נכתב ב - 01/01/2007 13:36:09
2
5
קיבינימט, נמאס לי. אני פשוט לא מבין: יש 3 רשתות קורדינטות שונות שמקובלות בארץ: UTM, ישראל ישנה וישראל חדשה.
במפות ישראל הרגילות האזרחיות שיש לי מסורטטת רשת UTM. כשהגדרתי ב-GPS שלי את ה-DATUM וה-GRID של רשת ישראל החדשה הוא התחיל להראות לי את הנ.צ בפורמט אחר של מעלות/דקות/שניות. בגדול אני יודע את ההבדלים בין הרשתות השונות, אבל:
האם אפשר להציג את רשת ישראל החדשה בפורמט הרגיל של נ.צ בת 12 ספרות ולא של מעלות ודקות? איך אני עושה את זה עם explorist 210? מי בכלל משתמש בתצוגה של מעלות/דקות/שניות ולמה זה טוב? איפה משתמשים ברשת ישראל הישנה?
אני מוכן למכור את הגוף שלי בשביל תשובה נאותה. תודה
נכתב ב - 01/01/2007 14:05:46
34
448
מי כמוני מבין לליבך, אחרי שבאישון לילה כמעט זרקתי את ה GPS על מסך המחשב...... נעזרתי בשני חברים טובים, אלי ג' וזאביק ובאתר הנהדר והמפורט הזה:
www.rechasim.com/gps/index.htm בהצלחה.
"אי אפשר להגיע לפסגה אמיתית בלי להתאמץ"
נכתב ב - 01/01/2007 15:48:34
83
2379
צחי יקירי, שמור את גופך ליעלות החן הצעירות אשר מסתובבות פה באתר. אין לי כל צורך בו. עכשיו נבדוק אם אני בכלל ראוי לו. לשאלותיך: 1. במפות הרגילות (טיולים וסימון שבילים) מופיעות כל שלושת הרשתות. בחר את הנוחה לך. ממליץ על ישראל החדשה. 2. בישראל החדשה אפשר ורצוי להשתמש בפורמט 12 ספרות, 6 לכיוון מזרח מערב, 6 לכיוון צפון דרום. 3. מעלות דקות שניות: רשת גאוגרפית (יש רבות, הנפוצה כיום מבוססת על אליפסואיד WGS 84 אשר משמש את מערך לוויני ה-GPS). רשתות גאוגרפיות נפוצות בקרב משתמשים אשר נעים ונדים במהלך אחד על פני הגלובוס כולו (טייסים, שייטים וכו') ולא מצטמצמים לתחום ארצנו הקטנטונת. 4. רשת ישנה - היתה בשימוש פורמלי עד יוני 1998, הוחלפה ע"י רשת ישראל החדשה. לגביך כטייל מדובר בתוספת של 50,000 מטר בכיוון מזרח מערב ו- 500,000 מטר בכיוון צפון דרום. יש מספר סיבות למעבר, לא זה המקום לדון בהן. אינני מכיר את מכשיר האקספלוריסט, בהנחה כי הוא דומה למכשירים אחרים אשר הכרתי אני משוכנע שקיבלת איתו הנחיות אשר כוללות פרמטרים להתמרה ממערכת WGS 84 לרשת ישראל, כנס לאופציה של USER DATUM ו- USER GRID עקוב אחר ההנחיות ובא לציון גואל. בהצלחה.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 01/01/2007 15:57:01
271
5474
קח פה נתונים להגדרת ה-GPS שלך:
GPS (New Grid)
Cordinate prim - User grid - Trans merc:
Lat=31.73439N, Lon=035.20452E, Scale factor=1.00000670,
Unit to meters=1.00000000
False east of origin=219529.6,
False north of origin=00626907.4
Map Datum
User:
Delta: A= -163.800, F= -0.54739084, X= -0235.0, Y= -0085.0, Z= +264.0
אני כבר יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול..... פנסיונר!
נכתב ב - 01/01/2007 15:59:33
271
5474
בלאגן, עוד פעם:
GPS (New Israeli Grid)
Cordinate prim - User grid - Trans merc:
Lat=31.73439N, Lon=035.20452E, Scale factor=1.00000670, Unit to meters=1.00000000 False east of origin=219529.6, False north of origin=00626907.4
Map Datum - User:
Delta: A= -163.800, F= -0.54739084, X= -0235.0, Y= -0085.0, Z= +264.0
אני כבר יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול..... פנסיונר!
