מבצע  ל DOGMA F ברוזן מינץ  בעקבות  הטור  דפרנס  ( מקבלים 7000 ש"ח  הנחה )
https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=23222
 

אריה סדובניק
 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/07/2021 14:09:28
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
 
מצורף תמונה של אופני כביש טרק אמונדה  2021 שמשתתפים בטור דפרנס ...
 
בתמונת ההגדלה על הפלטה בקראנק כתוב  
54/41T 12 SPD   כלומר מתאם לקסטה 12
זה מיועד לימים ומסלולים של מישור וגבעות 
פלטה 54   וגל"ש 10 שיניים בקסטה 12 י
וצרים יחס העברה 5.4 
(יחס העברה 
 הזה אפשרי רק שיש 12 הילוכים בקסטה והגל"ש הקטן הוא 10)


זה נותן יתרון למהירות - אבל בתנאים מתאמים ובכוח מתאים...
 

אריה סדובניק

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 05/07/2021 23:09:06
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
432
פלטה 54 היא הכי גדולה שיש או שמשתמשים גם במשהו יותר גדול?
ובכלל - האם יש הגבלה על גודל הפלטה שמותר? או שכל אחד יכול לשים איזה גודל פלטה שהוא רוצה?
 

נכתב ב - 06/07/2021 09:35:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
יש פלטות לקראנק באופני כביש שמיועדות לאופני נג"ש  -בגודל 56 , 58 שיניים
אבל הגודל הנ"ל מתאם למערכות 
עם 11   הילוכים ...
בתמונת ההגדלה על הפלטה בקראנק כתוב  58/46  11
S  כלומר מתאם לקסטה 11 
גם בעשור הקודם היו פלטות גדולות בקראנק  כנ"ל לרכיבות נג"ש ...
 
קראנק עם פלטות 54/41 במערכת 12
שהגל"ש הקטן הוא 10 שיניים נראה לי המקסימום הדרוש גם עבור רכיבות נג"ש
היום כל אחד יכול לשים איזה גודל פלטה שהוא  צריך ולהתאם למערכת


מצורף לינק לסרטון על אופני הנג"ש בטור דפרנס  2021 - אתה יכול להתרשם מגודל הפלטות
https://www.youtube.com/watch?v=84grTYdsgtE&t=2s

אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/07/2021 11:22:33
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
ננצל את הפוסט להשלים  את נושא טור דפרנס 2021
בשנים האחרונות בארץ ירד התעניינות בכללי מהטורים  ומרכיבות כביש  ...
למרות שרוכבים ישראלים משתתפים בפועל כולל קבוצת רכיבה מקצועית ( Israel Start-Up Nation ) ..
.
אין יותר את ההילה של תחילת המילניום תור הזהב בענף לפני התפוצצות נושא הסמים ...
אבל רוכבי הכביש המתמידים והוותיקים  עדיין ראו את הטור  ביורו ספורט  ועקבו אחרי כתבות בנושא ...
 
מצורך לינק לסיכום טור דפרנס 2021
https://www.shvoong.co.il/%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%93%D7%94-%D7%A4%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%A1-2021-%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%99-%D7%A4%D7%A1%D7%A4/146746/
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות