סודות הנצרות, יהדות ואיסלם במדבר יהודה - מבט נדיר מבפנים

לא נבחר קבוצה

מסלול

לא נבחר מסלול
יום שישי בבוקר 8.45 נפגשנו כל הרוכבים בחניה של קידר הישנה . התארגנות קצרה ורכיבה קצרה לכיוון מאהל בדואי לאירוח והסבר על אופי הטיול ואורח החיים בסביבה .הוזמנו לארוחת בוקר. התארגנות קצרה ויצאנו לדרך בעלייה עד להר מונטר הפסקת קפה והסבר על המקום המיוחד הזה. המשכנו ברכיבה למנזר אבטימוס במישור אדומים לביקור והסבר . ומשם כניסה לרצף סינגלים ארוך וזורם שכולו כיף גדול שהמשיך עם ההתחברות לדרך הסוכר . היה תענוג גדול כולם היו בקצב, מינימום תקלות, עד לנבי מוסא לביקור והסבר מבפנים על המסגד ורוח החיים המוסלמי במדבר. התארגנות קצרה באוהל שהוקם לכבודינו . הוכן לנו ארוחת ערב בשרית - ולאחר מכן השתתפנו בטקס מיוחד בהנחיית איהב. יום שבת ארוחת בוקר והתארגנות קצרה. יצאנו ברכיבה מנבי מוסא לאורך בקעת הורקניה וטיפסנו בעליה שכמעט הנשמה יצאה לה עד לתצפית המרסבא. השארנו את האופניים בשמירה ויצאנו בהליכה רגלית בירידה לקידרון. על שפת נחל קידרון במדבר יהודה נמצא אחד המנזרים העתיקים והמשפיעים בעולם הנוצרי - מנזר יווני אורתודוקסי בן 1,500 שנים. הנזירים ב"מרסבא" חיים פחות או יותר כמו בתקופה הקדומה ביקרנו בתוך המנזר מרסבא וקיבלנו הסברים מהנזירים במקום ומהמדריך שלנו. לאחר הביקור חזרנו רגלית לאופניים עשינו הפסקה קצרה לקפה ופיתות עם לבנה וזיתים ומשם המשכנו ברכיבה למצודת הורקניה קיבלנו הסבר מהמדריך על המקום המיוחד הזה, משם ירדנו בזהירות חזרה לבקעת הורקניה וחזרנו ברכיבה לנבי מוסא, שם חיכה לנו כיבוד קל וסיכום היומיים הנפלאים בטבע פרידה וחזרה הביתה. לסיום אלי להודות לעמותה לדו-קיום אקולוגי באגן ים המלח - פרוייקט עליה ירוקה - אשר אירגנה לנו את ההדרכה וכל הלוגיסטיקה במדבר יהודה. הטיול הודרך על ידי איהב בלחא, שייח' סופי מיפו, ואבנר גורן, ארכיאולוג ומורה דרך , ובדואים תושבי האזור העובדים יחד עם העמותה שאירחו אותנו, ודאגו לנו לרכב ליווי והקפצה ודאגו לנו לסידורי לינה והארוחות וכיבודים לאורך כל הטיול. ישר כוח. תודה מיוחדת לרן גנור על ההובלה של קבוצת רוכבים מיוחדת . ולחברותא הנפלאה. להתראות בשבילים

שאלות ותגובות

נכתב ב - 06/03/2013 09:12:23

תצילומים יפים

גם אתה יפה!!!
נכתב ב - 12/03/2013 23:11:45

יפה מאוד - תודה על ההשתתפות והתמונות !