נכתב ב - 01/01/2007 16:15:03
83
2379
לצחי ולזאב,
אינני משתמש (כמעט) במכשירי GPS לצרכי טיולי ולכן לא מכיר את החידושים וההמצאות האחרונים בתחום "צעצועי הניווט".
במכשירים הישנים אשר הכרתי היה הבדל בין אלו שיוצרו ע"י מגלן ואלו שיוצרו ע"י גרמין. הדבר בא לידי ביטוי הן בערכים של הפרמטרים והן באופן הצגת הקואורדינטות ברשת ישראל (הישנה). (בגרמין היתה קידומת של 400,000 מטר בכיוון צפון דרום הדבר בא לפצות על העובדה כי כ- 2 ק"מ דרומה ממצפה רמון היה קו בערך של 1,000,000 אשר הוצג כ- 0 (אפס) בתצוגה של 6 ספרות והגיע לערכים בסביבה של 800,000 באזור אילת.
לכן מציע להצמד לפרמטרים שנמסרו יחד עם המכשיר ולא לפרמטרים סטנדרטיים כלשהם.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 01/01/2007 16:22:46
271
5474
Explorist 210 הוא מכשיר של Magellan. בכל מקרה המספרים הנ"ל הם לא פרמטרים של GPS זה או אחר. אלה נתונים של רשת ישראל (במקרה זה חדשה) ע"ח לכייל (או להתאים) את קריאת ה-GPS למפות שבילים שלנו.
אגב, ברשת ישראך הישנה אי הדיוק יכול להגיע עד ל-10 מ' באיזור אילת.
אני כבר יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול..... פנסיונר!
נכתב ב - 01/01/2007 16:44:37
116
2024
כפי שכתב אבישי הכל מוסבר ברכסים , וזאב אכן רשם את המספרים שיש להקליד למכשירי Magellan כדי לקבל את רשת ישראל. שים לב שחובה להכניס גם user grid וגם user datum ולהקליד את המספרים. המספרים עבור מגלן מבוססים על מערכת קואורדינטות transverse mercator והם הפרמטרים של רשת ישראל שכמדומני היא בהיטל כזה. חובה לבחור היטל זה בתפריט המכשיר. במכשירי Garmin חסר היטל זה, ובמקומו יש היטל אחר. על כן יש להקיש פרמטרים אחרים. אם מקלידים את הפרמטרים המתאימים כפי שכתוב ברכסים, מקבלים קירוב טוב מאוד להיטל הנדרש, והתוצאה היא מדוייקת מספיק לצרכינו. מי שנוסע לאילת ומפספס את החוף ב10 מטר, שיזהר לא לדרוך על דג זהרון.
איני מבין בשום פנים, לאן כולם ממהרים (יחיאל מוהר, מתוך ליפא העגלון)
נכתב ב - 02/01/2007 01:43:27
2
5
חברים, קודם כל תודה רבה עם הנכונות לעזור. אתם יכולים להתקשר בשביל העניין של הגוף שהבטחתי. אבל הסוגיות עדיין לא סגורות: 1. באתר - http://www.rechasim.com/gps/israeli_grid_datum.htm וגם - http://www.cs.huji.ac.il/~jill/GPSrecipe.html רשומים נתונים אחרים ממה שזאב נתן לכיול רשת ישראל החדשה. התוכלו לומר לי מדוע? 2. בלי קשר לרשום דלעיל, ניסיתי את מה שזאב רשם, אבל פורמט הנ.צ עדיין מופיע ב-GPS בצורה של מעלות/דקות/שניות ולא בפורמט 12 ספרות. למה? האם אין הדבר אפשרי בעבודה עם רשת ישראל החדשה? באתר - amudanan.com מוצגת רשת ישראל החדשה בפורמט 12 ספרות.
נכתב ב - 02/01/2007 08:27:17
151
427
ניווט בשטח לא מוכר יכולה להיות משימה קשה במיוחד כאשר מצליבים בין מפה וגפס ועוד כאשר יש הרבה צבעים במפה שביל ישראל וכחול ובשטח ירוק ואדום ושביל ישראל הכל פתאום מתבלבל וכל רשתות הקוארדינאטות ..... יאלה עזוב צריך לאבד מעט את הדרך לנוט לפי החוש השישי מקסימום מאבדים את הכיוון חוזרים לפי השמש והכוכבים תופסים שביל ומגיעים לכביש הכי קרוב במיוחד אהבתי את הסיפור :
מצטט "מורידים את האופניים מהג'יפ ומתחילים לרכוב לכיוון כללי כלשהו, כאשר בכל סינגל עלום עוזבים את הדרך ונכנסים עמוק לשטח, בייחוד אם אין לנו מושג לאן הוא הולך" http://www.notes.co.il/shimon/20793.asp
( וכבר בגלל הסיבוך לא בא לי לקנות גפס)
נכתב ב - 02/01/2007 09:09:33
83
2379
למיכאל - אתה הגדול מכולם, כל מה שנותר הוא שתמציא את הגלגל מחדש ...
לצחי - לגבי הפרמטרים להתמרה התייחסתי אתמול, הכנס את אלו שקיבלת עם המכשיר או התייעץ עם הספק ממנו קנית.
תפקידם של הפרמטרים הוא לאפשר לתוכנה הנמצאת במכשיר לחשב ולהציג את הקואורדינטות ברשת הרצויה למשתמש. המכשיר עובד ברשת קואורדינטות מרחבית אשר "מצויירת" על אליפסואיד (כדור פחוס). על מנת שנוכל לעבוד מול מפה אשר "מצויירת" על נייר שטוח (יעני דו מימדי) יש לחשב את ערכי הקואורדינטות בהתאם למשוואות מפוי ונתוני היטל ספציפיים לרצונו של כל משתמש על פי המקובל במדינה או בסביבה בה הוא חי. האם יש אפשרות לדלג בין המסכים במכשיר שלך (סביר שכן)? ייתכן כי אתה מסתכל במסך של raw data ללא כל עיבוד מתמטי של היטל מבוקש. בכל מקרה, מהכרותי את פז לוגיסטיקה (משווקים את מגלן בארץ) הם יודעים, יכולים וישמחו לעזור לך.
לזרום עם כולם, אבל לבד ובקצב שלי .
נכתב ב - 02/01/2007 09:43:29
271
5474
ובכן, יורשאה לי לחלוק על דעתם המלומדת של מיכאל ושלי. להבדיל לדעתם אני חושב שניווט בשטח יכול להיות משימה קלה כאשר מצליבים בין מפה ל-GPS. להוריד את האופניים להכנס עמוק לשטח זה ממש לא מומלץ, בעיקר כשמדובר בטיולי מדבר. שיטה כזאת עלולה להיות אפילו מסוכנת במקרה רע, או מאוד לא נעים אם הולכים לאיבוד בירקון או על השביל של בארי במקרה הטוב. אז מיכאל ושלי, במטוטא, למה לא תצניע? אם אין לך מה להגיד אל תגיד את זה כל הזמן.
צחי, אם ביצעת כל מה שכתוב למעלה, המכשיר שלך אמור להציג את הקואורדינטות במבנה של 12 ספרות. (6 6). וודא כי ביצעת: Setup Cord System Primary User Grid (חשוב) Trans Merc ואז הזן את הנתונים אשר מופיעיים למעלה בתשובתי הקודמת. ד"א אפשר גם למקביל להגדיר רשת משנית בג'.פ.ס של מגלאן, אני ממליץ להגדיר את הרשת המשנית ל- UTM.
לגבי ערכים השונים בין האתרים השונים. אכן בזמנו הרשויות לא "מיהרו" לשחרר את המידע מסיבות שונות. כך שעלולה להיות סטיה בין הנתונים. כך בחשבון כי הדיוק של ה-GPS, נכון לתקופה זו הוא 7 מ' או 3 מ' במידה ונקלט מידע WAAS. פעם הדיוק היה כ-100 מ', עד שנשיא קלינטון החליט להטיב עם האנושות ושיחרר את המידע.
אם חשקה נפשך לבדוק את הדיוק של המכשיר שלך כך כאן נקודה מדוייקת ובדוקה ותשווה בין השניים:
רשת ישראל החדשה, על הגשר מעל איילון רח. יצחק שדה המדרכה הצפונית נקודה: T076 = E180361.6, N663572, Hight= 16m. (זהו מסמר תקוע במדרכה).
אני כבר יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול..... פנסיונר!
נכתב ב - 02/01/2007 10:12:11
1047
5440
מקווה שאני לא מבלבל עוד יותר , בדוק קישור זה , הבחור שעונה הוא זה שכתב את תוכניות העזרה בדף כלי העזר בגרופי , אני חושב שהוא ממש מומחה בנושא תוכל להתייעץ איתו .
ההבדל בין מציאות לתיאוריה הוא
שבתיאוריה אין הבדל בין מציאות לתיאוריה |
טיפ : אל תכתבו בפורום משהו שלא הייתם אומרים לבנאדם בפנים...
נכתב ב - 02/01/2007 14:10:09
2
5
וואו נהדר, זה עובד עכשיו, טעיתי באיזה ספרה או שתיים.... תודה על הכל, עזרתם לי המון. ומיכאל - אם אתה רוצה, אז אני לא אביא את הג'י פי אס לטיולים של הקבוצה ופשוט נרכב אחריך בעוד אתה מנסה לפלס את דרכך עם מפה מקומטת בין השיחים והוואדיות. גם כן, סוג של חוויה... סתם, אחי, יהיה בסדר
נכתב ב - 27/02/2007 20:21:02
0
1
שלום
ברשותי אותו מכשיר GPS explorist 210 וגם אני נתקלתי באותה בעיה: לאחר שהכנסתי את המספרים ל- USER GRID קיבלתי את הקואורדינטות במעלות/דקות/שניות. כיצד פתרת את הבעיה הזאת? ( כלומר כיצד גרמת למכשיר להראות את הקואורדינטות הנכונות ב-12 ספרות)
נכתב ב - 01/03/2007 11:08:04
24
426
זאב, אתה שוב לא מדייק, אין קשר בין WAAS לבין הנשיא קלינטון. WAAS היא מערכת אמריקנית שמאפשרת 'תיקון' על בסיס פרמטרים ידועים וקבועים של נתוני הלווינות המגיעים "מזוהמים" מן החלל. WAAS מורכבת מכ 25 תחנות ייחוס יבשתיות ברחבי ארה"ב והיא אינה משפיעה יתר על המידה על דיוק מערכות ה GPS בישראל. אולי בשוליים שבשוליים. ישראל נהנית אם כבר ממערכת מתקנת אחרת, אירופית, הנקראת EGNOS. זאב, מה שהנשיא קלינטון עשה בטובו היא לשחרר את ה'שידור האות המעוות', מה שכונה בזמנו SA - Selective Availability שהצבא האמריקאי, מפעיל מערכת הלווינות, הכניס בכוונה כדי שהמערכות האזרחיות לא תוכלנה להגיע לדיוקים המוכרים כיום 1-3 מטר (עם WAAS או EGNOS המקבילה האירופית) מסיבות בטחוניות. הדיוק אז היה בסדר גודל של 100 מטר מה שהקשה מאד על יצור מערכות ניווט עירוני וניווט טופוגרפי מדוייק. קלינטון הדמוקרט חשב, כנראה בצדק, שהכלכלה המתלווה לנתוני GPS אמיתיים עולה על ההפסד הבטחוני הצפוי. ישנם מכשירים שבהם אפשר לקבל תצוגה של נתוני שעות/דקות/שניות (מעלות) בכל מיני רשתות grids ולכן כדי לקבל נתוני מרחק יתכן שיש לחפש את הבעיה לא בהגדרת הרשת אלא באחד ממסכי הסט אפ במה שיוגדר בדרך כלל כ'פורמט התצוגה' Dispaly Format . במה שקשור לאופניים, זו תהיה השנה הרביעית שמערכת EGNOS האירופית, המושלמת בימים אלו לסטנדרטים תעופתיים מלאים, תהיה ספקית נתוני המדידה והמעקב של רוכבי הטור דה פרנס....
נכתב ב - 01/03/2007 19:05:20
86
641
תשאיר משהו ליד המקרה איזו טעות קטנה פה ושם, סינגל נסתר ועלום, אחרת הכל נעשה פשוט ושבלוני.
|