נושא: קושי בטיפוס עליות בכביש לפי קריטריון 300 מ' גובה

רד לסוף השרשור
facebook
נכתב ב - 01/06/2022 11:15:13
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
הכוונה  מה המרחק בעליות הקצר ביותר להגיע  לגובה 300 מ' הפרש גבהים

הערה בעליות כביש עד אורך כ 10 ק"מ בדרך כלל הפרש הגבהים די דומה לגובה המצטבר 
יש מצבים שבתוך עליה קיים  גם קטע יורד כמו ( בית אורן )
יש מצבים מנקודת ההתחליה עד לתחילת הטיפוס יש קטע דומה למישור משופע גם כמו ( בית אורן )
יש מצבים שיש קטעים עם שיפועים משתנים בתוך העליה ממצב מתון עד תלול יותר ...
 
מצורף תמונת מסך מאפליקצית - zeopoxa cycling
רכיבה שלי משבוע שעבר באופני כביש בטיפוס נג"ש  בית אורן מהפניה בכביש 4 עד האנדרטה
זה  גובה  כ 300  מ' על מרחק  כ 6 ק"מ ....
בתכנון הייתי צריך לגמור את כל העליה כ 9 ק"מ עד צומת דמון  
אבל עצרתי שהדופק עלה מכוון שרכבתי בעצמות גבוהה ביחס לגיל  (בגלל הערכה לא נכונה בתכנון הקצב )...
מ 2020  אני רוכב הרבה על אופני שטח - ההבדל ביחס לאופני כביש יוצר אצלי  בלבול בתחושה ...

בגיל השלישי כל שנה זה קשה יותר בטיפוס עליות ארוכות - אבל  עדיין האריה הזקן שואג
בטיפוס קצר ותלול כמו קירות ורמפות  המבוסס על כוח וואטים השפעת הגיל עלי פחות ביחס לעליות
 
בהמשך הזמן נבדוק השוואה בטיפוס 
 להגיע לנקודת 300 מ' הפרש גובה בעליות כמו  :
נשר ,  נס הרים  , כוכב הירדן  ,  גילבוע ,  מבוא חמה , ועוד ...
 
אריה סדובניק

 
נ.ב
https://www.zeopoxa.com/cycling.html
אפליקציה לאופנים - הקלטות תיעוד מסלולים  עם פיצרים נוספים  מותאמת למערכת אנדרויד בסמרטפון      
היתרון פשטות בשימוש  ,יצוא מהיר גם ל GPX  החלק החשוב צריכת סוללה פחות מ 4% בשעה ...

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/06/2022 11:41:43
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
בהמשך לתגובה קודמת השוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה
נעבור לצד השני של הכרמל העליה של נשר ישן היא תלולה יותר במיוחד בהתחלה ...
עצרתי בנקודה  שמתאימה לנתוני - הטיפוס כ 300 מ' גובה אבל האורך רק  כ  4.3 ק"מ  
הפעם התאמתי את עצמות הרכיבה לדופק והורדתי את המהירות הממוצעת ביחס לקטע בבית אורן
 
כללי : 
לאחר העצירות המשכתי את הטיפוס  ב 2 המקומות
הרכיבה באופני כביש סורוולו קרבון  משקל כ 7.5 ק"ג
להגיע לעליה של בית אורן מהבית זה כ 33 ק"מ כרכור דרך זכרון יעקב  וכביש  4 ...
להגיע להתחלת העליה של נשר  כ 32 ק"מ מאזור עין השופט דרך דאליה, ועיספיא...
שעות הרכיבה בקטע הטיפוס בסביבות 10 בבוקר  זה קצת חם – עדיף מוקדם
בית אורן שיפועים משתנים  הממוצע  לקטע כ  5% על כ 6 ק"מ
נשר ישן   שיפועים משתנים  הממוצע  לקטע כ 7% על כ 4.3 ק"מ
 
בהמשך הזמן נראה השוואה  לעליות מפורסמות נוספות
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/06/2022 17:02:16
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
בהמשך לתגובות קודמות - השוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה
נעבור לאחד העליות המרשימות בארץ גונן וואסט 
( מרגישים שעולים הר ויש נוף לעמק וברקע הרי הגליל העליון )
עצרתי בנקודה  שמתאימה לנתוני - הטיפוס כ 300 מ' גובה אבל האורך רק  כ  4.2 ק"מ
לאחר עצירה והזדמנות להפסקה קטנה המשכתי ברכיבה לצ' ווסט ורמת הגולן ...
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממחנים לרמת הגולן  דרך כביש 918  מגדות לצ' גונן
ממחנים עד צ' גונן כ 20 ק"מ  עד תחילת הטיפוס לקטע
השיפוע הממוצע לקטע 4.2 ק"מ כ 7.2% די אחיד עם תנודות קלות
זה שונה בתנודות ממה שיש 
בעליות בכרמל- בית אורן , ונשר - שמופעים בתגובות הקודמות 

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/06/2022 06:55:42
תאריך הצטרפות
06/04/2006
נושאים
78
תגובות
3934
מעל 35000 ק'מ בגרופי
מעניין מי התלול ביותר.
להערכתי מעלה עקרבים.

לחופש נולד
נכתב ב - 28/06/2022 06:28:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
Yoram הערכה שלך כמעט פוגעת  ...
מעלה עקרבים במקום ה 3  בסיטואציה של המרחק הקצר ביותר להגיע ל 300 מ' הפרש גובה
המרחק במעלה עקרבים  כ 3.55 ק"מ שזה שיפוע ממוצע כ  % 8.5  אבל
החלק התלול בעקרבים זה כ 2.2  ק"מ ראשונים בתחום הסרפנטינות  11% ממוצע ....

את מעלה עקרבים לא רכבתי בשנים האחרונות הנתונים לפי הרכיבות הקודמות והשוואת מדידות במפות
תמונת הפרופיל שלי משנת 2006 - זה האנדרטה במעלה עקרבים  ...
 
יש 2 עליות שנמצאות בביקעת הירדן שהם יותר קצרות לסטואציה של 300 מ' הפרש גובה

( מדובר בעליות כביש סטנדרטיות שמכוניות נוסעות  בהם )
במקום ה 2 כוכב הירדן  בהפרש קטן  - בהמשך נראה נתונים מתיעוד הרכיבה  ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/07/2022 11:25:54
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
המשך לתגובות קודמות - השוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה
נעבור למקום ה 2  העליה לכוכב הירדן  - ( בתגובה קודמה היה התיחסות לנ"ל)
המיקום באזור הצפוני של בקעת הירדן  בין בית שאן לכנרת

עצרתי בנקודה  שמתאימה לנתוני - הטיפוס כ 303 מ' גובה אבל האורך קצר מאוד רק  כ  3.4 ק"מ
לאחר עצירה המשכתי ברכיבה  עד לשער הכניסה לגן לאומי כוכב הירדן ...
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממתחם בית השיטה  לכוכב הירדן  והמשך למנחמיה ובחזרה
ממתחם בית השיטה רכיבה כ 20 ק"מ  עד תחילת הטיפוס לקטע
השיפוע הממוצע לקטע של 3.4 ק"מ שיפוע תלול כ 8.9% ממוצע אבל די אחיד עם תנודות קלות
המשך עד שער הכניסה בשיפוע קצת יותר מתון ...

הכביש לכוכב הירדן יחסת חדש נסלל מחדש בערך ב 2018  - מצב הכביש לפני 
היה  ממש משובש
רצוי מאוד להגיע בשעות מוקדמות  האזור חם  לרכב בעצמות מתאימה לדופק ...

לגבי עליה מס 1 נשמור לסוף - היא הכי קשה ופחות מוכרת גם לרוכבי הכביש
בהמשך נתיחס לעליות בגלבוע שהם יותר מתונות והגישה גם ממתחם בית השיטה
 
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/07/2022 16:23:27
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
המשך לתגובות קודמות - השוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה
נעבור לעליות בגלבוע שהם יותר מתונות והגישה ממתחם בית השיטה
העליה הקרובה לבית השיטה - ההתחלה ליד גן  שלושה  נחשבת לעליה קלה לטיפוס יחסית
למרות שהנתונים  נראים קשים יותר מבית אורן היא יותר קלה בגלל שהשיפע די אחיד
אין כמעט תנודות ושינוים בשיפועים כמו שיש בקטע בבית אורן ...
 
עצרתי בנקודה  שמתאימה לנתוני - הטיפוס כ 304 מ' גובה  על אורך כ  5.5 ק"מ
לאחר עצירה המשכתי ברכיבה  עד לכניסה למעלה גלבוע ...
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממתחם בית השיטה  סיבוב מעלה גלבוע ירדה לשדה תרומות
וחזרה לבית השיטה ...
ממתחם בית השיטה רכיבה כ 14.5 ק"מ  דרך בית שאן  מסילות  , ניר דוד - עד לתחילת הטיפוס לקטע
השיפוע לקטע כ 5.5 ק"מ  כ 5.5% ממוצע אבל די אחיד עם תנודות קלות
המשך עד הכניסה למעלה גלבוע שיפוע די דומה ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/07/2022 07:39:23
תאריך הצטרפות
16/01/2014
נושאים
103
תגובות
694
מעל 5000 ק'מ בגרופי
חונך
איך נאמר בסרט מציצים -אריה אריה הוא לא יגמור אף פעם - זה התותח עם הכובע 
 השיחה של גוטה עם מקס המציל, מתוך הסרט מציצים 1972 - YouTube
בכל אופן - עליות או לא להיות 

עליות זה לנשמה 
עליות או לא להיות - או שאוהבים או שלא 
לטעמי - בתור חיפאי - כל עליה היא מבורכת - גם העליה של בית אורן או נשר הישנה מכל צד שלא נביט - זה מבורך 

אז ---- שלא יבלבלו אתכם - הפרש גובה זה בעיניי המתבונן נטו!

יום נפלא 

רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לרכוב
נכתב ב - 15/07/2022 16:57:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
יהודה יהודה יא יהודה  - תן לו בעליות 
העליות זה הזיקוק של רכיבות הכביש בכל הטורים זה יוצר את רוב העניין ברכיבה 
אתמול היה קטע 12 בטור דפרנס  (משודר בערוץ יורו ספורט) הסיום היה הטיפוס לאלפ דואז 
ב2007  טפסטי את האלפ דואז  עם קבוצת רוכבים שיצאה מישראל לרכבות בעקבות העליות בטור
ב 1.6.2018 כתבתי בנושא - מצורף לינק
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=430567

זה לא פשוט בגיל השלישי לרכב בעצימות גבוהה ובמיוחד לטפס עליות בקצב 
גם עם מתאמנים בגיל השלישי צריך לשמור  על הדופק שלא יעלה מעבר ...

מ 2020 אני רוכב הרבה על אופני שטח  רכיבה משולבת כביש  ושטח  כ 4 ימים בשבוע
זה בעיקר רכיבה לעבודה ובחזרה עם תוספת בחזור אימון שטח ( רמפות  בגבעת האלונים )

כדי לשמור על היכולת  באופני כביש  כל הזמן צריך להיות יצרתיים ליצור חשק ...
הפעם בחרתי לבדוק  את עליות הכביש המפורסמות עד לנקודת 300 מ 'הפרש גובה ...
בערך כ2 - 3 פעמים בחודש אני מתמקד בסיבוב רכיבת כביש על בסיס עליה ...

שבת שלום

אריה סדובניק 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/08/2022 16:16:02
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
המשך לתגובות קודמות - להשוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה

נדלג בשלב זה על העליה לגלבוע מצד  המזרחי מצד שדה תרומות ונעבר להר תבור
הטיפוס להר תבור בגלל הסרפנטינות דומה למעלה עקרבים  שהוזכר בתגובות מ 27-28/06/2022

בהר תבור שיטת המדידה שונה  התיחסתי לגובה 300 מ' מנקודת הסיום  כלומר התחלת המדידה
היא בתוך הכפר שבלי בנקודה שחושבה לפני ומתאמה ליחס המרחק עד גובה כ 300 מ' בסיום
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממתחם בית השיטה  דרך נאעורה , טמרה כביש 716
דרך הכניסה הראשית  לכפר שבלי  מול מתחם כוכב התבור כ 26 ק"מ עד נקודת תחילת הבדיקה

מצורף תמונת מסך מאפליקצית - zeopoxa cycling

קטע טיפוס  בדיקה כ 298 מ' גובה  על אורך כ  3.57 ק"מ  שיפוע כ 8.4% ממוצע  די תלול ...
אבל בתחום הטיפוס להר - בקטע הסרפנטינות השיפוע תלול כ 10% על  אורך כ 2.7 ק"מ
טיפוס בסרפנטינות
יותר קל מאשר בקטע ישר מכוון שניתן לצמצם את השיפוע ע"י סיבוב בחלק החיצוני

ספציפית  לעליה הנ"ל לתבור  בכביש יש תנועת מכוניות עולים ויורדים לכנסיה  ...
דרוש להיזהר מאוד במיוחד שיורדים ...
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/08/2022 14:38:29
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
המשך לתגובות קודמות - להשוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה
 
נעבור צפונה לאזור  הקרוב לקרית שמונה נתחיל מעליה מפורסמת  העולה לגליל העליון 
מצומת  כוח למצודת ישע -  העליה הזו מכונה בעבר הנס הרים הצפוני מכוון שעשו שם בעבר
אולי  גם היום  תחריות נגש  באופני כביש - בעשורים הקודמים התחרות התחילה  מכפר בלום
 
קטע טיפוס  בדיקה כ 302 מ' גובה  על אורך כ  4.28 ק"מ  שיפוע כ 7% ממוצע  מתחיל מתון ומתגבר
ההמשך עד סוף העליה שיפוע די דומה
 
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממתחם צומת גומא  - כדי לצבור קצת קלומטרז רכיבה לכפר בלום  
ובחזרה עד תחלת העליה צ' כוח כ 13 ק"מ משמש גם לחימום  ההמשך אחרי מצודת ישע  ...
האופציה המקובלת בעבר גם בתחרויות לעלות לרכס מנרה  וירידה דרך מרגליות  בחזרה לצ' גומא  
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/08/2022 16:14:59
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
המשך לתגובות קודמות - להשוואת טיפוס עליות עד לנקודת 300 מ' הפרש גובה
 
נשאר עדיין בצפון  ליד קרית שמונה נעבור לצד השני  עליה מהצומת העולה למרגליות מנרה
בחיבור בין כביש  90 לכביש  9977 ליד מכללת תל חי  זו עליה  מרשימה  
 
קטע טיפוס הבדיקה כ 305 מ' גובה על אורך כ  3.82 ק"מ  שיפוע כ 8% ממוצע  די אחיד 
במרכז העליה השיפוע יותר תלול ההמשך מנקודת העצירה עד הרכס שיפוע  יותר מתון
 
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממתחם צומת גומא  - כדי לצבור קצת קלומטרז רכיבה לכפר בלום
בית הילל חיבור לכביש  99 לקרית שמנה , צ' המצודות חיבור לכביש 90 עולים לפניה למכללת תל חי
עד תחלת קטע הבדיקה כ 16 ק"מ  ההמשך אחרי העצירה האופציה המקובלת המשך  לרכס
מרגליות מנרה ויורדים  ליפתח , צ' כוח  , חיבור לכביש 90  ובחזרה למתחם צ' גומא הסיבוב כ 46 ק"מ ....
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 02/10/2022 14:11:17
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
המשך לתגובות קודמות - להשוואת טיפוס עליות עד לנקודת הפרש גובה 300 מ'
 
נעבור לעליות סביב הכנרת , נתחיל בעליה למבוא חמה  הנחשבת לקשה באזור

קושי נובע משיפועים משתנים קטעים ברמה של קירונים  עם שיפוע  13%-17%
 

מתחלת המילניום עד 2005  תחום רכיבות הכביש לחובבים - היה עדין בתחילת הדרך 
הסטנדרט היה קראנק דאבל גדול 53/39  או 39 /52 - והקסטות היו  11-23  11-25  
זה יחס כבד לקרונים -בתקופה זו הטיפוס למבוא חמה נחשב לאימת הרוכבים החובבים
 
