נושא: עזרה בהתלבטות: פיווט טרייל 429 או איביז ריפלי החדשות

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/01/2022 13:20:56
תאריך הצטרפות
04/07/2014
נושאים
14
תגובות
16
שלום לחברי הפורום:
מתלבט בין שני הדגמים שנתונים 2021 גלגלי 29.
פיווט טרייל 429 או איביז ריפלי גלגל 29 ???
1.סיגנון רכיבה :
שבילים טכנים מתון ולא אגרסיבי,דרופים גג עד חצי מטר אם מזדמן,כיבוש עליות מנהלתיות/טכניות,נוחות ברכיבות נפח ארוכות.
***) והיכולת לכוון לזוג אחד שעושה הכל/מהכל עם כמה שיותר קרוב ל-0 חסרונות ו100% יתרונות ותמורה לכסף.
(תקציב זורם).
2.האם יש הבדל משמעותי בין שני הזוגות הנ"ל כי הם ממש דומים בנתונים שלהם או שההבדל מינורי וזה עניין של בחירה אישית?
3.הטיפוס הכי חשוב לי:
האם יש לאחד מבין 2 הזוגות יכולת טיפוס טכני יותר טובה מהשני או עם יתרון/חסרון על פני השני?
4.עם איזה זוג מבחינת זוית ראש קדמי יהיה יותר נוח ברכיבות בעלי נפח ק"מ וטיולים טכנים ארוכים?
5.שירות בארץ:
של מי עדיף איביז או פיווט-(מי היבואן של פיווט?)
תודה מראש.

" הרכיבה היא דרך חיים "
נכתב ב - 01/01/2022 17:17:40
תאריך הצטרפות
06/11/2011
נושאים
131
תגובות
430
טוב אז ככה....
  1. אתה צודק, שני הזוגות מאוד דומים: מזלג 130 מ"מ, שיכוך אחורי 120 מ"מ DW-LINK, זווית ראש זהה 66.5° וגם הגיאומטריה לא שונה מאוד בין שני הזוגות.
  2.  
  3. יצא לי לרכב על 2 הזוגות: על האייביס ריפליי 2 רכיבות בסופ"ש ועל הפיבוט טרייל רק למשך כ-20 דק' באירוע הדמו-דיי שהתקיים באוקטובר האחרון. יכול להגיד שהאייביס מהירים מאוד וממש טובים בעליות, מצד שני בירידות הרגישו לי אישית פחות יציבים. לגבי רכיבות נפח - האייביס הרגישו די טובים ועשיתי איתם רכיבת נפח של 30 ק"מ ביעילות ובנוחות. הפיבוט לעומת זאת הרגישו יותר יציבים בירידות, אולי בגלל שילדה 'חסונה' יותר, וגם טיפסו די טוב - אבל לא כמו האייביס. רכיבות נפח לא יצא לי לעשות איתם. מאז שפיבוט השיקו את הטרייל 429 בפברואר האחרון, קראתי עליהם והביקורות ממש עשו לי חשק כבר לרכב עליהם. כמו שכתבתי – בדמו-דיי יצא לי סוף סוף לרכב עליהם ולמרות שאהבתי, אני לא יכול להגיד ש'נפלתי מהכסא'. כנראה שמערך השיווק של פיבוט יודע את העבודה היטב ויוצר באז בכל פעם שהם משיקים דגם חדש (שוב – שלא ישתמע שהטרייל אופניים לא טובים כי הם כן, לי אישית הם לא הרגישו משהו יוצא דופן).     
  4. בסופו של דבר, מדובר בעניין סובייקטיבי ואישי לכל רוכב ורוכב, אם אתה שוקל לקנות אופניים בכזה מחיר אז אתה חייב לקחת אותם לנסיון בסופ"ש. היבואן של שני הדגמים הוא מוטואופן נתניה. יודע שאת האייביס ריפליי הם משאילים לסופ"ש אז יכול לתאם מולם, לגבי הפיבוט תצטרך לברר.
  5.  
  6. לגבי השירות - לא יכול לחוות דעה כי לא קניתי ממוטו-אופן אופניים. יכול רק לומר שכשאספתי את האייביס בסופ"ש וגם כשהחזרתי ביום ראשון השירות שניתן לי היה טוב. 
  7.  
  8. בהצלחה. 

נכתב ב - 01/01/2022 23:19:58
תאריך הצטרפות
04/07/2014
נושאים
14
תגובות
16
שלום eco14:
תודה רבה על התיחסותך לשאלתי,
יש 2 סאגות של הצלחתי להבין ברשותך:
1.למה הריפלי מטפסות יותר טוב מהפיווט אם לשניהם יש אותו מתלה dw ???
האם אולי זה קשור למיקום המתלה שבריפלי הוא עליון ובפיווט הוא תחתון או שאין קשר?
2.כשאתה אומר שבירידות הריפלי מרגישות פחות יציבות כי כבר שמעתי על זה ,במה זה בא לידיי ביטוי?
מה האם יהיה קשה לשלוט עליהם במהירויות?
3.האם השילדב של הפיווט יותר מאסיבית מהאיביז ?

" הרכיבה היא דרך חיים "
נכתב ב - 03/01/2022 11:41:44
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
באופני שיכוך מלה גם ברמת הקצה יש חלופות של מותגים שיש להם רשת חנויות בכל הארץ
בסבירות גבוהה הם יתנו שרות יותר טוב בעיקר בתחום תקופת האחריות
זה על סמך קניה בשנתיים האחרונות עבורי אופני זנב קשיח קלות מרידה בחנות ספיד אופן
עבור אחד הילדים שלי אופני שיכוך מלה 
TREK-ברמה גבוהה  ברשת CTC
בנוסף הרבה שנים קבלתי שרות מצוין לאופני כביש שלי ברשת מצמן
הכי חשוב זה השרות בתחום תקופת האחריות - אחרי האחריות כולם יתנו שרות בתשלום
 
מצרף חלופות אופנים ברמה גבוהה - בשימוש ספציפי של רוכבים מקצוענים כל אחד לצרכים שלו
אופני שיכוך מלה ברמת קצה לנוחות  ולרכיבות שטח ארוכות  לינק לסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=6-dN8aRrRlA&t=2s
 
אופני שיכוך מלה ברמת קצה לרכיבות שטח מהירות  לינק לסרטון
https://www.youtube.com/watch?v=9opY6XKwdSk
 
בכל סוגי אופני הקצה יש פשרות בין - נוחות , מהירות , יכולת טיפוס , התאמה לירידות ועוד ...
ההבדלים נראים בגאומטרית השלדה בזויות , בסוג וגודל הבולמים , גלגלים וצמיגים ...
בהתאם לסוג הרכיבה  אבל המכנה המשותף לכולם מ 2017
זה מערכת 12 ברמת קצה  של סראם או שימנו - עם קסטה 10-50, 10-51, 10-52
 
תחום ההתמחות שלי באופני שטח - זה רכיבות קישור בכביש , שבילים ,עליות בשטח במיוחד עליות תלולות 
במקור אני רוכב כביש שמתמחה בטיפוס אתגרי תלול כולל בשנתיים האחרונות טיפוס אתגרי גם בשטח

לצורך רכיבות קישור בכביש או בדרכי עפר מהודקות ולטיפוס מכל הסוגים רמפות , קירות, גבעות, ועליות
הכי טוב בשטח זה אופני זנב קשיח  קרבון קלות עם חלקי קצה ומערכת 12 הילוכים 10-51
בנוסף צריך לבצע נעלת בולם קדמי להגברת הקשיחות ברכיבות קישור בכביש ובטיפוס בשטח...
יש ההבדל במשקל בין אופני זנב קשיח לאופני שיכוך גם ברמות הקצה ...
אופנים במשקל קל עוזרים מאוד לצורך טיפוס ולמהירות - זה על סמך בדיקות השוואה בין
האופנים שלי זנב קשיח קלות לאופנים של הבן שיכוך מלה ברמה אבל כבדות יותר וגם הצמיגים רחבים יותר....
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/01/2022 17:55:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1656
בהמשך לתגובה הקודמת שלי בהקשר למהירות ומשקל האופנים ...
השוואת  מהירות ברכיבה -  את השוואת מהירות הרכיבה עשיתי  במספר פעמים התוצאות די דומות
באופני זנב קשיח שלי קרבון קלות  10.7 ק"ג את המסלול הזה אני רוכב כ 18 קמ"ש ממוצע ברוטו
באופני שיכוך מלה של הבן  כבדות כ 13.5 ק"ג את המסלול הזה אני רוכב כ 16.7 קמ"ש ממוצע ברוטו

זה מסלול הערב שלי כ 4-3 ימים בשבוע בתקופת הקיץ ...
כשעת רכיבה בעצימות גבוהה מהבית לגבעת האלונים ובחזרה
את המסלול הזה רכבו עד מספר רוכבים - אבל רק פעם אחת - לא רוצים יותר ....
 
מצורף צילום מסך מאפליקציות  gps - 
zeopoxa_cycling  
בגבעת האלונים אני עושה הפסקה של כ 5 דקות לראות את הנוף  ולשתות קפה מטרמוס
 
המסלול עובר מתחת לכביש 6 במרחק נגיעה מכפר קרע  וחוזר לגבעת האלונים...
במסלול יש כ 85% רכיבת שטח שחלק ממנה אתגרי מאוד עם גבעות , רמפות  , וקירות תלולים...
המסלול המסומן בתוך הקישור במפה זה מ GPX תיעוד של הרכיבה  ניתן לראות בגרף את תלילות הרמפות  
https://israelhiking.osm.org.il/share/uwGC0zEk42
 
כדי לרכב את המסלול הזה כולל את הגבעות והקירות חייבים להשתמש ב GPX תיעוד הרכיבה .
בגלל שבמפה לא הכל מסומן   -  
את ה GPX אפשר להוריד ישרות מהמפה  הנ"ל ...
או לשלוח לי מייל אני הצרף קבצי GPX למסלול בכמה קומבינציות בהתאם לרמות קושי -  עבור המעוניינים
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות