נכתב ב - 15/05/2022 17:38:44
1
1
שלום לכולם
מתלבט בין שני דגמים זנב קשיח.
ההתלבטות היא בין scot scale 980 2022 לבין giant talon 0 2021
שניהם כמעט באותו מחיר, המפרט נראה דומה, אם יש מתחרים טובים יותר אשמח גם לשמוע.
צירפתי קישור לשניהם, תודה מראש
https://www.cobra-bordo.co.il/items/3138747-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-SCOTT-Scale-980-2022-%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%98
https://giant-bike.co.il/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%A9%D7%98%D7%97/talon-0-29/
נכתב ב - 16/05/2022 12:21:21
147
1672
הקדמה - לערכתי ב 2022-23 התחרות בין המותגים על אופני זנב קשיח במסגרת מחיר עד 5000 ₪
תהיה החלק העיקרי במכירת אופני שטח לרוכבים מתחילים פלוס ...
היום מערכת 12 עם קסטה 10-51 זה הסטנדרט הבסיסי בכל אופנים כאלו - שימנו נכנס חזק לנושא ...
ביחס לשנים הקודמות ע"י שילוב מערכת 12 זולה ברמה דאור שזה רמת הבסיס ...
לכן בדגמים חדשים אצל כל המותגים לא ישלבו יותר מערכות ישנות 11 או 12 מדורות קודמים ...
למעט באופנים הזולות יותר – נראה גם מערכות ישנות כמו טריפל / דאבל שהחליקים קיימים במלא...
ב 2 הדגמים המפרט די דומה
בתחושת בטן הייתי הולך על הסקוט זה דגם חדש 2022 - גם הצבע משדר אופנים יותר מקצועיות ...
לגבי דגמים נוספים לתחרות מול הנ"ל עדיין עוד לא ראיתי מה מציעים מרידה , טראק , ספשלייזד. ועוד
אבל יכול להיות שעד הקיץ נראה עוד אופציות שוות ערך של שאר המותגם עבור התחרות על הלקוח ....
אני הייתי בין החלוצים ב 2020 שהרכיב אופנים במחיר זול מקרבון עם מערכת 12 10-51 ברמת ביניים
מצורף לינק לאופנים ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=435695
הערה - הבדלי המשקל בין האופנים שלי לאופנים שאתה מעוניין לקנות זה כ 3 ק"ג
זה נובע בעיקר מ 3 מרכיבים - שלדת קרבון , גרופ מערכת יותר קלה SLX וגלגלים קלים יותר ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 17/05/2022 12:13:19
62
96
אם ההתלבטות היא בין שני הדגמים בלבד, מצ"ב מחשבות שלי:
א. לטאלון יש בולם אוויר בעוד לסקוט קפיץ, שניהם של סאן-טור. לא יודע לגבי האיכות של כל אחד מהם. כדאי לבחון את הנושא ואת המשמעות.
ב. מנסיון אישי של הצמיג שמוצע בסקוט - מקסיס ריקון 2.25 - אין לו אחיזה טובה מספיק בחולות, סיבובים במקומות חוליים, הצמיגים החליקו לי לא מעט פעמים בשטח וזה דיי מפחיד. שדרגתי ל- צמיג אחר 2.30 וזה הבדל גדול, כבר לא מחליק בסיבובים וגם עובר חול עמוק בצורה חלקה יותר). בטאלון מציעים ריקון 2.4.. אולי אפילו רחב מדי? אני חושב ש- 2.3 זה רוחב אידאלי לרוחב מתחיל, ייתן מספיק ביטחון ומהירות.
ג. לא משנה רוכב מתחיל או לא, אני הייתי קונה אופניים רק עם דרופר. מאוד נדיר למצוא בטווח מחירים הזה אופניים שמגיעים עם דרופר, אבל יש מצב שבהמשך 2022 ייצא כזה (נורקו סטורם 1 2021 מגיע עם דרופר, עלה בזמנו 3500 ש"ח אבל לא חושב שיש במלאי בארץ כרגע). בכל אופן ממליץ לשדרג במעמד הקנייה לדרופר, אם לא מגיע מובנה על האופניים.
בהצלחה ובהנאה!
נכתב ב - 17/05/2022 16:52:30
147
1672
צריך להיזהר באופנים במחיר כ 4000 ש"ח גם בדגמי 2022
החברות גם נורקו דוחפים מערכת 11 מיושנת - 2 דורות אחורה שמתאמה לשנתן 2016
זה הבדל משמעותי ביחס ל 12 הילוכים 10-51 עם ספקטרום יחסי העברה לכל המטרות ...
גם נורקו 2021 שמכרו ב 3500 ש"ח זה מערכת 11 מיושנת מאוד
זה תוקע את אופצית השדרוג
לא ניתן ולא כדאי מבחינת עלות החלפת חלקים לשדרג ל 12 הילוכים מודרני
לכן כדי להתחרות מול המותגים באותה רמת מחיר - נתנו בזמנו בונוס דרופר ...
לגבי רוחב צמיגם זה הכל תלוי בסוג רכיבת השטח
לכל דבר יש היתרונות וחסרונות צמיג רחב כבד יותר מסורבל יותר בגילגול בתנאים שדרשים מהירות כמו :
שבילים לבנים , קטעי קישור בכבישים , טיפוס גבעות , עליות , רמפות , קירות ועוד ...
בדרך כלל הרוחב 2.2 זה פשרה לכל צורות הרכיבה ...
אני משתמש בצמיג רב גוני - מקסיס IKON 2.2 שנחשב לצמיג קל מתגלגל טוב ומתאים למהירות ועוד...
באופני זנב קשיח לבולם קדמי יש משמעות משנית - או יותר נכון ( הוא מתאם לרכבת תווי שטח משובש )
מיכוון שלצרכים של מהירות - שבילים לבנים , קטעי קישור בכבישים , גבעות , עליות , רמפות וקירות
נועלים את הבולם למנוע אלסטיות לשיפור המהירות ויכולת הטיפוס ...
אני אישית נועל גם בירדה תלולה מכוון שהבולם הקדמי בזנב קשיח הוא קצר בדרך כלל 100 מ"מ
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/05/2022 14:37:28
1
1
תודה רבה על התשובות.
האריה - השדרוג שעשית עם הקרבון נשמע מעולה, אולי אם אראה שאני מצליח להתמיד וארצה להשתדרג אתעניין אפילו יותר.
G.R.A - לא נעול דווקא על אלה, בגדול מהבדיקות שעשיתי היה נראה לי שזה הכיוון.
שבת שלום.
נכתב ב - 29/03/2023 16:05:51
147
1672
ניצול פוסט בהקשר לאופני בסיס
עבור עידכון בנוגע להורדת מחיר לאופני בסיס עם מערכת 12 קסטה 10-51
מדובר בהורדה משמעותית למחיר אבל לדגם 2022 מי 4900 ₪ ל 3430 ש"ח - כולל 12 תשלומים שוום
לאופני סקוט - SCOTT Scale 980 2022 - מצורף גם תמונה מהנ"ל
מצורף לינק לנ"ל
https://www.cobra-bordo.co.il/items/3138747-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%98-SCOTT-Scale-980-2022
נ, ב שמעתי לא בדקתי יש עוד מותגים נוספים שהורידו מחיר לאופני בסיס עם מערכת 12 קסטה 10-51
תזכורת להתפתחות מערכת 12
ירית הפתיחה היית של סראם שימנו כל הזמן היה קצת מאחור בהתקדמות
ב2017 סראם יצר מערכת 12 10-50 איגל - מערכת יקרה הורכבה באופנים ברמות מחיר גבוהות
ב 2019 שימנו יצר מערכת 12 10-51 ברמות XT , XTR מערכת יקרה הורכבה באופנים ברמות מחיר גבוהות
ב 2020 התחילה זליגה של מערכת 12 לאופנים ברמת הבנים בגלל שילוב מערכת 12 SLX
במאי 2020 הרכבתי אופני קומבינציה מרידה זנב קשיח קרבון 7800 ש"ח משקל 10.7 ק"ג -מערכת 12 10-51 SLX
ב2022 2023 שימנו חזר לשלוט בתחום המערכות מערכת 12 מורכבת בכל הרמות וסוגי איפיון האופנים בכל המותגים ...
באופני בסיס זנב קשיח / אופני שיכך מלה - ברמות מחיר נמוכות משולבת מערכת 12 ברמת Deore
היום כמעט כל מי שקונה אופנים חדשות ברמה בנונית וצפונה אין לו בררה מערכת 12 מורכבת
בכל רמות המחיר בכל סוגי האופנים בהתאם XTR , XT , SLX , Deore - כולל שווה ערך לרמות של סראם
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 30/03/2023 07:31:15
28
122
אם הנושא כל כך זורם בעורקייך ומשמעותי כמו שזה נראה, כדאי לך להתעדכן במערכת החדשה שסראם הוציאו. ביטלו את האוזן, שינו קסטות, שרשרת וכמובן מעביר, אבל, וזה אבל גדול- רק אלחוטי ומאד מאד יקר
נכתב ב - 30/03/2023 18:29:44
147
1672
S.P.
הקדמתה אותי בנושא המערכת החדשה של סראם
אני מצרף לינק כתבה שפורסמה לפני כשבוע
https://bike.co.il/sram-transmission-news-highlights/
לגבי המערכת הנ"ל קשה לי לראות עם יעשה בה שימוש ושילוב באופני בסיס
בנוסף בתחום יחסי העברה אין שינוי - לסרם היום יש גם קסטות של 10-52
למטפסים - יש שיפור קטן הקפיצה בקסטה בפלטות הגדולות 44-52 במקום 42-52
בשימנו בקסטה 10-51 הקפיצה בפלטות הגדולות 45-51 יעיל מאוד למטפסים
בנוגע לעניין הרב שאני מקדיש לנושא בכל הזדמנות ...
בתיחלת הדרך ב 2017 למרות שעדיין לא רכבתי באופני שטח רק באפני כביש
הבנתי שמערכת 12 תכבוש את שוק אופני השטח בגלל כיסוי לכל הספקטרום
בקסטה הפלטה הקטנה היא 10 שיניים שיפורי משמעותי למהירות ביחס ל11 שיניים
בתחום הנוגע לטיפוס בקסטה פלטה 50 או 51 נותנים כיסוי ליחס העברה הנמוך ...
ב 2020 רכשתי אופנים שטח קלות עם מערכת 12 - קסטה 10-51 ...
גם בגיל השלישי אני יודע לנצל ברכיבה את כל טווח ספקטרום הקסטה מ 10- ל 51
עדין בתחום הטיפוס התלול קירות ורמפות - אני יכול לטפס כמו הצעירים ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/04/2023 17:49:59
147
1672
ל S.P. בנוסף ובהמשך לציטוט שלך
"אם הנושא כל כך זורם בעורקייך ומשמעותי כמו שזה נראה"
אני מצרף תמונת מסך מתגובה בגרופי ב 2018 לפני שהיתי רוכב שטח רק רוכב כביש
זה גם לפני ששימנו יצרו את מערכת 12 קסטה 10-51 - רק לסרם היה מערכת 12
התיחסתי לתפעול המערכת והערכה לעתיד ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/04/2023 14:24:54
0
7
אהלן :)
בנוגע למקטע שכתבת בעבור מתחרים / חברות נוספות שיכולות להוות אופציה בעבורך אז:
MARIN , Polygon וכדומה.. יש לא מעט חברות אחרות נוספות שתוכל לבדוק גם דגמים מקבילים שלהם בהתאם לקטגוריה ודרישתך.
חג שמח ורווי רכיבות !
עופרי - מדריך רכיבת אופני הרים - Pozitivi
|