נכתב ב - 19/06/2022 10:58:16
3
3
היי,
התחלתי לרכב לאחרונה על אופניים גרועות רגילות עירוניות עם suspension קדמי בלבד (מיועדות לעיר). ראיתי שאני גומא איתם מרחקים ארוכים מאוד בשטח בעיר משתמש בשטח כמקשר בין ערים - לנסוע בשטח מטריף אותי הקפיצות והחוסר נוחות ממש לא אוהב את זה, ומשתמש בשטח כחלק מקשר בין ערים, אם היה חלק מקשר לא מסוכן שהוא לא שטח הייתי נוסע בו. בכל מקרה לשאלה בבקשה בהתחשב בזה שאלו העדיפויות שלי באופניים:
מספר אחד נוחות
מספר 2 גמיאת מרחקים כמה שיותר ארוכים ומהירות.
עד כמה הfull suspension ישפר את הנוחות? נניח מ0 - 10 ישפר מ6 ל9? או מ6 ל6.5?
למשל אלה Polygon Siskiu D5 2022 https://www.pedalim.co.il/polygon-siskiu-d5-2021
האם צפויות להיות יותר נוחות למשל מTrek Marlin 7?
נכתב ב - 19/06/2022 21:39:22
40
3927
תתחיל מאופני הרים פשוטים עם לחץ אוויר בגלגלים שמתאים לשטח (בסביבות 25 לאדם במשקל ממוצע)
נכתב ב - 20/06/2022 05:30:26
3
3
הייתי כנראה על בין 35 ל50 psi אנסה את זה בעוד שבועיים (שרירים התעייפו מהנסיעה אחרונה). תודה על הטיפ!
נכתב ב - 20/06/2022 11:53:20
40
3927
מה רוחב הצמיגים שלך? המספרים שכתבתי מתאימים לרוחב 2 עד 2.25 אינץ', צמיגים צרים צריכים לחץ יותר גבוה ופחות מתאימים לשבילים ושטח.
נכתב ב - 30/06/2022 16:10:22
11
82
חד משמעית ישפר את הנוחות ללא הכר. יש גם משמעות לאורך מהלך המתלה: 140 ממ יהיה יותר נוח מ120 ממ למשל.
נכתב ב - 17/07/2022 19:42:54
3
3
אכן הורדת לחץ אוויר שיפר משמעותית! תודה!
בנוסף הייתי צריך בסוף עוד זוג לילד אז קנינו פוליגון D5 שיכוך מלא. ואני חייב לומר ששיכוך מלא שיפר את הנוחות בצורה דרמתית לא חשבתי שזה כזה הבדל גדול. ואני מדבר על לעבור ממדרכה לכביש או סתם משהו שיש בדרך באמפים על המדרכה מדובר בהמצאת המאה.
הגעתי למסקנה ששיכוך אחורי הרבה יותר חשוב משיכוך קדמי למי שרוצה נוחות לבאמפים שיש על מדרכות ומעבר ממדרכה אחת לשניה.
החיסרון המשמעותי לדווש בהם זה כמו לסחוב משאית פחות או יותר :) אבל לא נראה לי שזה קשור לשיכוך האחורי זה מרגיש יותר כמו הרוחב של הצמיגים והאופניים בכללי מאסיביות ושוקלות המון. בכל מקרה האופטימלי היה אם היו אופני גראבל/כביש עם שיכוך אחורי בלבד.
נכתב ב - 17/07/2022 21:27:48
48
579
תחושת כבדות נגרמת מהרבה סיבות:
* יעילות דיווש - מה היחס בין השקעת הכח בדיווש , לבין הכח שמגיע לתנועת האופניים.
כל חלק באופניים שמשתתף במאמץ העברת הכח, מאבד חלק מהאנרגיה,
השילדה, הפדל, הקראנק הצירים, השרשרת, המתלים, הבולמים, הגלגל והצמיג.
ככל שהשילדה והחלקים ברמה יותר גבוהה, איבוד האנרגיה יהיה קטן יותר, ויעילות הדיווש רבה יותר. (וגם המחיר...)
ויתנו תחושת "קלות".
* המשקל העצמי של האופניים, ובעיקר המשקל בהיקף הגלגל. (תנע סיבובי)
.*גודל הגלגל - לגלגל גדול יותר פחות התנגדות ומתגלגל קל יותר על פני מהמורות, אבל זה על חשבון דברים אחרים, כמו זריזות.
הגמל לא רואה את דבשתו,
והמואר לא רואה את הילתו.
נכתב ב - 19/07/2022 16:08:43
28
122
1. ברור ששיכוך מלא יהיה יותר נוח מ"זנב קשיח" שיהיה יותר נוח מריג'יד (בלי בולם בכלל) אבל... ברור שעניין המשקל יהיה ביחס הפוך לנוחות ומכאן שהשקעת האנרגיה בשביל להגיע לאותה מהירות (או המהירות שתושג באותה השקעת אנרגיה) תהיה הרבה יותר גדולה בשיכוך מלא, וכמו שכתב פה מישהו, 140 מ"מ יהיה יותר נוח מ-120, אבל יעילות הדיווש תהיה יותר נמוכה. הכל תלוי במידת הכושר שיש לך או שאליה אתה רוצה להגיע ובשימושים הנוספים שיש לאופנים.
2. אם כבר קנית, אז זה לא משנה, אבל תנסה אופני זנב קשיח עם בולם אויר איכותי ושילדה איכותית ותראה שגם הם יוכלים להיות די נוחים, אם תצליח לבדוק אופנים עם שלדת כרומולי (פלדה) אז בכלל תבין שאפשר להסתדר טוב מאד גם בלי הבולם האחורי וביחוד בתנאים שאתה מתאר.
3. לא מכיר ולא חושב שיש אופני כביש עם שיכוך אחורי או מלא או אפילו בולם קדמי- בגלל יעילות הדיווש שהיא הדבר הכי חשוב בכביש, ואותו כנ"ל לגבי אופני גרבל, אבל אולי אני טועה.
בהצלחה.
|