נכתב ב - 24/04/2023 17:43:50
147
1672
לצורך זיהוי תופעות לא הגיוניות של שילוב תוצאות בהשוואת נתונים בקטעי הסגמנטים ...
מצב שמשבש את דירוג הנתונים - נתיחס בהמשך ע"י הסבר עם דוגמאות ...
הקדמה קצרה על הסטרבה
סטרבה היא רשת חברתית, ייעודית לספורטאים – רוב המשתמשים בה הם רוכבים ורצים מרחבי העולם.
הסטרבה מבוססת על שיתוף של פעילויות, והיתרון המשמעותי הוא שניתן לסנכרן אליה פעילויות
מרוב השעונים הקיימים היום בשוק - לחלוק מידע השוואתי לפעליות דומות וליצור דירוג...
לאחר שפתחת חשבון בסטרבה, בהתאם לשעון, מגדירים במחשב שהסנכרון יתבצע לסטרבה אוטומטית
ניתן גם להעביר ולטעון הקלטות GPX מאפלקיציות שלא מסוכרנות אוטומטית עם הסטרבה
אפשר חשבון חינמי שהוא בסדר ומוגבל או בתשלום עם כל האופציות השימושיות לרוכב או ספורטי ...
הסטרבה מציגה מיגוון נתונים להקלטת המסלול - אורך, זמן , מהירות וכו' דומה לקיים באפליקציות
כולל פיצרים נוספים בהתאם לרמת השעונים שמקלטים את הפעילות ויש עוד שימושים נוספים ...
לעניין של כותרת הפוסט :
חסר בינה מלאכותית לזיהוי תופעות לא הגיוניות בסטרבה בעיקר בניתוח מקטעים (Segment)
בסטרבה מופעים המסלולים שבוצעו מחולקים במקור ידנית ע"י הרוכבים למקטעים מקובלים בהיגיון
יש טבלאות השוואה עם דירוג למהירות בהתאם לקרטריונים - כללי , גברים , נשים ולפי קבוצות גיל ...
בחודשים האחרונים העלתי לסטרבה קטעי רכיבה - תלולים כולל מסלולים שעובר בהם סגמנטים
לאחר שבדקתי את נושא הסגמנטים כולל דירוג המהירות בטבלה מתברר שיש דברים מוזרים...
בדרך כלל המצבים הנורמלים להתחבר לסגמנטים זה כחלק ממסלול רכיבה המגיע מכיוונים שונים
יש מצב שמגיעים לסגמנט עיפים תוך כדי רכיבה במסלול ארוך
יש מצב שמגיעים לסגמנט במסלול קצר + הפסקה , או הכנה ידועה מראש שיש סגמנט במקום
יש מצב שמתלבשים על סגמנט ורוכבים אותו הרבה פעמים הלוך ושוב
אבל יש מצב גם לתופעות מוזרות לערכתי זה בעיקר מחוסר תשומת לב ולא מעשה מכוון
לרוב זה בגלל ההתקשרות המסוכרנת בין השעונים לסטרבה
מצב 1 - נעצרים לפני הסגמנט מסיבות שונות ...
תקלה או עיפות ,מוקפצים ע"י רכב מלווה או טרמפ לסוף הסגמנט כאשר השעון באופנים ממשיך להקליט
מתקבלת תוצאה לא הגיונית כמעט כפול ממהירות רוכבים תחרותים ידועים ממש שיא עולמי ...
מצב 2 - מבצעים רכיבת כביש או בעיקר שטח באזור מסוים שגומרים מעלים את האופנים לרכב
השעון לא מופסק עדין מקליט בדרך חזרה ברכב עוברים על סגמנטים בכביש וצוברים שיאים עולמים
יש עוד דוגמאות בנושא לסטואציות מוזרות ...
למרות שהמצבים הנ"ל נוצרו בתום לב הייתי מצפה מהרוכבים קצת תשומת לב שמופע בסטרבה שלהם
גבעים לשיאים עולמים בקטעי סגמנטים לבטל את הרכיבה מכוון זה משבש את טבלאות הדירוג לשיתוף והשוואה...
בהמשך נראה דוגמאות עם תמונת הסבר וקישור לסטרבה למקומות המוזרים ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/04/2023 11:19:02
147
1672
דוגמה לחוסר בינה מלכותית בסטרבה
מצב 1 - נעצרים לפני הסגמנט מסיבות שונות ...
תקלה או עיפות ,מוקפצים ע"י רכב מלווה או טרמפ השעון באופנים ממשיך להקליט התוצאה לא הגיונית
זה מצב שקיים בהרבה סיטואציות כתוצאה מסיכרון השעונים לסטרבה נוצר לדעתי בתום לב ...
אבל הייתי מצפה מהרוכבים קצת תשומת לב שמופע בסטרבה שלהם גבעים ותוצאות לא הגיוניות
הדוגמה היא במיקום ידוע שאלפי רוכבים עברו שם סגמנט לקטע התלול בעליה לבית אורן
אורך הסגמנט כ 350 מ' שיפוע ממוצע כ 9.5% ...(הנתונים בתמונה מרחק ומהירות הם לפי מיל)
בתמונה המצורפת רואים את נקודת העצירה ביחס למיקום ולפרמטרים בגרפים ...
הנתונים בעליה לפני העצירה - מהירות כ 9 קמ"ש הספק כ 250 וואט , דופק 162 קדנס 57
הנתונים בקטע התלול בפיק - המהירות בשיא השיפוע כ 40 קמ"ש ,הספק 0 ,דופק 125 , קדנס 0
הנתונים הם של מקום ראשון בדירוג הסגמנט בזמן של 36 שניות תוצאה לא הגיונית
מקום 3- 7 רוכבים תחרותים בזמן של 50-60 שניות
בסגמנט הזה לאחר בדיקה בטבלה צריך לבטל את דירוג מס' 1 ודירוג מס 2 שדומה לדירוג 1...
דירוג מס' 3 זה רוכב תחרותי כנראה מנבחרת ישראל שריכז את כל הכוח לסגמנט הזה ...
נ , ב בסטרבה קצת קשה לעשות ניתוח נתונים לקטע סגמנט
צריך לזהות את המיקום בצורה ידנית על המפה ביחס לגרפים ...
יש אפליקציות טכוגרף שמעברים לתוכם את קובץ ה GPX אפשר לעשות ניתוח לפי סימון על פרמטרים
אפשר לסמן בפרמטרים התיחסות למהירות רכיבה מול % שיפוע האפלקצית מוצאת את המקומות הבעיתים
כנ"ל גם לנקודות עצירה או נקודות שהמהירות היא נמוכה מאוד ביחס לאופנים
למרות שאפלקציות הטכוגרף הם מתחילת המאה יש להם אופציות לסינון לפי פרמטרים ...
הבעיה שמורדים מנתוני רוכבים בסטרבה קובץ GPX הוא אנמי ללא נתוני ההקלטה שקשורים למהירות ...
אז בררת המחדל זה לבצע את הבדיקות באופן ידני בתוך הסטרבה
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/04/2023 12:00:08
62
96
אריה שלום, אכן "בעיה" ידועה בסטראווה. ראה אופציה לדיווח והסרה ב לינק.
How to Report Cheating on Strava
Remove inaccurate or false times from Segment Leaderboards: Flag an Activity.
In general, Strava is a community-moderated social network. This means that we rely on our community of athletes to monitor the integrity of our leaderboards. The first step of this process is to use the activity flag tool. Follow these steps from the Strava website to flag the activity and remove it from leaderboards. Please be aware that you cannot flag activities from the mobile app. When you flag an activity, a notification is sent to that athlete to inform them of the flag action.
נכתב ב - 28/04/2023 12:46:47
147
1672
הבסיס לרשת חברתית שסומכים על קהילת הספורטאים - האופציה לדיווח והסרה מתיחסת לתת
התראה לשימוש מכוון לנתונים הנעזרים במנוע וכו' הכותרת לנ"ל כיצד לדווח על רמאות בסטרבה
בבדיקות שעשתי עד לא מצאתי מעשה רמאות - זה גם לא נראה לי הגיוני שרוכב יעלה מסלול
עם נתוני רכיבה בקטעים של 90 קמ"ש ממוצע ופיק של 130 קמ"ש - יש הרבה מצבים כאלו אבל כולם
הגיעו לסטרבה כתוצאה מסיכרון השעונים האוטומטי ולא ע"י חיבור ידני במודע של מסלול GPX ...
לכן לא נראה לי השיטה של הדיווח להפוף להיות פקחים מכוון שכל רוכב שמשתמש בסטרבה
רואה בצורה ברורה ובולטת בסטרבה שלו את מצב הגבעים והתוצאות - אין מצב שלא רואים
אני רק מצפה מהם להורד לבד את הרכיבות הבעיתיות שנוצרו כתוצאה מסיכרון הנתונים ...
זה קיים בהרבה סגמנטים בכל מינה צורות - אני לא הופך להיות פקח של סטרבה במשרה מלאה
זה מזכיר לי את השיר " דון קישוט אתה יכול לנוח יש כל כך הרבה טחנות רוח אתה לא תספיק " ...
אבל אני בפוסט יראה מיגוון דוגמאות מוזרות לרכיבות שסיכרון השעונים האוטומטי יוצר את הבעיה
מצד שני ההייתי גם מצפה ממתכנני סטרבה להכניס לכל תחום מסנן מותאם שיפוע למהירות ...
אין מצב שרוכבים בכביש משורי במהירות מעל 50 ק"מש ממוצע או רצים 5000 מ' פחת מ 14 דקות
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/04/2023 22:18:09
62
96
היי אריה, מציע שתכתוב ישירות לסטראוה בנוגע לציפיות שלך מהם, כי אני לא חושב שיש להם נציגים בפורום הנכבד הזה.
דבר שני, שים רגע את הכותרת של "המאמר" בצד, לא משנה אם הם עשו שימוש במאמר הזניח הזה ב"רמאות" או "טעות", העיקר הוא שבהחלט משתמשים מדווחים על הקלטות סגמנטים שנעשו במכוון או בטעות, והתוצאה נמחקת. לי קרה שלא הפסקתי הקלטה מרכיבה באיזור ירושלים וחזרת ברכב שלי עד לשרון ושברתי שיא בכביש 443 או משהו כזה. מהר מאוד סימנו את המקטע הזה באדום והוא הוסר.
נכתב ב - 29/04/2023 12:14:56
147
1672
בנושא סינון סגמנטים
לאחר בדיקה בתוך הסטרבה מצאתי שיש הרבה מקומות שקיים בהם סינון
שמבוסס בעיקר על רכיבות במהירות לא הגיונית ביחס לאופנים
זה מופע ליד סימון הפליחם - לא נכללו מאמצים ניתן לראות מה לא נכלל
האבסורד וחוסר היגיון נראה ממש בולט, שבתוך התחום שנפסלו הסגמנטים
כתוצאה מזיהוי מאמץ בלתי סביר נשארו סיגמנטים לגבעים במקומות ראשונים
הפיתרון הפשוט לפסול את כל הסגמנטים בתחום הזיהוי למאמץ בלתי סביר
מצורף תמונה קטע לנושא מאמצים לא נכללים זה בהמשך לעליה לבית אורן
כל הסגמנטים בתחום הקטע נפסלו חוץ מהחשוב ביותר - שקיבל גם גביע ...
יש הרבה דוגמאות כאלו בכל מינה מסלולים עם הרבה גבעים שנשארו ...
בנושא סיכרון אוטמטי מהשעונים לסטרבה
כדי למנוע שהרבה רכיבות לא הגיוניות יעלו אוטומטית ללא בקרה לסטרבה
ליצור מצב שהרכיבה עולה לסטרבה כדי להפוך לפעילה ושיתופית הרוכב ידרש לאשר
את המסלול לאחר שראה אותו - זה ימנע הרבה מאוד רכיבות לא הגיוניות
לאחר שנלמד את כל מכלול הבעיות אני הפנה ישרות לסטרבה ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 01/05/2023 10:43:49
56
976
היי אריה
אתה באמת עושה עבודה מדהימה בחקר הסטרבה וכו.
לדעתי רוכבים מקצועים שחשוב להם כל נושא הסטטיסטקות וכדומה ישתמשו במחשב רכיבה ולא באפליקציה כלשהי.
מחשבי רכיבה כמו הגרמין או דומים לו יעשו לך את העבודה.
תני
נכתב ב - 03/05/2023 10:52:31
147
1672
לתני גזית
מחשבי רכיבה מכל הסוגים , שעונים חכמים, אפליקציות בסמרטפון וכו' ...
כל מה שמחובר לGPS יכול להקליט את מסלולי הרכיבות / או ריצה - ליצור סיכומים וסטטיסטיקות לנ"ל
אני משתמש מ 2018 באפליקצית ZEOPOXA CYCLING שעובדת על מכשרי אנדרויד
היעוד זה הקלטה והכנת סטטיסטיקות מהרכיבות / ריצות וכו' - כולל ויצוא מהיר לקובץ GPX
היתרון עבדת בכל העולם רקע גוגל מפות - התקנה חנמית בסמרטפון חסכונית בסוללה 3-4% בשעה
בנוגע לסטרבה
סטרבה היא רשת חברתית, ייעודית לספורטאים , הסטרבה מבוססת על שיתוף של פעילויות,
היתרון המשמעותי הוא שניתן לסנכרן אוטומטית ממחשבי רכיבה ,שעונים ,ואפליקציה ...
לחלוק מידע השוואתי לפעליות דומות וליצור דירוג במהירות למסלולי רכיבה ,קטעים וסגמנטים ...
לאחר שאני התחלתי לבדוק הבנתי שהיתרון של סיכרון הנתונים האוטומטי זה גם חיסרון גדול
לתוך הסטרבה מסוכרנים ללא שליטה גם רכיבות בעיתיות שלא כל המסלול נעשה באופנים
עדיין אין יכולת לסטרבה לסנן ולבטל את כל הרכיבות הבעיתיות כך שנשארים הרבה תוצאות בעיתיות
בעיקר בטבלת הסגמנטים ומקבלים גם גבעים במקומות הראשונים זה משבש את השיתוף וההשוואה...
בפוסט אני מראה דוגמאות ממצבים שונים שבעיקר נוצרו בתום לב בגלל סיכרון המכשרים והשעונים...
כתוצאה מחיפוש שלי בסטרבה למסלולי גבעות וסגמנטים שמתאימים לי ראתי הרבה מאוד מסלולים בעיתים
הכותרת בפוסט -חסר בסטרבה בינה מלאכותית לסנין ולמחוק את כל הקטעים הבעיתיים ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/05/2023 16:04:32
0
7
כתיבה טובה ומעניינת! סחתיין!
העלאת נקודות שדוברו ועוד ידובר עליהן רבות.
אין ספק שסטרבה זה נפלא ברמה העממית כתחרות וירטואלית דרך הפלאפון ,
נכון.. זה לא מכסה את שלל המקרים שציינת - שככל הנראה חלקם הגדול לא ייתרחש בתחרות שבה יש מערכת מדידה ייעודית עם צ'יפים וכו'
(בתחרויות האנדורו שבהם התחרתי בארץ ובחו"ל מערכות המדידה עשו עבודה טובה מאוד).
- שימוש בצ'יפים אישיים שכל רוכב עונד על ידו ובמעבר בין פאנלים של המערכת שמוצבים בתחילת כל מסלול תחרות ובסופו - נמדד הזמן לרוכב על מקטע המדידה הספציפי. (לרוב באנדורו זה נע בין 5-6 מסלולי תחרות שעליהם המתחרים נמדדים - להלן "סטייג'ים").
לרוכבים מקצוענים שרוצים לקחת את עצמם לתחרות מחוץ לפלאפון עם קצת פחות סיכוי "להפתעות" וחוסר דיוק - הייתי ממליץ להרשם לתחרות שיש בה שימוש במערכת מדידה מקצועית ואמינה כחלק מתחרות במסגרת ליגה/אליפויות או משהו אחר בסגנון.
מאמין שנראה בעתיד עדכונים ושדרוגים בנושא שיתנו מענה לחלק מהבעיות מצד סטרבה למתחרי הסגמנטים במסגרת האפליקציה.
ועד אז..
רכיבות מהנות ובהצלחה לרייסרים שנמצאים פה בנינו בפורום בין אם בסטרבה או בין אם בתחרויות מחוץ לסטרבה :)
עופרי "פוזי" פוזנר -
טופ 10 באנדורו באליפות ישראל + אליפות יוון לשנת 2022 ומתחרה אנדורו מתמיד משנת 2014.
נ"ב: השנה נבצר ממני לקחת חלק באליפות ישראל - הפנים קדימה אל 2024 - בנתיים אמצא לי כמה סגמנטים בסטרבה להתאמן עליהם ;)
נכתב ב - 04/05/2023 16:27:34
147
1672
לפוזי
יש הבדל משמעותי מאוד בין תחרות ספציפית מוגבלת בתחומי האופנים שבעיקר מיועד למקצוענים ...
לתחרות בתוך רשת חברתית שיוצרת דירוג והשוואה לקטעי מסלולים עם סגמנטים בהשתתפות אלפים
במיגוון מסלולים שכל יום הכמות גודלת ...
נחדד את הבעיה הסיכרון האוטומטי ללא בקרה זה שורש הבעיה - בעיקר בסגמנטים של כביש
מיכוון שרוב הרכבות הבעיתיות הם כתוצאה ממצב שלא נסגר מכשיר המדידה שחוזרים הביתה ברכב
השקעתי מאמץ ובדקתי מעל 180 רכיבות בסטרבה מתוכם מצאתי כ 15% בעיתיים
הסיבה כפי שכתבתי סיכרון המכשרים לסטרבה והמשך הקלטת המסלול שחוזרים ברכב בכביש...
במסלולי רכיבות בשטח למעט חשד למקום אחד שאולי נעשה באופנוע שטח או אופנים עם מנוע משופר
לא מצאתי קטעי מסלולים או סגמנטים בעיתיים בתוך הקטע של מסלולי הרכיבה בשטח ...
בתקופה האחרונה אני מתמקד באימון קצר ומאומץ בכביש ובשטח כדי להכנס ל 10 הראשונים בסטרבה
בסגמנטים של טיפוס קירות תלולים מאוד או ספרנטים בגבעות בקטעים במגבלות אורך 200-500 מטר
מצורף לדוגמה מסלול ספרנטים גבעות בכרכור הטרטוריה שלי כ30 דקות במהירות ממוצעת כ 28 קמ"ש
בסוף המסלול יש סגמנט מקובל מכיכר לכיכר אורכו כ 680 מ' זה קצת מעבר לתחום שלי בספרינטים
אבל באימון ממוקד הכולל הכנה וצבירת אינרגיה לפני הסגמנט הצלחתי לרדת בזמנים ונכנסתי לטבלה ..
( הרכיבה באופני כביש סורולו 7.5 ק"ג באיפיון נג"ש - בסגמנט הרכיבה על יחס העברה גבוהה 53/11 )
יש עוד דוגמאות – היום זה התחביב שלי להתלבש על סיגמנטים בסטרבה שיש לי סיכוי לתוצאה טובה ...
אריה סדובניק
נ.ב 3 המקומות הראשונים בטבלה פסולים למרות שעברו את הסינון בסטרבה – נפרט ונראה בהמשך
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/05/2023 17:30:11
147
1672
בהמשך לתגובה קודמת בקשר לסגמנט מכיכר לככר
3 המקומות הראשונים בטבלה פסולים למרות שעברו את הסינון בסטרבה
הפסלה בגלל שהחצי השני במסלול זה נסיעה ברכב כנראה הביתה לפרדס חנה
הסינון של סטרבה הורד מאמצים לא נכללים - מאמץ בלתי סביר ולא הגיוני לאופנים
אבל חלק מהסגמנטים הבעיתים נשאר - ותפס מקומות ראשונים בטבלאות ...
מצורף תמונה להסבר גרפי - התמונה זה עבור מקום ראשון בטבלה (גם מקום 2 , 3 זה די דומה )
חוזרים הביתה לא סוגרים את המדידה בשעון המסלול מסוכרן אוטומטית לסטרבה
יש סימון בגרף לקטע הרכיבה בשטח - ולקטע הנסיעה ברכב בחזור .
המהירות שנראת בגרף בקטע של כביש יוקנעם זכרון 100-130 קמ"ש
המהירות שנראת בגרף בקטע של כביש פרדס חנה 75--45 קמ"ש כנ"ל בתחום הסגמנט
גם הרכב עבר את המהירות המותרת בחוק בכביש ...
אריה סדובניק
נ.ב בירדות / או שיפוע יורד בנקודות הפיק אפשר לעבור בקלות באופני כביש מהירות מעל 60 קמ"ש
לדוגמה במקום ה 6 בטבלה לסגמנט זה - סופר רוכב מקצוען , אחד המתחרים הטובים במסטר ועוד ...
המסלול שלו היה ארוך- כרכור לכרמל וחזור לכרכור - בחזור ירד באופנים את זכרון בפיק ב 83 קמ"ש ...
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/05/2023 12:55:05
147
1672
רוב המצבים הבעיתיים בסטרבה זה כמו הדוגמאות שהראתי בתגובות קודמות
נגמר קטע הרכיבה לא נסגר מחשב הדרך / האפליקציה ההקלטה מסוכרנת אוטומטית לסטרבה
אבל יש גם מצבים מוזרים אחרים בתחילת המסלול לוחצים על הקלטה מסיבות שונות
כמו טעות , בתום לב או בילבול וחוסר מודעות שההקלטה מסוכרנת אוטומטית לסטרבה
ההסבר לזה ברוב המקרים בגלל שימוש בשעון יד שמסוכרן עם סטרבה כמו גרמין סנטו וכו' ...
מצורף דוגמה הממחישה את הלחיצה על השעון
המסלול יצאה ברכב מקיבוץ שניר בצפון ונסיעה לחוף כורסי בכנרת במהירות ממוצעת של כ 64 קמ"ש
הפילטר של סטרבה ביטל לאורך המסלול 16 סגמנטים מאמצים לא נכללים
הפלטר מסנן לפי קריטריון של מהירות גבוהה - לא מתחשב במהירות ביחס לטופוגרפיה ...
לכן הפילטר פספס והישאיר 14 סגמנטים לאורך הדרך שקיבלו גבעים במקומות ראשונים
הדוגמה הזאת ועוד מצבים דומים מבליטה את חוסר היכולת של סטרבה לסנין בצורה רצינית
הפיתרון של של סטרבה בנוגע לדיווח לא ממש יעיל - לכן דחוף לשלב בסטרבה בינה מלאכותית ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 16/05/2023 13:53:44
56
976
אריה
פנית ל STRAVA עם השאלה/בעיה שלך ?
נכתב ב - 18/05/2023 07:28:57
147
1672
לתני גזית
עדיין לא פניתי לסטרבה - אני אוסף מיגוון דוגמאות למצבים שונים שיהיה לי את כל החומר נעביר
הבעיה באופן כללי ידועה לסטרבה - הם מנסים לצמצם אותה בדרך של דיווח ע"י הרוכבים ...
כולל סינון בפילטר קטעי סגמנטים על בסיס מהירות גבוהה מעל ומעבר למהירות אופנים ...
כפי שכתבתי שורש הבעיה זה הסיכרון האוטומטי מהמכשירים לאפליקציה ביטול הסיכרון יוריד 99% מהבעיות
את זה הם לא יעשו מכוון שזה הפטנט של סטרבה לצרף כמה שיותר רוכבים וספורטאים לשימוש שיתופי ..
בתגובה קדמת הפילטר בסטרבה פספס 14 סגמנטים לאורך הדרך שקיבלו גבעים במקומות ראשונים
מתוך ה 14 יש 5 סגמנטים במקום 2 זה בתחום העליה בין גשר בנות יעקוב לבית המכס
הסיבה למקום 2 - במקום הראשון היתה מכונית יותר מהירה ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/05/2023 09:41:55
147
1672
בהמשך לתגובה שלי מ 16.5.23 למסלול נסעה ברכב מקיבוץ שניר בצפון לחוף כורסי בכנרת
מצורף תמונה המראה את הגרפים בהתיחס למסלול קיבוץ שניר חוף כורסי ...
הנתונים בגרפים מראים מצב לא הגיוני לאופנים
מהירות ממוצעת של כ 64 קמ"ש
מהירות בפיק כ 100 קמ"ש
שעון היד של גרמין מראה מעל 1000 וואט ממוצע ברוב הנסיעה
שעוני יד נותנים נתון הערכה של כמות הוואטים מבוסס על מהירות
כאשר הדופק של הנהג בין 60-90 זה ממש נסיעה רגועה
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/05/2023 09:34:35
147
1672
הבעיה הנוספת שיש בסטרבה חוץ מהסיכרון האוטומטי
זה שימוש בסמרטפון באפליקציית Strava לאנדרואיד בסיכרון אוטומטי
בבדיקה שעשיתי יש הרבה שימוש באפליקציית Strava בסמרטפון זה ללא תשלום
חלק מהשימוש זה לא רכיבה או ריצה אלה נסיעה בגלל שהאפליקציה נשארה פתוחה
אבל יש גם סיכרון של מסלולים בשימוש שלחים מחדרה לגדרה
מצורף תמונת מסך לריצת בוקר מאילת לחדרה הפעלות נפסלה - ע"י פעילות זו סומנה
הסבר פשוט ריצת בוקר באילת וחזרה ברכב לחדרה שהאפליקציה Strava נשארה פתוחה
חג שבועות שמח
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/06/2023 17:13:04
147
1672
בתגובה זו נסביר את נושא הספק הוואטים שרואים בנתונים ובגרפים בסטרבה
כולל את הקשר של וואטים למהירות הרכיבה במצבים שונים במכשרי רכיבה , שעונים ובאפלקציות
הסטרבה מסכרנת חוץ ממהירות נתונים נלווים נוספים כמו וואטים , דופק קדנס/ סל"ד ועוד
אבל כדי שהנתונים הנ"ל יהיו אמינים ומשקפים את עצימות הרכיבה דרוש חיבור לאופנים ע"י חישנים ...
כדי לקבל נתונים של וואטים צריך קראנק וואטים ,או פדלים עם וואטים , או נבה עם וואטים
אפליקציות או מכשרי רכיבה , שעונים שלא מחוברים לחישני וואטים נותנים נתונים לפי הערכת מהירות
הסיכרון מעביר נתונים צריך לראות שיש בהם היגיון ולא מצב שמבוסס על מהירות ...
במידה ויורדים ירדה אין כמעט וואטים הדופק מסתדר למצב ללא מאמץ ואין כמעט קדנס ...
נתונים שיגיעו ממכשרים לא מחוברים לחישנים באופנים לזיהוי וואטים הסיכרון יראה וואטים גבוהים
במצב של נסיעה ברכב הסיכרון עובד - זה מבוסס על הערכה של מכשיר הרכיבה, השעון, או האפליקציה ...
מצד שני נראה שהדופק במצב נורמלי ללא מאמץ והקדנס אפס מיכוון שהאופנים נמצאות על הרכב ...
מצורף תמונה למצב שהפלטר בסטרבה פיספס ונשאר בסגמנטים קטעי נסעה ברכב במהירות גבוהה ...
הסגמנטים הנ"ל קיבלו גבעים למקומות ראשונים בטבלת הדירוג
בתמונה יש גם הסבר המראה סימון גווני הצבעים בגרפים בסטרבה
כולל נתונים בסגמנטים של המסלול המראה הבדל בין כמות הוואטים במצב רכיבה
לכמות הוואטים במצב נסיעה זה מבוסס לפי הערכה של במכשרי רכיבה , שעונים ובאפלקציות
אריה סדובניק
נ.ב. אני חורש על הסטרבה במטרה לחפש עבורי סגמנטים של גבעות / קירות או קטעים שמתאמים
עבורי להתאמן בהתאם ולהתחרות על דירוג בטבלה הכללית ל 10 הראשונים ...
כתוצאה מהחיפוש אני מוצא ועוד דברים מוזרים - הרבה סיכרון משעונים / מאפליקציות לנסיעות ברכב בכביש
אפילו תופעה של שימוש שליחים לתיעוד המסלול - הם לא מודעים שהנתונים נכנסים אוטומטית לסגמנטים
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 09/07/2023 17:41:44
147
1672
סוף סוף אני רואה קצת היגיון בסטרבה למצב של פעילות זו סומנה - הסטרבה פוסל את כל הרכיבה
בעבר סטרבה היה מבטל רק חלק מהפעילות לפי קריטריון של מהירות ללא התחשבות בקושי השיפוע ...
כך שחלק מהסגמנטים בעיקר בעליות היו נשארים במקומות ראשונים בדירוג ומקבלים גם גביעים ...
בתגובה בפוסט זה מ 29/04/2023 כתבתי הציטוט
"האבסורד וחוסר היגיון נראה ממש בולט, שבתוך התחום שנפסלו הסגמנטים
כתוצאה מזיהוי מאמץ בלתי סביר נשארו סיגמנטים לגבעים במקומות ראשונים
הפיתרון הפשוט לפסול את כל הסגמנטים בתחום הזיהוי למאמץ בלתי סביר "
מצורף תמונה לרכיבה בעיתית הרכיבה נפסלה
בחלק הראשון נעשו הקפות בחניון הגדול של אצטדיון סמי עופר בחיפה ...
בסיום עלו למכונית שכחו לסגור את מכשיר המדידה / הקלטה - המהירות בעליה של פרוד היתה מוגזמת
נצברו גביעים בסיגמנטים לאורך העליה ובהמשך - הרכיבה סומנה - כל הרכיבה נפסלה
פסלה מלאה של כל הרכיבות הבעיתיות כתוצאה מחוסר תשומת לב של הרוכב לסגור את ההקלטה
לערכתי יצמצם את התופעה של חוסר תשומת לב להמשך סיכרון נסעה משולב בהמשך לרכיבה ....
בתמונה המצורפת ראים את סימון הפעלות גרף המהירות ונתונים מוגזמים בעליה של מהירות וואטים ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/07/2023 13:41:34
147
1672
תופעה מוזרה נוספת בסטרבה בגלל סיכרון אוטומטי נכנסים רכיבות עם תקלה
בעיקר כאשר יש שימוש בסמרטפון באפליקציית Strava לאנדרואיד או לאיפון ...
בבדיקה שעשיתי יש יותר תקלות בשימוש באפליקציית Strava שחלקם חוסר קליטה זמני ...
השימוש באפליקציית Strava בסמרטפון לאנדרואיד או לאיפון זה ללא תשלום
מצורף קובץ תמונה המראה מסלול סיבובי כביש מקובל באזור גבעת עדה ( סיבוב הכרמים )
במפה רואים קווים ישרים באלכסון מצד לצד מצב מוזר ...
בנתונים רואים שיש הפרש גדול בין זמן נטו 36 דקות לזמן ברוטו 96 דקות
בנתונים רואים מצב מוזר ולא הגיוני המהירות הממוצעת יותר גבוהה ממהירות המקסימום
הסיבה למצב המוזר ללא היגיון - שסטרבה מתיחס למהירות ממוצעת נטו בלבד
כאשר החישוב נעשה למרחק הרכיבה ביחס לזמן נטו רכיבה ...
באפלקציות אחרות מהירות ממוצעת זה מרחק ביחס לזמן ברוטו כולל ההפסקות .
בנוסף יש תוספת נתונים המראים את הבדל בין זמן נטו רכיבה לסה"כ ברוטו ...
המצב שמופע בקובץ התמונה יש שיבוש בתקשורת לכן התקצר זמן נטו הרכיבה
במצב הזה קשה לדעת עם בתוך הסגמנטים הנוגעים לרכיבה התקצר גם הזמן ...
מצב שיכול להשפיע על התוצאה המדורגת בטבלת דירוג הסגמנטים בסטרבה ..
.
הערה שבודקים נתוני מהירות למסלול הרכיבה יש לשים לב למצב זמן תנועה וזמן שחלף ...
ברכיבות כביש ההפרש בזמנים בדרך כלל הוא קטן יחסית לרכיבות שטח ...
בשטח יש יותר הפסקות ועצירת ברוב המצבים בהתאם למסלולים ולרוכבים ...
בדיקת מהירות ממוצעת על בסיס זמן נטו יכולה ליצור רושם מוטעה ליכולת הרוכב ...
נקח דוגמה במסלול ארוך עם 100 ק"מ ב 10 שעות ברוטו בדרך 20 הפסקות 6 שעות הפסקת .
זמן תנועה זה סה"כ 4 שעות אבל זה זמן מצטבר של כל קטעי הרכיבה לאחר ההפסקות
בנתוני הסטרבה נראה שהמהירות הממוצעת 25 קמ"ש - תחושב רק לפי הנטו הכללי 100/4
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
|