בתקופה לפני המילניום -  אופני הכביש לחובבים היו כבדות לא היה עדיין שלדות קרבון

הסטנדרט באופני הכביש  קראנק  52/42 והקסטות היו - 14-21-26
 

ב 2005 בוטל הקושי  כאשר נולד קארנק הקומפקט  50/34 ועשה עליה לישראל ... 
גם הקסטות גדלו 12-27 , 11-28   נוצרו יחסי העברה נוחים לטיפוס בכביש  ולטיפוס תלול
 

מצורף תמונת מסך מאפליקצית  - Zeopoxa  cycling  
זה היה במסגרת רכיבת כביש ממתחם תחנת הדלק דור אלון האון ... 
כ 9.5  ק"מ מדור אלון האון   עד לתחילת הטיפוס לקטע ...
השיפוע הממוצע לקטע 3.9 ק"מ  כ % 7.7 -  אבל הקירונים הם החלק שעדין משפיע על הקושי
לאחר עצרה המשך סיבוב דרך בני יהודה וירדה  לכורסי ובחזרה לדור אלון האון סה"כ 53 ק"מ

טיפוס בסיבובים בסרפנטינות
יותר קל מאשר בקטע ישר מכוון שניתן לצמצם את השיפוע ע"י סיבוב בחלק החיצוני ... 

חתימה טובה וחג שמח

אריה סדובניק 

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 22/03/2023 11:50:28
תאריך הצטרפות
09/05/2010
נושאים
147
תגובות
1672
בגיל השלישי גם עם מתאמנים הרבה אפקט העיפות מורד הרבה מהיכולת בקטעים יותר תלולים כחלק מעליה
זה בהקשר לטיפוס העליה לבית אורן המופע בתחילת הפוסט בנוגע ספציפית לקטע התלול בעליה
מצורף 2 מצבים מהסטרבה שלי - השוואה למהירות הטיפוס  כולל גם תמונה מצורפת למי שאין סטרבה
בסטרבה הקטע התלול מופע כסגמנט בשם  - הקיר הכי חד בעליה 
 
מצב 1 טיפוס כחלק אנטגרלי תוך כדי העליה  מצורף הלינק לסטרבה
https://www.strava.com/activities/8752860624/segments/3073295068094267548
 
מצב 2  טיפוס לאחר הפסקה ומנוחה רק לקטע התלול מצורף הלינק לסטרבה
לאחר כמנוחה של כחצי שעה ירדתי עם פול כוח כדי לטפס את הקטע הנ"ל שוב
https://www.strava.com/activities/8718242010/segments/3071073561910784574
 
ניתן לראות את הבדלי המהירות בן שני המצבים   במצב 2 אני הרבה יותר טוב אבל זה עדין רחוק
מהרוכבים הצעירים – (המיומנות שלי היא בקטעים תלולים מאוד  והקטע הזה דורש בעיקר כושר גופני)
 
הבהרה הקטע התלול הזה כ 340 מטר עם כ 10% ממוצע – קיר אמיתי זה לפחות 15% שיפוע ממוצע
לכן בסיטואציה הזו יש היתרון משמעותי לצעירים תחרותים ומיומנים עם כושר גופני גבוהה  ...
 
נ.ב בדוגמאות של טיפוס  קירות תלולים יותר גם בגילי אני מצליח להתברג לטבלה הכללית ...
לדוגמה הקיר בגבעת הרקפות  ליד אלעד הוא מעל 15% ממוצע - מצורף לינק לפוסט בגרופי ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=440835
 
הבהרות נוספות
הסגמנטים הם חלק קטע מוסכם מתוך הרכיבה בהתאם  לרישום  במקור ...
יש מצב שמגיעים לסגמנט טיפוס הקיר עיפים  מרכיבת במסלול ארוך
יש מצב שמגיעים לסגמנט הקיר במסלול קצר + הפסקה
יש מצב שאין הרבה מתחרים על סגמנט טיפוס  הקיר  בטיפוס העליה לבית אורן יש  מאות רוכבים
 
אריה סדובניק

 

חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות