נכתב ב - 30/05/2023 17:38:52
 147
 1637
לקח לי זמן להבין את האפשריות שיש לי בניצול היכולת שלי להאיץ לטווח קצר ולטיפוס תלול
היום בגיל השלישי אני מתחרה נקודתית בדירוג הכללי בסגמנטים שמתאמים עבורי בסטרבה .
אני מתמקד באימון קצר ומאומץ באופני כביש , באופני שטח כולל סימולציה בטרינר...
בגיל השלשי קשה מאוד לשמור כושר גופני לרכיבות מהירות במסלולי כביש בטווח 30-120 ק"מ
אבל אפשר לשמור יכולות לסגמנטים קצרים ע"י אימון מתאים אינטרוולים וטיפוס של רמפות וקירות ...
בצורה הדרגתית עם בדיקות מעקב דופק התאוששות וארגונומטריה...
זה היום התחביב שלי להתלבש על סיגמנטים בסטרבה שיש לי סיכוי לתוצאה טובה ...
אני מסתער על סגמנטים של גבעות בקטעים במגבלות אורך כרגע עד 1000 מטר
או קירות תלולים ורמפות בשטח - באימון מאמץ ממוקד באופן ספצפי לפי סגמנט נבחר
כל המאמץ נעשה כדי להכנס בסטרבה ל 10 הראשונים בדירוג הכללי בסגמנט הנבחר
הבהרות :
כתבתי בנפרד על חלק מהסגמנטים בתוך פוסטים נפרדים בפוסט זה נרכז את הרכיבות בסגמנטים...
מספר מצבים להתחבר לסגמנטים בסטרבה - כחלק ממסלול רכיבה המגיע מכיוונים שונים
1 מצב שמגיעים לסגמנט עיפים תוך כדי רכיבה במסלול ארוך
2 מצב שמגיעים לסגמנט במסלול קצר + הפסקה , או הכנה ידועה מראש שיש סגמנט במקום
3 מצב שמתלבשים על סגמנט ורוכבים אותו הרבה פעמים הלוך ושוב
אני מותאם למצב 2 זה המצב האידאלי להשיג תוצאה לזמן טוב בסגמנט
מצורף דוגמה מסלול יומי בחודש האחרון כפעם עד פעמים בשבוע עם אופני כביש מהירות
מהעבודה בחדרה לבית בכרכור מתמקד על סגמנט מקובל מהפניה לכביש 651 מפל ים
זה התוצאה המהירה ביותר שעשיתי לקטע הנ"ל שאורכו כ 1 ק "מ בשיפוע .כ % 2
הרכיבה באופני כביש סורולו 7.5 ק"ג באיפיון נג"ש - בסגמנט על יחס העברה גבוהה 53/13
מצורף לינק ותמונה מהסטרבה שלי בתמונה הנתונים הכללים המרחק והמהירות ביחידות מייל
https://www.strava.com/activities/9153828408#3097755008995077854
הגעתי למקום 7 - צמוד בזמנים למקומות 4-6 שכולם צעירים מיומנים ותחרותים ...
נראה בהמשך עוד דוגמאות לסגמנטים שהצלחתי להכנס לטבלת הדירוג הכללית...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 07/06/2023 17:53:16
 147
 1637
מצורף מסלול הבית שלי בכרכור- המסלול שמבוסס על גבעות / מישור משופע באורך כ 1 ק"מ
בשיפוע ממוצע כ 2% אימון הלוך ושוב בספרנטים כ30 דקות במהירות ממוצעת כ 28 קמ"ש ברוטו ...
בקטע בכיוון העולה 26-29 קמ"ש בקטע בכיוון היורד כ 42 - 33 קמ"ש בפיק נקודתי כמעט 60 קמ"ש...
בסוף המסלול שחוזרים הביתה עוברים דרך פרדס חנה יש סגמנט מקובל מכיכר לכיכר אורכו כ 680 מ'
לאחר אימון ממוקד הכנה וצבירת אינרגיה לפני הסגמנט נכנסתי לטבלת 10 הראשונים מקום 5
המקום הראשון בטבלת זה נסעה ברכב 17 שניות פחות - הפילטר בסטרבה פיספס ...
קר לצורך קנה מידה כל שניה = מעל 10 מ' אורך ...
( הרכיבה באופני כביש סורולו 7.5 ק"ג באיפיון נג"ש - בסגמנט הרכיבה על יחס העברה גבוהה 53/11 )
מצורף תמונה ולינק מהסטרבה שלי . על הסגמנט הזה כתבתי לפני חודש בפוסט אחר ...
https://www.strava.com/activities/8942458201/segments/3085193039938032354
בהמשך נראה גם דוגמאות מטיפוס עליות רמפות וקירות גם בשטח ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 15/06/2023 08:43:22
 147
 1637
בהמשך לריכוז הסגמנטים המדורגים שלי - הפעם זה בשטח טיפוס תלול לגבעת הרקפות
הגעתי לסגמנט מכרכור כ 18 ק"מ לאחר הפסקה ומנוחה הטיפוס היה בתנאים אידאלים בשיא הכוח
שאר הרוכבים שהגיעו לטיפוס הסגמנט הזה כחלק המשכי ברכיבה שלהם...
חברים רוכבים אמרו לי בגלל המנוחה שלי לפני הטיפוס זה לא תחרות הוגנת בטבלת הדירוג הכללית
אבל גם הפרשי הגיל זה לא תחרות הוגנת להתחרות ב10 הראשונה בדירוג הכללי בגיל השלישי ...
לינק לפוסט על גבעת הרקפות
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=440835
מצורף תמונה המראה את נתוני הטיפוס מהסטרבה שלי עם טבלת הדירוג
בהתאם לדירוג אני מקום 4 אבל כל המדורגים בטבלה הם צעירים ותחרותים ...
מצורף לינק לסטרבה שלי למסלול טיפוס הקיר עם טבלת הדירוג
https://www.strava.com/activities/8667984495/segments/3067690175366838196
אריה סדובניק
...
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 21/06/2023 09:45:06
 147
 1637
בהמשך לריכוז הסגמנטים המדורגים שלי ...
בנושא הסגמנט הזה כתבתי גם בפוסט "גבעת האלונים זה גן עדן למטפסי רמפות ופעלולנים"
בשנים 2020-2021 רכבתי גם בשטח הגעתי לגבעת האלונים לפחות 3 פעמים בשבוע
בשבילי כמטפס קירות בכביש באופני כביש – מצאתי אוצר בשטח מיגוון קירות ורמפות
גבעת האלונים היה החלק הדומיננטי במסלולי השטח באזור סביב הבית בכרכור ...
הגעתי למקום לאחר הפסקה ומנוחה מתחיל אימון ספציפי לטיפוס הקירות לפי סדר ...
את הקיר הזה טיפסתי עשרות פעמים זה הזמן הכי טוב שעשיתי ...
בהתאם לדירוג בסטרבה אני בחמשיה הראשונה מקום 4 כל המדורגים בטבלה הם צעירים ותחרותים
הערה
סגמנט האוורסט בסטרבה ארוך יותר מהקטע הספציפי התלול המשמעות מורד את % השיפוע הממוצע
מצורף תמונה המראה את נתוני הטיפוס מהסטרבה שלי עם טבלת הדירוג
מצורף לינק לסטרבה שלי למסלול טיפוס הקיר עם טבלת הדירוג
https://www.strava.com/activities/8678974474/segments/3068415153103813082
לניק לפוסט המפורט של גבעת האלונים
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=435873#page_bottom
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 29/06/2023 08:28:09
 147
 1637
נעבור בחזרה לכביש - בהמשך לריכוז הסגמנטים המדורגים שלי
התמקדתי במסלול קצר מבנימינה לזכרון קצת מעל 6 ק"מ זאת על מנת לטפס בשיא האינרגיה
בעליה לזכרון יש מספר סגימנטים חוץ מהסגמט הראשי של כל העליה...
10 המדורגים הראשונים הם רוכבים צעירים תחרותיים מהטובים בארץ ...
סגמנט עליה דרומית לזכרון אורך כמעט 2 ק"מ - יש פער זמנים ביכולת שלי בגיל השלישי להתקרב לעשיריה
אבל בסגמט אחד קצר יחסית בתוך העליה קטע מכיכר רמת הנדיב לכיכר מעל אורך כ 400 מ' כ 7% ממוצע
שם ריכזתי את המאמץ הגעתי בדירוג למקום 6 - (יש עוד 3 רוכבים בזמן זהה במקום 6 )
מצורף תמונה המראה נתונים מהסטרבה שלי עם טבלת הדירוג - הערה (המהירות בתמונה היא במייל )
מצורף לינק לסטרבה שלי לסגמנט הספציפי עם טבלת הדירוג כולל המסלול מבנימינה לזכרון
https://www.strava.com/activities/9344090574#3108773857784976882
אני מציין שוב ההבדל בין הרכיבה שלי לשאר המדורגים - היא אני רוכב קטע קצר זה מצב אידאלי בשבילי
להגיע לתוצאה מדורגת בסגמנט – שאר הרוכבים הצעירים זה חלק ממסלול ארוך שלהם ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 11/07/2023 11:54:41
 147
 1637
בהמשך לריכוז הסגמנטים המדורגים שלי הפעם בדקתי סיבוב ידוע בקרטריום אזור התעשיה קיסריה
עשיתי סוג של טסט - יותר דומה למבחן בר אור בצבא - הסיבוב המהיר הוא כ 2.8 ק"מ עם כיוון השעון
אומנם רכבתי במהירות ממוצעת כמעט 40 קמ"ש , 4.13 דקות לסיבוב הקפה 1 אבל אני עדיין רחוק
כ 40 שניות בזמנים בסגמנט כל ההקפה מהעשירה המדורגת שכולים צעירים ומתחרים ...
לצורך פרופורציה כל שניה זה מעל 12 מ' אורך שזה הפרש של כמעט 500 מטר ...
בימי שישי בבוקר אין פעלות במתחם - רכבתי חימום מהבית לקריטריום כ 7 ק"מ - לאחר הפסקה
עשיתי הקפה 1 + סיבוב קצר שיש בו סיגמנט שמתאם עבורי להשקע מאמץ עבור דירוג בסטרבה...
זה המצב האידאלי עבורי לרכב בעצימות גבוהה להגיע לתוצאות מהירות אבל בקטע הקצר .
בגיל השלישי אני בודק ביחס לצעירים רק מהירות לטווחים קצרים ולא כושר גופני שנובע מאימונים
בגיל השלישי נגמר מהר מאוד האינרגיה עם רוכבים בעצימות גבוהה אבל מספיק עדיין לקטעים קצרים
הסגמנט שהשקעתי בו את המאמץ אורך כ 320 מ' כ 2% - הגעתי בדירוג הכללי בסגמנט למקום 6
מצורף תמונה המראה נתונים מהסטרבה שלי עם טבלת הדירוג - הערה (המהירות בתמונה היא במייל )
מצורף לינק לסטרבה שלי לסגמנט הספציפי עם טבלת הדירוג כולל המסלול של ההקפה בקרטריום
https://www.strava.com/activities/9391679798/segments/3111594350153832806
אריה סדובניק
נ.ב .
האופנים סורוולו באיפיון נג"ש 7.4 ק"ג ,יחס העברה 53/12 לחיצה עם הרבה כוח בסל"ד נמוך יחסית
שאר הרוכבים לפי מה שראתי עובדים על יחס העברה נמוך יותר ממני אבל בסל"ד גבוהה מאוד
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 25/07/2023 09:29:59
 147
 1637
בהמשך לריכוז הסגמנטים המדורגים שלי - הפעם נעבור לאופני שטח רכיבת שטח משולבת
עם קטעי כביש - מהבית בכרכור לגבעת הרמפה הגבוהה מעל כביש 6 מצד כפר קרע ...
בשנים 2020-2021 התמקדתי הרבה ברכיבות שטח אתגריות עם שילוב רמפות וקירות ...
זה היה מסלול הרכיבה לפחות פעמים בשבוע בדרך כלל אחר הצהרים ...
המטרה בקטע רכיבה הקצר כ 10 ק"מ כיוון אחד לרדת מ 20 דקות לאחר הפסקה והתאוששות
להמשיך מסלול סיבובי - באזור יש מיגוון מסלולי שטח בקומבנציות שונות בהתאם לרמות קושי ...
בדרך יש סגמנט בשם ספרינט פיניש - שמתאם לי להשקיע מאמץ כדי להכנס לדירוג בסטרבה
אורך הסגמנט כ 410 מ' כ 1.2% ממוצע - הגעתי בדירוג הכללי בסגמנט למקום 7
מצורף תמונה המראה נתונים מהסטרבה שלי עם טבלת הדירוג - הערה (המהירות בתמונה היא במייל )
מצורף לינק לסטרבה שלי לסגמנט הספציפי עם טבלת הדירוג כולל המסלול מהבית לרמפה הגבוהה בכביש 6
https://www.strava.com/activities/8901098532/segments/3082671175941686218
נ.ב.
הרכיבה באופני שטח 29 '' זנב קשיח מרידה קרבון קלות 10.7 ק"ג - יחס העברה 34/10
יחס העברה באופני שטח בתחום המהירות נמוך מול אופני כביש זה דורש הגדלת סל"ד בקטע הסגמנט
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 06/08/2023 14:11:57
 147
 1637
לפני שנעבור למקומות אחרים שיש בהם קטעי סגמנטים בגבעות ובעליות ...
נשלים עוד קטע סגמנט בהמשך לרכיבה מהתגובה הקודמת ...
רכיבת שטח משולב כביש המטרה ברכיבה בקטע הנ"ל לרדת מ 20 דקות זמן ברוטו
עד סוף הרמפה הגבוהה מעל כביש 6 מצד כפר קרע בסיום יש סגמנט בשם וואטים בעליה
אורך הסגמנט וואטים בעליה כ 365 מ' שיפוע ממוצע של 9.1% אבל הקטע הסופי כ 120 מ' תלול כ 20%
הגעתי בזמן של 21: 1 זמן זהה למקום 10 - דקה ו 21 שניות
הערה המאמץ הזה לא מופיע בטבלאות ה-Leaderboards
מכיוון שהקטע נמצא באזור מוסתר באמצעות בקרת הנראות של המפה. - זה תרגום ההערה מהסטרבה
המצב הזה נובע בגלל שעצרתי בנקודת סוף העליה עם הייתי ממשיך עוד קצת לא היה נוצר הסתרה
מצורף תמונה המראה נתונים מהסטרבה שלי עם טבלת הדירוג - הערה (המהירות בתמונה היא במייל )
מצורף לינק לסטרבה שלי לסגמנט הספציפי עם טבלת הדירוג כולל המסלול ומיקום הסגמנט בסוף ...
https://www.strava.com/activities/8901098532/segments/3082671175943029706
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 13/08/2023 16:50:01
 147
 1637
מצב הכבישים לרכיבה בכל הארץ בעיתי בגלל מספר סיבות :
תשתית , הקטנת השולים ע"י הפרדת חריצים , צפיפות המכוניות , עצבנות נהגים ועוד...
אבל יש מקומות שעדיין מקובל מסלולים לרכיבות כביש כולל תמרורים לשילוט של אופנים
באזור שלי מסלול סיבובי כביש - ליד גבעת עדה ( סיבוב הכרמים )
בעיקר בקטע – בין אביאל , עמיקם , גבעת נילי , רגבים , סונול מפגש עדה ...
סיבוב הכרמים השלם הכולל את גבעת נילי כ 18 ק"מ ...
בסיבוב שלם יש פער זמנים ביכולת שלי בגיל השלישי להתקרב לעשיריה
לכן אני מבצע רכיבה בקטעים עם הפסקות בהתאם לסגמנטים במטרה
להתלבש על סגמנטים שמתאימים עבורי ויש סיכוי להכנס לעשיריה בטבלה
אני כותב מסביר שוב הרכיבות הנ"ל בפוסט הם לבדוק רק מהירות קטעי סגמנטים
כאשר התנאים לרכיבה עבורי הם הכי אידאלים ...
בקטע עמיקם , עד הכניסה לגבעת נילי יש גבעות עם שיפוע עולה ומתגבר...
אורך הקטע מעל 2 ק"מ יש בו מספר סגמנטים קצת ארוך עבורי בפעם אחת
אבל כאשר הסגמנט קצר יותר אני מתקרב יותר לטבלת ה 10 TOP
עשיתי מאמץ - תוצאות טובות מאוד בהתאם לסגמנטים הקצרים - במרחק נגיעה מטבלת ה 10 TOP
מצורף תמונה וקישור לסגמנט בסטרבה שלי – מעמיקם לגבעת נילי בחלק הקשה 2 שניות ממקום 10
אורך הסגמנט כ 700 מטר - שיפוע ממוצע טיפוס % 3.7 - (המהירות בתמונה המצורפת היא במייל )
https://www.strava.com/activities/9597562002/segments/3123489534922394680
הערה בקטע הסגמנט הזה - כל שניה זה כ 10 מטר אורך ...
סגמט העליה לגבעת נילי לא נכלל בנ"ל - התלבשתי עליו באופן ספציפי אבל ברכיבה אחרת ...
נראה בהמשך נתונים לסגמנט טיפוס גבעת נילי - הסגמנט הזה ממש תפור עלי ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 20/08/2023 16:35:06
 147
 1637
בהמשך ובהקשר לתגובה הקודמת ...
סגמט העליה לגבעת נילי מבודד מסיבוב הכרמים אורך הסגמנט כ 560 מ' כמעט % 5 מוצע .
לא היה פשוט היו מספר ניסיונות להגיע לסגמנט מכיוונים שונים בסיבוב הכרמים וממרחקים שונים
הזמנים לא היו מספיק טובים -הבנתי שאני מבזבז אינרגיה שמורדה את היכולת שלי להאיץ בתוך הסגננט
ברכיבה זו הסטואציה היא לאחר הפסקה ומנוחה - במצב הזה הסגמנט מתאם עבורי ממש תפור עלי
ה 10 הראשונים הם רוכבים צעירים וחזקים מאוד - הגעתי בדירוג למקום 7 בטבלת ה10 TOP
מצורף תמונה וקישור לסגמנט (המהירות בתמונה היא במייל ) - כל שניה בסגמנט כמעט 8 מטר אורך
https://www.strava.com/activities/9597546916#3123487174099278904
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 27/08/2023 18:59:14
 147
 1637
במשך השנים עוד מהמאה הקודמת הרכיבה שלי מבוססת על יחס העברה גבוהה וסל"ד נמוך יחסית
בכביש במישור מ 2003 רכבתי באופני כביש על 53/11-12 - גם בעליות הייתי בהילוכים כבדים ביחס לאחרים
בשטח מ 2020 במישורים על 34/10 בקטעים תלולים מאוד קירות ורמפות על מקסימום 34/45 ...
החיסרון - שלא רוכבים על בסיס סל"ד הרכיבה מבוססת רק כוח - קשה להחזיק רכיבות ארוכות ללא הפסקות .
היתרון - זה יוצר כוח ורזרבה של הילוכים בעיקר בקירות תלוללים וספרינט בגבעות
לשמרת היתרון דרוש אימון ממוקד אינטרוולים ביחס העברה גבוהה להגדלת טווח סף חומצת החלב בשרירים
גם על טריינר התאמנתי כל הזמן על הילוכים כבדים התוצאות היו הגדלת הוואטים במיוחד בקטעי אינטרוואלים ...
בדקתי את היכולת בקטע ישר מישור בשיפוע מתון עולה ומתגבר בסיום ...
הקטע המדובר מצומת גבעת עדה עד לכיכר ביג בפרדס חנה ( הרכיבה מסוף חודש מאי 2023 ).
לאחר רכיבת חימום מהבית בכרכור לבנימינה התחלתי את הרכיבה ממסעדת בורג' בבנימינה
אורך הקטע הסגמנט הספצפי כ 2.6 ק"מ בשיפוע ממוצע % 1.6 הסיום כ 410 מטר בשיפוע ממוצע % 3.3
זה קצת ארוך אבל קטע ישר זה שונה מסיבוב בקריטריום הדורש מיומנות בסיבובים במהירות גבוהה
המטרה ברכיבה היתה גם הסיום העליה לביג פרדס חנה - התעיפתי בסוף בגלל שהשקעתי הרבה מאמץ
על הילוכים כבדים 53/11-12 מצ' גבעת עדה עד כיכר ביג - בסוף נגמרתי מהתחמצנות השרירים ...
מה שיצא מזה - מקום 9 בטבלת ה 10 TOP בסגמנט בשם - בשדרה לפ"ח כרכור
מצורף תמונה וקישור לסגמנט (המהירות בתמונה היא במייל ) - כל שניה בסגמנט כ 11 מטר אורך
https://www.strava.com/activities/9695698518/segments/3128913918578116196
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 03/09/2023 16:03:19
 147
 1637
מצורף כתבה מאתר בייקפאנל איך להפוך למקצועני סטראבה – הצד התחרותי
https://runpanel.co.il/strava-competitive/
הכתבה מפוזיציה של רץ למרחקים ארוכים אבל נושא החשק להתחרות מתאים לכל סוגי הספורט בסטרבה
צטוטים מהכתבה שיצרו אצלי חשק להתחרות בסגמנטים בטווח הקצר - ספרנטים , גבעות ,טיפוס תלול ...
" לסטראבה יש כמה פיצ'רים שבעזרתם המשתמשים יכולים להשיג פרופיל מעוטר ...
זוהי טכניקה משחקית מוכרת באפליקציות להמונים ומטרתה לעודד את המשתמשים להשתתף
באתגרים ולהתחרות בתחרויות סביב מטרה מסויימת ...
מי שמסיים בהצלחה את האתגר או מנצח בתחרות, מקבל פרס וירטואלי
"מלך הסגמנט (Segment Crown) – סגמנט בסטראבה הוא מקטע כלשהו שיש בו ייחודיות מסויימת:
עליה קשוחה או אינטרוול שמתאמנים בו לעיתים תכופות. הסגמנטים נוצרים ע"י קהילת המשתמשים
מרגע שנוצרו מנוע הדאטה של סטראבה מנתח לאחור מי המשתמש שעשה את הסגמנט הכי מהר
מקבל את תואר הכבוד והאייקון של מלך הסגמנט. ניתן לראות מה המיקום שלנו בסגמנט בכל הזמנים "
אני בפוסט זה מצרף רק את הרכיבות בסגמנטים שלי שהגיעו ל 10 TOP או במרחק נגיעה מהטבלה
בהמשך נצרף עוד סגמנטים מענינים גם מחוץ לתחום הנוחות שלי אזור הבית כרכור ותחום הסביבה ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 10/09/2023 08:38:43
 147
 1637
בהמשך לנושא שימוש בהילוכים כבדים
מתיחס בתגובה זו לאופני כביש 53/11-12-13 עבור ספרינטים ואינטרוולים ...
מצורף עוד השקעת מאמץ ספציפי בסגנמט שנמצא בתחום אזור הנוחות שלי ...
לאחר חימום התחלת המדידה מפרדס חנה רכיבה לכיוון קיסריה סה"כ המסלול המוקלט כ 8 ק"מ
בכביש 651 דרך הים , איטונג עד צומת פל ים הוסיפו ב2023 עוד רמזורים באופנים קשה לתזמן
נוצר מצב שלא מאפשר רכיבה רציפה ללא עצירות - אני מתיחס לזה כמו אינטרוולים עם הפסקות
קטע הסגמנט שמושקע בו האינרגיה הוא רציף ללא רמזורים - כמעט 1100 מ' בשיפוע ממוצע 1%
מתחיל מצ' פל ים במגמה יורדת מאפשר פתיחה מהירה מאוד בהמשך זה גבעה שבשיא 4% שיפוע
מקום 5 מכובד בטבלת ה 10 TOP בסגמנט בשם - העליה מצומת פל ים
צפוף מאוד בטבלת הזמנים הבדל שניות בין המדורגים – עוד שניה אני נוגע באחד מטובי הרוכבים
בארץ – אבל הוא לפני הסגמנט רכב מסלול ארוך כ 54 ק"מ זה היה רכיבה שלו משנת 2017
מצורף תמונה וקישור לסגמנט בסטרבה (המהירות בתמונה היא במייל ) - כל שניה בסגמנט כ 11 מטר
https://www.strava.com/activities/9792596838/segments/3134351967867759168
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/09/2023 06:44:40
 147
 1637
הפעם סגמנט מחוץ לאזור הנוחות שלי ...
הקדמה - חבל שהתחלתי להתחרות בסטרבה בתחום הסיגמנטים רק בגיל השלישי - כרוכב מבוגר ....
לא הייתי מודע לנושא , רכבתי בעשור האחרון בעיקר רכיבות עם טיפוס קירות תלולים בכל הארץ
לינק לפוסט הקירות התלולים בארץ ( אין קיר שאני לא מכיר) ...
http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=423400
בהקשר לסגמנטים בסטרבה ולטבלת הדירוג 10 TOP ...
הבנתי באיחור את האפשרויות שיש לי בניצול יכולת הוואטים שלי להאיץ לטווח קצר ולטפס תלול .
היום זה התחביב שלי להתלבש על סגמנטים שמתאמים עבורי בתנאים אידיאלים ...
מצורף תמונה ולינק מהסטרבה - לאחר חימום , קטע קצר בטבריה מכיכר השקמים דרך צומת כנרת
לסגמנט המיועד במטרה להשקיע בו את המאמץ העליה מצומת אלומות לפוריה
בקטע הסגמנט הרכיבה בעצימות גבוהה על יחס העברה כבד בפרופורציה לשיפוע 39/17 ...
https://www.strava.com/activities/9871276395/segments/3138704461343635842
( המהירות בתמונה היא במייל ) - כל שניה בסגמנט כמעט 5 מטר ...
קטע העליה מצומת כנרת לאלומות כ 3 ק"מ עם 6.7% אני רחוק מאוד מטבלת ה 10 TOP
פער כ 5 דקות מהעשיריה לכן אני לא מתחרה על העליה צ' כנרת צ' אלומות ורוכב בעצימת נמוכה
זאת על מנת להשקע מאמץ בסיגמנט המיועד אלומות פוריה קטע קצר כ 1.3 ק"מ עם % 6.6 ממוצע ...
מקום 5 בטבלת ה 10 TOP - העשריה הם רוכבים חזקים - רכבו לפני הסגמנט מסלול ארוך ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 28/09/2023 07:02:04
 147
 1637
נחזור לסגמנטים באזור תחום הנוחות שלי מקום שיש בו גבעות / עליות קצרות באורך מתאם
בזכרון יעקב יש מספר סגמנטים של גבעות באורך כ 1 ק"מ – מתאם לצורת הרכיבה שלי
אבל כדי שאני הכנס ל 10 TOP אני צריך לבצע את הסגמנטים במצב אידיאלי לאחר הפסקה
כך אני יכול לנצל נקודתית את הכוח ביחסי עברה כבדים למגבלות המרחק הנ"ל ...
מהבית בכרכור לזכרון זה כ 15 ק"מ רוכבים בעצמות נמוכה , על מנת להשקיע מאמץ בסגמנטים המיועדים
נתחיל עם מקום ידוע בזכרון הטימיג לרכיבה בשבת בבוקר ...
מצורף תמונה ולינק מהסטרבה שם הסגמנט הכובשים באורך 940 מטר שיפוע ממוצע כ % 5.7
מקום 4 מכובד בטבלת ה 10 TOP - רכיבה ביחס העברה כבד בפרופורציה לשיפוע 39/15
בתוך סגמנט העליה יש גם סגמנט לחצי כובשים מקום 3 קטע של כ 500 מ' עם % 7 ...
לאט לאט נגיע גם לצמרת רק צריך קטע סגמנט מתאם ומתחרים פחות חזקים ...
https://www.strava.com/activities/9934708943/segments/3142332092273585160
הבהרה כל הסגמנטים בפוסט קימיים בסטרבה - נוצרו במשך הזמן ע"י קהילת הרוכבים
אני רק צריך לבחור מהמאגר את הסגמנטים שמתאמים לי ...
חג סוכות שמח
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 04/10/2023 09:46:19
 147
 1637
בהמשך לסגמנט הקודם בזכרון יש עוד מספר סגמנטים של גבעות באורך עד כ 1 ק"מ
מתאם לצורת הרכיבה שלי רכיבת כוח קצרה בהילוכים כבדים עד נקודת התחמצנות השרירים
זאת כדי כדי להכנס ל 10 TOP במצב אידיאלי עבורי - לאחר הפסקה של כ 7 דקות להתאוששות
התחלתי ברכיבת הקטע השני קודם יורדים ועולים מהצד של מעיין צבי מהכיכר לחלק העליון בזכרון...
מצורף תמונה ולינק מהסטרבה שם הסגמנט הנבחר מכיכר מעיין צבי לכיכר הרבעית ...
https://www.strava.com/activities/9972736430/segments/3144499225867583496
מקום 7 בטבלת ה 10 TOP - רכיבה ביחס העברה כבד בפרופורציה לשיפוע 39/15
אורך הסגמנט כ 670 מטר שיפוע ממוצע כ % 5.1
בתוך הסגמנט יש עוד קטע סגמנט קצר מכיכר מעיין צבי לכיכר שלישית
מקום 6 בטבלת ה 10 TOP - אורך כ 480 מטר שיפוע ממוצע כ % 5.4
למרות ההפסקה ולמרות שהסגמנט קצר יחסית לסגמנט הכובשים - היה קשה עבורי בגלל מצב העיפות
הבהרה ברכיבה ארוכה הסגמנטים משולבים ואין הסתרה - אבל ברכיבה קצרה ספציפת לסגמנט נבחר
צריך להתחיל לפני ולסים אחרי - בגלל שיש בסטרבה אזור הסתרה באמצעות בקרת הנראות של המפה
חג סוכות שמח
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 12/11/2023 19:24:49
 147
 1637
במצב היום קשה לרכב בחוץ החשק ממש ירד יש הרגשה כללית לא טובה אפילו לכתוב קשה...
מבדיקה שעשיתי בסטרבה על רוכבים שאני עוקב וגם רוכבים נוספים בסטרבה יש אומנם רכיבות ...
אבל גם אצלם כולל רוכבים מהאזור שלי - נפח הרכיבות ירד בחוץ בגלל המצב …
החיים אומנם ממשכים במגבלות בכל התוחמים בעיקר באזורים המרוחקים מטווח הירי בדרום ומצפון
לגבי סגמנטים בגיל השלישי יש עוד דוגמאות כניסה ל 10 TOP – נראה אותם בהמשך בהתאם למצב…
כדי לשמור את יכולת הספק כמות הוואטים עבור הסיגמנטים הקצרים בסטרבה דרוש אימון ממוקד
הכי טוב רכיבה אימון בחוץ אינטרולים של 1 ק"מ - שצד אחד זה מאמץ והצד השני שחרור ומנוחה
התחליף שלי מבוסס באימון בבית בעיקר טריינר אינטרוואלים – כולל יצאה לרכיבה על סיגמט נבחר …
בנוסף קניתי אופני כושר חזקות - כולל פיצ’ר חיוני וחשוב מאוד פונקצית וואטים המראה את המאמץ
אני עושה באופני הכושר תוספת אימון קצר כ 14 דקות 2-3 פעמים בשבוע שמדמה בדיקה ארגנומטרית ...
בהמשך נפרט את שיטת הארגנומטריה ... נראה גם עוד סגמנוטים מדורגים...
הכל במידה ונראה שיש עניין בצפיות בפורום ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 18/11/2023 06:03:31
 147
 1637
למרות המצב הכללי שמשודר בחדשות בכל הערוצים 24/7 יש המלצות לעשות ספורט ...
משתף בהמשך לתגובה קודמת - תוספת אימון באופני כושר שמדומה בדיקה ארגנומטרית ...
השיטה פשוטה באופני הכושר שקנתי יש 32 דרגות מתחילים מדרגה 8 כל דקה עולים ב 2 דרגות
זה מדמה עליה כ 25 וואט כל דקה - מתחילים בערך ב 50 וואט - הסיום כל אחד בהתאם ליכולת ...
כדי שנתוני הוואטים יעלו בהדרגתיות בהתאם להגברת הקושי - הסל"ד צריך להיות כ 60 קבוע
במידה והדופק עלה מעל הסף חייבים לעצור - סף הדופק בכללי זה 220 פחות גיל הרוכב
האימון מעיף מאוד- פעמים עד שלוש בשבוע כתוספת לרכיבה / ולאמוני הטריינר הסדירים
כדי לשמור על יכולת המהירות שלי בסגמנטים הקצרים בסטרבה בהמשך נראה דוגמאות מהסטרבה
מצורף צילום - מהתצוגה הבסיסית באופני הכושר שקניתי - מראה את הנתונים בסוף האימון ...
האימון שלי נמשך כמעט 14 דקות התחיל בדופק בערך 66 על 50 וואט...
נגמר בדופק כמעט 150 עם כ 360 וואט -מעבר לזה הדופק שלי עולה והסל”ד יורד ...
ה 5 דקות הראשונות זה חימום הדופק מתחיל לעלות מהדקה ה 6 בהדרגה בהתאם להגברת הקושי
באופני הכושר הנ"ל יש תצוגה מתחלפת כל כמה שניות בין מהירות לסל"ד ...
אומנם האימון קצר אבל קשה ומעיף - למרות תנאי מיזוג ואורר נקודתי שמתקדמים הזעה יורדת כמו מים
אריה סדובניק
נ.ב חייבים בדיקת רופא לפי שעושים אימוני מאמץ כוח מתגבר שמדמה בדיקה ארגנומטרית ...
שבת שלום
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
נכתב ב - 23/11/2023 10:29:43
 147
 1637
בהמשך לסגמנטים המופעים בפוסט אני מצרף עוד דוגמאות שנכנסו לטבלת ה 10 TOP בסטרבה
בהמשך לתגובה מ 4.10.23 הסגמנט בזכרון - רכבתי בחזרה אחר הפסקה - מזכרון לפרדס חנה...
הרכיבה בירידה מזכרון לבנימנה כמעט ללא מאמץ - נותן עוד זמן לצבור כוח עבור הסגמנט הנבחר
הסגמנט הנבחר העליה לביג פרדס חנה - המיקום בעיתי בקצה הקטע הארוך - בשדרה לפ"ח כרכור
בפעם קודמת הגעתי עיף השקעתי את כל המאמץ בקטע הארוך - מופע בתגובה בפוסט מ 27.8.23
ברכיבה הזו הורדתי את העצמות בקטע הארוך בשדרה לפ"ח כרכור על מנת להתמקד בסגמנט הנבחר...
הסגמנט העליה לביג פרדס חנה - קצר וקולע כ 410 מטר שיפוע ממוצע כ % 3.3
ממש מתאם לצורת הרכיבה שלי להגביר תאוצה בקטע קצר בהילוכים כבדים על יחס העברה - 53/13
מקום 3 בטבלת ה TOP 10 - העשריה הראשונה בסגמנט הספציפי ...
(מקום 1 ומקום 2 בטבלה לאחר בדיקה זה לא רכיבת אופנים חזרו במכונית ולא סגרו את ההקלטה )
מצורף תמונה וקישור לסגמנט (המהירות בתמונה היא במייל ) - כל שניה בסגמנט כ 10 מטר אורך
https://www.strava.com/activities/10022886153/segments/3147403323554569006
הבהרה – המיקום בטבלת ה TOP 10 משתנה כאשר נכנסים עוד רוכבים מדורגים בזמנים מהירים יותר
אבל המיקום בסימון בדירוג בגביע הצהוב נשאר לפי התוצאה מנתוני זמן הרכיבה ...
אריה סדובניק
חיים בשביל לרכב רוכבים בשביל לחיות
|